تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

توقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع توقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

توقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقیتوقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

 

توقیف اموال کارفرما، از جمله مواردی است که در صورت ایجاد اختلاف میان کارفرما و کارگر می­تواند اتفاق می افتد. آگاهی از حقوق و قوانین میان کارفرما و کارگر، می­تواند در مواقع لزوم از ضایع شدن حقوق کارگر جلوگیری کند و باعث توقیف اموال کارفرما متناسب با حقوق کارگر شود.

یک وکیل متخصص و باتجربه اداره کار، از کلیه قوانین موجود در روابط بین کارفرما و کارگر آگاه است و می­تواند کمک قابل توجهی به احیای حقوق کارگران کند. موسسه حقوقی تهران وکیل مفتخر است با ارائه مشاوره حقوقی در این زمینه و همچنین استفاده از وکیل اداره کار و  وکلای حرفه­ ای و با دانش حقوقی بالا، موفقیت و پیروزی در پرونده را برای شما کسب نماید.

کارفرما کیست؟

کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به خواست وی و با دریافت مبلغ معین و یا حق السعی، وظایف کاری خود را انجام می­دهد.

توقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقیتوقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

وظایف و تعهدات کارفرما در مقابل کارگر

  • پرداخت کلیه حقوق مالی کارگر

کارفرما موظف است تمام حقوق مالی کارگر را طبق ضوابط قانون کار و مطابق با آنچه در قرارداد بیان شده است، پرداخت نماید که شامل: حقوق، پاداش و مزایا، هزینه ایاب و ذهاب، حق مسکن و .. می­باشد.

  • رعایت ضوابط قانون کار

وظیفه اصلی کارفرما، تعهد و عمل به تمامی ضوابط قانون کار از جمله رعایت حقوق کارگران، درنظر نگرفتن کار اضافی در خارج از تایم کاری کارگر و عدم استفاده از کارگران زیر 15 سال می­باشد.

  • پرداخت حق سنوات و بیمه کردن کارگران

کارفرما باید تمامی کارگرانی که درحال خدمت به وی هستند را بیمه نماید و مطابق با شروط قانون کار نسبت به پرداخت سنوات آن­ها اقدام نمایند.

  • پرداخت کلیه مطالبات معوقه کارگران پس از اتمام کار

طبق ضوابط موجود در قانون کار، کارفرما باید پس از اتمام کار کلیه حقوق معوقه کارگر را پرداخت نماید و در صورت فوت کارگر ، حقوق او به وارثان پرداخت شود.

  • تامین ایمنی و حفظ سلامت کارگران

تامین ایمنی کارگاه، ماشین آلات و کلیه ابزاری که با سلامتی و ایمنی کارگران در ارتباط است، باید توسط کارفرما انجام شود.

توقیف اموال کارفرما

با توجه به ضوابط و قوانینی که در رابطه میان کارگر و کارفرما وجود دارد، اموالی که از کارفرما قابل توقیف است به دو دسته اموال منقول و اموال غیرمنقول تقسیم می­شود.

  • اموال منقول: جزو اموالی است که امکان به جابجایی این اموال وجود دارد، بدون اینکه به اموال یا محل نگهداری آن آسیبی وارد شود که شامل: پول، خودرو، گوشی همراه و … می­شود.
  • اموال غیرمنقول: اموالی است که شخص قادر به جابجایی آن نمی­باشد و در صورت جابجایی این اموال امکان آسیب به آن­ها وجود دارد که شامل: زمین، ساختمان و .. می­باشد.

در مقابل برخی از اموال قابل توقیف نیستند که آن را مستثنیات دین می­گویند. این اموال جزو مواردی است که برای زندگی شخص و جلوگیری از تنگدستی خانواده وی ضروری هستند و برای عدم نقض کرامت انسانی وی غیرقابل توقیف هستند.

 

توقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقیتوقیف اموال کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

انواع توقیف اموال کارفرما

توقیف اموال کارفرما به دو نوع توقیف تامینی و توقیف اجرایی می­باشد.

توقیف تامینی زمانی است که دستور بر علیه کارفرما صادر شود و 10 روز زمان دارد تا آن را اجرایی نماید و کارگر می­تواند قبل از پایان این 10 روز، اموال کارفرما را شناسایی و توقیف نماید.

توقیف اجرایی زمانی اتفاق می­افتد که کارفرما در مدت این ده روز هیچ اقدامی انجام ندهد و در این صورت دستور توقیف اموال وی اجرایی می­شود.

نقش مشاور حقوقی و وکیل در توقیف اموال کارفرما

دریافت مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه توقیف اموال  و استفاده از تجارب یک وکیل باتجربه و کاربلد، می­تواند مانع از تضییع حقوق کارگر و بازپس­گیری حقوق وی شود. وکیل اداره کار می­تواند با استفاده از دانش حقوقی و آگاهی و تسلط کامل به قوانین کار، حکم توقیف اموال کارفرما را دریافت نماید.

موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از معتبرترین مراکز حقوقی تهران و دارای گروهی از بهترین وکلای متخصص و باتجربه­ای است که سال­ها به عنوان وکیل اداره کار روی پرونده ­های حقوقی اداره کار تلاش نموده و پیروزی در چنین پرونده­ هایی را کسب کرده­اند.

استفاده از وکلای باتجربه موسسه تهران وکیل، می­تواند کمک بسزایی در سرعت پیشروی پرونده توقیف اموال کارفرما و موفقیت شما در پرونده شود. همچنین اخذ وکیل می تواند باعث

صرفه­ جویی در وقت و سایر هزینه­ های جانبی شما شود.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *