تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

فروش مال غیر با سند رسمی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در راستای بیان عنوان ابتدا باید تعریفی از فروش مال غیر را ارائه نماییم .

فروش مال غیر : به این معناست که شخص بدون آن که مالک باشد و یا از جانب مالک ، وکالت و اختیار در فروش مال داشته باشد نسبت به فروش مال اقدام می نماید.

فروش و انتقال مال از طریق نقل و انتقال سند صورت می گیرد . مال ممکن است این سند رسمی باشد و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد و یا جزء اسناد عادی باشد و فی مابین طرفین و بدون تایید مرجع رسمی تنظیم و امضا گردیده باشد . فروش مال غیر از طریق سند رسمی به وسیله جعل این اسناد محقق می گردد . پس عنوان مجرمانه فروش مال غیر از طریق سند رسمی مستلزم ارتکاب به عنوان مجرمانه دیگری به نام جعل است.

فروش مال غیر با سند رسمی

ابتدا شخص نسبت به مبادرت می نماید و سپس از این طریق مالی را که نسبت به آن مالک نیست به فروش می رساند . بنابراین این مورد می تواند از مصادیق تعدد مادی محسوب شود که در نهایت به واسطه قانون مجازات اسلامی و مستناد از مواد 131 الی 135 مشمول بحث تعدد جرم قرار می گیرد به اشد مجازات محکوم می گردد .

مطابق با قانون فروش مال غیر از هرنوع آن ، در حکم جرم کلاهبرداری است که بر اساس ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس ، کلاهبرداری شخص مرتکب جرم فروش مال غیربه حبس تعزیری 1 تا 7 سال رد مال محکوم می گردد .

در انتها اگر به وکیل با تجربه نیاز دارید با شماره های مدرج در سایت تماس حاصل فرمایید

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *