تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دیوان عدالت اداری + بهترین

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

به وبلاگ ما درباره دیوان عدالت اداری و نقش حیاتی وکلا در این سیستم قضایی خوش آمدید. چه با یک مشکل حقوقی مواجه باشید یا صرفاً به دنبال مشاوره تخصصی باشید، دسترسی به یک وکیل ماهر می تواند تفاوت را ایجاد کند. در این مقاله، می توانید ب مرجع قضایی دیوان عدالت اداری آشنا شوید، بررسی خواهیم کرد موضوعات مختلف مربوط به دیوان عدالت اداری و نشان خواهیم داد که چگونه مشاوره تلفنی با یک وکیل متخصص و آگاه می تواند پشتیبانی ارزشمندی را ارائه دهد. بنابراین، اگر برای آشنایی با دنیای دیوان عدالت اداری آگاهی از وکلای متخصص در این زمینه آماده هستید، بیایید شروع کنیم!

دیوان عدالت اداری کجاست؟

دیوان عدالت اداری نهاد مهمی در چارچوب سیستم قضایی کشور است. آدرس دیوان عدالت اداری در تهران ، پایتخت ایران ، به آدرس بزرگراه شهید ستاری – خیابان شهید مخبری – نبش تقاطع ایران زمین – ساختمان دیوان عدالت اداری می باشد. دیوان عدالت اداری ، برای افرادی که به دنبال عدالت و حل و فصل قانونی هستند، راحتی را فراهم می کند. رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری می باشد. مشورت برای پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری با وکیل موجب می شود از ابتدا در مسیر درست قدم بگذاریم، برای کسانی که امکان حضور در دفتر وکیل را ندارند، دسترسی آنلاین و مشاوره تلفنی با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری از راه دور نیز وجود دارد. از طریق مشاوره تلفنی یا بسترهای آنلاین، وکلای مجرب تهران وکیل می توانند بدون نیاز به تعامل حضوری، راهنمایی و پشتیبانی کنند.

توجه به این نکته مهم است که هر کشورسیستم قضایی خاص خود را دارد. بنابراین، اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد دادگاه ها و قوانین حاکم هستید، توصیه می‌شود با منابع حقوقی از جمله وکلا مشورت کنید. به یاد داشته باشید: برای رسیدگی به امور مربوط به دیوان عدالت اداری و عدالتخواهی از طریق آن ، دسترسی به متخصصان حقوقی با تجربه ضروری است. حال بیایید به برخی از مسائل رایج تحت پوشش این دادگاه بپردازیم!

دیوان

چه موضوعاتی به دیوان عدالت اداری مربوط می شود؟

دیوان عدالت اداری به طیف وسیعی از موضوعات و موارد مرتبط با حقوق اداری رسیدگی می کند. این دادگاه تخصصی مسئول رسیدگی به اختلافات بین افراد با سازمانها و ارگانهای دولتی است، از جمله اقداماتی که توسط مقامات یا سازمانهای دولتی انجام می شود که ممکن است غیرقانونی یا غیرمنصفانه تلقی شود. یکی از موضوعات رایج که در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار می گیرد، رسیدگی به تصمیمات، مقررات و اقدامات خلاف شرع موسسات دولتی است. اگر فکر می کنید تصمیمی که توسط یک مقام دولتی گرفته شده ناعادلانه یا غیرقانونی بوده است، می ‏توانید پرونده خود را در این دادگاه مطرح کنید.‏ از دیگر وظایف این دیوان می‌توانیم به مبارزه با همه مظاهر فساد اشاره کنیم.

مورد دیگر که دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به آن را دارد، شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیئت ها و کمیسیون های اداری است برای نمونه در قانون شهرداری، کمیسیون ماده ۷۷ ، کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده ۹۹ ذکر گردیده است.

یکی دیگر از موارد شکایت به دیوان عدالت اداری در دعاوی استخدامی است که در ماده ۱۰ قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری به این بیان ذکر شده است.

اینها تنها چند نمونه در میان بسیاری از موارد دیگر هستند که نشان‌دهنده مجموعه‌ای از موضوعاتی است که دیوان عدالت اداری به طور روزانه به آنها رسیدگی می‌کند. این دادگاه تخصصی برای کسانی که معتقدند حقوق آنها در رابطه با امور دولتی نقض شده است، پناهگاهی فراهم می کند.

مشاوره تلفنی با وکیل دیوان عدالت اداری

آیا با مسائل حقوقی مرتبط با امور دیوان عدالت اداری مواجه هستید؟ آیا نیاز به مشاوره و راهنمایی تخصصی از وکیل متخصص در زمینه دیوان عدالت اداری دارید؟ به جای درستی مراجعه کرده اید! تهران وکیل با ارائه مشاوره تلفنی به همراه تیم وکلای مجرب خود در اینجا به شما کمک می کند. وقتی نوبت به مسائل حقوقی دیوان عدالت اداری می رسد، زمان اغلب اهمیت دارد. خدمات مشاوره تلفنی ما به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با یک وکیل آگاه در کوتاه ترین زمان ممکن، ارتباط برقرار کنید که می تواند به سؤالات حقوقی شما پاسخ دهد و بینش ارزشمندی را در مورد پرونده شما ارائه دهد. تیم ما برای رسیدگی به طیف گسترده‌ای از نگرانی‌های حقوقی در زمینه دیوان عدالت اداری مجهز است. وکلای ما با تخصص و دانش عمیق خود می توانند شما را در فرآیندهای پیچیده حقوقی راهنمایی کنند و اطمینان حاصل کنند که از حقوق شما محافظت می شود.

تماس برای مشاوره تلفنی با وکیل دیوان عدالت اداری ساده است. فقط کافیست در ساعات کاری با شماره دفتر ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید و در صورت لزوم برای یک قرار ملاقات در دفتر تهران وکیل هماهنگی لازم را انجام دهید. وکلای خوش برخورد ما به شما کمک می کنند تا یک بازه زمانی را هماهنگ کنید که در این بازه زمانی بهترین مشاوره و راهکار را برای شما ارائه دهند.

در طول مشاوره، در مورد هر جنبه ای که به پرونده خود مربوط می شود صحبت کنید یا در مورد مسائل حقوقی دیوان عدالت اداری مشاوره عمومی بگیرید. وکلای ما با دقت گوش می دهند، سؤالات مربوطه را در مورد وضعیت پرونده شما می پرسند و توضیحات واضحی را ارائه می دهند که به طور خاص برای رفع نگرانی های شما طراحی شده است. مطمئن باشید که تمامی مکالمات محرمانه بوده و توسط تیم اختصاصی ما به صورت حرفه ای انجام می شود. ما درک می‌کنیم که پیمایش در پیچیدگی‌های قوانین دیوان عدالت اداری چقدر می‌تواند استرس‌زا باشد، اما بدانید که ما متعهد به حمایت از شما در هر مرحله از راه هستیم.

پس چرا صبر کنیم؟ امروز برای مشاوره تلفنی با یکی از وکلای با تجربه ما در دیوان عدالت اداری تماس بگیرید – اجازه دهید تا به شما کمک کنیم تا چالش های حقوقی مربوط به پرونده شما در دیوان عدالت اداری را به طور موثر حل کنیم!

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

هنگامی که نوبت به یافتن بهترین وکیل برای پرونده خود در دیوان عدالت اداری در تهران می رسد، فردی با تجربه، آگاه و متعهد برای مبارزه برای حقوق شما می خواهید. با وجود تعداد زیادی وکیل برای انتخاب، تلاش برای یافتن وکیل مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. اما نگران نباشید زیرا ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم! ما یک وکیل باتجربه را برای پرونده شما انتخاب خواهیم کرد که همه این معیارها و موارد دیگر را دارد.

با موسسه حقوقی تهران وکیل، صاحب نام و با تجربه در پرونده های حقوقی دیوان عدالت اداری آشنا شوید. ما با تخصص گسترده و شناخت عمیق خود از نظام حقوقی در مرجع قضایی دیوان، وکالت موکلان متعددی را در دیوان عدالت اداری تهران با موفقیت انجام داده ایم. وکلا در تهران وکیل یک رویکرد شخصی برای هر پرونده اتخاذ می کنند و از نزدیک با موکلین همکاری می کند تا استراتژی های قوی متناسب با نیازهای آنها ایجاد کنند. توجه آنها به جزئیات، تضمین می کند که هنگام ساختن یک دفاع مستحکم یا پیگیری غرامت از طرف موکلین شان، سنگ تمام بگذارند.

وکلای تهران وکیل علاوه بر مهارت بالایی که در امور مربوط به دیوان عدالت اداری دارند، در ارائه مشاوره های واضح و مختصر در جلسات مشاوره نیز مهارت دارند. چه برای ثبت شکایت به راهنمایی نیاز داشته باشید و چه به دنبال توضیح در مورد رویه های حقوقی پیچیده در دادگاه باشید،آنها با صبر و حوصله گوش می دهند و در هر مرحله از راه به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهند. ما درک می کنیم که هدایت سیستم دادگاه چقدر می تواند استرس زا باشد و تلاش می کنیم تا با ارائه گزینه های مشاوره انعطاف پذیر مانند مشاوره تلفنی یا جلسات آنلاین، مقداری از این استرس را کاهش دهیم.

تهران وکیل در کنار شما خواهد بود، مطمئن باشید که پرونده شما از ابتدا تا انتها حمایتی درجه یک را دریافت خواهد کرد. وکلای ما شما را به طور منظم در مورد هر گونه به روز رسانی یا پیشرفت در مورد پرونده ها مطلع می کنند.

پس اگر به دنبال وکیل قابل اعتماد در دیوان عدالت اداری تهران هستید، به موسسه حقوقی تهران وکیل مراجعه کنید.

طریقه ی رسیدگی در دیوان عدالت اداری

پس از ثبت دادخواست و ارجاع آن به یکی از شعب رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری، از آنجایی که علی الاصول رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیرحضوری می باشد، قاضی رسیدگی کننده، موضوع شکایت را برای ارائه پاسخ نسبت به ادعای شاکی به طرف شکایت ارسال نموده و یک ماه از تاریخ ابلاغ به طرف شکایت مهلت می دهد که تا پاسخ دادخواست را ارسال نماید.

شعبه رسیدگی کننده به موضوع شکایت مطابق با قانون از این حق برخوردار می باشد که هر اقدامی را که لازم و ضروری می باشد انجام دهد و کلیه ی مراجع و ارگان موظف می باشند همکاری لازم را به جهت ارائه اسناد مدارک به شعبه دیوان عدالت اداری می باشند. ماده 44 قانون دیوان عدالت اداری در این باره مقرر نموده است که؛

در صورت درخواست رئیس دیوان عدالت اداری یا هر یک از شعب دیوان عدالت اداری از وکیل دیوان ، کلیه واحدهای دولتی، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی و مأموران آنها مکلفند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به ارسال اسناد و پرونده های مورد مطالبه اقدام نمایند و در صورتی که ارسال اسناد ممکن نباشد، دلایل آن را به دیوان اعلام کنند. در صورت موجه ندانستن دلایل توسط دیوان و مطالبه مجدد و امتناع از ارسال ظرف یک ماه، مستنکف، به حکم شعبه به انفصال موقت از خدمات دولتی از یک ماه تا یک سال یا کسر یک سوم حقوق و مزایا به مدت سه ماه تا یک سال محکوم می شود. این امر حسب مورد مانع اختیار دیوان عدالت اداری برای اقدام مقتضی در جهت دستیابی به دلایل و مدارک مورد نیاز یا صدور رأی طبق مدارک و قرائن موجود در پرونده نیست. مطالبه اسناد طبقه‏ بندی شده مطابق مقررات مربوط صورت می گیرد.

در نهایت دادگاه رسیدگی کننده، پس از بررسی تمامی جوانب ، اقدام به صدور رای می نماید که رای صادره بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض می باشد.

طریقه ی اعتراض به حکم اولیه و نحوه ی رسیدگی به آن در دادگاه تجدیدنظر  

پس از ثبت دادخواست اعتراض نسبت به حکم اولیه (بدوی) که در دادگاه صادر کننده حکم بدوی یا هریک از شعب دفاتر خدمات قضایی توسط وکیل دیوان عدالت قابل ثبت می باشد، البته که رعایت شرایط دادخواست که در مرحله ی بدوی ذکر کردیم برای دادخواست اعتراض و تجدید نظر نیز ضروری می باشد. ماده 69 از قانون دیوان عدالت اداری در این باره مقرر نموده است که؛

عدم رعایت شرایط قانونی دادخواست و یا عدم رفع نقص آن توسط وکیل دیوان در موعد مقرر قانونی در مرحله بدوی، موجب نقض رأی در مرحله تجدیدنظر نیست. در این موارد شعبه تجدیدنظر به دادخواست دهنده بدوی اخطار می کند که ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ نسبت به رفع نقص اقدام نماید. درصورت عدم اقدام و همچنین درصورتی که سمت دادخواست دهنده محرز نباشد رأی صادرشده نقض و قرار رد دعوی صادر می شود. شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری پس از بررسی موضوع، چنانچه شعبه تجدیدنظر ایراد تجدیدنظرخواه را وارد تشخیص ندهد، رأی شعبه بدوی را تأیید و در غیر این صورت آن را نقض و پس از رسیدگی ماهوی، مبادرت به صدور رأی می نماید.

اعاده دادرسی نسبت به احکام صادره از دیوان عدالت اداری توسط وکیل دیوان عدالت

اعاده دادرسی یکی از روش های ویژه و فوق العاده به احکام قطعی محسوب می شود.برای مثال فرض کنید در یک موضوع اتهامی قتل عمد، دادگاه کیفری یک نظر به محتویات پرونده و ادله موجود حکم به قصاص صادر می کند، به موجب اعتراض محکوم به قصاص به حکم صادره، پرونده برای رسیدگی مجدد به  دیوان عالی کشور ارسال می شود. درنهایت دیوان عالی کشور عینا حکم اولیه صادره را تائید می نماید. حال چنانچه اسناد و مدارک حاصل شود که حکایت از بی گناهی محکوم به قصاص باشد،برای مثال ثابت شود شاهدین قتل به دروغ شهادت دادند، به درخواست محکوم به قصاص ، درخواست اعاده دادرسی صورت می گیرد و نسبت به موضوع مجددا رسیدگی صورت خواهد گرفت. حال با توضیحات ارائه شده بایدبیان داشت که اعاده دادرسی نسبت به احکام قطعی صادره از سوی دیوان عدالت اداری نیز قابل اعمال خواهد بود. در این باره ماده 98 قانون دیوان عدالت اداری مقرر نموده است که؛

درمورد احکام قطعی به جهات ذیل می توان دادخواست اعاده دادرسی تقدیم نمود:

الف ـ حکم، خارج از موضوع شکایت صادر شده باشد.

ب ـ حکم به میزان بیشتر از خواسته صادر شده باشد.

پ ـ در مفاد حکم، تضاد وجود داشته باشد.

ت ـ حکم صادر شده با حکم دیگری درخصوص همان دعوی و اصحاب آن، که قبلاً توسط همان شعبه یا شعبه دیگر صادر شده است متعارض بوده بدون آن که سبب قانونی موجب این تعارض باشد.

ث ـ حکم، مستند به اسنادی باشد که پس از صدور، جعلی بودن و یا عدم اعتبار آنها به موجب حکم مراجع صالح قانونی ثابت شده باشد.

ج ـ پس از صدور حکم، اسناد و دلایلی به دست آید که دلیل حقانیت درخواست کننده اعاده دادرسی باشد و ثابت شود اسناد و دلایل یاد شده در جریان دادرسی در اختیار وی نبوده است.

درخصوص مهلت هزینه دادرسی نیز ماده99 قانون دیوان عدالت مقرر نموده است که؛

1- در مورد بندهای «الف» تا «پ» ماده (۹۸) این قانون، بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی شعبه

۲ ـ درخصوص بندهای «ت» تا «ج» ماده (۹۸) این قانون، بیست روز از زمان حصول سبب اعاده دادرسی

چرا “تهران وکیل” برای انجام کارهای حقوقی ؟

برای برخی ها شاید سوال پیش بیاید چرا باید به تهران وکیل اعتماد کنیم و مزیت های آن نسبت به دیگران چه می باشد؟ با توجه به اینکه پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری بایستی توسط وکیل تخصصی پیگیری شود و در ایران وکیل های متخصص مربوط به این کار بسیار کم است، دپارتمان تهران وکیل با چندین وکیل متخصص در این زمینه همکاری می کند و می تواند بهترین گزینه برای وکالت در پرونده های دیوان باشد…

دومین مزیت ما نسبت به دیگران، وکیل پایه یک بودن تمامی وکلای ما است. سومین مزیت داشتن سابقه 10 ساله در زمینه وکالت یکی دیگر از ویژگی های ما می باشد. حق الوکاله ما کاملا منصفانه است و سعی می کند در صورت مشکل مالی به صورت اقساط وجه را دریافت نمایند. گزارش لحظه به لحظه ی پرونده ؛ هر تغییری در پرونده اعمال شود و هر پیشرفتی که صورت بگیرید به موکلان گفته می شود.

جهت مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری با وکیل با تجربه می توانید با شماره 09371135179 تماس گرفته تا شما مستقیم به بخش دیوان عدالت اداری تهران وکیل وصل شوید و وکلای ما شما را یاری می کنند.

اگر پرونده شما نیاز به مشاوره حضوری داشته باشد ، از شما میخواهند که با پرونده و مدارکی که دارید به دفتر تهران وکیل مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به وکیل اداره کار یا شکایت از کارفرما این امکان وجود دارد با دپارتمان اداره کار ما صحبت کنید.

نتیجه گیری

در پایان و به عنوان نتیجه گیری کلی از آنچه که بیان شد؛

دیوان عدالت اداری به عنوان عالی ترین مرجع رسیدگی به تخلفات دستگاه ها، نهاد و ارگان های دولتی و عمومی می باشد که وکیل دیوان عدالت اداری می توانند با مراجعه به شعب دیوان عدالت اداری ، دفاتر خدمات قضایی یا سامانه اینترنتی دیوان عدالت اداری با پرداخت هزینه دادرسی اقدام به طرح شکایت علیه ارگان یا نهاد مدنظر موکل بنمایند.

همچنین کلیه وکلای دیوان عدالت اداری درصورتی که آئین نامه یا مصوبه صادره از سوی دولت، شهرداری ها و… را خلاف قانون یا شرع بدانند می توان با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، خواستار ابطال مصوبه و آئین نامه خلاف قانون باشند. لازم به ذکراست که شکایت صورت گرفته مبنی بر ابطال آئین نامه و مصوبه به دلیل اهمیت موضوع، در هیات عمومی دیوان عدالت اداری متشکل از چندین قاضی و مشاور مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

شما می توانید با تماس با موسسه حقوقی تهران وکیل از خدمات تخصصی این موسسه برای کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت اداری استفاده کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *