تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اخذ کد اقتصادی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برای بیان آسان تر مفهوم کد اقتصادی می توان این گونه بیان  کرد که همان طوری که هر قرد برای شناسایی دارای یک کد ملی منحصر به فرد می باشد افرادی که فعالیت های اقتصادی در روش های مختلف انجام میدهند نیز برای مورد حمایت واقع شدن و همچنین نظارت بر عملکرد اقتصادی نیازمند یک شماره منحصر به فرد به نام کد اقتصادی هستند که در اصل شماره شناسایی این افراد در سازمان امور مالیاتی می باشد و پس از عبور از مراحل خاص خود به ان ها تعلق خواهد گرفت.

 

این کد که شامل ۱۲ رقم می باشد و با عدد ۴ شروع می شود یک کد اجباری است که می باید برای تمامی امور مهم تجاری مثل اخذ کارت بازرگانی ، مشارکت در مناقصه و مزایده ، اخذ قرارداد با شرکت های دولتی و حتی بازکردن حساب در بانک وجود داشته باشد.

زمان دریافت کد اقتصادی:

هر ثبت شرکت و یا موسسه ای که بخواهد فعالیت کند بعد از ثبت و از زمان تاریخ ثبت به مدت دو ماه زمان دارد تا به اداره دارایی مربوط به محدوده ی فعالیت خود مراجعه کند و پرونده مالیاتی تشکیل دهند و جهت گرفتن کد اقتصادی خود اقدام نمایند.

افرادی که موظف به اخذ کد اقتصادی هستند به شرح زیر می باشد:

– کلیه افراد حقوقی که در حیطه ی تولید، مونتاژ ، صادرات و واردات و هم چنین توزیع کالا و خدمات فعالیت دارند.

– کلیه افراد حقیقی که در حیطه ی تولید ، مونتاژ ، صادرات و واردات و همچنین توزیع کالا و خدمات فعالیت دارند.

در این قسمت این نکته قابل به ذکر است که افراد حقیقی می باید پروانه ی کسب داشته باشند و همچنین کلیه شرایط ملزوم برای دریافت کد اقتصادی را داشته باشند.

اخذ کد اقتصادی

افرادی که موظف به اخذ کد اقتصادی نیستند به شرح زیر می باشد:

–  مساجد و تکایا

–  افراد حقیقی که به فعالیت های هنری مثل فیلمسازی و فعالیت های مربوط به آن ، طراحی ، خطاطی ، نقاشی ، نویسندگی ، ترجمه ی کتاب ، گرافیک و ویراستاری مشغول هستند.

– افراد حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند مثل اعضا هیئت علمی دانشگاه ها

– اتحادیه ها

– افراد حقیقی که فعالیت پیمانکاری دارند مشروط بر ان که ارزش قرارداد و مبلغ ان در یک سال شمسی از ۵۰ میلیون ریال بیشتر نباشد.

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی عبارتند از

– کلیه مدارک ثبتی شرکت از جمله اساسنامه ، تقاضا نامه و… .

– کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضای شرکت .

– اجاره نامه رسمی و دارای کد رهگیری از ادرس شرکت

– گواهی امضا از صاحبان امضای شرکت .

– مهر شرکت

– قبض تلفن که مربوط به مشخصات اجاره نامه باشد .

– تکمیل دفترچه ی مخصوص کد .

اخذ کد اقتصادی

چگونگی دریافت کد اقتصادی

در اولین قدم برای دریافت این کد لازم است ابتدا برای شرکت مورد نظر تشکیل پرونده مالیاتی داده شود. برای انجام این امر لازم است با در دست داشتن معرفی نامه و یا وکالت نامه به اداره ی دارایی واقع در محدوده فعالیت مراجعه  و جهت مشخص کردن حوزه مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود اقدام نماید.

لازم به ذکر است برای اخذ کد اقتصادی جدید ( این کد با کد اقتصادی ۱۲ رقمی که در حال حاضر توسط اداره مالیاتی ارائه میشود متفاوت است) حتما باید پرونده مالیاتی خود را در سازمان امور مالیاتی تکمیل کرده و شماره واحد مالیاتی ، کلاسه پرونده و کد اقتصادی ۱۲ رقمی فعلی را دریافت نموده باشید. همچنین باید به این نکته توجه داشت که روند تهیه مدارک و ارائه آن ها در طی مراحل دریافت کد به طی نمودن پروسه ی خاص خود نیاز دارد که توصیه میشود انجام آن توسط افراد کارشناس و کاردان انجام شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *