تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مراحل شکایت از کارفرما در اداره کار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مراحل شکایت از کارفرما اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان با ما در ارتباط باشید.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

آیا با مراحل شکایت از کارفرما آشنایی دارید و می دانید که چگونه می توانید با استفاده از سایت اداره موفق به ثبت شکایت خود بر علیه کارفرما شوید؟ و آیا می دانید که مشاوره حقوقی چیست و چرا به عنوان یک کارگر باید از خدمات مشاوره حقوقی برای طی مراحل شکایت از کارفرما استفاده کنید تا با کمترین مشکل موفق به دست یافتن به اهداف خود در شکایت از کارفرما شوید؟

امروزه مشاوره حقوقی نقش موثری در راهنمایی افراد برای دست یافتن به حقوق آن ها در محاکم قضایی دارد و کارگران نیز برای دست یافتن به حقوق خود (که ممکن است توسط کارفرما از آن ها دریغ شده باشد)، ممکن است مانند سایر اقشار جامعه نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشند.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

لازم به ذکر است که مشاوره حقوقی توسط یک وکیل اداره کار می تواند به این قشر زحمتکش کمک کند تا بهتر با چگونگی طی مراحل شکایت از کارفرما آشنا شوند و با ثبت شکایت در ادامه کار موفق به مطالبه حقوق خود شوند.

شاید به خوبی بدانید که سایت یا سامانه متعلق به اداره کار امکان ثبت شکایت را برای کارگران فراهم نموده است و در صورتی که شما با توجه به قوانین اداره کار به همکاری با کارفرما پرداخته اید، اما کارفرما به تعهدات خود (که بر اساس قانون اداره کار باید به آن ها پایبند باشد) عمل نکرده است، می توانید با طی مراحل شکایت از کارفرما در اداره کار با استفاده از این سامانه موفق به پیگیری حقوق خود شوید.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

در صورتی که تجربه پیگیری شکایت های خود با استفاده از سامانه اداره کار را داشته باشید ممکن است با روش تنظیم شکایت و یا بارگذاری مدارک در این سامانه آشنا باشید، در غیر این صورت توصیه می کنیم ضمن برخورداری از مشاوره حقوقی با وکیل آشنا به مراحل شکایت از کارفرما سعی کنید این مراحل را با دقت تمام طی کنید تا مشکل خاصی در روند رسیدگی به درخواست توس این اداره به وجود نیاید.

مشاوره حقوقی برای طی مراحل شکایت از کارفرما

ثبت شکایت در اداره کار نکته خاصی ندارد و هر فردی می تواند اقدام به شکایت از کارفرما بنماید، اما در تنظیم شکایت باید دقت تمام را داشته باشید و هم چنین در ارائه مدارک خود باید نهایت سعی را برای ارائه ادله قانونی و کافی برای اثبات ادعای خود به کار بندید تا مشکل خاصی در رسیدگی به شکایت های شما علیه کارفرما به وجود نیاید.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

با در نظر گرفتن این نکات می توانید به راحتی موفق به طی مراحل شکایت از کارفرما شوید و در ادامه با حضور در مرجع رسیدگی کننده از حق خود دفاع کنید.

در این پروسه از کارفرما نیز خواسته خواهد شد تا در مرجع رسیدگی کننده حاضر شود و به شکایت شما پاسخ دهد تا در نهایت امکان تصمیم گیری به نفع شما وجود داشته باشد.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در ارتباط با مراحل شکایت از کارفرما و یا ملاحظاتی که باید در تنظیم شکایت (و یا حتی در انتخاب موضوع شکایت باید به آن توجه داشته باشید) با ما در موسسه تهران وکیل تماس حاصل نمایید تا با استفاده از بهترین کارشناسان حقوقی و وکلای اداره کار راهنمایی ها و مشاوره های لازم را برای طی مراحل شکایت از کارفرما در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

خوشبختانه این خدمات در تهران توسط بهترین وکلای متخصص در این حوزه ارائه می شود و با توجه به این که یک وکیل اداره کار بسیار بهتر می تواند شما را در طی مراحل شکایت از کارفرما همراهی کند، این فرصت خوبی است تا با برخورداری از دانش و تجربه یک وکیل اداره کار به حقوق خود دست پیدا کنند

اگر شخص کارگر بخواهد از کارفرمای خود شکایت کند باید شکایت خود را در مرجع صالح اداره کار یعنی اداره کار حاضر در محل انجام کار و در حوزه انجام کار انجام دهد.

انجام شکایت از کارفرما ابتدا باید همراه با جمع آوری مدارک باشد یعنی شکایتی که شخص کارگر می خواهد انجام دهد باید مدارک خاصی را جمع‌آوری کند این مدارک عبارتند از لیست بیمه که از شعب تامین اجتماعی سراسر تهران قابلیت استعلام است.

 

شماره پیگیری یا همان کد رهگیری که شخص کارگر باید ابتدا ان در سامانه وزارت کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نماید به علاوه دادخواست که دادخواست را در همان مرجع اداره کار و در واحد دادخواست آن مرجع میتواند بگیرد با داشتن این مدارک که مدارک هویتی از جمله کارت ملی نیز ضمیمه آنها می گردد در واحد دادخواست اداره کار و با تکمیل دادخواست و موارد مندرج در آن که عبارتند از:

  1. محل انجام کار شغل
  2. اطلاعات شخصی کارگر و کارفرما
  3. و موارد خواسته شخص کارگر دادخواست خود را ثبت می نماید

باید توجه داشت که شخص کارگر حتماً باید در چهارخط علت شکایت خود را برای اداره کار شرح دهد اما مهمترین نکته این است که شخص کارگر اصلاً نباید توضیح بیش از حدی بدهد و در واقع دست خود را برای کارفرما رو کند بلکه بهتر است صرفاً مدت زمانی که می‌خواهد در آن مدت به عنوان کارگر شناسایی شود را قید کند و اینکه چه حقوقی را دریافت نکرده است مازاد بر اینها چیزی نیاز به ذکر کردن ندارد پس از ثبت دادخواست در روز رسیدگی تعیین می شود و شخص کارگر باید همراه با ادله اثبات دعوا های خود در روز رسیدگی حضور پیدا کند.

مراحل شکایت از کارفرما در اداره کار

بعد از آن رای صادر می گردد از آراء صادره از هیات تشخیص می توان در هیئت حل اختلاف اداره کار در هر صورت شکایت کرد و تقاضای تغییر اینا را داد همچنین تمامی آراء صادر شده از هیات تشخیص و حل اختلاف قابلیت شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند مهلت شکایت آراء هیات تشخیص در حل اختلاف ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ و مهلت شکایت از حل اختلاف به دیوان عدالت اداری سه ماه خواهد بود در صورتی که شما سوالی داشتید نسبت به اداره کار و نحوه شکایت و دفاع می توانید با شماره های وکیل اداره کار مندرج در صفحه تماس گرفته و با وکیل متخصص گروه تهران وکیل در زمینه اداره کار مشورت نمایید و در صورت لزوم و امر وکالت ای خود را به وکلای متخصصین مجموعه بسپارید.

در این مقاله شما با مراحل شکایت از کارفرما آشنا شدید در مقاله بعدی می‌توانید نحوه شکایت از کارفرما.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *