تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

بهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  بهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیل  اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان قوه قضائیه  از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

انواع مهریه

مهریه با توجه به مدت زمان تعیین شده، نحوه پرداخت و انواع مطالبه به چند دسته تقسیم می شود:

مهرالمسمی

این مهریه برای زمانی که یک زوج قبل از عقد نکاح به میزان و مقدار آن توافق کرده اند و هنگام عقد به ثبت رسیده. در قانون ماده 1080 تعیین مهر منوط به رضایت طرفین است و هیچ محدودیتی در این بین وجود ندارد. همچنین مهریه باید برای هر دو طرف مشخص و معلوم باشد. یعنی مهر گذاشته شده باید دارای ارزش مالی بوده و همانطور که اشاره کردیم، قابلیت داد و ستد ملکی داشته تا شوهر توان پرداخت آن را داشته باشد.

مهر المثل

ضرورت گذاشتن مهریه به لحاظ زمان، محدودیتی ندارد و بدون آن هم عقد شرعا و عرفا قبول است. یعنی خانم اگر مهریه مادی قرار ندهد،به این معنی نیست که عقد او مورد قبول نبوده است، بلکه مهریه وی جزو مهر المثل محسوب شده و در این شرایط مالی در میان نیست.

مهرالمتعه

این در شرایطی است که هیچ مهریه ای در زمان عقد نگذاشته شده و قبل از انجام رابطه زناشویی، زوج تصمیم به جدایی دارند. در این شرایط با در نظر گرفتن وضعیت مالی شوهر به لحاظ غنی یا فقیر بودن، مبلغی به وی تعلق می گیرد.

عندالمطالبه

این مهریه رایج ترین نوع است و اکثرا خانم ها مهریه شان را به صورت عندالمطالبه می گذارند. در این شرایط مرد موظف است هر زمان که خانم اراده کند، مهریه را به وی بدهد. طبق قانون تنها زمانی مهریه به صورت کامل در اختیار زوجه قرار نمی گیرد که وظایف خود را انجام نداده باشد. در این صورت مرد می تواند با ارائه مدارک مربوطه و عدم استطاعت مالی، مهریه را پرداخت نکند. اگر زمانی که زوج قصد طلاق داشتند و خانم باکره بود، مهریه نصف می شود.

عندالستطاعه

مهریه ای است که مرد تنها در زمانی آن را پرداخت می کند که به لحاظ مالی غنی باشد. در این مهریه زن باید تمکن و استطاعت از مرد را ثابت کند.

طلاق از سوی زن

اگر خانمی به دادگاه برود و درخواست طلاق کند، در شرایطی که نتواند دلیل محکمی برای این کار خود پیدا کند و دادگاع تشخیص دهد که علت وی قانونی و درست نیست، مرد می تواند نسبت به پرداخت نکردن مهریه اقدام کند. در این شرایط است که خانم ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا بدون مطالبه مهریه می خواهند جدا شوند یا خیر. برای ارتباط بیشتر با یک وکیل از موسسه تهران وکیل، می توانید همین حالا از طریق شماره های زیر اقدام کنید.

راهكار هاي فرار از پرداخت مهريه

براي تبيين اين موضوع ابتدا ميبايست به اين موضوع توجه كرد كه مهريه حقي است براي زوجه و ديني است بر گردن زوج كه در نهايت مجبور به پرداخت آن ميباشد
برخي بهترين راه براي فرار از پرداخت مهريه را واگذاري صوري اموال به آشنايان و نزديكان ميدانند.معامله صوري براي فرار از مهريه در بازه زماني اختلاف بين زن و شوهر و مهمتر از آن بعد از ابلاغيه دادگاه به اداره ثبت بیشتر صورت ميپذيرد. در این زمان زوج اقدام به انتقال اموال برای فرار از مهریه می‌کند. زیرا در روند نوبت گیری و ارائه و همچنين پذیرش دادخواست توقیف اموال و استعلام اموال و ابلاغ اجراییه به مرد ممكن است زمان زیادي به طول بيانجامد .در این زمان ، ممکن است مرد اموال خود را به نام دیگری نماید که اکثرا از اقوام نزدیک و درجه یک مرد می باشند. .معامله صوري چه معمله ايي است؟. معامله‎ای که در آن به شکل واقعی معامله‌ای صورت نگرفته باشد. به اين معني كه نه پولی رد و بدل شده باشد. نه خریدار و فروشنده نیت انجام معامله را داشته باشند. ایجاب و قبول به مفهوم واقعي و حقوقي انجام نشده و قصد و نيت مشترك هم وجود نداشته باشد تا مثلا یک ملك در مقابل مبلغی مشخص به شخص دیگری منتقل شود.
دراين مواقع اگر ارکان يك معامله رعایت نشود معامله صوری خواهد بود. زوجه برای گرفتن مهریه با کمک وكيل خود میتواند در دادگاه با طی شدن شرايط و مراحلي، صوری بودن معامله را اثبات کند و دستور ابطال آن را از دادگاه بگيرد . بنابراين راهكار بسيار غلطي است و زوجه ممكن است بتواند صوري بودن معاملات را اثبات كند كه در اين صورت عواقبي براي زوج به دنبال دارد
با توجه به ماده ٢١ قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي مصوب سال ١٣٩٤ ميتوان گفت كه انتقال مال به ديگري به هر نحو و وسيله مديون با انگيزه فرار از دين به نحوي كه باقي مانده اموال براي پرداخت دين كافي نباشد موجب حبس تعذيري يا جزاي نقدي درجه شش.يا جزاي نقدي معادل نصف محكوم به يا هردو مجازات ميشود و در صورتي كه منتقل اليه با علم به موضوع اقدام كرده باشد در حكم شريك جرم محسوب ميشود،

اگر از اين قضيه بگذريم ميتوانيم به راهكار هاي قانوني عدم پرداخت تمام يا قسمتي از مهريه بپردازيم

بهترين راه براي نپرداختن تمام مهريه طلاق تواقفي هست كه در آن به طور مثال زوجه درخواست طلاق دارد و طبق توافق يك حق الوكاله بلاعزل طلاق از زوج ميكيرد و در مقابل زوج از پرداخت مهريه بري الذمه ميشود
راه قانوني ديگر كه ممكن است در برخي موارد قابل استفاده باشد مورد كاملا فقهي ميباشد كه در قانون مدني نيز به آن اشاره شده است و آن عنن ميباشد به معني ناتواني كامل جنسي زوجه به نحوي كه حتي يك بار عمل نزديكي جنسي را انجام نداده باشد كه باعث فسخ نكاه ميشود و البته زوج را ازپرداخت نصف مهريه بري ميكند
لازم به ذكر است كه خيانت و رابطه نامشروع زوجه،بيماري روحي و جسمي،مشكلات خانوادگي و يا هر مورد ديگري باعث اسقاط حق مهريه زوجه نميشود.
راه قانوني بعدي نپرداختن مهريه به صورت يكجا هست(اعسار)
اعسار به اين معني كه فرد از نظر مالي در شرايطي هست كه امكان پرداخت بدهي خود را ندارد
و اثبات اين موضوع به عهده زوج ميباشد
البته بايد توجه داشت كه برخي از اموال از دين مسثني شده اند {{مسكني كه متعلق به زوج ميباشد. و در ان زندگي ميكند. وسيله نقليه مورد نياز و در شان محكوم اليه_اثاثيه مورد نياز زندگي_آذوقه موجود به قدر احتياج براي محكوم اليه و افراد تحت تكفل وي_وسايل و ابزار امرار معاش كسبه، پيشه وران_كتاب ها و ابزار علمي براي اهل علم متناسب با شان آنان}}
در صورت اثبات اعسار معمولا زوج به پرداخت قسمتي از مهريه به عنوان پيش قسط و اقساط ماهيانه محكوم ميشود
و در صورتي كه از پرداخت اقساط مورد حكم امتناع ورزد. با صدور حكم جلب به زندان معرفي خواهد شد ،،

و در صورتي كه اعسار او اثبات بشود و به هيچ طريقي قدرت پرداخت اقساط را نداشته باشد قاضي دادگاه اقساط را با توجه به وضعيت مالي زوج تعديل خواهد كرد،

برخي از وكلا با توجه به بخشنامه جديد قوه قضاييه در مورد عدم صدور حكم زندان براي مديونين مهريه بر اين باورند كه مرد عملا از پرداخت مهريه معاف شده است ، كه اين تصور كاملا غلطي هست چرا كه طبق قوانين مدني و خانواده مهريه همچنان پابرجاست و طبق درخواست زوجه ،زوج به صورت تمام و كمال به پرداخت آن محكوم ميشود.
به اين صورت امکان فرار مديونين پرداخت مهریه عملا وجود ندارد
و تصور غلط برخی در خصوص قانون جدید مهریه باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده. و نكته آخر اينكه فقط تا سقف ١١٠ سكه يا معادل ريالي آن دادگاه حكم جلب زوجه را صادر خواهد كرد.

 

 

بهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیلبهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیل

مهریه جزو دیونی است که مرد باید به زن بپردازد و در قوانین کشور ما و در قوانین اسلامی تاکید بسیار زیادی روی آن شده است. در واقع مهریه زن به عنوان یک دین یا بدهی بر گردن مرد خواهد بود. به گونه ای که حتی پس از فوت شوهر نیز همسر می تواند به مطالبه مهریه همسر خود قبل از هر گونه تقسیم ارث بنماید.

اما مشکل این جا است که بسیاری از زوج ها مهریه بالایی را در زمان عقد ازدواج برای همسر خود تعیین می کنند و این امر می تواند در آینده مشکلاتی را به دنبال داشته باشد که مرد را مجبور به تلاش برای پیدا کردن بهترین راه فرار از پرداخت مهریه در زمان مطالبه آن توسط زن بنماید.

شاید برای شما جالب باشد که افرادی به دنبال مشاوره حقوقی با یک وکیل برای پیدا کردن بهترین راه فرار از پرداخت مهریه می باشند و به همین دلیل در تهران و یا شهرستان ها تلاش می کنند تا با تماس با وکیل متخصص آشنا به مباحث مربوط به مهریه هر چه سریع تر بهترین راه فرار از پرداخت مهریه را پیدا کنند.

اختلافات خانوادگی، ترس از دست دادن دارایی ها پس از تصمیم زن برای به اجرا گذاشتن مهریه مهم ترین دلیلی است که می توان برای تلاش بعضی از مردها برای یافتن  وکیل خوب و دریافت مشاوره به منظور یافتن بهترین راه فرار از پرداخت مهریه دانست.

اما سوال این جاست که آیا می توان راهی را برای فرار از پرداخت مهریه به همسر خود پیدا کرد؟ و اگر این کار را بکنیم از نظر قانون مشکلی برای ما به وجود نخواهد آمد؟ این ها مهم ترین سوال هایی هستند که شاید هنگام نیاز به پیدا کردن بهترین راه فرار از پرداخت مهریه باید جواب آن را پیدا کنید.

 

بهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیلبهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیل

آیا فرار از پرداخت مهریه عاقلانه است؟

یک سوال که باید قبل از هر سوال دیگری به آن پاسخ داده شود این است که آیا تلاش برای عدم پرداخت مهریه همسر با توجه به این که در قانون و شرع بر روی آن تاکید شده است کار درستی است؟ و آیا می توان با مشاوره با یک وکیل بهترین راه فرار از پرداخت مهریه را به این منظور پیدا کرد؟

در پاسخ باید گفت که در صورتی که شما توان مالی لازم برای پرداخت مهریه را داشته باشید به نظر می رسد که بهترین راه پرداخت آن به همسرتان باشد. زیرا که مهریه به عنوان یک دین بر گردن شما خواهد ماند و در هر صورت ممکن است که روزی همسر شما از هر طریقی که شده است آن را مطالبه کند.

روش های قانونی زیادی هستند که زن می تواند با استفاده از آن ها اثبات کند که مرد او دارایی لازم را برای پرداخت مهریه دارد و در عوض راه هایی هم هستند که شاید بتوانند به عنوان بهترین راه فرار از پرداخت مهریه توسط مردها مورد استفاده قرار گیرند. شما می توانید در این مورد با یک وکیل متخصص در مطالبه مهریه و آشنا به روش های پرداخت مهریه و یا تقسیط آن مشورت کنید تا اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار دهد.

بهترین راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟

همان طور که گفته شد بهترین راه برای امتناع از پرداخت یکباره مهریه (در صورتی که توان مالی نداشته باشید) اثبات عدم توان مالی شما در دادگاه می باشد.

در این راستا باید به نکته توجه کنید. اول این که خانه ای که از آن شما است و در آن زندگی می کنید می تواند به عنوان مستثنیات دین شناخته شود. هم چنین ابزار کار و امکاناتی که برای امرار معاش به آن ها نیاز دارید را می توانید با کمک وکیل به عنوان مستثنات دین از توقیف حفظ کنید.

برای همین در مواردی نیاز به یافتن بهترین راه فرار از پرداخت مهریه نیست. زیرا که روش های قانونی برای عدم پرداخت مهریه با استفاده از امکانات و ابزار کاری یا خانه ای که در آن زندگی می کنید وجود دارد.

برای همین در این موارد نیازی به نگرانی و توسل به روش های دیگر مانند واگذاری صوری امول به آشنایان و نزدیکان شما وجود ندارد. با این وجود هنوز هم دیده می شود که عده ای از این روش ها برای عدم پرداخت مهریه استفاده می کنند و از واگذاری صوری اموال و یا مخفی کردن دارایی ها به عنوان بهترین راه فرار از پرداخت مهریه یاد می کنند.

 

بهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیلبهترین راه فرار از پرداخت مهریه+مقابله+وکیل

مشاوره حقوقی در ارتباط با پرداخت مهریه

در صورتی که همسر شما قصد مطالبه مهریه را داشته باشد و اقدامات قانونی برای این کار را شروع کرده باشد، به عنوان یک مرد در صورتی که قصد یافتن بهترین راه فرار از پرداخت مهریه را دارید، ابتدا به توان مالی خود توجه کنید و ببینید که آیا امکان عدم واگذاری بخشی از اموال مانند خانه و تجهیزات مورد استفاده برای امرار معاش به عنوان مستثنیات دین وجود دارد. در این صورت می توانید به راحتی به روش های قانونی از پرداخت مهریه و واگذاری منزل و یا ابزار امرار معاش امتناع کنید.

این درست است که عده ای با مخفی کردن اموال و یا واگذاری ان به صورت صوری تلاش می کنند تا از این روش ها به عنوان بهترین راه فرار از پرداخت مهریه استفاده کنند، اما ممکن است زن بتواند اثبات کند که معاملات صوری بوده است.

برای همین در صورتی که می خواهید به این مشکلات مواجه نشوید و حتی الامکان از ابزار قانونی استفاده کنید، و برای مثال به مشاوره حقوقی با وکیل مجرب در ارتباط با روش های قانونی امتناع از پرداخت مهریه و یا استثنا نمودن بعضی از اموال ضروری داشته باشید، می توانید با موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید.

به طور حتم می توانیم پس از ارائه مشاوره های رایگان به شما، مشکلاتی که با پرداخت مهریه برای شما به وجود خواهد امد را گوش بدهیم و سعی کنیم با معرفی بهترین وکیل پایه یک دادگستری سعی در ارائه مشاوره های لازم به منظور تصمیم گیری در مورد نحوه پرداخت مهریه داشته باشیم. همکاران ما تلاش خواهند کرد تا با توجه به میزان مهریه و دارایی شما راه حل مناسبی را پیشنهاد کنند.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

5 دیدگاه

  • چه مطالب خوبی رو نوشتین. بدون طفره رفتن و اضافه گویی. خیلی سپاسگزارم

  • به نظر بنده مهریه بر پایه سکه طلا و با این قیمت رو به افزایش و سرسام آور ،عامل و وسوسه اصلی ۹۰درصد طلاقها و منفی شدن نرخ رشد جمعیت کشور و مواجه شدن با بحران پیری جمعیت و زده شدن جوانان از ازدواج می باشد،حذف سکه طلا و رواج مهریه براساس سنت نبوی عامل رشد و جوان سازی جمعیت میباشد

  • سلام..حقیر بازنشسته هستم. هیچگونه دارایی ندارم فقط حقوق..حتی مستا جرم…متاسفانه برای ازدواج قبلی مبلغ ۳میلیون اقساط مهریه از حقوقم کم میشه از طریق ثبت اسناد..ازدولج دومم خانمم تعادل روحی نداره. قبلا داشته بهم نگفت…مراحلی که موجب فسخ نکا بشه .که مهریه ندهم نیست…چطور میتونم طلاق بدم مهریه ندم..توی این دنیا سوک کبریتی ندارم..کل دریافتی حقوقم ۳میلیونه..جای دیگه ازاد کار میکنم تا امرا معاش بشه..همسر۲ حالتی دیوانگی داره..وسواس..شکاک..هر روز اعصابم را بهم میریزههبچه هم ازش ندارم..لطفا راهنمایی کنید

    • سلام. فقط در صورت فسخ نکاح می توانید مهریه را پرداخت نکنید، اگر نتوانید بیماری ایشان را قبل از ازدواج ثابت کنید، متاسفانه راهی برای پرداخت نکردن مهریه وجود ندارد.

  • سلام
    راهکار فرار برای مهریه یعنی دزدی از زن… چون مرد یا پول نداره از همون اول نباید زیر بار مهریه سنگین بره و براساس توانایی مالیش مهری رو تعیین کنه یا بعدن فرار از پرداخت حق قانونی و شرعی زن میشه دزدی و اگر این دنیا هم نده باید اون دنیا در مقابل خدا پاسخگو باشه چون مهریه حق زن هست اگر مردی نداره چرا از همون اول قبولش می کنه یا بیش از توانش بر می داره؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *