تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خیانت در امانت در قانون جدید

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

خیانت در امانت در قانون جدید، مستفاد از ماده 673 قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال 1392 هرکس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده است یا به هر طریق به دست آورده سوء استفاده نماید ، به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد. همچنین در ماده بعدی یعنی ماده 674 تصریح گردیده است که هرگاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هرکار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنا ، براین بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یابه مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آن ها را به ضرر مالکین یا متصرفین آن ها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد با مقایسه میان قانون جدید و قانون قدیم معین می گردد که تنها تفاوت در تقنین این قانون اعمال  گردیده است این است که این جرم را مشمول مرور زمان دانسته است .

در این متن خیانت در امانت در قانون جدید بررسی شده است اگر به دلایلی نمی توانید در دادگاه حضور داشته باشید وکیل آنلاین کار را برای شما اسان می سازد

 

در ماده 105 و 106 قانون مجازات اسلامی مقرر گردیده است که چنان چه تعقیب جرایم موجب تعزیر از تاریخ وقوع جرم تا انقضای مواعد مصرح در بندهای الف تا ث تعقیب نشده یا از تاریخ آخرین اقدام تعقیبی یا تحقیقی تا انقضای این مواعد به صدور حکم قطعی منتهی نگردیده باشد مشمول مرور زمان می شود و از آن جایی که خیانت در امانت از جمله جرایم موجب تعزیر درجه 5 است به استناد بند پ ماده 106 مشمول مرور زمان می شود .

خیانت در امانت در قانون جدید

تبصره یک ماده 105 اقدام تعقیبی یا تحقیقی را اقدامی می داند که مقامات قضایی در اجرای یک وظیفه قانونی از قبیل احضار ، جلب ، بازجویی ، استماع اظهارات شهود و مطلعان انجام می دهد .

چنان چه چنین رسیدگی قرار اناطه صادر گردد، خیانت در امانت در قانون جدید، مرور زمان تعقیب از تاریخ قطعیت رای مرجعی که رسیدگی کیفری منوط به صدور آن است شروع می شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

5 دیدگاه

  • با سلام من سفته دادم دست کسی و دررصورت انجاام ندادن تعهداتم گفتم ببه بزاره اجرا،اون شخص هم برده داده ب نفرسومی،و نفرسوم اون ب اجرا گذاشته و از اولین روزی ک ثبت در سامانه قضایی شده تا الان 15ماه میگذره ،و من رفتم شکایت نفر اول کردم مبنی بر خیاانت در امانت،حال گفته شده مطابق قانون جدید ماده 106 جز جرئم قابل گذشت شده و مدت یک سال انقضای شکایت من گذشته؟و مستندات در پرونده بود ک مدت 15ماه از ثبت اون گذشته بود،الان نفر اول می تواند احادحیثیت بکند؟یا باید شککایت کند و پرونده جدید تشکیل بدهد؟

  • اگر کسی امروز بفهمد که دهسال پیش به مال او خیانت شده ایا بموجب مرور زمان نمیتواند حق خود را مطالبه نماید؟

  • سوالی داشتم شوهر من به خاطر زندگی نکردن در ایران مجبور است که خانه مسکونی ما را به برادرش بسپارد. ولی چون برادرش هست نمی تواند از او نوشته و یا سندی در مورد این امانت بگیرد. آیا ممکن هست که این آقا خانه را به ما برنگرداند؟در این صورت راه قانونی وجود دارد؟

  • باسلام
    درصورتیکه برادر همسر شما فرد منطقی باشد از دادن مدرکی که منزل چه منظوری در اختیار میگیرد و با وکالت کاری از همسر شما نباید اشکالی داشته باشد. اگر فردی عصبی و غیر منطقی میباشد که واضح هست چه خواهد شد.

  • سلام من پیک هستم یک سال پیش امانتی به مبلغ 600میلیون تحویل گرفتم ودریک سانحه مفقودگردید حالابعدازیک سال صاحب مالفقصد شکایت داره دردادگاه چگونه ازخودم دفاع کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *