تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی اشاره شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با ما تماس بگیرید.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقیتنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

بیمه بیکاری چیست؟

در صورتی که یک کارگر از محل کار خود بدون خواست و میل خود اخراج شود و یا این که به دلایل دیگر مانند این که کارفرما توانایی ادامه کار و پروژه را نداشته باشد و به هر دلیلی محل کسب و کار با تعطیلی مواجه شود، کارگرانی که از کار بیکار می شوند تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

در این صورت اگر برای کارگر از طرف کارفرما به مدت شش ماه بیمه واریز شده باشد، می توانند  از بیمه بیکاری استفاده کند. البته به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که کارگر متاهل باشد می تواند 12 ماه و در صورتی که مجرد باشد می تواند شش ماه از این بیمه استفاده کند.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقیتنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

کارشناسان تامین اجتماعی تمامی شرایط کارگر و بیمه های پرداخت شده ایشان را در نظر گرفته و تا زمانی که کارگر مشغول به کار نشود بیمه بیکاری برای وی واریز می شود.

در صورتی که کارگر کار جدیدی پیدا کند و به سازمان تامین اجتماعی اطلاع ندهد مشمول جریمه خواهد شد.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری

دادخواست بیمه بیکاری در برگه های مخصوص توسط اداره کار تهیه می شود. تنظیم دادخواست بیمه بیکاری توسط کارگر تکمیل و به ادارات کار فرستاده می شود.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری را باید خود کارگر و یا وکیل اداره کار او تکمیل کند و به اداره کار تحویل دهد. بنابراین هیچ فردی از جانب وی حق تحویل آن را ندارد.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقیتنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

وظیفه کار فرما در خصوص بیمه بیکاری

برای دریافت بیمه بیکاری دو روش وجود دارد، روش اول این است که کارگر در اداره کار و رفاه اجتماعی حضور پیدا کند و از سازمان مربوطه نامه ارجاع به سازمان تامین اجتماعی دریافت کند.

و روش دوم این است که علیه کارفرما طرح دعوا کرده و دادنامه بیمه بیکاری بگیرد.

وظیفه اصلی کارفرما در مقابل کارگر این است که در صورتی که مجبور به اخراج آن ها شد، به آن ها نامه دهد تا بتوانند به اداره کار مراجعه کرده و بیمه بیکاری دریافت کنند.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقیتنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

اما گاهی ممکن است پیش آید که کارفرما با کارگران دچار اختلاف شده و به آن ها نامه نمی دهد، در این صورت کارگران باید علیه او طرح دعوا نمایند تا بتوانند دادنامه بیمه بیکاری دریافت کنند.

مراحل گرفتن بیمه بیکاری

مرحله اول برای گرفتن بیمه بیکاری این است که کارگر باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در سامانه جامع روابط اداره کار ثبت نام کند.

سامانه روابط اداره کار به تمام شکایات در حوزه صلاحیت خود، حل اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی می کند و تمامی این موارد باید در این سامانه ثبت شوند.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقیتنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

مرحله بعدی برای گرفتن بیمه بیکاری این است که کارگری که خواهان بیمه بیکاری است، باید دادخواستی مبنی بر الزام به دریافت بیمه بیکاری یا گرفتن تادیه نامه اخراج خود را در سامانه روابط کار ثبت کند.

قبل از این که کارگر دادخواست خود را در سامانه ثبت کند باید مستندات را در قسمت های مربوطه بار گذاری کند. این مستندات شامل پرینت حساب واریز حقوق، قرار داد کاری و سایر مدارک مورد نیاز می باشد.

پس از تهیه و بار گذاری مدارک، کارگر خواهان بیمه بیکاری باید دادخواست بیمه بیکاری خود را در فایل ورد آماده کرده و بار گذاری نماید.

پیشنهاد می شود برای تهیه و تنظیم  دادخواست بیمه بیکاری خود از وکیل بیمه بیکاری کمک بگیرید. گروه تهران وکیل دارای مجرب ترین و باتجربه ترین وکلا بوده و می توانید در این زمینه از این وکلا کمک بگیرید.

پس از تنظیم دادخواست و بار گذاری مدارک می توانید وارد سامانه شده و درخواست خود را ثبت کنید.

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقیتنظیم دادخواست بیمه بیکاری+وکیل+مشاوره حقوقی

مطالبه بیمه بیکاری توسط کارگر

فرد بیکار شده باید نامه اخراج و یا تعدیل نیرو را از کارفرما دریافت نماید و به اداره کار و رفاه اجتماعی مراجعه کند. اداره رفاه با بررسی مستندات و شواهد و اعزام بازرس و در نتیجه تایید بیکار شدن کارگر، با ارائه گزارشی او را به سازمان تامین اجتماعی ارجاع می­دهد. این سازمان با بررسی کلیه شواهد، اقدام به برقراری بیمه بیکاری کارگر می­نماید.

در صورتی که کارفرما از انجام وظیفه خود یعنی تودیع نامه اخراج و یا تعدیل نیرو به کارگر خودداری کند، کارگر باید با ارائه طرح دعوی مبنی بر دادخواست بیمه بیکاری مسیر قانونی را برای دریافت بیمه بیکاری طی کند.

طرح دعوی از کارفرما و تنظیم داخواست بیمه بیکاری

برای طرح دعوی و ارائه دادخواست بیمه بیکاری، باید مراحلی قانونی را سپری کرد که به شرح آن می­پردازیم:

  • کارگر باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در سامانه جامع روابط کار اداره کار ثبت­نام نماید.
  • کارگر باید نسبت به تنظیم دادخواست بیمه بیکاری اقدام نماید و کلیه مستندات خود مانند: پرینت حساب مبنی بر واریز نشدن حقوق، استشهادیه محلی و قرارداد کار را در محل مربوطه بارگزاری نماید. پس از آن باید دادخواست بیمه بیکاری خود را به صورت یک فایل ورد تنظیم ­کند که بهتر است در این مورد از وکیل و یا مشاوره حقوقی کمک گرفته شود.
  • در مرحله سوم به سایت سامانه جامع روابط کار مراجعه کرده و در قسمت خدمات، اقدام به ثبت دادخواست از پیش تعیین شده و ثبت اطلاعات کارفرما نماید.
  • پس از ثبت دادخواست به اداره کار ارسال شده و پس از بررسی شعب تشخیص، یک وقت دادرسی صادر می­شود.
  • اگر برای شعب تشخیص اخراج و یا تعدیل کارگر محرز شود، رای بر بیمه بیکاری کارگر صادر می­شود و اگر دادخواست بیمه بیکاری کارگر رد شود، کارگر به مدت 15 روز می­تواند به آن اعتراض نماید.
  • در نهایت دادنامه قطعی بیمه بیکاری کارگر( در صورتی که کارفرما نسبت به حکم اعتراضی نداشته باشد) توسط دیوان عدالت اداری صادر شده که در حکم آن نامه اخراج یا تعدیل کارگر قرار دارد.

کارگر می­تواند با در دست داشتن این نامه به سازمان تامین اجتماعی مراجعه نماید و درخواست برقراری بیمه بیکاری را مطرح کند. این سازمان با بررسی مدارک و اطمینان از صحت آن تا زمانی که کارگر کار مناسبی را پیدا نکرده است، اقدام به پرداخت مستمری بیمه بیکاری به کارگر می­نماید.

موسسه حقوقی تهران وکیل و تنظیم دادخواست بیمه بیکاری

موسسه حقوقی تهران وکیل به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات حقوقی است که با در اختیار داشتن وکلای باسابقه کشور، خدمات حقوقی ارزنده ای را در قالب مشاوره حقوقی و تنظیم انواع دادخواست ارائه دهد.

شما می­توانید برای هرگونه تنظیم دادخواست بیمه بیکاری، با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید و از خدمات حقوقی آن بهره­مند شوید.

نتیجه گیری

در نهایت کارگری که می خواهد بیمه بیکاری دریافت کند و از طرف کارفرما نیز نامه ای دریافت نکرده است می تواند به اداره کار مراجعه کرده و علیه کار فرما شکایت کند.

در این صورت اداره کار به او دادنامه بیممه بیکاری می دهد و با گذراندن مراحل گفته شده می تواند تمامی حقوق خود را دریافت کند.

تنظیم داخواست بیمه بیکاری باید توسط کارگر و از طریق مراحل قانونی آن به اداره کار ارسال شود.ا موسسه تهران وکیل تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *