تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل قصور پزشکی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در نوشتار حاضر به بررسی وکیل قصور پزشکی پرداخته شده است. در صورت نیاز به برقراری ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل تهران می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید.

 

وکیل قصور پزشکیوکیل قصور پزشکی

قصور پزشکی چیست؟

بهتر است که پیش از شناختن وظایف وکیل قصور پزشکی، به تعریف خود قصور پزشکی بپردازیم: قصور پزشکی به معنای کوتاهی یا خطای پزشک در درمان بیمار می باشد که منجر به فوت، قطع عضو و یا آسیب به بیمار می شود. از آنجایی که گسترۀ زمینه های پزشکی اعم از انواع جراحی ها، درمان از طریق تجویز دارو، اعمال و جراحی های زیبایی و موارد قصور پزشکی هم شامل بی مهارتی، بی احتیاطی، بی توجهی و عدم رعایت نظامات دولتی، عدم تشخیص درست و عدم مراقبت بعد از عمل جراحی می شود و این پراکندگی در جرایم درمانی و قوانین مختلف، لزوم حضور وکیل را در پرونده های مربوط به قصور پزشکی را ایجاب می کند.

درست است که تمامی وکلا به امور حقوقی و کیفری وارد هستند، اما همان طور که گفته ایم به دلیل گسترده بودن دعاوی مربوط به جرایم و قصور پزشکی، بایستی که به وکیل قصور پزشکی که تخصص و تسلط کامل بر مسائل مربوط به امور پزشکی دارند، مراجعه شود.

(( برای تفهیم بهتر قصور پزشکی یک مثال عملی از آن را در نظر می گیریم: فرض کنید یک پزشک جراح پس از عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند کلیه به یک بیمار، در حالی که وضعیت بیمار هنوز ثابت نیست، بایستی که به صورت حضوری در بیمارستان حضور داشته باشد یا اینکه در فضایی خارج بیمارستان از طریق تلفنی در دسترس باشد. اما چناچنه این پزشک از بیمارستان خارج شده و پاسخ تلفن خود را هم ندهد و اتفاقی برای بیمار رخ دهد، پزشک مربوطه مرتکب قصور پزشکی بی توجهی و عدم رعایت نظامات شده است که بیمار می تواند شکایت کیفری طرح کند و مطالبه خسارت و دیه از پزشک کند. ))

دقت کنید که قصور پزشکی شامل عمدی بودن خطای پزشک و قاصدانه بودن عمل وی، نمی شود و این موارد جزء جنایت عمدی می شود و در احکام قصاص و مواد قانونی مربوط به آن می شود.

(می تواند به تیتر وکیل قصور پزشکی چیست اضافه شود یا اینکه یه تیتر با عنوان وکیل قصور پزشکی)

وکیل قصور پزشکی وکیلی است که تخصص و تجربۀ کافی در زمینۀ جرایم و قصور پزشکی را دارد و زمینۀ فعالیت وی معطوف به پرونده های پزشکی می باشد. البته وکالت هم می تواند از جانب بیمار به عنوان شاکی باشد یا وکالت از جانب پزشک به عنوان متهم از شکایت بیمار باشد.

روند طرح شکایت و اثبات قصور پزشکی

در پرونده های مربوط به قصور پزشکی هم مانند هر گونه ادعادی در پرونده های مختلف بایستی که بیمار با ارائۀ ادله قانونی و شواهد دقیق، عدم مهارت، بی مبالاتی یا عدم توجه کافی پزشک را به اثبات برساند. و اثبات قصور پزشک هم توسط نظریات کارشناس پزشکی قانونی و کمیسیون نظام پزشکی بر اساس ادلۀ پرونده صورت می پذیرد و میزان قصور پزشکی که توسط پزشک صورت گرفته موجب تعیین درصد تقصیر پزشک در عارضۀ پیش آمده و درصد دیه ای است که پزشک باید به بیمار پرداخت کند.

به این ترتیب بیمار باید با کمک وکیل قصور پزشکی حاذق و با تجربه، تمامی مدارک و شواهد را در قالب شکواییه در دفاتر خدمات قضایی ثبت کند. قصور پزشکی به هر میزان و شدتی که باشد باعث ایجاد پروندۀ کیفری بر علیه پزشک خاطی می گردد.

 اشتباه در محل کار ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، اما در برخی مشاغل این اشتباهات عواقب بدی در پی خواهد داشت. یکی از این مشاغل مهم که اشتباه در آن مشکلات زیادی را به همراه دارد، پزشکی می‌باشد. اگر یک پزشک بر اثر بی توجهی و عدم تمرکز قصور یا اشتباهی انجام دهد مستقیم بر کیفیت زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و تبعات غیر قابل جبرانی به وجود می‌آورد.

اشتباهات یک پزشک می‌تواند بر کل زندگی شخص بیمار تاثیر بگذارد تا جایی که حتی ممکن است باعث نقص عضو یا مرگ آن فرد شود. به همین دلیل است که بسیاری از اشتباهات و کم کاری‌های پزشکان قابل بخشش نیست و منجر به شکایت از پزشک می‌شود. ما در این مقاله از تهران وکیل می‌خواهیم در مورد وکیل قصور پزشکی که تخصص بررسی اشتباهات پزشکی را دارا می‌باشد، صحبت کنیم.

 هر پزشک از لحاظ قانونی باید مسئولیت اعمال و خطا هایی که در طول مدت طبابت خود مرتکب شده‌ است را بپذیرد که شامل مواردی همچون سهل‌ انگاری در روند درمان، بی احتیاطی، بی مبالاتی، غفلت، نداشتن مهارت و نادیده‌ گرفتن موازین پزشکی و قوانین و مقررات دولتی می باشد که منجر به وارد شدن آسیب و خسارات به بیماران می‌ شود که باید در صدد جبران آنها بر بیاید.

 حال اگر شما فردی هستید که در طول مدت حضور تان در بیمارستان چه برای خود و چه یکی از اعضای خانواده‌ تان مشکلی پیش‌ آمده است که مستقیماً به قصور پزشک معالج مربوط می‌ شود می‌ توانید نسبت‌ به این مسئله از پزشک خود شکایت کنید.

 برای این کار باید ابتدا نسبت‌ به حقوق خود آگاهی کامل داشته باشید.

 قبل از هر چیز باید بدانید که وکیل قصور پزشکی کیست و چه کار هایی را می تواند انجام دهد؟

وکیل قصور پزشکی شخصی است که به‌ راحتی می‌ تواند شما را در پرونده ی پزشکی تان یاری رساند به‌ نحوی‌ که از نتیجه ی کار کاملاً رضایت خاطر داشته باشید.

به‌ عبارتی دیگر وکیل قصور پزشکی وکیلی است که می‌ تواند در کلیه ی دعاوی کیفری که به جرایم پزشکی ارتباط پیدا می‌ کند به شکلی کاملاً تخصصی عمل نماید و البته همان‌ طور که از نامش مشخص است فعالیت او صرفاً در این‌ گونه از دعاوی خلاصه می‌ شود.

این در حالی است که وکیل قصور پزشکی هم می‌ تواند به‌ عنوان وکیل بیمار تحت عنوان شاکی از پزشک شکایت کند و همچنین از سمت پزشک به‌ عنوان متهم دعوای کیفری شکایت از پزشک حضور داشته باشد.

حال اگر شما در نقش بیمار شاکی باشید و به یک وکیل قصور پزشکی مراجعه کرده باشید در یک جلسه ی مشاوره ی حقوقی برای تان توضیح خواهد داد که چگونه می‌ توانید از پزشکی که در خلال کار خود مرتکب تخلف از وظیفه‌ ی پزشکی‌ اش شده‌ است در سازمان نظام‌ پزشکی طرح شکایت کنید.

درست بر عکس این‌ موضوع زمانی است که وکیل قصور پزشکی می‌ تواند دارای یک موکل پزشک باشد و دقیقاً پزشک را نسبت‌ به تمام چیز هایی که ممکن است بر علیه او طرح شکایت شود آگاه سازد.

 لذا وکیل قصور پزشکی از سمت هر کدام از شاکی یا متهم (بیمار  یا پزشک) که اعلام وکالت کند قابلیت پیگیری تمامی امور را در سازمان نظام‌ پزشکی دارا می‌ باشد .

 این کار را بر اساس تجربه ی بالایی که در طول سال‌ های وکالتش به دست آورده‌ است و نیز دانش تخصصی ویژه ی او که متعلق به حوزه ی کاری‌ اش می‌ باشد به بهترین شکل ممکن انجام می‌ دهد.

تهران وکیل از مؤسسات حقوقی ممتازی است که در قصور پزشکی می تواند شما را به موفقیت در پرونده‌ های پزشکی برساند.

و در پایان ذکر اینکه الزامی است که زمانی یک وکیل قصور پزشکی در کار خود به موفقیت می رسد که از ابتدای پرونده در جریان تمام امور مربوط به شما قرارگیرد، پس گرفتن وکیل را برای لحظات آخر نگذارید.

برای اثبات جرایم پزشکی نیاز است وکیل داشته باشم؟

اشتباهات و قصور پزشکی ممکن است هم شامل  جرم و هم تخلف پزشک باشد. یا اینکه پزشک فقط تخلف کرده باشد و اعمال او شامل رفتارهای مجرمانه نشود. شما می‌توانید خودتان با ارائه مدارک معتبر برای اثبات ادعای خودتان تلاش کنید. اما بهتر است یک وکیل با تجربه که تخصص رسیدگی به جرایم و تخلفات پزشکی را دارد در کنار شما باشد. شما با استفاده از وکیل قصور پزشکی می‌توانید تخلفات اتفاق افتاده را ثابت کنید و تمام حق خود را از پزشک متخلف بگیرید.

نقش وکیل قصور پزشکی

اول از همه باید بگوییم که بهتر است وکیل از ابتدا در جریان پرونده قرار داشته باشد. یعنی اینکه استفاده از وکیل در انتهای کار و در جلسه‌ی آخر یک کار اشتباه است و ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد. در ادامه به نقش وکیل قصور پزشکی در پرونده‌های جرایم و تخلفات پزشکی اشاره می‌کنیم. وکیل قصور پزشکی هم می‌تواند به عنوان وکیل شاکی و هم به عنوان وکیل متهم در پرونده حضور داشته باشد.

  • وکیل شاکی

همان طور که گفتیم بهتر است از ابتدای طرح دعوا وکیل در جریان قرار بگیرد زیرا ورود در حسن رسیدگی به پرونده ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. حتی می‌توانید قبل طرح شکایت از یک وکیل با تجربه و مجرب مشورت کنید و با بررسی عملکرد پزشک متخلف از وکیل بخواهید شما را برای طرح شکایت راهنمایی کند.

وکیل در جلسات مشاوره حقوقی با بررسی پرونده و استفاده از تخصص و تجربه به شما می‌گوید که چه دعوایی را تحت چه عنوانی مطرح کنید. حتی می‌توانید با استفاده از مشاوره، بفهمید که زمان رسیدگی به پرونده و زمان تقریبی اطاله‌ی دادرسی چقدر خواهد بود. یا اینکه مراحل رسیدگی به پرونده‌های جرایم پزشکی به چه صورت می‌باشند.

  • وکیل متهم

وکیل قصور پزشکی فقط ولی بیمار نمی‌باشد. در برخی موارد حق با پزشک معالج می‌باشد و پزشک برای رد ادعای شاکی به وکیل مراجعه می‌کند. یا اینکه تخلف پزشک یک تخلف انتظامی بوده و رفتار مجرمانه تلقی نمی‌شود. در چنین شرایطی وکیل قصور پزشکی با ارائه لایحه دفاعیه به دفاع از متهم پرداخته و تلاش خود را برای رفع اتهام از موکل خود انجام می‌دهد.

موسسه حقوقی گروه وکلای تهران مفتخر است با داشتن وکیل قصور پزشکی مجرب و متبحر در امور پزشکی عهده دار سوالات ومشکلات حقوقی شما و حل انها در محاکم وسازمان مربوطه می باشد امروزه مشکلات پزشکی  اعم از درگیری ها و تنش هایی است که بین بیمار و پزشک محقق میشود وکیل پزشکی بر اساس اطلاعات و دانش حقوقی و پزشکی خود درصدد رفع اختلافات حاصله بر می آید و چه بسا با دادن مشاوره حقوقی طرفین را به  صلح وسازش دعوت کرده و از ارجاع به محاکم و اتلاف وقت  و بی نتیجه ماندن کمک رسانی کند.

چرا وکیل قصور پزشکی؟

قانون مسئولیت مدنی هر کس مرتکب رفتاری بر خلاف قانون شود باید پاسخگو باشد پس اگر شخصی خسارتی به دیگری وارد آورد باید پاسخگو باشد همه ما ممکن است در زندگی قصور ویا اشتباهی داشته باشیم که بعضی ها را میتوان نادیده گرفت  وبعضی هارا نمی‌توان نادیده گرفت وباید حتما پیگیری شود وبه سرانجام کار برسد هر کس در هر جایگاه و یا شغلی که باشد مسئول اعمال خویش می باشد از جمله مشاغلی وحرفه ای که با زندگی انسان ها سر و کار دارد و نقش مهمی را ایفا می نماید و اشتباه در آن با سرنوشت شخص مرتبط خواهد بود.

وکیل قصور پزشکی به این دلیل گره گشا است که در شغل پزشکی زمانی که پزشک آسیبی بر شخص وارد می نماید به دنبال جبران آن عمل و یا به حالت عادی برگشت ان خواهد بود اشتباه و سهل انگاری در حرفه پزشکی اصولاً قابل قبول نیست و اگر ثابت شود پزشک قصورکرده باید به پرداخت دیه محکوم شود آنچه که در این متن مد نظر ما می باشد وکیل قصور پزشکی می باشد.

وکیل قصور پزشکی شخصی است که به واسطه اشراف داشتن به پرونده‌های تخصصی که همان قصور پزشکی میباشد در مقام احقاق حق بر آمده و با مراجعه به محاکم مربوطه دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی کمیسیون ها از حق و حقوق فرد زیان دیده  دفاع خواهد کرد (وکیل قصور پزشکی) امروزه و هرچه به جلوتر پیش می‌رویم فعالیت وکلا به صورت تخصصی شده وکیل قصور پزشکی تجربیات و تخصص کافی در کلیه امور پزشکی دارند.

وکیل قصور پزشکی عهده دار کارهای حقوقی شما در پرونده ها خواهد بود. به منظور دسترسی به وکیل قصور پزشکی باید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس گرفته و از وکیل قصور پزشکی اطلاعات کافی را کسب نماید علاوه بر این با مراجعه به سایت تهران وکیل سوالات خود را مطرح نمایید و در اسرع وقت پاسخ مناسب را دریافت خواهید کرد.

وکیل قصور پزشکیوکیل قصور پزشکی

وکیل قصور پزشکی چیست؟

قصور پزشکی همان قصور و اشتباهات پزشک معالج می باشد که منجر به فوت و یا نقص عضو بیمار می‌شود که در جرایم پزشکی عمد و یا غیر عمد بودن فعل مجرمانه مطرح نمیشود و آنچه مدنظر است ضرر زیان وارده به بیمار توسط پزشک می باشد و اشتباهات هم اعم است از عمدی و یا غیرعمدی بودن و قانونگذار جرم تلقی نموده و قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است به این معنا که پزشک مجرم شناخته شده و باید مجازات شده و دیه بپردازد.

تخلفات انتظامی پزشکی با جرایم پزشکی تفاوت دارد در اینجا پزشک مجرم شناخته نمی‌شود بلکه تخلفات را که مرتکب شده است که به جسم و جان بیماران نواقص ایجاد نشده و اصول و قواعد حرفه‌ای خود را رعایت نموده است مثلاً برای عمل جراحی در مطب خود یک سری اصول و قواعد نادیده گرفته است و یا اینکه در مطب خود مبادرت به کشیدن سیگار نموده که به توبیخ درپرونده منجر خواهد شد و اگر براساس این تخلفات پزشکی شخص آسیب وارد شود به قصور پزشکی خواهد شد.

در سازمان نظام پزشکی با پزشکانی که مقصر هستند چه برخوردی می شود؟

درخصوص این موضوع سازمان نظام پزشکی تشکیلات  دادرسی را انجام می‌دهند وبرای پیگیری پرونده پزشکان خاطی کارشناس انتخاب می شود اگر شکایت بیمار صحت داشته باشد و پزشک مرتکب جرم یا خلاف شده باشد طبق جرم یا خلاف او مجازات می شود.

آیا وکیل قصور پزشکی فقط از حق پزشک دفاع می کند؟

آنچه که مهم است این که این بیمار نیست که همیشه محق شناخته شود بلکه پزشک هم درجاهایی از پرونده محق و بری میشود و بیمار به نا حق اقامه دعوا می نماید سازمان بهداشت و درمان و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور باید مطب ها و مراکز های  درمانی را مدیریت و کنترل کنند در صورتی که هرکدام از آن‌ها مرتکب جرم یا خلافی شوند اعم از بیمار و پزشک باید به دادسرای مخصوص جرایم پزشکی که هر کدام دارای شعبه مخصوص در دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی هستند و     بازپرس و دادیار آن در این زمینه تخصص ویژه‌ای دارند تشکیل شده و کار آنها فقط رسیدگی به تخلفات پزشک و شکایت بیمار یا برخلاف آن می باشد رسیدگی مینمایند.

آیا وکیل قصور پزشکی از حبس جلوگیری می کند؟

 آیا می دانید جرایم پزشکان حبس ندارد؟ سال  ۱۳۹۲ قانونی به تصویب رسید که پزشکان در صورت تخلف حبسی برایشان در نظر گرفته نشود و از طرق مختلف دیگر مجازات شوند طبق ماده ۶۴ پزشکان متخلف و مجرم باید به جای حبس به صورت زیر مجازات شوند:

  • انجام خدمات درمانی رایگان
  • مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت نما یند
  • و گاهی ممنوع‌الکار شوند بنابراین پزشکان نباید وسوسه شده جایگاه و ارزش خودشان را در قبال تبهکاران و افراد متخلف  پایین بیاورند

برای شکایت از پزشکان چه راه هایی وجود دارد؟

یکی از راه های مراجعه به سازمان نظام پزشکی می باشد و جامعه را گزارش کنیم و یکی دیگر از راه‌هایی که با کمک آن می توانید از پزشک متخلف شکایت کنیم دادسرای مخصوص پیگیری جرایم پزشکی می باشد.

وکیل قصور پزشکی متخصص در امور پزشکی چه خصوصیاتی دارد؟

باید امانتدار باشد یک وکیل پزشکی یک پزشک رازدار موکل خود باشد و به هیچ عنوان اسرار را فاش نکند علاوه بر این امانتدار باشد و در آن خیانت نکند اخلاق و شخصیت داشته باشد برخی از وکلا برای منافع خود به موکل و ادعای دروغ می دهند وکیل آنها را به امور واهی امیدوار می سازند.

پس لازم است وکیل پزشکی باید مثل یک جراح اتفاق‌هایی که ممکن است پیش بیاید را به موکل بگوید و قول موفقیت ۱۰۰% را به او ندهد زیرا هر اتفاقی ممکن است پیش بیاید راستگو و صادق باشد وکیل باید موکل را در سایر امور کمک کند و در انتخاب مسیر درست  باید او را راهنمایی کند چرا که وکیل بیشتر از آن در مسائل  وموضاعهای حقوقی آگاهی دارد در نتیجه وکیل نباید راهی که بهتر موکلش است را پیشنهاد بده زیرا اینگونه اعتبار خویش را زیر سوال می برد.

وکیل قصور پزشکی می بایست مسائل حقوقی را برای موکل ساده بیان نماید. یکی از خصایص یک وکیل قصور پزشکی خوب این است که مسائل و عبارات های حقوقی را برای موکل خود به زبان ساده بیان نماید برای انتخاب یک وکیل متخصص در امور پزشکی باید چه مواردی را در نظر بگیریم.

معیارهای انتخاب وکیل قصور پزشکی

از عواملی که در انتخاب وکیل قصور پزشکی بسیار مهم است تجربه او می باشد برای پی بردن به تجربه وکیل در رابطه با موضوع پزشکی و اینکه وکیل پزشکی چه تبحری و چه رزومه کاری دارد چرا که در پرونده های پزشکی وکیل باید تجربه و مهارت زیادی در کارش داشته باشد تا به راحتی بتواند پرونده موکلش را پیگیری کند و همچنین راهکارها لازم را در آن زمینه برای او پیدا نمایدکه بتواند از   ان استفاده کند.       

عدم تخصص پزشک درامور محوله

بسیاری از پرونده‌هایی که امروزه در محاکم در جریان می‌باشد این است که پزشک متخصص انجام آن کار را نداشته و یا به نوعی برای انجام آن کار مجوزی را وزارت بهداشت به وی داده نشده است ولی به جهت تطمیع ومسایل مالی در صدد انجام آن کار برآمده که متاسفانه به آسیب رساندن جسمانی فرد بیمار شده است پزشک برای جبران آن راهکاری دیگر باقی نمانده و چه بسا به جبران خسارت اهتمام ورزد برای انجام هر عملی باید وکیل قصور پزشکی وپزشک علم و دانش نسبت به موضوع داشته و به اصطلاحاً متخصص بود و صرف پزشک بودن دلالت بر انجام آن عمل نمی نمیباشد پزشکان عمومی به دلیل کثرت و رقابتی   که در بازار کار برای آن وجود دارد مبادرت و انجام چنین حرکت ها و اعمال می نمایند.

وظایف پزشک در برخورد با بیمار باید به وی تفهیم نماید که انجام این کار تبعاتی را به دنبال خواهد داشت و چه بسا ممکن است علائمی از قبل در فرد بوده و برای گرفتن خسارت واقدام   به جبران خسارت به پزشک مراجعه کند و از روی عادت    اذیت کردن مبادرت ورزد وبه  گرفتن خسارت اقدام نماید.

وکیل قصور پزشکیوکیل قصور پزشکی

وکیل قصور پزشکی چه کارهایی باید انجام دهد؟

وکیل قصور پزشکی یا وکیل جرایم پزشکی در دفاع از موکل خود اعم از پزشک و یا بیمار باشد باید نکات مهم به بازپرس تفهیم نماید که این عامل مجرمانه بر اثر اهمال وسهل انگاری بوده و یا عامدانه صورت نپذیرفته است آنچه مهم است اینکه وکیل قصور پزشکی با مطالعه در پرونده می تواند مقصر بودن و یا عدم تقصیر از سوی پزشک را اعلام می نماید در این راستا یکسری راهکارها تخصصی ممکن است باشد که به وکیل پزشکی به دلیل سر و کار داشتن با اینگونه پرونده‌ها بهتر می تواند به مفهوم موضوع و در کمیسیون‌ها و در دادسرا از حقوق موکل خود که ممکن است بیمار و یا پزشک باشد دفاع نماید.

گاهی اوقات دیده شده فرد پزشک بوده ویا اطلاعات زیادی درزمینه پزشکی داشته واکنون وکیل شده است یقینا چنین شخصی در حرفه ی خود فردی مبرز واگاه به پرونده میباشد.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل مجرب یا وکیل خوب می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *