تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

انتقال اموال قبل از مطالبه مهریه+فروش ماشین برای فرار از مهریه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

انتقال اموال قبل از مطالبه مهریه ، معامله به قصد فرار از دین محسوب نمی شود حال آنکه اگر منتقل شده باشد لذا به نام نشده باشد تصمیم گیری در خصوص فرار از دین با دادگاه است .

مردان شیوه های مختلفی برای فرار از دین و پرداخت مهریه به کار می برند یکی از معمول ترین و مطرح ترین شیوه ها معاملات صوری است شیوه دیگری که جدیدا برای فرار از پرداخت مهریه باب شده است توقیف صوری اموال توسط دوست یا آشنای به طور مثال مردی چکی با مبلغ گزاف به دوست یا همکار خود می دهد و وی مراحل قانونی توقیف اموال مرد را انجام می دهد  و خانه یا ماشین یا هر مال دیگری از مرد را توقیف می کند تا همسرش نتواند به ان مال دست یابد طبق قانون در چنین حالتی اولویت با اولین شخصی است که اقدام نموده .

 

معامله صوری ، چگونه معامله ای است ؟

معامله صوری معامله ای است که در طی آن خریدار و فروشنده قصد و نیت انجام  معامله نداشته و در واقع هیچ وجهی بین طرفین مبادله نشده است . مثل  زمانی که مرد برای فرار از پرداخت مهریه آپارتمان خود را به نام خواهرش می زند در اینجا نه مبلغی رد و بدل می شود و نه قصد خرید و فروشی وجود دارد و در واقع نه خریدار و نه فروشنده ای وجود دارد . زن در این حالت می بایستی دادخواستی تحت عنوان ابطال بیع ، تقدیم دادگاه کند و مدعی صوری بودن معامله همسرش برای فرار از دین مهریه بشود . با این شرایط  اگر ثابت شود  معامله صوری بوده دادگاه دستور ابطال معامله را می دهد .

مطابق قانون معاملات صوری به قصد فرار از دین در مقابل طلبکار اعتبار ندارد و این مساله نسبت به طرفی که این معامله را منعقد می کرده اعتبار دارد .

چه زمانی معامله صوری شناخته می شود ؟

معامله زمانی صوری خواهد بود که فردی با اخطار ابلاغیه دادگاه یا دریافت نامه اجرا احکام از بدهی مالی خود مطلع شود پس از این واقعه اگر معامله ای صورت پذیرد قطعا صوری شناخته می شود چرا که این معامله مشکوک به دخل و تصرف در اموال به ضرر طلبکار و برای فرار از دین است . در این صورت می شود تقاضای ابطال داد اما پیش از مطالبه دین اگر مالی انتقال یابد اثبات اینکه نیت فرار از دین و فرار از دادن مهریه باشد کاری بس دشوار و سخت است .

اگر زنی قبل از به اجرا گذاشتن مهریه خود یا بعد از آن متوجه انتقال اموال از سوی همسرش به فرد دیگری شد برای شکایت باید به دادگاه حقوقی مراجعه کند در چنین شرایطی اول باید ثابت کند انتقال اموال غیر واقعی و صوری بوده بعد از اثبات غیر واقعی بودن مورد معامله دادگاه طی نامه ای به راهنمایی و رانندگی ( در صورت انتقال  غیر واقعی خودرو ) یا اداره ثبت ( در صورت انتقال غیر واقعی مالک یا زمین ) اعلام می دارد که نقل و انتقال آن مال به دلیل بدهکاری صاحب آن ممنوع است .

انتقال اموال قبل از مطالبه مهریه+فروش ماشین برای فرار از مهریه

نکته: در شرایطی که کسی می داند طرف مقابل او قصد دارد معامله ای صوری به قصد فرار از دین انجام دهد نیز در صورت حضور در این معامله جرم شناخته می شود؛ زن می تواند پس از شناسایی اموال همسرش و توقیف آن در قبال مهریه نسبت به باقی طلبش تقاضای ممنوع الخروجی مرد را بدهد. تنها راه رفع ممنوع الخروجی یک مرد هم پرداخت بدهی خود بابت مهریه است و یا انصراف زن از مطالبه مهریه 

طبق ماده 218 قانون : هرگاه طلبکار به دادگاه  دادخواست داده و دلیل ارائه نماید که مدیون برای فرار از دین قصد فروش اموال خود را دارد دادگاه می تواند قرار توقیف اموال وی را به میزان بدهی صادر کند البته طبق این ماده 4 شرط باید فراهم باشد :

1- عموما مالی موجود باشد

2- اثبات غیر واقعی بودن معامله توسط زوجه

3- ثابت کردن این موضوع که نیت مرد فرار از پرداخت مهریه بوده

4- فرد انتقال گیرنده از موضوع و سوء نیت مرد آگاه بوده و با او همدست بوده است .

در غیر این 4 شرط اگر باشد ، دادگاه اعلام می کند که نیت زوج فرار از دین نبوده و به علت اضطرارش مال را فروخته است .

مجازات فردی که فرار از دین کرده چیست ؟

طبق ماده 4 نحوه اجرای محکومیت های مالی : (( هرکس به قصد فرار از دین و تعهدات مالی ، مال خود را به دیگری انتقال دهد عمل او جرم تلقی شده و فرد به حبس تعزیری محکوم خواهد شد طبق این ماده فرد انتقال گیرنده نیز اگر با علم دست به چنین کاری زده باشد شریک جرم محسوب می شود .در این صورت عین مال و در صورت تلف یا انتقال ، مثل یا قیمت آن از اموال انتقال گیرنده به عنوان جریمه اخذ و محکوم به از محل آن استیفا خواهد شد .

در این قسمت ابتدا انتقال مهریه به زوجه بررسی می شود و سپس مطالبه مهریه، حق حبس، تعديل مهریه و دادگاه صالح برای اقامه دعوی مهریه بیان می گردد.

چنانچه انتقال رسمی مال به زوجه نیاز به طی تشریفات خاصی داشته باشد مثل انتقال املاک با انتقال سرقفلی که مستلزم طی تشریفات و ثبت در دفاتر اسناد رسمی است، ثبت ازدواج کفایت از ثبت املاک یا انتقال سرقفلی و امثال آن ندارد و باید جداگانه قبل یا بعد از ثبت ازدواج انجام شود.

وقتی ملک یا مالی با ازدواج به زوجه منتقل می شود، زن اختیار دارد در آن در تصرفي کند و اگر شوهر از آن استفاده کند، در قبال زوجه مسئول پرداخت اجاره بهای آن است. ماده (۳۳۷) قانون مقرر می دارد که «هرگاه کسی بر حسب اذن صریح یا ضمنی از مال غیر استیفاء منفعت کند، صاحب مال مستحق اجرت المثل خواهد بود مگر اینکه معلوم شود که اذن در انتفاع مجانی بوده است. بنابراین استفاده شوهر از مهریه زن باعث مسئولیت شوهر می شود و شوهر موظف است اجرت المثل آن را به زوجه پرداخت کند. حتی اگر مهریه زن یک باب منزل مسکونی است که زن در آن سکنی گزیده است، به تجويز مادة (۳۰) قانون حمایت

خانواده، زن می تواند اجرت المثل آن را از مرد مطالبه کند: «در مواردی که زوجه در دادگاه ثابت کند به امر زوج یا اذن وی از مال خود برای مخارج متعارف زندگی مشترک که بر عهده زوج است هزینه کرده و زوج نتواند قصد تبرع زوجه را اثبات کند، می تواند معادل آن را از وی دریافت نماید». منظور از معادل آن، همان اجرت المثل مدتی است که شوهر از مهریه زن استفاده کرده است یا بابت نفقه زن در اختیار زوجه قرار داده است که از آن استفاده کند.

انتقال اموال قبل از مطالبه مهریه+فروش ماشین برای فرار از مهریه

پرداخت مهریه ممکن است مقید به توانایی و استطاعت مالی شود. در این صورت گفته می شود که مهریه «عندالاستطاعه» است. استطاعت یعنی اینکه شوهر بتواند مهریه را بدون مشقت پرداخت کند. برای بررسی استطاعت شوهر، باید مستثنیات دین از قبیل مسکن، اثاثیه منزل، آذوقه و ابزار کار مورد نیاز کنار گذاشته شود و با توجه به داراییها، تعهدات و درآمدها نسبت به استطاعت بر پرداخت مهریه اتخاذ تصمیم شود. در هر حال، در مهریه عندالاستطاعه زوجه باید ثابت کند که شوهر توانایی مالی و استطاعت لازم برای پرداخت مهریه را دارد. البته اگر شوهر بمیرد و پس از کسر دیون، مالی داشته باشد، مهریه عندالاستطاعه نیز باید از سرجمع ارثیه کسر شده و به زوجه پرداخت گردد. اما اگر دارایی شوهر متوفی کفاف ندهد، پرداخت دیون دیگر بر مهریه عندالاستطاعه مقدم خواهد بود.

فروش وانتقال دارا یی ومعامله صوری برای فرارازپرداخت مهریه با بالا گرفتن اختلافات  زن و شوهر و ویا بعد از ابلاغیه دادگاه یا اداره ثبت،صورت می گیرد.

مرد برای فرار از پرداخت مهریه یا برای اینکه بتواند همزمان باارائه دادخواست مطالبه مهریه توسط زن ، برای تقسیط آن دادخواست اعسار دهد، قبل ازاقدام  زن یا در بازه زمانی روند نوبت ‏گیری و ارائه و پذیرش درخواست توقیف اموال واستعلام اموال وابلاغ اجراییه به مرد،اقدام به فروش یا انتقال اموال خودازجمله به خویشاوندان  یاحتی فرزند خود می کند یا حتی ازطریق ایجاد یک بدهی ساختگی وغیرواقعی  اموال خود را متعلق حق دیگری قرار می‌دهد.

باید به این نکته توجه کرد که هرگاه مرد قبل اقدام زن برای مطالبه مهریه خودروی خود را می فروشد و بعد از ابلاغ اجرای مهریه برای تقسیط آن  دادخواست اعسار می دهد ممکن است قاضی براساس دفاعیات زن و استعلامات انجام شده توسط مقام قضایی ،رای به رد دادخواست اعسار مرد به دلیل دارا ‏بودن مرد ازفروش خودرودهد واورا ملزم به پرداخت مهریه می کند و مرد باید با ارا ئه دلایل و مستندات اثبات کند که ماشین را برای ‏ادای دین فروخته و تمام وجه دریافتی آن را جهت بدهی پرداخت کرده است و در حال حاضر توانایی ‏پرداخت مهریه را ندارد.

زن می تواند قبل از هر اقدامی به همراهی یک وکیل مجرب و متخصص برای مطالبه مهریه با مراجعه به دادگاه ‏جهت جلوگیری از هرگونه از نقل و انتقال خودرو ، درخواست صدور قرار تامین ‏خواسته را کرده و آن را مشروط براینکه جزء مستثنیات دین مرد نباشد،توقیف ‏کند و توقیف قبل از ابلاغ ‏اجراییه به مرد انجام می شود یا درصورتی که مرد خودرو را فروخته یا به شخصی انتقال داده بود می تواند دادخواست  ابطال معامله به قصد فرار از پرداخت مهریه یا به جرم  معامله به قصد فرار از دین شکایت کند مگراینکه تاریخ انتقال آن بالا ی یک سال از اقدام  زن  برای مطالبه مهریه باشد .

درابطال معامله به قصد فرارازدین  فقط انتقالی قابل ابطال است که به صورت صوری باشد و معامله به قصد فرار از دین باطل نیست بلکه معامله به قصد فرار از دین صوری ،باطل قابل ابطال است و تنها بین طرفین معامله معتبر وقابلیت استناد به شخص ثالث ندارد. چنانچه معامله پس از حکم دادگاه و محکومیت  مرد به پرداخت مهریه انجام گرفته و یا پس ‏از ‏ابلاغیه دایره ثبت انجام شده باشد ، در رویه قضایی غالبا صوری و به قصد فرار ازدین تلقی می ‏گردد و هرگاه با آگاهی از اینکه زن احتمال به اجرا گذاشتن مهر خود را ‏دارد به انجام ‏معامله اقدام کند فرض بر صحت معامله انجام شده است و زن باید با ارائه مدارک  ‏و مستندات و شهود، صوری بودن آن را اثبات کند. گاهی معاملات حقیقتا برای فرار از پرداخت ‏است اما نمی توان عنوان ‏صوری به آن اطلاق نمود و ‏صدور حکم ابطال معامله  نیازمند رسیدگی دقیق  قاضی واخذ استعلامات  دقیق ثبتی می باشد ‏‏.

در اغلب موارد فرد اموال خود را به فرزند یا خویشان نزدیک خود حتی در غالب صلح عمری منتقل می‌کند که  به نوعی می‌تواند اماره ای  جهت  تکمیل علم ‏قاضی از صوری بودن معامله مذکور باشد وتاثیر بسزایی دارد اما ادله محکمی نمی باشد.‏

انتقال اموال قبل از مطالبه مهریه+فروش ماشین برای فرار از مهریه

راه های اثبات معامله به قصد فرار از ادای دین ‏

  • • ، وجهی به فروشنده در ازای معامله پرداخت نشود و یا وجه متناسب با معامله نباشد.‏
  • • انتقال گیرنده از اقرابای نزدیک انتقال دهنده باشد.‏
  • • تاریخ سند عادی برخلاف واقع تنظیم شده باشد. ( این موضوع به وسیله کارشناسی خط قابل تشخیص است .)‏
  • • همچنان پس از معامله ، اصل مداراک ، مال موضوع معامله، نزد انتقال دهنده باشد.‏
  • • شخصی شاهد بر معامله صوری بوده باشد و برای شما شهادت دهد.‏

‏•‏ بهترین دلیل برای اثبات اقرار انتفال گیرنده است واگر شاهدی هم بتواند به اقرار انتقال گیرنده شهادت دهد ، قابل اثبات است .

معامله به قصد فرار از دین جرم محسوب  می شود و طبق رأی  وحدت رویه ، جرم فرار از دین در صورتی تحقق می یابد که مدیون بعد ازصدورحکم قطعی دادگاه اموال خود را به دیگران انتقال دهد ! شرح جرم فرار از پرداخت دین در ماده ٢١ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی آمده است.

در صورتی که محرز شود که مرد خودروی خود را برای فرار از پرداخت ‏مهریه فروخته یا به شخص دیگری انتقال ‏داده است ، مرد به مجازات حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه 6 ، با توجه به قانون کاهش مجازات ‏اسلامی 3 ماه تا 1 سال  یا ‏جزای نقدی معادل نصف محکوم به ، یا هردو مجازات محکوم می شود.‏ آن معامله ای که به قصد فرارازدین انجام شده است باطل نیست ونوعی معامله حقیقی است ودر صورت آگاهی خریدارخودرو ازقصد فروشنده دراین حکم، شریک جرم مرد ‏خواهد بود و زن می تواند خودرو را ازخریدار پس بگیرد و در صورت تلف یا انتقال آن ، مثل یا ‏قیمت آن از اموال خریدار به عنوان جریمه گرفته و مهریه ازمحل آن استیفا خواهد شد.اما ‏معامله ای که در آن  به شکل واقعی معامله‌ای صورت نگرفته و ارکان معامله رعایت نشده است ‏وخریدار و فروشنده  نیت انجام معامله را نداشته اند و پولی هم رد و بدل نشده باشد و قصد مشترکی هم ‏وجود نداشته باشد، صوری محسوب شده و براساس ماده 218 قانون مدنی ، معامله ای که با قصد فرار از دین به طور صوري انجام شده وآن معامله به علت  فقدان قصد باطل، بی اعتبار و فاقد  وجهه  قانونی است  و زن می تواند برای ابطال ‏آن معامله اقدام نماید و براساس ماده 218 مکررقانون مدنی هر گاه طلبکار به دادگاه دادخواست داده دلایل اقامه نماید که مدیون براي فرار از دین، قصد فروش اموال خود را دارد، دادگاه میتواند قرار توقیف اموال وی را به میزان  بدهی او صادر نماید، که در این صورت بدون اجازه ي دادگاه حق فروش اموال را نخواهد داشت.

 

شرایط تحقق معامله فرار از دین مهریه

  • • انعقاد قرار داد ( معامله تشکیل شود)‏
  • • معامله ای صورت گرفته باشد (دین قابل مطالبه و حال باشد)‏
  • • قصد فرار از دین مهریه (وجود طلب مقدم بر تشکیل معامله به قصد فرار از دین باشد)‏
  • ضرری بودن معامله ‏

انتقال اموال قبل از مطالبه مهریه

همان طور که اشاره کردیم، اگر زمانی که حکم تصرف اموال از طرف دادگاه برای مرد بیاید و او اقدام به انتقال اموال کند، یک فرار محسوب شده و دادگاه می تواند جلوی آن را بگیرد. این یکی از بزرگ ترین و ناجوان مردانه ترین اتفاقاتی است که مردها هنگام طلاق انجام می دهند تا خانم را از گرفتن مهریه محروم نمایند. اگر برای شما هم مشکلات این چنینی به وجود آمده است، می توانید همین حالا با موسسه تهران وکیل ارتباط برقرار کنید تا با یک وکیل حرفه ای و متخصص در زمینه پرونده های خانواده، مشورت نمایید.

اثبات صوری بودن معامله اموال

انتقال اموال برای فرار از پرداخت مهریه توسط بسیاری از آقایان انجام می شود که می توان آن را با روش های مختلفی اثبات کرد. خانم در صورتی که از معامله اموال مطلع شود، باید دادخواستی را به دادگاه بفرستد تا صوری بودن آن را اثبات نماید. اقرار به انجام این کار یعنی اثبات می کند که مرد همچین کاری را انجام داده است. به طور مثال اگر مدرکی مبنی بر اثبات این قضیه داشته باشید، می توانید به راحتی آن را به دادگاه ارائه کرده و صوری بودن این کار را اثبات کنید. اگر نمی توانید به تنهایی از عهده این کار بربیایید، می توانید از طریق موسسه تهران وکیل اقدام به انجام این کار کنید. به این ترتیب از طریق شماره هایی که در زیر صفحه برای شما گذاشته شده است، می توانید نسبت به مشاوره در این رابطه با وکیلان ما در ارتباط باشید.

مدارک چگونه مورد ارزیابی قرار می گیرند؟

اگر شما هم می خواهید که صوری بودن انتقال اموال مرد را ثابت کنید، باید مدارک مورد نظر را گردآوری کرده و در اختیار دادگاه قرار دهید. حالا اگر مرد بتواند ثابت کند که فروش مال واقعی بوده و این قضیه صوری نبوده است، دادگاه تقاضای هر دو نفر را مورد ارزیابی قرار می دهد. مرد بعد از اینکه انتقال دارایی را انجام دهد می تواند به دادگاه اعلام کند که استطاعت کافی برای پرداخت را ندارد و باید این قضیه را حتما با دلیل و مدرک اثبات کند. در صورتی که از اثبات این قضیه عاجز بماند، خانم می تواند حق و حقوق خود را به صورت کامل دریافت کند.

بهترین وکیل در تهران وکیل برای انتقال ملک قبل از دادخواست مهریه

اگر به دنبال وکیل با تجربه و آگاه هستید، حتما با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید. این موسسه به شما کمک می کند تا بتوانید حقوق خود را تمام و کمال دریافت کنید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

15 دیدگاه

  • سلام
    انتقال و صدور سند یکماه تا دو ماه قبل از دادخواست زوجه در ثبت اسناد انجام شده است، اما دادگاه بدوی و تجدیدنظر بجنورد، رای بر ابطلال معامله داده اند. این چه روشی است!

  • باسلام و خسته نباشید من باتوجه به تقاضای دادخواست مهریه شوهرم باوجود دوماشین باری یکی نیسان وذیگری کامیون جک یکی ازماشین باری که نیسان بوده فروخته سوال من اینکه آیا فراز دین محسوب میشود

  • یک ماه قبل ازدادخواست مال راتقسیم کرده وبه اسم برادرانش سند زده باطل است یانه

  • قضات گرامی لطفا تمام تلاشتان را انجام دهید تا حقی از بانوان سرزمینمان ضایع نشود

  • با سلام .اگر یک سال قبل شوهر ملکی را به نام زن زده باشد .و مرد ملک دومی داشته باشد .و زن بعد از گذشت یک سال تصمیم به این شود که مهریه اش را به اجرا بگذارد .ودرخواست توقیف ماشین وتوقیف حساب های بانکی .و مسدود کردن حساب های سپرده .وتوقیف سند ملک دوم را گرفته باشد .وبعد به حکم دادسرا برای ملک دوم قیمت گذاری شود .وملک دوم را به عنوان مهریه بخواد برداره .چیه میشه . یعنی یک زن میتواند کل دارای یک مرد را به همین راحتی توقیف . به عنوان مهریه صاحب شود .این مرد 314تا سکه مهریه کرده .و دوتا بچه یه دختر ویه پسر نیز دارد

  • [quote name=”اکبر نجف زاده”]با سلام .اگر یک سال قبل شوهر ملکی را به نام زن زده باشد .و مرد ملک دومی داشته باشد .و زن بعد از گذشت یک سال تصمیم به این شود که مهریه اش را به اجرا بگذارد .ودرخواست توقیف ماشین وتوقیف حساب های بانکی .و مسدود کردن حساب های سپرده .وتوقیف سند ملک دوم را گرفته باشد .وبعد به حکم دادسرا برای ملک دوم قیمت گذاری شود .وملک دوم را به عنوان مهریه بخواد برداره .چیه میشه . یعنی یک زن میتواند کل دارای یک مرد را به همین راحتی توقیف . به عنوان مهریه صاحب شود .این مرد 314تا سکه مهریه کرده .و دوتا بچه یه دختر ویه پسر نیز دارد[/quote]
    سلام ، بله چنین امکانی وجود دارد ، با توجه به مواردی که مطرح فرمودید مجبورم با کمی جسارت نظر خودم را بیان کنم ، به واقع اشکال در نگاهی است که آقایان عزیز به تعیین میزان مهریه در هنگام ازدواج خود داشته

  • سلام خسته نباشید اگر مردی به خاطر مهریه ندادن سند املاک خود را به نام اشنایان خود بزند قبل از سند زدن زن شکایت کرده باشد یک روز بعد شکایت زن سند جابه جا شده باشد چه حکمی دارد

  • [quote name=”رفیعی”]سلام خسته نباشید اگر مردی به خاطر مهریه ندادن سند املاک خود را به نام اشنایان خود بزند قبل از سند زدن زن شکایت کرده باشد یک روز بعد شکایت زن سند جابه جا شده باشد چه حکمی دارد[/quote]

    اگر اینطوری باشد میتونن به عنوان جرم فرار ازدین ایشان را تحت تعقیب کیفری قرار بدن
    در صورت تمایل جهت هماهنگی برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر ، با شماره های دفتر مرکزی ما تماس بگیرید.
    ۰۲۱۷۷۲۲۱۹۴۱
    ۰۹۱۰۰۹۱۱۱۷۹

  • با سلام اگر شوهری املاک و کلیه وسایل خانه و حتی وسایل شخصی زن بفروشد و پول انرا بصورت ارز از کشور خارج کند و زن بدون مکان زندگی حتی کوتاه مدت در ایران نداشته باشد و دارایی مرد ظاهرا فقط حقوق باز نشستگی باشد تکلیف زنی که ۵۸ سال از زندگی خود را با چنین مردی گذرانده چیست؟ زنی که اکنون در آستانه ۸۴ سالگی است بسیار سپاسگزار از راهنمایی

    • سلام اوقات شریف بخیر حقوق مالی زن شامل مهریه،نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت می باشد که از طریق حقوق بازنشستگی قابل وصول است و با توجه به خروج شوهر از ایران برای اموالی که با خودشون بردن پروسه سختی هست.

  • اقایان عزیز و گرامی برای رهایی از شیادان مهریه بگیر فقط استناد به رای ۷۷۴ وحدت رویه کنید والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *