تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل هیئت تشخیص اداره کار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل هیئت تشخیص اداره کار اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

وکیل هیئت تشخیص اداره کاروکیل هیئت تشخیص اداره کار

در این گفتار به بررسی صلاحیت، وظایف، نحوه صدور آرای و اجرای رأی هیئت های تشخیص در اداره کار می پردازیم.

بند اول – ترکیب اعضای هیئت تشخیص: هیئت تشخیص از افراد ذیل تشکیل می شود:

١. یک نفر نماینده وزارت کار و امور اجتماعی (به پیشنهاد مدیر کل کار و امور اجتماعی و تأیید وزارت کار).

شرایط عضویت نمایندگان کارگران و مدیران در هیئت عبارت است از:

۱.تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

٢. داشتن حداقل ۲۵ سال تمام.

۳. داشتن حداقل گواهینامه پایان دوره ی ابتدایی

۴. داشتن حداقل ۵ سال سابقه ای کار با آشنایی با مقررات کار و تأمین اجتماعی .

مدت اعتبار نمایندگان (مدیران) ۲ سال از تاریخ صدور اعتبار است.

طبق ماده ۱۰ آیین نامه هیئت تشخیص جلسه هیئت تشخیص با حضور هر سه نفر اعضا تشکیل خواهد شد. عدم حضور خواهان، خوانده یا نمایندگان آنها در هریک از جلسات مانع رسیدگی و صدور رأی نخواهد بود.

بهترین وکیل هیئت تشخیص اداره کاربهترین وکیل هیئت تشخیص اداره کار

وظایف هیئت های تشخیص اداره کار

رسیدگی و اخذ تصمیم در مورد هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای مقررات قانون کار، قرارداد یا کارآموزی و موافقت نامه های کارگاهی می باشد بر عهده هیئت تشخیص اداره کار می باشد.

هرگاه کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد و یا آیین نامه های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقض نماید، کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار ( در صورت عدم وجود این شورا نظر انجمن صنفی)علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هر سال سابقه ی کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر به عنوان حق سنوات به وی پرداخته و قرارداد کار را فسخ کند.

چنانچه مسئله با توافق حل نشد به هیئت تشخیص ارجاع داده خواهد شد.

چنانچه کارگاه مشمول شورای اسلامی کار نبوده و با شورای اسلامی کار با صنفی در آن تشکیل نشده باشد، اعلام نظر مثبت هیئت تشخیص در فسخ قرارداد کار الزامی است.

بند سوم – دادخواست باید کتبی و به زبان فارسی باشد و بر روی برگهای مخصوص نوشته شود. این دادخواست باید شامل موارد زیر باشد:

– نام، نام خانوادگی، نام پدر، سال تولد، اقامتگاه، نوع شغل و میزان سابقه کار در کارگاه (چنانچه خواهان کارگر باشد)

– نام، نام خانوادگی و اقامتگاه خوانده.

  • موضوع شکایت و شرح خواسته به تفکیک مورد.
  • وکیل متخصص هیئت تشخیص اداره کاروکیل متخصص هیئت تشخیص اداره کار

– امضاء یا اثر انگشت خواهان.

پرداخت هزینه های دادرسی همیشه برای مردم یک دغدغه است؛ اما رسیدگی به دعاوی در مراجع حل اختلاف هیچ هزینه ای ندارد و کاملا رایگان است به طوری که پس از تقدیم دادخواست، وقت رسیدگی به روز و ساعت مشخص تعیین و به کارگر و کارفرما ابلاغ می شود.

با استناد تبصره ۲ از ماده ۴ این آیین نامه، جهت اقامه دعوی در مراجع حل اختلاف کار، علاوه بر خود ذینفع (کارگر یا کارفرما) نماینده قانونی آنها نیز مجاز به ارائه دادخواست و اقامه دعوا است و این نماینده اعم از وکیل دادگستری و یا اشخاص حقیقی دیگری است که با داشتن وکالت رسمی محضری به عنوان وکیل طرف دعوی، مجاز به تقدیم دادخواست و ورود به دعوا خواهد بود و بر اساس ماده ۱۱ از همین آیین نامه، حضور نماینده هریک از طرفین دعوی به شرط داشتن معرفی نامه کتبی در حکم حضور خود وی خواهد بود.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

شماره تماس وکیل هیئت تشخیص اداره کارشماره تماس وکیل هیئت تشخیص اداره کار

نحوه صدور آرای هیئت تشخیص اداره کار

ارائه دلایل و مدارک، دال بر وجود رابطه کار فیما بین طرفین و میزان مزد و مزایای بالاتر از حداقل قانونی و میزان سابقه کار در کارگاه بر عهده کارگر و ارائه دلایل و مدارک دال بر تأدیه حقوق مذکور و یا عدم شمول مقررات قانون کار به رابطه طرفین، به عهده کار فرماست.

با توجه به ماده ۱۰ آیین رسیدگی و چگونگی تشکیل جلسات هیئت های تشخیص و حل اختلاف موضوع ماده ۱۶۴ قانون کار، جلسه هیئت تشخیس با حضور هر سه نفر اعضاء تشکیل خواهد شد ریاست جلسات با نماینده واحد کار و امور اجتماعی بوده و تصمیمات هیئت به اتفاق یا اکثریت آراء اتخاذ می شود. در صورتی که در جلسه اول هیئت تشخیص همه اعضاء حضور نیابند، جلسه بعدی با حضور ۲ نفر از اعضاء که الزاما یکی از آنها نماینده واحد کار و امور اجتماعی است رسمیت می یابد این جلسه در حکم جلسه اول خواهد بود.

در اجرای ماده ۲۶ از آیین نامه فوق الذکر، چنانچه با وجود رسمیت جلسه هیئت تشخیص، اتفاق یا اکثریت آراء حاصل نشود، جلسه تجدید و در جلسه اخیر در صورت عدم حصول اتفاق یا اکثریت آراء تصمیم و نظر نماینده واحد کار و امور اجتماعی محل به منزله رأی هیئت تشخیص خواهد بود.

وکیل هیئت تشخیص اداره کاروکیل هیئت تشخیص اداره کار

اجرای رأی هیئت تشخيص اداره تعاون کار و رفاه

رأی هیئت تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه به خوانده ابلاغ شد. این رأی باید اجرا شود. محاکم دادگستری علاوه بر اجرای آرای صادره از دادگاههای دادگستری، آرای صادره از هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف را نیز اجرا می کنند، بدین صورت که اگر رأی قطعی به سود کارگر صادر شود ولی کارفرما از آن تبعیت نکند با درخواست کارگر، عين رأی برای اجرا به دادگستری مربوطه ارسال خواهد شد. در اداره دادگستری بر اساس رأی صادره، اجراییه صادر و به کارفرما ابلاغ می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *