تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مراحل شکایت از کارفرما+ مشاوره حقوقی

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مراحل شکایت از کارفرما+ مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان با ما در ارتباط باشید.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

تیم تخصصی تهران وکیل در تهران و سایر شهر های ایران برای تمامی متقاضیان و کاربران آماده راهنمایی و پاسخگویی هستند، بنابراین مشتریان عزیز می توانند پاسخ سوالات خود را به راحتی از وکلای حاضر در این مجموعه دریافت کنند.

به طور کلی زمانی که کارگر دستمزد خود را طی مدت زمان زیادی دریافت نکرده باشد، می تواند برای احقاق حق خود از کارفرما شکایت کند. در واقع شکایت از کارفرما مراحلی دارد که قبل از انجام شکایت از این مراحل باید اطلاع داشته باشید.

ابتدا برای شکایت از کارفرما لازم است به وبسایت جامع روابط کار مراجعه کنید، و با ثبت دادخواست بدوی برای انجام شکایت خود اقدام کنید.

سپس مراجع برای رسیدگی به این شکایت اقدامات لازم را اعمال خواهند کرد.

نحوه شکایت از کارفرما

به طور کلی با شروع کار، فرد کارگر نیازمند برخورداری از حقوق و مزایا خواهد شد، و کارفرما ملزم به پرداخت آن خواهد شد.

در ابتدای عقد قرار داد لازم است که نوع کار، دستمزد، حقوق، ساعت کار، و… ذکر شود.

در زمانی که با وجود ذکر میزان حقوق کارگر، کارفرما سعی در نپرداختن حقوق و دستمزد او داشته باشد، کارگر می تواند برای حقوق معوقه خود از طریق قانونی اقدام کند.

لازم به ذکر است که نحوه شکایت از کارفرما امروزه از حالت سنتی و حضوری به شیوه اینترنتی تغییر یافته، و برای ثبت درخواست شکایت باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و با توجه به توضیحاتی که در ادامه درباره نحوه شکایت از کارفرما بیان می کنیم اقدام نمایید.

همانطور که گفتیم برای شکایت از کارفرما لازم است که از طریق پیشخوان دولت به سامانه روابط کار مراجعه کنید، و سپس با پرداخت مبلغی به جهت احراز هویت، مشخصات خود را در این‌ سامانه وارد نمایید.

مشخصات لازمه شامل: کد ملی، شماره همراه به نام شخص شاکی، و.. می باشد.

پس از ورود به سامانه برای شکایت از کارفرما یک نام کاربری به همراه رمز عبور به فرد اختصاص داده خواهد شد.

سپس با ورود مجدد به سامانه روابط کار و ثبت نام کاربری و رمز عبور می توانید بابت دستمزد معوقه خود از کارفرما شکایت کنید، سپس با انتخاب بخش خدمات در این سامانه می توانید گزینه ثبت دادخواست بدوی را انتخاب کنید و شکایت خود را بابت دستمزد پرداخت نشده ثبت کنید.

پس از ثبت دادخواست شکایت از کارفرما، پیگیری این موضوع از طریق پیامک به کارفرما و کارگر اطلاع داده خواهد شد. فرد شاکی می تواند برای مشاهده زمان رسیدگی به درخواست به سامانه روابط کار مراجعه کند.

۵ نکته مهم درمورد شکایت از کارفرما

در زمان اقدام برای شکایت از کارفرما لازم است که چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مراحل شکایت خود را به بهترین نحو انجام دهید.

  1. قبل از انجام شکایت حتما یک مدرک بابت حقوق دریافت نشده داشته باشید.
  2. اگر در هنگام شکایت مدارک و شواهد معتبر داشته باشید، می توانید یقین داشته باشید که در دادگاه پیروز خواهید شد.
  3. اگر مراحل انجام شکایت از کارفرما کمی طول کشید، بهتر است صبور باشید، زیرا در صورت اقدام قانونی کارفرما نمی تواند حق شما را ضایع کند.

آیا با مراحل شکایت از کارفرما آشنایی دارید و می دانید که چگونه می توانید با استفاده از سایت اداره موفق به ثبت شکایت خود بر علیه کارفرما شوید؟ و آیا می دانید که مشاوره حقوقی چیست و چرا به عنوان یک کارگر باید از خدمات مشاوره حقوقی برای طی مراحل شکایت از کارفرما استفاده کنید تا با کمترین مشکل موفق به دست یافتن به اهداف خود در شکایت از کارفرما شوید؟

امروزه مشاوره حقوقی نقش موثری در راهنمایی افراد برای دست یافتن به حقوق آن ها در محاکم قضایی دارد و کارگران نیز برای دست یافتن به حقوق خود (که ممکن است توسط کارفرما از آن ها دریغ شده باشد)، ممکن است مانند سایر اقشار جامعه نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشند.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

لازم به ذکر است که مشاوره حقوقی توسط یک وکیل اداره کار می تواند به این قشر زحمتکش کمک کند تا بهتر با چگونگی طی مراحل شکایت از کارفرما آشنا شوند و با ثبت شکایت در ادامه کار موفق به مطالبه حقوق خود شوند.

شاید به خوبی بدانید که سایت یا سامانه متعلق به اداره کار امکان ثبت شکایت را برای کارگران فراهم نموده است و در صورتی که شما با توجه به قوانین اداره کار به همکاری با کارفرما پرداخته اید، اما کارفرما به تعهدات خود (که بر اساس قانون اداره کار باید به آن ها پایبند باشد) عمل نکرده است، می توانید با طی مراحل شکایت از کارفرما با استفاده از این سامانه موفق به پیگیری حقوق خود شوید.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

در صورتی که تجربه پیگیری شکایت های خود با استفاده از سامانه اداره کار را داشته باشید ممکن است با روش تنظیم شکایت و یا بارگذاری مدارک در این سامانه آشنا باشید، در غیر این صورت توصیه می کنیم ضمن برخورداری از مشاوره حقوقی با وکیل آشنا به مراحل شکایت از کارفرما سعی کنید این مراحل را با دقت تمام طی کنید تا مشکل خاصی در روند رسیدگی به درخواست توس این اداره به وجود نیاید.

مشاوره حقوقی برای طی مراحل شکایت از کارفرما

ثبت شکایت در اداره کار نکته خاصی ندارد و هر فردی می تواند اقدام به شکایت از کارفرما بنماید، اما در تنظیم شکایت باید دقت تمام را داشته باشید و هم چنین در ارائه مدارک خود باید نهایت سعی را برای ارائه ادله قانونی و کافی برای اثبات ادعای خود به کار بندید تا مشکل خاصی در رسیدگی به شکایت های شما علیه کارفرما به وجود نیاید.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

با در نظر گرفتن این نکات می توانید به راحتی موفق به طی مراحل شکایت از کارفرما شوید و در ادامه با حضور در مرجع رسیدگی کننده از حق خود دفاع کنید.

در این پروسه از کارفرما نیز خواسته خواهد شد تا در مرجع رسیدگی کننده حاضر شود و به شکایت شما پاسخ دهد تا در نهایت امکان تصمیم گیری به نفع شما وجود داشته باشد.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در ارتباط با مراحل شکایت از کارفرما و یا ملاحظاتی که باید در تنظیم شکایت (و یا حتی در انتخاب موضوع شکایت باید به آن توجه داشته باشید) با ما در موسسه تهران وکیل تماس حاصل نمایید تا با استفاده از بهترین کارشناسان حقوقی و وکلای اداره کار راهنمایی ها و مشاوره های لازم را برای طی مراحل شکایت از کارفرما در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقیمراحل شکایت از کارفرما+مشاوره حقوقی

خوشبختانه این خدمات در تهران توسط بهترین وکلای متخصص در این حوزه ارائه می شود و با توجه به این که یک وکیل اداره کار بسیار بهتر می تواند شما را در طی مراحل شکایت از کارفرما همراهی کند، این فرصت خوبی است تا با برخورداری از دانش و تجربه یک وکیل اداره کار به حقوق خود دست پیدا کنند

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *