تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

زنا با زن شوهردار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

این مطلب هر آنچه به زنا با زن شوهردار مربوط است را شامل می شود. اگر می خواهید با یک وکیل روابط نامشروع صحبت کنید تا مشکلات حقوقی شما را حل کند می توانید از وکلای مجرب موسسه حقوقی  تهران وکیل کمک بگیرید.

 

زنا با زن شوهردارزنا با زن شوهردار

زنا به چه معناست

زنا به معنای برقراری رابطه نامشروع جنسی میان زن و مردی است که علقه زوجیت میان آنان وجود ندارد. زنا در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ از جمله جرایم و مجازات های حدی دانسته شده است و در آموزه های اسلامی و روایات امری ناپسند بر شمرده شده است. زنا مطابق با قانون و شرع در صورت ارتکاب در حالات و شرایط مختلف مجازات مختلفی دارد.

در این میان یکی از موارد ارتکاب جرم زنا، بحث جرم زنا با زن شوهردار می باشد که دارای مجازات مقرر قانونی است.

پیش از بررسی و آشنایی با جرم زنا با زن شوهردار لازم است توجه داشته باشید که میان زنا و جرم رابطه نامشروع میان زن و مرد تفاوت وجود دارد. در واقع زنا از جمله جرایم با مجازات حدی محسوب می شود در حالی که رابطه نامشروع میان زن و مرد یک جرم تعزیری و با مجازات تا ۹۹ ضربه شلاق تعزیری است.

در خصوص جرم زنا با زن شوهردار و حکم آن در قانون لازم است فرض های مختلفی در نظر گرفته شود که در ادامه این نوشتار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جرم زنا با زن شوهردارجرم زنا با زن شوهردار

زنای به عنف با زن شوهردار

یکی از مصادیق جرم زنا ، جرم زنای به عنف می باشد. منظور از زنای به عنف به معنای اصطلاحی همان تجاوز جنسی به زور و بدون رضایت طرف مقابل است. در قانون مجازات اسلامی در خصوص زنای به عنف با زن شوهردار مجازات اعدام در نظر گرفته شده است. همچنین زانی مکلف به پرداخت مهر المثل به زن می باشد. توجه داشته باشید که اثبات زنای به عنف با زن شوهردار بسیار دشوار است و صرف اتهام به شخص بدون به کارگیری ادله اثبات قوی ممکن است مجازات افترا یا قذف را برای شخص شاکی در بر داشته باشد.

لذا توصیه می شود در خصوص جرم زنا با زن شوهردار و نحوه اثبات آن حتما با یک وکیل متخصص و مجرب در امور کیفری مشورت کنید.

زنا با زن شوهردارزنا با زن شوهردار

زنا محصنه و غیر محصن

منظور از احصان و زنا محصنه آن است که یکی از طرفین، متاهل باشد و در عین حال مرتکب جرم زنا شود. قانون گذار در این حالت مجازات سنگینی را برای زانی و زانیه در نظر گرفته است. در حقیقت در خصوص جرم زنا با زن شوهردار از آن جا که زن متاهل است و با این حال مرتکب زنا شده است در قانون مجازات او رجم یا سنگسار خواهد بود. البته امروزه این مجازات در موارد بسیاری جای خود را به اعدام می دهد.

در مقابل در خصوص جرم زنا با زن شوهردار اگر زانی یا مرد نیز متاهل بوده باشد با اثبات ارتکاب جرم زنا با زن شوهردار مجازات رجم یا سنگسار خواهد داشت اما اگر مرد مجرد بوده باشد و مرتکب جرم زنا با زن شوهردار شده باشد، مجازات او صد ضربه شلاق حدی خواهد بود.

جرم زنا با زن شوهردارجرم زنا با زن شوهردار

اثبات زنا با زن شوهردار

توجه داشته باشید که اثبات جرم زنا بسیار دشوار است و نیازمند شهادت چهار مرد عادل است و ارائه تصویر یا فیلم از جهت علم قاضی می تواند در اثبات جرم زنا با زن شوهردار مورد استفاده قرار گیرد. در هر حال با توجه به پیچیدگی و دشواری اثبات جرم زنا با زن شوهردار لازم است در این خصوص حتما با وکیل متخصص در امور کیفری موسسه حقوقی تهران وکیل مشورت نمایید.

آیا زنا با زن شوهردار جرم است

ارتکاب زنا جرم است و از این جهت مجرم قابل پیگیری است. علاوه بر آن، زنا با زن شوهردار موجب حرمت ابدی می شود و مرد هرگز نمی تواند با آن زن ازدواج کند. زن شوهردار زنی است که به عقد دائم یا موقت با مردی ازدواج کرده است. در صورت زنا با زن شوهردار، مرد حتی پس از جدا شدن زن از شوهرش نیز نمی تواند با وی به نحو دائم یا موقت ازدواج کند. قانون گذار حکم زنای شوهردار را به زنی تسری داده که از شوهرش به طلاق عدی جدا شده و زن در عده رجعی است. در اینجا نیز زنا باعث حرمت ابدی بین مرد و زن می شود. ماده (۱۰۵۴) مقرر می دارد: زنای با زن شوهردار با زنی که در عده رجعيه است موجب حرمت ابدی است»

زنا با زن شوهردارزنا با زن شوهردار

این حکم شامل مواردی نیست که با زن شوهردار با زنی که در عده رجعی است از روی شبهه حکمی یا موضوعی نزدیکی می شود. در این موارد بین زن و مرد حرمت ابدی ایجاد نمی شود و آنها می توانند بعد از جدایی زن از شوهرش با یکدیگر ازدواج کنند.

نزدیکی به زنا و شبهه گفته شد که ازدواج باعث ایجاد قرابت سببی می شود و در نتیجه بین برخی از خویشان سببی حرمت ابدی ایجاد می شود که در ماده (۱۰۴۷) منعکس شده است. مثلا اگر مردی با زنی ازدواج کند، بین مرد و مادر زن حرمت ابدی ایجاد می شود. یا هیچ مردی نمی تواند با زوجة قبلی پدرش ازدواج کند. یا هیچ مردی نمی تواند با زوجة قبلی پسرش ازدواج کند. همچنین هیچ مردی که با همسرش نزدیکی واقع شده نمی تواند با دختر زوجه خود ازدواج کند.

حال به استناد ماده (۱۰۵۵) قانون مدنی، اگر مردی با زنی به زنا یا شبهه نزدیکی کند، از حيث موانع نكاح مثل این است که با آن زن نکاح کرده است و بنابراین نمی تواند با مادر آن زن (مادر زن) یا دختر آن زن (ربیبه) ازدواج کند. همچنین پدر آن مرد نمی تواند با این زن ازدواج کند (زن پسر) و همچنین پسر این مرد نمی تواند با آن زن ازدواج نماید (زن پدر).

زنا با زن شوهردارزنا با زن شوهردار

تنها فرقی که بین نزدیکی به زنا و شبهه با نکاح دارد، این است که اگر ابتدا ازدواجی وجود داشته باشد و سپس نزدیکی به زنا یا شبهه بروز کند، ازدواج سابق باطل نمی شود. ماده (۱۰۵۵) مقرر می دارد: «نزدیکی به شبهه و زنا اگر سابق بر نکاح باشد از حیث مانعیت نکاح در حکم نزدیکی با نکاح صحیح است ولی مبطل نکاح سابق نیست». مثلا اگر مردی به زنا یا شبهه با مادر زنش نزدیکی کند، ازدواج موجود آن مرد با دختر آن زن باطل نمی شود. همچنین اگر مردی به زنا یا شبهه با زوجه پدرش نزدیکی کند، ازدواج بین پدرش و آن زن باطل نمی شود یا اگر مردی به زنا یا شبهه با زوجه پسرش نزدیکی کند، ازدواج بين پسرش و آن زن باطل نمی شود.

اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می توانید از مشاوره حقوقی از طریق واتساپ استفاده کنید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و مشاوره حقوقی حضانت توسط کارشناسان حقوقی به صفحه مربوطه مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *