تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

لایحه دفاعیه خیانت در امانت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

سلام علیکم با احترام به وکالت از طرف متهم آقای…‌‌………. به اتهام خیانت در امانت  در برابر شکایت مرقوم در کیفر خواست تصدیری از سوی دادستان محترم شهرستان……………………. خاطر عالی را به آگاهی میرساند:

 

اتهام‌ مطروحه علیه موکل منشاء قانونی و شرعی بدلایل حاوی جهات ذیل ندارد .

از باب مقدمه عارض به محضر شما هستم

حقوق افراد عبارت از وجود افراد است ، عبارت از حیات و آزادی افراد است.

آیا هر یک حق زندگی و حق حفظ عطایای خداوندی را نداریم؟

آیا هرکدام در تقویت قوای جسمانی و روحانی خود بدون ممانعتی ذی حق نیستیم تا رفع احتیاجات خود را کرده درصدد ترقی برآمده خود را از عالم حیوانیت به عالم انسانیت ارتقاء دهیم و به قرب حق واصل گردیم؟

آیا انصاف است کسی را همیشه در ذلت و جهالت اسیر داشت و مانع بینایی او گردید؟

در صورتی که جد و جهد او در استخلاص از جهالت موجب ضرر کسی نیست و فقط منافی با خیال کسانی است که راحت خود را در مشقت و ذلت دیگران قرار گذارده اند. حال این اشخاص مستبد شبیه به درندگانی است که بخواهند {دیگران را} از طعمه خود دور و از خوردن آن محروم دارند.

بنابراین آنچه برای هر یک حق است برای تمام حق است و باید تمام زندگی کنند و در اعمال و عقاید خود آزاد باشند تا در صدد تکمیل نواقص خود برآمده به مدارج عالیه نایل شوند. پس باید هر یک مراعات حقوق یکدیگر را بنمایند. این است شناختن حقوق و اجرای عدالت.

با عبور از مقدمه فوق به دفاع از موکل بشرح ذیل میپردازم:

اولاً: با عنایت به اینکه حسب مقررات ماده 674 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، رکن مادی بزه خیانت در امانت یکی از رفتارهای چهارگانه تصاحب، تلف، مفقود و استعمال کردن است و  صرف عدم استرداد مال امانی بدون قصد تصاحب، مصداق هیچ یک از رفتارهای چهارگانه احصاء شده در ماده 674 به عنوان رکن مادی بزه خیانت در امانت نیست، لذا تردیدی در عدم تحقق رکن مادی بزه انتسابی به موکل وجود ندارد.

لایحه دفاعیه خیانت در امانت

ثانیاً: بر این فرض محال که صرف عدم استرداد مال موضوع امانت را کاشف از تصاحب و مصداق رکن مادی بزه خیانت در امانت بدانیم؛ در اینصورت نیز با عنایت به دفاعیات معنونه از ناحیه موکل دایر بر اینکه برای نگهداری مال مورد امانت متحمل هزینه هایی شده و از طرفی مالک یا سپارنده می بایست اجرت وی برای طول مدت نگهداری از مال امانی را به وی پرداخت نمایند تا وی نیز نسبت به استرداد مال امانی قیام کند؛ تردیدی نیست که رکن روانی بزه خیانت در امانت محقق نشده و موکل در عدم استرداد مال موضوع امانت فاقد سوء نیت بوده است؛ زیرا استفاده از حق حبس و گروکشی برای دریافت اجرت نگهداری از مال موضوع امانت و یا هزینه های مترتب بر آن، دلالت برعدم قصد تصاحب مال امانی و فقدان سوء نیت امین دارد و صرف اینکه موکل استرداد مال موضوع امانت را منوط و مشروط بر پرداخت اجرت یا هزینه های مترتب بر نگاهداری مال موضوع امانت کرده است، فی حد ذاته دلالت بر فقدان قصد تصاحب و قاصد بودن وی به استرداد مال موضوع امانت دارد و لذا واضح و مبرهن است که صرفنظر از تحقق یا عدم تحقق رکن مادی بزه انتسابی به موکل، عنصر روانی در مانحن فیه مفقود و مآلاً بزهی محقق نشده است.

بنائا به مراتب و معنونه در فوق:

و با لحاظ قاعده تقاص،

رد کیفر خواست دادستانی و شکایت شاکی و صدور حکم برائت موکل تحت استدعاست.

و اگر شما عزیزان می خواهید بهترین وکیل تهران را در این باب بگیرید با شماره های مدرج در سایت تماس حاصل فرمایید

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

 
 
Facebook
Twitter
LinkedIn

11 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر.دخترم فروشنده در فروشگاهی بوده به وسیله دوربنهایی مدار بسته مبلغ پنج میلیون هشتصد هزار تومان به مدت چنرروز از بابت کرایه ازانس برداشته وکارت میکشیده اون قسمتی که کار ت می کشد به وسیله دوربین ویرایش حذف شده هیچ مدزک دیگیری غیر از این ندارند بمدت دوسال کار کرده الان که میخواهد شکایت بیمه بیکاری و۸ماه حق حقوقش را ندادند بااین وسیله حقشوضاب
    یع کند به صورت شیفتی کار می کردند وخیلی کم پشت صنوق بوده الان می گویند صد میلیون کم اوردیم ۱۲ نفر بودند خواعشمندم لایحه ای تنظیم احقاق حق میسر گردد

  • سلام وقت بخیر اگر بهر علت حبس بابت خیانت در امانت مثلا ۳تا ۶ ماه اجرا شود و پس از گذراندن آن مالی ک ب آن محکوم شده ام ک وجدانن مال او نیست تکلیفش چه میشود؟اصلا تکلیف شاکی چه میشود؟

  • [quote name=”سلام قاسم سرانی هستم”]سلام وقت بخیر اگر بهر علت حبس بابت خیانت در امانت مثلا ۳تا ۶ ماه اجرا شود و پس از گذراندن آن مالی ک ب آن محکوم شده ام ک وجدانن مال او نیست تکلیفش چه میشود؟اصلا تکلیف شاکی چه میشود؟[/quote]
    سلام در دادنامه صادره اگر حکم به پرداخت و رد مال نداده باشند باید مجددا به روش حقوقی اموال تضییع شده را مطالبه فرمایید .
    در صورت تمایل جهت هماهنگی برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر ، با شماره های دفتر مرکزی تماس بگیرید.
    ۰۲۱۷۷۲۲۱۹۴۱
    ۰۹۱۰۰۱۱۱۷۹

  • سلام متهم به خیانت در امانت هستم ولی بنده فقط معرف یک شخص برای بردن بار شوتی بودم که بار به سرقت رفته وصاحب مال من را به عنوان ضامن شخص وادارز کرد از او شکایت کنم وبه نتیجه ای نرسیدم ..نه سند نه رسید نه شاهد معتبری که بار را در دست من دیده باشد وجود دارد در دادگاه نتوانست توسط شاهدان ثابت کند بار با من بوده .وتوسط قاضی هم باپافشاری خودم اعتراف کرد که بار شوتی بوده و در داخل شهر تحویل نداده بلکه از بندر امده ..بنده هم هیچ گونه اقراری نکرده ..ولی وکیل شاکی شکایت بنده از دزد مال را به عنوان اقرار قبول دارد که مورد تایید قاضی هم بود..ایا بنده متهم میشوم یانه …خیلی ممنون

  • سلام وقت بخیر
    من متهم به خیانت درامانت هستم ..من معرف یک نفر برای بردن بار شوتی بودم طرف دزد از اب دارمد وبار راسرقت کرد…شاکی گفت چون تو معرف دزد بودی برو شکایت کن من هم ازترس آبروشکایت کردم وبه نتیجه ای نرسیدم حالا صاحب مال از من به عنوان خیانت در امانت شکایت کرده وگفته بار را در داخل شهر به بنده داده قانونی ..
    هنگام دادگاه شاهدان رااورد که نتوانستن ثابت کنند بار راتحویل من داده اندوبا اسرار خودم وتوسط قاضی شاکی اعتراف کرد بار شوتی بوده واز بندر تحویل من دادند نه از شهر …حتی من از بار بیخبر هم هستم..قاضی گفت رسیدفاکتور بیاره از بندر که به من بار دادند …در صورتی که بنده اصلا از شهر بیرون نرفتم …تنها مورد اقرار است که اصلا قبول بار نکرده ام حتی با فشار تهمت های قاضی ولی وکیل شاکی وخود قاضی میگویند چون از دزد شکایت کرده ای پس قبول اقرار است….حالا بنده متهم میشوم یا نه…خیلی تشکر از زحمات شما

  • سلام اگر شاکی خیانت در امانت در دادگاه ونزد قاضی اعتراف کند که بار شوتی بوده ایا از متهم رفع اتهام میشود ..باتشکر

  • سلام خسته نباشید بند مکانیک هستم ماشین شخصی را تعمیر کردم صاحب ماشین به دلیل پرداخت نکردن دستمزد تعمیرگاه من ماشین را به به مالک تحویل ندادن مالک در خیانت در آمد دستم شکایت کرد قاضی پرونده برام به زندانی را صادر کرد و معلوم کرد

    • سلام حناب وقتتون بخیر باید مشخص بشه پرونده در چه مرحله ای هست؛بدوی یا تجدیدنظر؟ و اینکه رای دادگاه به چه صورت بوده و شما به چه مدت حبس محکوم شدین! لطفا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا همکارانم بیشتر راهنماییتون کنند.

  • من از یه نفر سه فقره چک به مبالغ 310میلیون به تاریخ 28 / 3 / 1401 و دو فقره دیگه به 173/600 به تاریخ 28 / 4 و29 / 4 /1401دارم و شکایت کردم وحکم مزایده و در مزایده 1/5دانگ زمین رابرداشتم
    ودر روز مزایده که من زمین را برداشتم یه ابلاغیه برام اومده که به جرم خیانت در امانت و ربا خواری با دو نفر شاهد جعلی که یکی رفیق صمیمی خودشه ونفر دومی شاگرد بنگاشه قراره شهادت بدن در صورتی که دروغ محض شکایت کرده و فقط بخاطر فرار از دین بوده
    در ضمن چک های صیادی و به اسم و تاریخ معتبر و بدونه بابت ضمانت ثبت شده
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    • سلام وقتتون بخیر سوالی در متن پیامتون مشاهده نکردم ولی برای راهنمایی بیشتر و باتوجه به اهمیت پروندتون با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا همکارانم راهنمایی های لازم را انجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *