تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مقاله به تبیین و تحلیل روابط نامشروع در ایران میپردازیم
و اینکه چه روابطی نا مشروع قلمداد میشوند و طریق شکایت و مجازات آن چیست؟

طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس امار روابط نامشروع در ایران به طور فزاینده ایی افزایش یافته است و باعث نگرانی های بسیاری شده است طبق این گزارش روابط نامشروع در حد نگران کننده ایی افزایش یافته است و باعث تزلزل پايه هاي خانواده هاي ايراني شده اشت و ازدواج موقت را مرهمي بر درد روابط خطرناك جنسي برشمرده است.
در اين گزارش با استناد به نامه از وزارت آموزش و پرورش نتايج تحقيق روي ١٤١ هزار ٥٥٥ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصيلي ١٣٨٧_١٣٨٦ منتشر كرده است بر اساس اين تحقيق ١٠٥ هزارو ٤٦ دانش اموز يعني ٧٤/٣ درصد دانش اموز داراي روابط نامشروع جنسي بوده اند همچنين امار بسيار وحشتناك ديگه ايي را منتشر ميكند كه مطابق آن ١٧/٥ درصد از دانش آموزان همجنسگرا بوده اند. ٨/٢ درصد نيز خودارضايي ميكنند.
مشاور حقوقي روابط نامشروع.

همچنين در گزارشي ديگر توسط معاون اطلاعات سپاه فجر ولايت فارس در ايران اين چنين آمده است كه در مراجعه به سايت هاي غير اخلاقي تهران در مقام نخست و شيراز مقام پانزدهم را بين ١٨٢ كشور جهان به خود اختصاص داده اند.
با توجه به اين امار و ارقام بيش از پيش متوجه اين خطر بزرگ ميشويم
و اين سوال اساسي مطرح ميشود كه مسئولان و جامعه شناسان غير هشدار مصاحبه و بزرگ نمايي اين موضوع چه آموزش و اطلاع رساني صحيحي براي مردم داشته اند.

در ادامه به تبيين حقوقي اين موضوع نيز خواهيم پرداخت اما براي روشن تر شدن ريشه هاي اين مشكل اجتماعي بايد گفت كه ايران از دهه هفتاد به بعد با كاهش شديد بعد خانوار رو به رو شد و وارد بحران جنسي شد و با توجه به امار هاي منتشر شده در دهه ٦٠ متوسط فرزندان در خانواده هاي ايراني ٦/٤ بود در صورتي كه اين امار در دهه هفتاد به زير ٤ رسيد و دهه بعد به ١/٧ رسيد.و طبق تحقيقات دانشكده علوم پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي در ٦٠ تا ٧٠ درصد طلاق ها مشكلات جنسي حرف اول را ميزنند.

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع
 
اما از بعد حقوقي روابط نامشروع در دسته جرايم كيفري قرار ميگيرند و دادگاه هاي كيفري براي رسيدگي به آن صالح هستند. در گذشته نه چندان دور اگر رابطه ي نامشروعي صورت ميگرفت سعي در پنهان كردن آن ميكردند زيرا پيگيري آن را موجب از بين رفتن ابرو ميدانستند در حالي كه چنين نيست.
مطابق ماده ٢٢١ قانون مجازات اسلامي زنا عبارت است از جماع مرد و زني كه علقه زوجيت بين انها نبوده و از موارد وطي به شبهه نيز نباشد.
مشاور حقوقي روابط نامشروع

طبق تبصره يك ماده مذكر لازمه جرم زنا صورت گرفتن دخول طبق شرايط بر طبق شرايط ذكر شده در قانون است. و در غير اين صورت زنا صورت نميگيرد. و همچينن طبق تبصره دو اين ماده هرگاه طرفين يا يكي از انها نابالغ باشد زنا محقق است لكن نابالغ مجازات نميشود و حسب مورد به اقدامات تاميني و تربيتي مقرر در كتاب اول اين قانون محكوم ميشود.

رابطه نامشروع یکی از جرایمی است که با عفت مسافات دارد در قانون مجازات اسلامی جرم شناخته شده و برای آن مجازاتی تعیین شده است روابط نامشروع مربوط به قوانین دعاوی بوده و وظیفه رسیدگی به آن بر عهده مشاور حقوقی روابط نامشروع می باشد روابط نامشروع مانند سایر جرایم از نظر قانونی دارای اقسام مختلف می باشد که بسته به نوع و نحوه ی روابط شامل مجازات تعریف شده حد و تعزیرات در قانون مجازات اسلامی می شود . باید با مشاوره حقوقی مشورت کرد در قانون مجازات روابط نامشروع و زنا ، دیه و مقابل به مثل وجود ندارد.

 

سابقه کیفری رابطه نامشروع

تعریف حد : حد مجازاتی است که قاضی و رای دهنده دخل و تصرفی در آن نداشته و آن را از متن صریح قرآن برداشت میکنند .

تعریف تعریز : تعزیر مجازاتی است که در قرآن و توسط شارع مقدس مقداری برای آن تعیین نکرده است و به عهده ی قاضی گذاشته شده است . اسباب حد جزایی هستند که منافی عفت بوده و مشمول قانون حد می شوند که یکی  از موارد آن زنا می باشد . مجازات جرم رابطه نامشروع می توانید میزان و شرایط مجازات مربوط به رابطه نامشورع را از مشاوره حقوقی روابط نامشروع یا وکیل کیفری راهنمایی بگیرید.

مساحقه هم جنس بازی زنان  ، قوادی ( جمع کردن بیش از دو نفر برای زنا یا لواط ؛ قذف است دادن زنا یا لواط به شخص دیگر ،  در صورتی که شخص نسبت دهنده نتواند ادعای خود را ثابت کند قانون برای او مجازات قذف در نظر میگیرد در تمام مواردی که در بالا گفته شده ، در صورتی که قصد اثبات رابطه نامشروع کسی را دارید یا خود مربی در این زمینه مرتکب شده اید قبل از هرکار با مشاوره حقوقی رابطه نامشروع مشورت کرده و مشاوره حقوقی دریافت نمایید . در این موارد در صورت عدم اثبات جرم یا اقدام اشتباه در این مورد ، مجازات گریبانگیر خودتان خواهد شد.

در اثبات جرایم منافی عفت چون زنا و روابط نامشروعی که مجازات آن ها حد می باشد ، امکان اثبات با استفاده از دلایل قانونی می باشد در صورت عدم وجود دلایل قانونی ، جرم اثبات نخواهد بود این دلایل شامل : شهادت ، شاهد ، اقرار و علم خود قاضی می باشد.

جرم رابطه نامشروع از آن دسته جرایمی است که جهت بررسی و اعمال قانونی نیاز به شاکی خصوصی ندارد. در این جرم مدعی العموم می تواند شخصا و بدون اینکه شاکی خصوصی شکایت کند جرم رابطه نامشروع را رسیدگی نماید. تحلیل این موضوع که اساسا چه نوع روابطی بین زن و مرد ارتباط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا تلقی می شوند و همچنین مصادیق آنها بسیار مهم می باشد .

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

پرسش و پاسخ در رابطه نامشروع

رابطه نامشروع در فصل 18 قانون مجازات اسلامی چنین بیان شده است : ( اگر چنانچه روابط بین مذکر و مونث که به سن بلوغ رسیده از طریق شرعی آن یعنی جاری شدن صیغه نباشد ، رابطه نامشروع است که این رابطه اعم از این هم می شود که در کافی شاپ ، چاچی خوردن و قدم زدن در پارک باشد که البته عموما جوان ها از آنان بی اطلاع هستند.

همچنین ماده 637 قانون مجازات اسلامی اشعار میدارد که : هر گاه زن و مردی که بین آن ها علقه زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ، مضاجعه شوند به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد.

مضاجعه به معنی همبستر شدن و تقبیل به معنی بوسیدن است . منظور از علقه زوجیت نیز رابطه زن و شوهری است . باید توجه داشت مصادیق جمع آوری شده در این ماده حصری نیستند و هر عملی که مثل آنها باشد نیز شمول این ماده خواهد شد در نتیجه نباید اعمالی انجام شود که خلاف عفت حاصله و عفت عمومی باشد به خصوص که بر اثر آن انجام جرم عادی شود.

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع آنچه در ماده ۶۳۷ قانون مجازات آمده بیانگر این است که زن و مرد بین آنها علیه زوجیت نباشد   و اصطلاح محرم نباشند مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل و مضاجعه شوند به ۹۹ضربه شلاق محکوم می‌شود و اگر به اکراه باشد فقط اکراه کننده محکوم خواهد شد پس رابطه تلفنی برقرار کردن و حرف زدن و اینگونه مسائل به استناد ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی رابطه نامشروع نمی‌تواند باشد حال این که با توجه به گستردگی علم و دانش و تکنولوژی گوشی های اندروید که امروز باب شده است تصاویری از خود به صورت عریان و مستهجن ارسال کند در قالب جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی محکوم میشوند و جز جرائم رایانه ای منعکس میگردد

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری مجرب و با سابقه در تهران به جهت اینکه با تمام قوانین و مقررات و رویه قضایی تسلط کامل دارند میتوانند همیار خوبی برای افراد در زمینه های گوناگون باشند تا راهکارهای اصولی و مطمئن حقوقی را به آن ها ارائه دهند یکی از این موسسات حقوقی که متشکل از بهترین وکلا است و همیار خوبی برای موکلین است موسسه حقوقی تهران وکیل است که در شهر تهران – میدان رسالت – خیابان فرجام – بعد از خیابان حیدر خانی – پلاک 578 طبقه 2 قرار گرفته و همچنین با تماس با شماره 77221941 – 021 میتوانید از مشاوره تلفنی استفاده نمایید .

برای دریافت اطلاعات درمورد موضوعات دیگر مانند جرم ازدواج با زن شوهردار به مشاوره آنلاین حقوقی مراجعه نمایید

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

1 دیدگاه

  • سلام همسایه مون رفته ازمن شکایت کرده که با خانمش رابطه نامشروع غیر از زنا داشته ام ادعا میکنه سیمکارتی که به اسم من بوده و دست خواهرم بوده که گاها خانمش با اون تلفن به دوستاش وخانواده زنگ زده دسته خانم بوده وقتی که خانمش رواز خانه بیرون میکنه بعدچند روز به بهانه ای اینکه میریم سر خونه زندگیمون خانمشرو میاره سمت خونه و به زور وبا فریب یک برگه اقرار نامه تایپ شده رو بهش امضا میکنن بعداز من و اون خانم شکایت کرده رای اول دادگاه شهرستان برائت بوده الان تو تجدید نظر دوباره خمه ماروخواستن به نظر شما حکم تغییر میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *