تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

جعل و فروش مال غیر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ابتدا باید توضیح مختصری نسبت به عنوان مجرمانه جعل به اطلاع تان برسانم . مستفاد از ماده 523 قانون مجازات اسلامی جعل عبارت است از ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیررسمی ، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشته دیگر یا به کار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و نظایر این ها به قصد تقلب.

 

بنابراین مطابق با تعریف ذکر شده در قانون جرم جعل مستلزم تحقق در عنصر مادی و معنوی می باشد . البته از دیگر منظر، این جرم از جمله جرایم مطلق است . یعنی به صرف این که شخص نسبت به جعل سند و یا اسنادی اقدام نماید و جرم جعل محقق شده است اگر چه شخص آن را مورد استفاده قرار نداده باشد .

مجازات جعل هم در مواد 524 تا 542 قانون مجازات اسلامی تصریح گردیده است .

جعل و فروش مال غیر

اما یکی از اهدافی که ممکن است شخص را مجاب نماید تا مرتکب جرم جعل گردد ، فروش مال غیر می باشد. فروش مال غیر به این معناست که شخص بدون آن که مالک باشد و یا از جانب مالک وکالت و اختیار در فروش مال داشته باشد نسبت به فروش مال اقدام می نماید . حال این که چه ارتباطی میان جعل و فروش مال غیر وجود دارد، باید گفت که شخص جهت فروش مال غیر نیازمند به جعل اسناد مالکیت و یا اسناد هویتی شخص می باشد. قانون جرم فروش مال غیر را در حکم کلاهبرداری می داند. بر اساس ماده 1 قانون تشدید مجازات چنان چه شخص مرتکب جرم فروش مال غیر گردد به ۱ تا ۷ سال حبس ورد مال محکوم می گردد .

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *