تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در بیان ساده زمانی مطرح می شود که شخصی (کلاهبردار) با  فریب دادن شخصی دیگر  ( مال با خته) وی را متقاعد می نماید که مال خود را در اختیار او قرار دهد. این رابطه به ظاهر ساده امروزه ممکن است با روش‌های پیشرفته ای انجام شده و منجر به طرح پرونده های پیچیده کلاهبرداری شود.

 

بهترين وكيل كلاهبرداري تهران از جمله جرايم مهمي است كه در اين مقاله به طور كامل به ان پرداخته اييم.
جرم كلاهبرداري از جمله جرايمي هست كه امروزه در جامعه به روش هاي بسيار متفاوتي صورت ميگيرد.
كلاهبرداري از مهم ترين ك حرايم مالي به شمار ميايد كه هرساله بخش زيادي از پرونده هاي كيفري را به خود اختصاص ميدهد و از جرايم مركب محسوب ميشود و از حساسيت و پيچيدگي بسياري برخوردار است.
جرم كلاهبرداري عبارت است از بردن مال ديگري به وسيله اعمال متقلبانه ايي كه موجب فريب قرباني ميشود.
آنچه جرم كلاهبرداري را از جرايم ديگر متمايز ميكند اين است كه در كلاهبرداري برخلاف ديگر جرايم عليه اموال قرباني مال خود را با رضايت به مجرم ميدهد.
در واقع در ساير جرايمي كه عليه اموال رخ ميدهد اموال قرباني بدون رضايت او منتقل ميشود در حالي كه در جرم كلاهبرداري مرتكب به گونه ايي عمل ميكند كه قرباني فريب خورده و مال خود را با رضايت در اختيار مرتكب قرار ميدهد.
متاسفانه برخي از كلاهبرداري ها چنان خوب و عالي طراحي ميشوند كه اغفال نشدن به وسيله انها به هوش و ذكاوت بسيار بالايي نياز دارد.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترين وكيل كلاهبرداري در تهران

جرم كلاهبرداري در دسته جرايم كيفري قرار ميگيرد.
و دادگاه رسيدگي كننده به آن نيز دادگاه كيفري است
و يكي از جرايمي است از نظر وقوع جرم و رسيدگي به آن بسيار پيچيده است و نياز به داشتن وكيل در ان بسيار احساس ميشود.
بهترين وكيل كلاهبرداري در تهران وكيلي است كه تمام اركان و جزئيات تشكيل دهنده جرم كلاهبرداري را بشناسد
و با اخذ پرونده هاي مختلف در زمينه كلاهبرداري تجربه كافي در را در اين زمينه كسب كرده باشد.

بهترين وكيل كلاهبرداري در تهران كسي است كه با داشتن تجربيات كافي در زمينه دعاوي كيفري و بر اساس گفته هاي شاكي و متهم دفاعيات لازم را انجام دهد و بتواند راي مطلوب را براي موكل خود اخذ نمايد .
بهترين وكيل كلاهبرداري تهران ميبايست نسبت به قوانين خاص كلاهبرداري اشراف كامل و خوبي داشته باشد و نسبت به رويه هاي قضايي آگاهي كامل داشته باشد. تا بتواند به بهترين نحو ممكن از حق موكل خود دفاع كند.

چگونه جرم كلاهبرداري را تشخيص دهيم

نكته ايي كه شناخت جرم كلاهبرداري را دشوار ميكند همين مانور متقلبانه است.زيرا كسي كه اطلاعات حقوقي كافي نداشته باشد. فكر ميكند كلاهبرداري فقط يا يك دروغ ساده صورت ميگيرد.
در اينجاست كه به بهترين وكيل كلاهبرداري تهران احساس نياز ميشود.وكلاي تهران وكيل از ابتداي پرونده در كنار شما خواهند بود.
جرم كلاهبرداري از جرايم مقيد است و شرط تحقق ان حصول نتيجه خاص كه بردن مال ديگري است ميباشد. و اكر شخص به نتيجه خاص دست پيدا نكند عمل او جرم كلاهبرداري محسوب نميشود و ممكن است زير مجموعه جرايم ديگر قرار بگيرد.

تعریف جرم کلاهبرداری

چرا که با پیشرفت تکنولوژی، تنوع انجام جرم کلاهبرداری نیز بیشتر می‌شود و نیاز به حضور وکیل متخصص کلاهبرداری در پرونده های کلاهبرداری بیشتر از همیشه احساس می شود.

وکیل کلاهبرداری علاوه بر داشتن دانش کیفری و تجربه کافی در پرونده های کلاهبرداری، مطالعات خود را در این راستا قرار داده، آرای قضات مختلف را در این زمینه بررسی کرده و سابقه داشتن پرونده های کلاهبرداری در دادسراها و دادگاه‌های مختلف دارد.

این تجربه و تخصص به وکیل کلاهبرداری کمک می‌کند که پرونده کلاهبرداری را در اسرع وقت و در کمترین زمان به نتیجه برساند و نمایندگی تمام و کمال خود را به گونه ای در این پرونده انجام دهد که به حضور موکل در هیچ مرحله ای نیاز نباشد. علاوه بر این، امروزه روشهای انجام کلاهبرداری آنقدر پیشرفته و حرفه ای شده است که لازم است وکیلی که این پرونده را به عهده می‌گیرد، دانش تکنولوژی خود را به‌روز نموده باشد. مخصوصاً در پرونده های کلاهبرداری اینترنتی علاوه بر دانش حقوقی و کیفری، یک وکیل کیفری باید دانش علمی اینترنتی نیز داشته باشد و بتواند کلاهبرداری اینترنتی مانند فیشینگ را نیز آنالیز نموده، تشخیص دهد و از موکل خود دفاع نماید.

چگونگی رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری

با وجود حجم زیادی از پرونده‌های کیفری، سیاست‌های دولت‌ها بر جرم زدایی است. به عنوان مثال در پرونده‌ ای که در خصوص بردن مال دیگری است، سیاست بر این است که این پرونده در مراجع کیفری رد شود و به صورت حقوقی و به عنوان پرونده مطالبه وجه مطرح شود.

در این حالت اگر پرونده به صورت حقوقی مطرح شود، از امتیازات پرونده کیفری کلاهبرداری محروم می‌شود و با از دست دادن وصف کیفری، مجرم این پرونده بدون مجازات می ماند و شاید فقط محکوم به پرداخت وجوه شود. در اینجاست که نقش وکیل کلاهبرداری بروز می‌کند. چرا که وی می‌تواند مراجع کیفری را توجیه نموده و آنها را مجاب به قبول پرونده کلاهبرداری و رسیدگی به آن نماید.

وکیل کلاهبرداری حرفه ای با تشخیص عنوان درست، پرونده را از ابتدا در مسیر درست دادرسی قرار می‌دهد و مثلاً با طرح اشتباه پرونده سرقت به جای کلاهبرداری زمان را طولانی نمی کند.

علاوه بر بحث زمان از دست رفته در پرونده ها، مختومه شدن و عدم امکان طرح مجدد این پرونده نیز مطرح است. چرا که در بسیاری از موارد اگر پرونده‌های اشتباه مطرح شود و مختومه شود، امکان طرح مجدد آن وجود ندارد و شاکی پرونده از بسیاری از حقوق خود محروم می‌شود. این در حالی است که می‌توانست از ابتدا پرونده را توسط برترین وکیل کلاهبرداری در تهران  مطرح کند و به نتیجه مطلوب برسد.

عناصر جرم کلاهبرداری:

برای بررسی کلاهبرداری لازم است مانند سایر جرائم، عناصر جرم بررسی شود.

عنصر قانونی:

عنصر قانونی این جرم در ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال ۱۳۶۷ مطرح شده است:

‌ماده 1 – هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی‌فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل‌مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد،‌کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم‌می‌شود.

‌در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمانها یا مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکتهای دولتی یا‌شهرداریها یا نهادهای انقلابی و بطور کلی قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و نهادها و مؤسسات مأمور به خدمت عمومی اتخاذ کرده یا اینکه‌ جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع و یا انتشار آگهی چاپی یا خطی‌صورت گرفته باشد یا مرتکب از کارکنان دولت یا مؤسسات و سازمانهای دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداریها یا نهادهای انقلابی و یا بطور کلی از‌قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأمورین به خدمت عمومی باشد، علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، از دو تا ده سال و انفصال ابد از خدمات‌دولتی و پرداخت جزای نقدی معادلمالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

‌تبصره 1 – در کلیه موارد مذکور در این ماده در صورت وجود جهات و کیفیات مخففه دادگاه می‌تواند با اعمال ضوابط مربوط به تخفیف، مجازات ‌مرتکب را فقط تا حداقل مجازات مقرر در این ماده ‌حبس  و انفصال ابد از خدمات دولتی تقلیل دهد ولی نمی‌تواند به تعلیق اجرای کیفر حکم دهد.

‌تبصره 2 – مجازات شروع به کلاهبرداری حسب مورد حداقل مجازات مقرر در همان مورد خواهد بود و در صورتی که نفس عمل انجام شده نیز‌جرم باشد، شروع کننده به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌شود.

‌مستخدمان دولتی علاوه بر مجازات مذکور چنانچه در مرتبه مدیر کل یا بالاتر یا همتراز آنها باشند، به انفصال دائم از خدمات دولتی و در صورتی که در‌مراتب پایین‌تر باشند به شش ماه تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم می‌شوند.

عنصر مادی:

در بحث عنصر مادی به بررسی رفتار و اوضاع و احوال می پردازیم:

۱_رفتار:

منظور از رفتار، هر گونه مانور متقلبانه برای بردن پول توسط کلاهبردار می باشد. نکته ای که لازم است مورد توجه قرار گیرد، این است که کلاهبرداری به صورت ترک فعل انجام نمی شود.

۲_ اوضاع و احوال:

در بحث اوضاع و احوال به بررسی تقلبی و موهوم بودن وسایل کلاهبرداری، فریب خوردن مال باخته، متعلق به غیر بودن مال و رضایت مال باخته برای در اختیار قرار دادن مال می پردازیم.

وسایل متقلبانه می تواند شامل این موارد باشد:

این موارد تمثیلی است و شامل هر نوع وسیله متقلبانه است. فریب دادن مردم به وجود شرکت، کارخانه، تجارتخانه و موسسات موهوم. امیدوار کردن به امور غیر واقع. ترساندن مردم از حوادث و پیشامدهای غیرواقع. اختیار اسم یا عنوان مجعول.

نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که معمولا اگر در پرونده کلاهبرداری، قراردادی ارائه می شود و آن قرارداد واهی نباشد، کلاهبرداری رد می شود و ممکن است بتوان آن را تحت عنوان تحصیل مال از طریق نامشروع، خیانت در امانت و یا به عنوان پرونده ای حقوقی پیگیری نمود.

عنصر روانی:

عنصر روانی یا همان سوء نیت را با دو عنوان عام و خاص بررسی می نماییم:

منظور از سوء نیت عام، اراده کلاهبردار برای انجام عمل مجرمانه )عمل فیزیکی)است . یعنی کلاهبردار می داند وسیله  اش تقلبی است و عامدانه جرم کلاهبرداری را انجام می دهد. منظور از سوء نیت خاص، همان قصد کلاهبردار برای مال دیگری است.

خصوصیات جرم کلاهبرداری:

_ مرکب بودن: کلاهبرداری جرمیست مرکب نه مقید.  جرم مقید از یک فعل تشکیل می شود. مثلاً سرقت جرمی مقید است و فقط از فعل بردن مال دیگری تشکیل شده است. اما جرم مرکب با بیش از یک فعل انجام می‌شود. در جرم کلاهبرداری دو فعل وجود دارد که عبارتند از : توسل به وسیله متقلبانه و بردن مال دیگری

_ آنی بودن: کلاهبرداری به این دلیل جرمی آنیست. چون برای تحقق این جرم نیازی به گذشته مدت زمانی خاص نیست.

_ انواع جرم کلاهبرداری: کلاهبرداری می تواند به دو صورت ساده و مشدد انجام شود. کلاهبرداری مشدد در موارد زیر مطرح می‌شود: غیر از موارد زیر، کلاهبرداری ساده است

۱. اگر کلاهبردار به صورت غیر واقعی با استفاده از ادعای داشتن سمت یا ماموریت از طرف سازمان و موسسات دولتی و غیره کلاهبرداری را انجام دهد کلاهبرداری مشدد است. اگر این موسسات دولتی نباشد، کلاهبرداری انجام شده مشدد نیست.

۲. کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو تلویزیون و سایر وسیله‌ها.

۳.کلاهبردار از کارکنان دولت یا موسسات و سازمانهای دولتی و سایر موارد مذکور در قانون تشدید مجازات باشد. کلاهبردار باید با استفاده از این سمت قربانی را فریب داده و مال او را به دست بیاورد.

مجازات جرم کلاهبرداری مشدد، علاوه بر رد اصل مال، حبس از ۲ تا ۱۰ سال، انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است می باشد.

شروع به جرم کلاهبرداری:

شروع به جرم در حالت پیش می آید که شخص قصد انجام جرم را در ذهن خود دارد و شروع به انجام جرم هم می کند ولی به دلیل پیش آمدن یک دلیلی که خارج از اراده او بوده است، جرم انجام نمی شود.

شروع به جرم حتماً باید در قانون جرم‌انگاری شده باشد. در مورد کلاهبرداری شروع به جرم توسط قانونگذار پیش بینی شده است.

در خصوص شروع به جرم کلاهبرداری به تبصره ۲ ماده ۱ قانون تشدید مراجعه می‌کنیم. این تبصره، مجازات شروع به جرم کلاهبرداری را حداقل مجازات مقرر در هر مورد در نظر گرفته است. البته اگر شروع کننده جرم کارمند دولت باشد و مرتبه مدیرکلی یا بالاتر یا همتراز آن ها داشته باشد به طور دائم از خدمات دولتی منفصل می شود و در موارد پایین تر به انفصال موقت از خدمات از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم می شود

مجازات جرم کلاهبرداری:

_ کلاهبرداری ساده: حبس از یک تا هفت سال، جزای نقدی معادل مالی که کلاهبردار غصب کرده است.

_ کلاهبرداری مشدد: حبس از ۲ تا ۱۰ سال، پرداخت جزای نقدی معادل مالی کلاهبردار غصب کرده و انفصال از خدمات دولتی.

تخفیف در کلاهبرداری:

ابتدا باید گفت که در جرم کلاهبرداری نمی‌توان کمتر از میزان حداقلی که برای مجازات جرم کلاهبرداری تعیین شده است، تخفیف در نظر گرفت.

جهات مخففه این جرم مانند جرایم دیگر در ماده ۲۲ قانون مجازات مطرح شده است وکیل کلاهبرداری در تهران در این مرحله می‌تواند با بررسی و شناخت جهاد تخفیف برای موکلی که این جرم را انجام داده است از دادگاه صادرکننده حکم تخفیف مجازات را بخواهد.

جرم هایی که در حکم کلاهبرداری هستند:

۱. انتقال مال غیر:

در این خصوص قانون خاص وجود دارد. در خصوص بحث انتقال مال غیر، قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر مصوب ۱۳۰۸ وجود دارد. دو شرط برای تحقق این جرم وجود دارد: اولا، معامله ای مانند قرارداد خرید و فروش، اجاره، هبه انجام شده باشد. ثانیاً، دو نوع مال در مورد قانون جرم فروش مال غیر مطرح می‌شود. هم مال منقول و غیرمنقول.

۲. تبانی برای بردن مال دیگری:

در این خصوص نیز قانون خاص وجود دارد. قانون مجازات اشخاصی که برای بردن مال غیر توانی می نمایند مصوب ۱۳۷۰. در این جرم دو نفر باید با نیت بردن مال یک شخص دیگر با هم تبانی کنند.

3. معرفی مال دیگری به عنوان مال خود: در این مورد نیز قانون خاص وجود دارد و در حالتی پیش می‌آید که شخصی که به موجب حکم دادگاه محکوم به پرداخت است، مال شخص دیگر را به عنوان مال خود معرفی می کند.

۴. تقاضای ثبت ملک دیگری بر خلاف واقع: مستند آن در مواد ۱۰۵، ۱۰۶، ۱۰۷ و ۱۰۸ قانون ثبت اسناد و املاک ذکر شده است.

۵. دریافت گواهی انحصار ورثه بر خلاف واقع.

۶. اخذ مال مازاد بر حق الوکاله به نام دیگری: ماده ۳۴ قانون وکالت.

۷. انتشار اعلامیه پذیره نویسی اوراق بهادار با اطلاعات غیر واقعی: ماده ۲۴۹ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت.

۸. انتقال اموال موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی که در خصوص انتقال اموال ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، اموال ناشی از سوء استفاده از مقاطعه کاری ها و اموال دولتی، موقوفات ، ناشی از فروش زمین های موات و مباحات و ناشی از دایر کردن اماکن فساد است. قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی.

۹. ایجاد موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی بدون اخذ مجوز لازم از مراجع قانونی: قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده یا می‌شود.

۱۰. تشکیل دفتر یا موسسه ترجمه اسناد بدون رعایت قانون: قانون راجع به ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۷۶.

۱۱. فروش بیمه نامه یا تاسیس بدون مجوز نمایندگی بیمه: قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری مصوب ۱۳۵۰.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

جرم کلاهبرداری و کمک وکیل :

کلاهبرداری جرمی پیشرفته و پیچیده است. مرتکب این جرم فردی باهوش است. در تاریخ، مرتکبین کلاهبرداری، اشخاصی چون ویکتور لوستیگ (سلطان کلاهبرداری تاریخ ( که برج ایفل را فروخت، از بهره هوشی بالایی برخوردار بود. مهدی بلیغ ) معروف به آرسن لوپن ایرانی ) که کاخ دادگستری فروخت، که شخصی باهوش ولی بی سواد بود. در پرونده مرتکب باهوشی که جرم کلاهبرداری را انجام می دهد، نیاز به حضور وکیلی باهوش و مطلع است.

مخصوصا در پرونده هایی که کلاهبرداری به صورت اینترنتی انجام می شود‌، حضور وکیلی نیاز است که ضمن داشتن اطلاعات حقوقی از اطلاعات علمی و اینترنتی نیز برخوردار باشد و بتواند از پس پرونده هایی مانند فیشنگ بر بیاید. موسسه حقوقی تهران وکیل با وجود داشتن بهترین وکلای کلاهبرداری، آماده ارائه خدماتی برتر به هموطنان می باشد. در صورت نیاز می توانید با شماره 77221941 تماس گرفته و با وکیل پایه یک دادگستری کلاهبرداری گروه وکلای موسسه حقوقی تهران وکیل صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *