تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در کردستان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در کردستان + بهترین وکیل طلاق توافقی در کردستان

امروزه در جامعه ما مشکلات بسیاری وجود دارد که تبعات آنها به خانواده منعکس شده است. وجود بسیاری از مشکلات اقتصادی و … می تواند خانواده ها را دچار مسائل لاینحلی گرداند، بروز رفتارهای پرخاشگرانه در خانواده در مرور زمان باعث پیدایش مشکلات روحی و روانی برای زوج یا زوجه خواهد شد. در نهایت زمانی که این مشکلات به بن بست برسند و راهی برای رفع آنها نباشد، تنها راهکار برای زوجین جدایی و طلاق است.

طلاق توافقی در سالهای اخیر آمار قابل توجه ای از دعاوی خانواده را به خود اختصاص داده است. وجود پرونده های فراوانی در دادگاه های خانواده حکایت از رشد روز افزون این روش جدایی دارد، شاید دلیل انتخاب طلاق توافقی برای جدایی به منظور تسریع در روند جدایی و خاتمه زندگی مشترک باشد. آزادی عمل زوج و زوجه در طلاق توافقی آنها را ترغیب به انتخاب این روش برای طلاق می نماید.

زوج دارای یک سری حق و حقوق قانونی در زندگی مشترک است که می تواند آنها را اعمال نماید. به طور مثال: زوج در هر زمانی می تواند برای طلاق اقدام کند، و شرط اجرای این عمل این است که تمامی حقوق زوجه را پرداخت کرده باشد. در مقابل حق و حقوقی که زوج دارد یک سری وظایف قانونی در زندگی مشترک نیز دارد، عدم اقدام برای اجرای آنها می تواند مجازات قانونی و جزایی برای وی در پی داشته باشد. مانند پرداخت مهریه، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک و ….

vokalaye talagh

برای اینکه طلاق توافقی در کردستان اجرا شود زوج و زوجه باید تمامی مقررات و دستورالعمل های مربوط به این موضوع را رعایت نمایند. دادگاه های خانواده شرط پذیرش تقاضا برای طلاق توافقی را وجود توافق نامه مابین زوج و زوجه قرار داده اند. علاوه بر وجود توافق نامه در خصوص کلیه حقوق زوج و زوجه و فرزند مشترک، حضور در جلسات مشاوره خانواده و سایر مراحل اداری توسط زوجین نیز برای اجرای طلاق توافقی در کردستان لازم می باشد.

زوج می تواند در خصوص طلاق توافقی با زوجه توافق کند که در مقابل بخشش مهریه، زوج هم با طلاق موافقت نماید و یا اینکه زوجه می تواند برای اجرای طلاق توافقی کل مهریه خود را مطالبه کند و یا اقدام به بخشش تمام یا قسمتی از آن بنماید. ایجاد توافق با هرکیفیتی و به هر شکلی با رضایت زوج و زوجه ملاک عمل دادگاه برای پذیرش طلاق توافقی در کردستان است.

مطابق توضیحاتی که ارائه شد زوج می تواند برای طلاق اقدام نماید و با رعایت شرایطی آنرا انجام دهد. اما زوجه نمی تواند برای طلاق اقدام نماید مگر در مواردی که قانون برای زوجه در نظر گرفته است، این شرایط دوازده گانه که در سند ازدواج نیز درج شده اند در صورتی که شامل زوجه باشد، می تواند برای طلاق به آنها استناد نماید.

فرزند مشترک دارای نفقه است و پرداخت این حق قانونی بر عهده زوج می باشد، زمانی که زوجین برای جدایی اقدام می کنند باید این حقوق فرزند مشترک و حضانت وی را تعیین تکلیف کنند. نحوه توافق برای تعیین حق و حقوق فرزند مشترک برخلاف توافق حقوق زوجین باید به تائید دادگاه خانواده برسد، توافقی که در خصوص نفقه و حضانت فرزند مشترک است باید به مصلحت فرزند باشد، چنانچه زوج و زوجه در این راستا تصمیمات معقولانه ای گرفته باشند زمینه اجرای طلاق توافقی در کردستان برای زوجین فراهم خواهد شد.

نفقه زوجه هم مانند نفقه فرزند برای زوج ضمانت اجرای قانونی دارد، و موظف است تا برای پرداخت آن اقدام نماید. عدم تمکن مالی زوج تنها موردی است که وی را از مجازات پرداخت نکردن نفقه زوجه معاف می گرداند. زوجه در طلاق توافقی این حق خود را می تواند مورد توافق قرار دهد و با دریافت قسمتی از آن و یا بخشیدن تمامی نفقه خود، امکانی را به وجود آورد تا طلاق توافقی در کردستان عملی شود.

زوجه علاوه بر مهریه و نفقه دارای حقوقی دیگر مانند اجرت المثل ایام زوجیت، نحله و … است. در طلاق توافقی همان گونه که پیشتر توضیح داده شد باید کلیه حقوق قانونی زوج و زوجه تعیین تکلیف شود، از این رو می بایست اجرت المثل ایام زوجیت و … هم مورد توافق قرار گیرند. و با رضایت کامل زوج و زوجه توافق نامه مابین زوجین که مشخص کننده کلیه حقوق قانونی آنها است، به دادگاه برای اجرای طلاق توافقی در کردستان ارائه می شود.

بهترین وکیل طلاق در کردستان می تواند شرایطی را به وجود آورد، تا زوج و زوجه بتوانند با آگاهی کامل از حق و حقوق قانونی خود اقدام به توافق بنمایند. آشنایی و تسلط بهترین وکیل طلاق نسبت به قوانین و مقررات موجود برای طلاق توافقی، و راهکارهای قانونی برای اجرای سریعتر آن می تواند در اجرای طلاق توافقی کمک موثری نماید.

بهترین وکیل طلاق در کردستان می تواند در طلاق توافقی کلیه حق و حقوق قانونی فرزند مشترک را آن گونه که به نفع وی باشد برقرار نماید. آشنایی کامل با روند رسیدگی در دادگاه  خانواده به پرونده های طلاق توافقی توسط بهترین وکیل طلاق در کردستان، امکان اجرای طلاق توافقی را کمتر از زمان معمولی آن فراهم خواهد کرد.

بهترین وکیل طلاق در کردستان می تواند با استفاده از تجارب مفید و شناخت راهکارهای قانونی، این امکان را فراهم کند که زوج یا زوجه که موکل وی محسوب می شوند، بدون حضور در جلسات رسیدگی و سایر مراحل اداری و … از اجرای طلاق توافقی در کردستان برخوردار شوند.

اقدامات قانونی و برگرفته از تجارب و دانش حقوقی بهترین وکیل طلاق در کردستان به زوج یا زوجه کمک خواهد کرد، تا برای توافق در خصوص حق و حقوق قانونی خود مناسب ترین و مطلوب ترین تصمیمات را اتخاذ نمایند. بی شک حضور بهترین وکیل طلاق در کردستان در پرونده طلاق توافقی می تواند باعث تسریع در روند رسیدگی و اجرای طلاق توافقی شود.

گروه تخصصی وکلای طلاق در کردستان با بهره گیری از تجارب و دانش حقوقی وکلای خود کلیه امورات مربوط به طلاق توافقی را برای موکلین به صورت تخصصی انجام می دهد.

در گروه تخصصی وکلای طلاق از همکاری بهترین وکیل طلاق در کردستان استفاده می شود، کلیه اقدامات مورد نیاز برای اجرای طلاق توافقی بدون حضور موکل در دادگاه انجام خواهد شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *