تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خیانت در امانت در چک تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

امروزه با گستردگی معاملات و افزایش جمعیت ورثه معاملات مکاتبه ای و از راه دور ، فاکتور اعتماد در معاملات اهمیت ویژه ای یافته و افراد با راهکارهای مختلف سعی در بالا بردن ضریب اعتماد در معاملاتی که می نمایند دارند که یکی از این راهکارها سپردن چک تضمینی می باشد تا در صورت عدم اجرای تعهد ، طرف متضرر بتواند با کار سازی چک در جهت احقاق حق خود گام بردارد.

 

نکته ی حائز اهمیت در چکهای تضمینی وجود وصف امانت در روح سپردن چک می باشد زیرا چک در صورت عدم اجرای تعهد باید کار سازی شود و تازمانی که این امر رخ نداده بطور امانی در اختیار طرف قرارداد ولی گاهی قبل از محقق شدن عدم اجرای تعهد طرف معامله اقدام به کارسازی چک نموده و در واقع اقدام بر خلاف وصف امانی چک می نماید که این عمل در صورتی که امانی بودن چک محرز شود مصداق بارز خیانت در امانت می باشد . وصف امانت لازم نیست صریحا در چک قید شود و همین که از اوضاع و احوال معامله این امر محقق گردد برای اثبات خیانت در امانت کفایت می کند.

خیانت در امانت در چک تضمینی

به کرات در معاملات دیده می شود که افراد برای تضمین پرداخت ثمن در سر رسید یک فقره چک نیز به طرف معامله می دهند تا در صورتی که ثمن در سررسید پرداخت نشد طرف معامله بتواند از محل چک ثمن را برداشت کند ولی در صورت استفاده از چک قبل از موعد پرداخت ثمن عمل انجام شده خیانت در امانت بوده و کار ساز چک در صورت طرح شکایت از سوی طرف مقابل به مجازات خیانت در امانت محکوم می گردد .

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *