تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی جرایم پزشکی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مشاوره حقوقی جرایم پزشکی: رابطه بین پزشک و بیمار ی تعهد است که از طرف پزشک به بیمار داده می شود و فرد بیمار نیز برای انجام هر فعالیتی به پزشک رضایت می دهد که این رضایت نامه حد و حدود و شرایطی خاص را دارا می باشد. بنابراین یکی از مسایل بسیار مهم برای هر پزشک در انجام وظیفه او مسئولیت اوست که وظایف وی در برابر بیمار را تعیین می کند. از وظایف مشاوره حقوقی پزشکی، جرایم پزشکی است.

حوزه بهداشت و درمان يكي از نهاد هايي است كه حجم گسترده ايي از فعاليت ها در آن انجام ميگيرد و با توجه به حساسيت اين حوزه و ميزان مراجعه مردم به بيمارستان ها امكان بروز خطا و اشتباهات عمدي و سهوي بسيار زياد است و همين امر باعث شكايت مردم از بيمارستان ها و پزشكان ميشود.

در برخي موارد ممكن است پزشكان و متخصصان مرتكب اشتباه و خطا در رابطه با فعاليت درماني و تشخيصي براي بيماران خود شوند كه صورت بروز اين اتفاق مشمول جرايم پزشكي ميشوند.
كه در صورت پيگيري بيمار ميتواند مجازات هايي را براي پزشك به همراه داشته باشد.در حقوق مربوط به پزشكي در انجام خدمات پزشكي اين پزشك است كه به عنوان خدمات دهنده به بيماران مسئول و مكلف ميباشد.
بنابراين پزشكان بايد مسئوليت كاري كه انجام ميدهند را بر عهده بگيرند سازمان نظام پزشكي وظيفه اين امر را بر عهده دارد.
بنابراين حتي اگر از بيمار تعهد گرفته شود كه عواقب كار به عهده خودش باشد باز هم بدين معنا نيست كه نتوان كوتاهي پزشك در معالجه را مورد پيگرد قرار داد.
مشاور حقوقي جرايم پزشكي

مصاديق جرايم پزشكي به شرح ذيل است

عدم پذيرش بيماري كه در شرايط اورژانسي قرار دارد
ارائه داروهاي مشابه با داروي اصلي
نداشتن امكانات ضروري پزشكي
و عدم رعايت موازنين قانوني و مقررات صنفي.

متخلفان با توجه به شدت عمل و تعدد تكرار آن مورد مجازات قرار خواهند گرفت
مشاور حقوقي جرايم پزشكي

در اينجا به برخي از مجازات هاي در نظر گرفته شده براي جرايم پزشكي ميپردازيم

محروميت از اشتغال در رابطه با حرفه هاي پزشكي و وابسته از ٣ماه تا ١سال در محل ارتكاب متخلف.
محروميت از ٣ماه تا ١سال از حرفه هاي پزشكي و مرتبط با آن در سراسر كشور.
و در آخر نيز محروميت مادام العمر از فعاليت در تمام كشور كه همانطور كه عرض كرديم با توجه به شدت عمل و تعدد ارتكاب عمل براي متخلف در نظر گرفته ميشود.
مشاور حقوقي جرايم پزشكي

مسئوليت پزشكان به ٤ قسمت تقسيم ميشود
اول مسئوليت اخلاقي وي كه از ديدگاه ديني بدان پرداخته ميشود.
دوم مسئوليت مدني وي ميباشد يعني مسئوليت در قبال انجام كاري با قصد و نيت
كه در اين مورد پزشك بايد خسارت وارد امده بر بيمار را جبران كند
مورد سوم مسئوليت كيفري پزشك ميباشد كه در صورتي است كه پزشك مرتكب يكي از حرايم مندرج در قانون جرايم پزشكي گردد محكوم خواهد شد.
و مورد آخر در خصوص مسئوليت حرفه ايي و انتظامي پزشك ميباشد اين مسئوليت در خصوص قرارداد هايي است كه پزشكان با انجمن هاي همكار منعقد ميكنند.
در اين گونه موارد مشورت با يك وكيل مجرب ميتواند بسيار كمك كننده باشد و در وقت و هزينه نيز صرفه جويي بسيار ميشود

 

همانطور که گفته شده گاهی هنگام مراجعه بیمار به پزشک و قبل از انجام عمل مربوطه از بیمار یک تعهد نامه دریافت می شود که تمامی عواقب آن کار بر عهده خودش باشد. اما این بدان معنا نیست که هر اتفاقی بیفتد بر عهده بیمار است و امکان پیگیری و شکایت وجود ندارد. و پزشکان باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرند.

همان طور که گفته شد در شرایطی این تعهد قابل اجرا می باشد. در غیر این صورت در صورت بروز مشکل افراد می توانند به مشاوره حقوقی جرایم پزشکی مراجعه نمایند و مشکل خود را مطرح نمایند و سپس سازمان نظام پزشکی کشور به این شکایات رسیدگی خواهد نمود. در این گونه موارد استخدام یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند موارد را به طور کامل پیگیری نماید.

مراجع شکایات پزشکی

مراجعی که به شکایات جرایم پزشکی رسیدگی می نمایند عبارتند از:

  • دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی: در این دادسرا با پزشک متخلف برخورد انتظامی صورت خواهد گرفت.
  • دادسرای ویژه امور پزشکی: این دادسرا وظیفه ی رسیدگی به اینگونه شکایات را دارند و از طریق پیگیری آنها بیمار خسارت دیده می تواند از پزشک متخلف دیه و خسارت دریافت نماید.
  • شورای حل اختلاف پزشکی: این شورا به پرونده هایی با میزان دیه زیر پنج میلیون تومان رسیدگی می نماید.

مراجعه به این گونه مراجع و پیگیری شکایت جرایم پزشکی با استخدام یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص شما را در این راه یاری و انجام آن را به سمر خواهد رساند. برای کسب اطلاعات اولیه از مشاوره حقوقی موسسه ما بهرهمند شوید. شما می توانید در هرکدام از این مراجع به صورت همزمان شکایت خود را مطرح نمایید. و شکایت در هیچ کدام از آنها برای طرح شکایت در سازمان دیگر ممانعت به عمل نخواهد آورد.

مشاوره حقوقی جرایم پزشکی

مجازات تخلفات انتظامی پزشکی

عدم‌ رعایت‌ موازین‌ قانونی‌ و مقررات‌ صنفی‌ و سهل‌انگاری‌ در انجام‌ وظایف‌ قانونی‌ به‌ وسیله‌ پزشکان و صاحبان مشاغل وابسته‌ به‌ پزشکی،‌ تخلف‌ محسوب می شود‌ و متخلفان‌ با توجه‌ به‌ شدت‌ و ضعف‌ عمل‌ ارتکابی‌، تعدد و تکرار آن،‌ حسب‌ مورد به‌ مجازات های‌ زیر محکوم‌ می شوند:

  1. توبیخ کتبی برای پزشک متخلف
  2. توبیخ شفاهی برای پزشک متخلف در حضور هیئت‌ مدیره‌ نظام‌ پزشکی‌
  3. توبیخ کتبی برای پزشک متخلف و درج آن در چرونده نظام پزشکی و نشریه‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌ و یا درج نمودن رای در تابلو اعلانات نظام پزشکی محل برای اطلاع رسانی عمومی
  4. محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ پزشکی‌ از 3‌ ماه‌ تا یکسا‌ل در م‌حلی که تخلف رخ داده
  5. محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ پزشکی‌ از بیش‌ از 1 تا 5‌ سال‌
  6. محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و عناوین مرتبط از 3‌ ماه‌ تا 1 سال‌ در سراسر کشور
  7. محرومیت‌ دایم‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ عناوین مرتبط برای همیشه و در سراسر کشور

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

1 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید
    امیر ۱۸ ساله
    من یه سال نیم پیش توی مدرسه تو فوتبال افتادم و دستم از دو جا شکست رفتیم بیمارستان پلاتین گزاشتن بعد از یک ساله نیم رفتیم بیمارستان که وقت عمل بگیریم دکتر دستو دید گفت پلاتین زده به رگ عصب درش بیاریم فلج میشی بعد رفتیم از فوق متخصص های دیگه پرسیدیم که گفتن اشتباه از دکتر بوده بجای اینکه پیچ برای دست بندازه برا پا انداخته ما شکایت کردیم پزشک قانونی رفتیم انگار اونجا توانی کرده بودن الان نمیدونیم چیکار باید کنیم یه کمک کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *