تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

الزام به صدور مجوز حفر و بهره برداری از آبهای زیرزمینی+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

آب های زیر زمینی از مهم ‌ترین منابع ملی برای هر کشوری هستند که برای بهره مندی از آن ها قوانین و مقررات خاصی وجود دارد. یکی از مهم ترین قانون های موجود در این زمینه آن است که برای اقدام به حفر چاه باید مجوز های قانونی آن را دریافت نموده و در صورتی که شخص بدون مجوز اقدام به حفر چاه نماید از نظر قانونی مرتکب جرم شده و به مراجع قضایی جهت پیگیری ارجاع داده خواهد شد.

به علاوه افرادی نیز وجود دارند که به هر دلیلی برای گرفتن مجوز مربوطه اقدام نموده و با این حال سازمان آب در انجام این امر امتناع می ورزد. در این زمان نیز شخص می تواند اعتراض خود را در کمیسیون ‌های آب مطرح کرده و رأی مورد نظر را دریافت کند. قوانین و مقررات خاص حاکم بر آب های زیر زمینی حضور یک شخص حقوقی در کنار افراد را ضروری می سازد.

نکته: در مناطق غیر ممنوعه حفر چاه و استفاده از آب آن برای مصرف خانگی و شرب و بهداشتی و باغچه تا ظرفیت آبدهی 25 متر مکعب در‌شبانه روز مجاز است و احتیاج به صدور پروانه حفر و بهره‌برداری ندارد ولی مراتب باید به اطلاع وزارت نیرو برسد. وزارت نیرو در موارد لازم  این حق را دارد که از این نوع چاه ها به منظور بررسی آبهای منطقه و جمع‌آوری آمار و مصرف آن بازرسی کند.

قانون پروانه بهره برداری از چاه آب

چاه‌ها و قنات‌ها در کشور بخشی از میراث این سرزمین محسوب می شوند؛ فلذا اگر کسی در صددحفر چاه و بهره‌برداری از آن می باشد،  لازم است که پروانه بهره‌برداری داشته باشد. این پروانه به او اجازه می‌دهد از میراث ملی سرزمین به صورت قانونی استفاده کند. از این رو  پروانه بهره برداری از چاه آب برای بهره‌برداری از کلیه بخش‌های مصرفی (کشاورزی، صنعتی، شرب و سایر مصارف) صادر می گردد.

مراحل اخذ پروانه بهره برداری از چاه آب

1- ارائه درخواست کتبی و تشکیل پرونده

2- انجام استعلامات توسط امور آب منطقه

3- طرح پرونده در کمیته های مدیریت منابع آب

4- کارشناسی و بازدید میدانی از اراضی متقاضی

5- طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها (حفر) و صدور موافقت نامه انعقاد قراردادحفاری :

کمیسیون با بررسی مدارک ارسال شده، در صورتی که هیچ یک از شروط زیر نقض نشده باشد، اجازه صدور پروانه بهره برداری چاه را صادر می کند:

  • ضرر نرساندن به دیگران و محیط زیست.
  • رعایت قوانین ظرفیت آب زیر زمینی.
  • رعایت مقدار آبدهی چاه.

6- صدور پروانه حفر

7- نظارت بر عملیات حفاری

نقش وکیل آب های زیر زمینی

وکیل آب های زیر زمینی به شخصی حقوقی گفته می شود که تحصیلات آکادمیک خود را در رشته حقوق گذرانده و موفق به اخذ گواهی پایان تحصیلات شده و گواهی پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری را دارا می باشد. وکیل مورد نظر بر حسب علاقه شخصی و یا تجربه کاری، مایل به فعالیت در زمینه پرونده های مربوط به آب های زیر زمینی بوده و به طور تخصصی تنها به پذیرش پرونده هایی می پردازد که مربوط به این حوزه است.

چرا به وکیل آب های زیر زمینی نیاز داریم؟

با توجه به آن که آب یکی از مهم ترین و ارزشمندترین منابع جهان بوده و با گستردگی کشور ایران و افزایش جمعیت آن اهمیت مدیریت آب های آن دو چندان شده، قوانین و مقررات خاصی بر این آب ها اعمال شده است.

همان گونه که هنگام بیماری به دکتر متخصص مراجعه کرده و از وی می خواهیم که بیماری ما را تشخیص دهد؛ در هنگام دعاوی آب های زیر زمینی نیز باید به وکیل متخصص مراجعه کرده و از یک شخص حقوقی بخواهیم که با آگاهی خود در پیگیری پرونده به ما کمک کند.

وکیل متخصص و تضمینی آب های زیر زمینی به آن دسته از وکلای دیوان عدالت گفته می‌ شود که با دانش و مهارت خاص خود بر قوانین سازمان های اداری می تواند موکل خود را راهنمایی کرده و به کمک کند که مجوز حفر چاه را دریافت کرده و یا آن که پرونده قانونی آب های زیر زمینی را پیگیری کند.

وکیل متخصص و تضمینی آب های زیر زمینی عموماً دارای سابقه کار تخصصی و حرفه ای طولانی مدت در این زمینه بوده و می توانند با دانش و آگاهی خود در سریع ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد.

شماره تلفن وکیل متخصص آب های زیر زمینی

اگر به دنبال یک وکیل متخصص آب های زیر زمینی در تهران و شهرستان ها هستید، نگران نباشید! جهت تماس با یک وکیل متخصص و تضمینی آب های زیر زمینی در تهران و شهرستان ها می توانید از طریق متفاوت آنلاین، تلفنی و نیز آنلاین به صورت صوتی ارتباط برقرار نموده و وکیل متخصص را در جریان امور خود قرار دهید.

سپس مشاوره های لازم به شما داده شده و می ‌توانید از پرونده خود به خوبی آگاه شوید. برای آگاهی کامل از پرونده و تسلط کافی بر روی آن باید نخست موضوع مورد نظر را با وکیل آب های زیر زمینی در میان گذارید تا وکیل بتوانند به صورت تضمینی و تخصصی به شما مشاوره دهد.

تهران وکیل از تیمی برجسته از وکلای دیوان تشکیل شده و به صورت تخصصی در زمینه های مختلف آماده ارائه مشاوره به شما هموطنان عزیز می باشند. برای دریافت شماره تلفن وکیل متخصص آب های زیر زمینی هم اکنون با شماره تماس های درج شده در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *