تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی اشاره شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با ما در تماس باشید.

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقیشکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

مواردی که درچندبند و در بخش وظایف و تعهدات پیمان‌کار در قرارداد پیمان‌کاری نوشته‌ می‌شود از موارد مهم ادعاهای قراردادی پیمان‌کاری‌است.هم‌چنین وظایف وتعهداتی که به طورمعمول وبراساس قانون به عهده‌ی پیمان‌کار‌است، از مواردی‌ است که در صورت تخلف در آن‌ها،می‌توانید از پیمان‌کار شکایت‌ کنید. به هرحال قرارداد پیمان‌کاری برای انجام یک کار مشخص تنظیم می‌شود.هرگونه خطا یا کم‌کاری درانجام قرارداد دلیلی برای فسخ یا شکایت از پیمان‌کار یا کارفرما خواهد بود .شکایت از پیمان‌کار بر اساس مواد ۱ تا ۳ قانون آیین دادرسی مدنی انجام می‌شود. بر اساس این قانون و ماده‌ها، دادگستری مرجع رسیدگی به شکایات‌است. برای رسیدگی به شکایات درزمینه‌ی قراردادها باید به دادگستری مراجعه‌کردو متن نمونه‌ی شکایت از پیمان‌کارساختمان را ارائه داد تا به حق‌خواهی شما رسیدگی‌ شود.

هم‌چنین بر طبق ماده ۲۲۱ قانون‌مدنی‌که بیان‌می‌کند:”که اگر شخصی تعهد به انجام‌کاری بدهدیا تعهد بدهد که کاری نکند موظف‌ است به تعهدات خود عمل‌ کند.”

موارد امکان شکایت از پیمان‌کار

 1- پیمان‌کارکاری راانجام‌دهدکه به وضوح عهدشکنی‌باشدوباعث ایجادخسارت‌شود.

 2- پیمان‌کاردرزمان مشخص‌شده کاررا به اتمام‌نرساند.

 ۳- به اتمام‌رساندن‌کار درزمان مقرروزمان‌اضافه‌شده به دلیل کم‌کاری وعهدشکنی باشدنه به دلیل حوادث غیر

 ارادی وناتوانی‌احتمالی.

 ۴- پیمان‌کاربدون هماهنگی کاررا به شخص‌دیگری بسپارد.

5- پیمان‌کاربه طورکامل ضرر وخسارت به وجودآورد.

 درهر صورت پیمان‌کارموظف‌است تمامی تعهدات و شرایطی راکه در قرارداد نوشته شده یا حتی به صورت شفاهی با کارفرمادرتعهد،متعهدشده‌است را انجام‌دهد. تخلف درهرکدام ازمواردفوق می‌تواند دلیلی برای فسخ قرارداد یاشکایت ازکارفرماباشد.البته درمقابل این حق برای پیمان‌کارهم وجوددارد ودرصورت عدم‌تعهدو عهدشکنی‌ کارفرما،پیمان‌کار نیز می‌تواند از کارفرما شکایت‌کند.

برای مثال دررابطه با مشکلات ناشی از عدم ساختمان‌سازی استاندارد شکایات متفاوتی وجودداردازجمله:کاربرد مصالح نامرغوب،عدم استاندارد بودن ساخت‌وساز،اشکال درتأسیسات‌برقی،لوله‌کشی، سرمایشی و گرمایشی و… درهمه‌ی این مواردمالک می‌توانداز پیمان‌کار ساختمان شکایت‌کند. برای این منظور می‌بایست به این نکته توجه‌ شود که موارد مندرج درقرارداد توسط پیمان‌کار رعایت‌نشده‌ باشد. زیرادربرخی موارد مثل نوع مصالح‌ به‌ کار رفته درساختمان، چنان‌چه درقرارداد تعیین‌نشده‌باشد و پیمان‌کار مصالحی که‌عرفاً مجازبوده واجرا می‌شود، استفاده‌کند، تخلفی صورت‌ نگرفته‌است. اما اگراستفاده از مصالح غیرتوافقی، منجر به خسارت ساختمان شود،می‌توان دادخواست مطالبه‌ی خسارت دادیااگر پیمان‌کار به تعهدات خود طبق قراردادعمل‌نکرده‌باشد باید

دادخواست الزام به انجام‌تعهد تنظیم‌شود.

بنابراین درصورت انجام هرگونه تخلف درامورساخت وسازو مغایرت مواردانجام‌شده توسط پیمان‌کارساختمان با مندرجات قرارداد می‌توان از وی شکایت‌کرد.برای این امر بایددادخواست تأمین‌دلیل داده‌شود. دادخواست تأمین دلیل باعث حفظ و ارائه‌ی دلایل محکمه‌پسنددادگاه خواهدشد. برای درخواست تأمین می‌بایست به شورای‌حل‌اختلاف محل وقوع‌ملک مراجعه‌کنید. سپس شورابه منظور بررسی‌موضوع، درخواست مربوطه را به یکی ازکارشناسان‌رسمی‌دادگستری در رشته‌ی‌مربوطه ارجاع‌می‌دهد پس ازآن شوراصورت‌جلسه را برمبنای تشخیص‌کارشناس پس ازحضوردرساختمان وبررسی مشکل مطرح‌شده وتعیین میزان‌خسارت توسط وی‌‎تنظیم می‌کند.درنهایت می‌توان اقامه دعواکردومطالبه‌ی‌خسارت وجبران آن‌راعلیه پیمان‌کار مطرح‌کنید.دردادگاه نیز قاضی با توجه به مواردمندرج در قرارداد و نظرکارشناس حکم‌نهایی را اعلام‌خواهد‌کرد. نکته‌ی قابل توجه این استکه برای درخواست تأمین دلیل باارجاع‌کارشناس‌رسمی‌دادگستری به منظورشکایت ازسازنده‌ی‌ساختمان، هزینه‌ای‌باید پرداخت‌نماییدتاپس ازتسلیم فیش‌واریزی به شورای‌حل‌اختلاف،کارشناس‌مربوطه تعیین‌گردد درصورت داشتن قرار داد اگردر قرارداد مرجع حل‌اختلافی‌ذکر‌شده‌باشدبا مراجعه به آن مرجع میان

 طرفین‌قرارداد داوری می‌شود.این روش کم‌هزینه‌تروآسان‌تراز مراجعه به دادگاه‌است واگرهم که شکایت از پیمان‌کاربدون قرارداددرنظرگرفته‌شده‌باشد،لازم‌است که متن‌شکایت یادادخواست‌خود را به دادگستری ببرد. بهترین کاری‌که شمادر این زمینه می‌توانید انجام‌دهید،انتخاب یک وکیل جهت تنظیم متن شکایت از پیمان‌کار است که به حقوق‌تان برسید.

همان‌طورکه می‌دانید ،مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل دارای وکلای متخصص می‌باشدکه دارای تسلطی کامل در این حوزه هستند.چرا که یک وکیل با دانش‌تنظیم انواع قراردادها می‌تواند تأثیربسزایی در بهبود روند کاری و عدم به وجودآمدن مشکلات در قراردادها گردد.

در هنگام ساخت و ساز هر بنا، معمولا یک قرارداد بین مالک آن بنا و پیمانکار منعقد می­شود که در آن تمام شرایط همکاری و جزییات مراحل ساخت ذکر شده است. چنانچه پیمانکار به موارد ذکر شده در قرارداد عمل نکند، مالک حق شکایت از او را خواهد داشت. شکایت از کارفرما  یکی از رایج­ترین دعاوی مطرح شده در مراجع قضایی می­باشد. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به بررسی کامل این موضوع بپردازیم؛ با تهران وکیل همراه باشید.

شکایت از پیمانکار ساختمان

زمانی که شما قصد ساخت و ساز یک بنا را داشته باشید، با یک پیمانکار قرارداد می­بندید و این کار را به او می­سپارید. در طی این قرارداد تمام جزییات کار مانند زمان تحویل ساختمان، مصالح به کار رفته، مسئولیت­های دوطرف، دستمزد پیمانکار و… لحاظ خواهد شد. درصورتی که درحین ساخت و ساز یا بعد از تحویل ساختمان متوجه شوید موارد ذکر شده در قرارداد به خوبی اجرا نشده است، می­توانید از پیمانکار شکایت کنید.

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقیشکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

به عنوان مثال اگر هر مشکلی در تاسیسات برقی، لوله کشی، استاندارد بودن ساخت و ساز، مصالح استفاده شده، عدم تحویل به موقع، واگذاری کار به شخص دیگر بدون هماهنگی و… وجود داشته باشد، شما می­توانید نسبت به شکایت از پیمانکار اقدام نمایید.

شکایت از پیمانکار شهرداری

پیمانکار شهرداری شخص یا مجموعه­ای است که با شهرداری قرارداد دارد و پروژه­های عمومی مانند آسفالت کردن خیابان، عملیات راه سازی، ساخت یک مجتمع اداری دولتی و… به آنها محول می­شود. حال اگر شما به سبب بی­مسئولیتی و بی­کفایتی یکی از پیمانکاران شهرداری دچار مشکل شوید، می­توانید به کمک یک وکیل خوب مسئله شکایت از پیمانکار شهرداری را در مراجع مربوطه مطرح کنید.

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقیشکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

به عنوان مثال، به دلیل آسفالت بی­کیفیت یک خیابان، با ماشین یا موتورسیکلت داخل یک چاله میفتید و صدمه می­بینید. در این­صورت می­توانید از پیمانکاری که آن خیابان را آسفالت کرده است شکایت کنید.

نحوه شکایت از پیمانکار

همانطور که گفتیم، درصورتی که یک پیمانکار هرگونه تخلفی در امور ساخت و ساز انجام داده، و یا مغایر با موارد ذکر شده در قرارداد عمل کرده باشد، مالک ساختمان یا کسی که به سبب اشتباه و کوتاهی پیمانکار آسیب دیده می­تواند از او شکایت کند.

شکایت از پیمانکار مراحل مختلفی از جمله درخواست تامین، تشکیل صورت جلسه، بررسی پرونده و… دارد. در صورتی که با روند هرکدام از این مراحل آشنا باشید، خیلی زود به نتیجه دلخواه خود می­رسید. به همین دلیل بهتر است از یک وکیل اداره کار کمک بگیرید برای هرمرحله شما را راهنمایی کند.

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقیشکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

لزوم مشورت با وکیل برای شکایت از پیمانکار

برای شکایت از پیمانکار ساختمان باید به اندازه کافی درخصوص قوانین و مقررات موجود در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. چرا که نوع شکایت با توجه به مشکل شما متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است پیمانکار از مصالحی استفاده کرده باشد که در قرارداد ذکر نشده است، اما استفاده از آنها هیچ آسیبی به ساختمان شما وارد نخواهد کرد. در این صورت هیچ خسارتی به شما وارد نشده و شکایت از پیمانکار برای مطالبه خسارت کاملا بی معنی خواهد بود!

به همین دلیل لازم است قبل از هر اقدامی با یک وکیل بیمه بیکاری متخصص و مجرب مشورت نمایید تا مراحل قانونی شکایت به درستی پیش رفته و روند رسیدگی به پرونده هم سریع­تر اجرا شود.

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقیشکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

شما می­توانید با یکی از وکلای ماهر ما در تهران وکیل تماس گرفته و درخصوص مشکل خود با او مشورت نمایید. به این ترتیب می­توانید به درستی شکایت از پیمانکار ساختمانی یا شهرداری را در مراجع حقوقی مربوطه مطرح کرده و از موفقیت پرونده خود اطمینان داشته باشید.

نتیجه­ گیری

شکایت از پیمانکار یکی از رایج­ترین دعاوی حقوقی می­باشد که برعلیه پیمانکاران ساختمانی یا شهرداری مطرح می­شود. زمانی که پیمانکار مطابق با قرارداد پیش نرود و مراحل ساخت و ساز را به خوبی انجام ندهد، امکان شکایت از او وجود دارد.

شکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقیشکایت از پیمانکار+شهرداری+پیمانکار+وکیل+مشاوره حقوقی

در صورتی که هرگونه سوال یا ابهامی در این زمینه داشتید، می­توانید با مشاورین گروه تهران وکیل تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *