تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد؟ اشاره شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیردآیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد

 

بعضی از زوجین تصور می نمایند که زوجه ای که باردار باشد نمی تواند طلاق بگیرد در صورتی که این طرز تفکر غلط می باشد زیرا زوجه ای که باردار باشد هم می تواند طبق قانون طلاق بگیرد اما تنها تفاوتی که زوجه باردار در طلاق دارد این است که اگر در زمان طلاق معلوم گردد زوجه باردار است باید تمام نفقه زمان بارداری و چگونگی و هزینه وضع حمل زوجه معلوم و مشخص گردد و زوج موظف است که آنها را بپردازد همچنین طبق قانون مدنی عده ی زن باردار طبق ماده 1153 قانون مدنی تا زمان وضع حمل او می باشد.

 

 

 طلاق توافقی شاهد می خواهد؟

از شرایطی که طلاق توافقی دارد این است که طرفین در خصوص تمام امور به توافق رسیده باشند و هیچ اختلافی باهم نداشته باشند بنابراین در زمان صدور حکم طلاق توافقی نیازی به حضور شاهد نیست اما طبق ماده 1134 قانون مدنی در زمانی که قرار است صیغه ی طلاق جاری گردد باید حداقل دو نفر مرد عادل طلاق را همزمان باهم بشنوند.بنابراین در زمان اجرای صیغه ی طلاق به دو نفر شاهد مرد و عادل نیاز می باشد تا طلاق توافقی به درستی اجرا و ثبت گردد که در واقع وجود شاهد در اجرای صیغه ی طلاق توافقی از شرایط صوری صحت طلاق می باشد که باید رعایت گردد.

 طلاق توافقی نیاز به مشاوره دارد؟

در سال اخیر قانون مربوط به طلاق توافقی در بعضی از شهرستانها از جمله تهران تغییراتی یافته است از جمله جهت ثبت دادخواست طلاق توافقی باید نامه ای با عنوان گواهی عدم انصراف از طلاق ضمیمه ی باقی مدارک باشد.

زوجین جهت کسب گواهی عدم انصراف از طلاق باید در سایت مرکز غربالگری یا سامانه نوبت دهی طلاق ثبت نام نموده  و به مشاوره ارجاع داده می شوند و بعد از 5جلسه مشاوره که در هر هفته یک جلسه برگزار می گردد به زوجین گواهی عدم انصراف از طلاق با مشخص کردن دفتر خدمات قضایی جهت ثبت دادخواست طلاق توافقی داده می شود.

لازم به ذکر است در مواردی که یکی از زوجین خارج از کشور باشد یا زوجه از زوج وکالت در طلاق گرفته باشد در این موارد وکیل دادگستری طلاق می تواند به جای یکی از زوجین در فرضی که خارج از ایران باشد و یا به وکالت از زوج به جلسه مشاوره معرفی گردد.

 حضانت فرزند دختر دو و نیم سال با چه کسی است؟

طبق قانون مدنی حضانت فرزند دختر و پسر تا سن 7سالگی با مادر می باشد و بعد از آن دختر تا سن 9سال و پسر تا سن 15 سال تحت حضانت پدر می باشند و بعد از آن از حضانت خارج می گردند و می توانند محل زندگی خود را در کنار پدر یا مادر انتخاب نمایند اما در صورتی فرزند تحت حضانت باشد و در خصوص حضانت بین والدین اختلاف حادث گردد جهت حضانت طفل با رعایت مصلحت کودک به تشخیص دادگاه می باشد. بنابراین در این مورد به خصوص دختر دو نیم ساله تحت حضانت مادر می باشد مگر اینکه مادر دچار جنون شود یا با مرد دیگری ازدواج نماید که حضانت از مادر سلب و حق حضانت با پدر خواهد بود همچنین در مواردی که یکی از والدین که حضانت وظیفه ی او می باشد اگر دچار انحطاط اخلاقی شود یا طفل از نظر جسمی و روحی و تربیتی در خطر باشد میتوان سلب حضانت او را از دادگاه درخواست نمود.

 

آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیردآیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد

آیا در طلاق توافقی مهریه تعلق می گیرد؟

بسیاری از زوجین تصور می کنند که در مراحل طلاق توافقی دیگر به زوجه مهریه تعلق نمی گیرد و زوجه نمی تواند هیچ یک از حقوق مالی خود را مطالبه نماید اما باید بدانید در طلاق توافقی زوجین در خصوص تمام امور مالی زوجه به توافق می رسند از جمله مهریه ، نفقه گذشته و حال ، اجرت المثل ایام زوجیت و جهیزیه.

در توافقاتی زوجین که باهم می رسند ممکن است زوجه تعدادی از مهریه خود را مطالبه نماید و باقی را ببخشد و یا ممکن است تعدادی را بذل و مابقی را بلاتکلیف بگذارند که در این مورد زوجه در هر زمان که بخواهد می تواند مابقی را مطالبه نماید ، و در بعضی موارد هم پیش می آید که زوجه تمامی مهریه خود را به زوج بذل می نماید.

آنچه به صورت عرف در طلاق توافقی رواج پیدا نموده است این است که زوجه تعدادی از مهریه و جهیزیه خود را مطالبه می نماید و باقی مهریه و حقوق مالی خود را در قبال اخذ طلاق به زوج بذل می نماید.

بنابراین در طلاق توافقی به زوجه مهریه تعلق می گیرد و بهتر است در خصوص تمامی مهریه تعیین و تکلیف شود و مقداری از آن بلاتکلیف نماند زیرا زوجه می تواند حتی بعد از صدور حکم طلاق و جاری شدن صیغه ی طلاق هر زمان که بخواهد آن مقدار را از زوج مطالبه نماید.

یکی از رایج ترین سوالاتی که در خصوص طلاق از طرف زوجه مطرح‌ می شود آن است که آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد؟ در پاسخ به این پرسش رایج باید بگوییم که مقررات عام طلاق در خصوص طلاق زن باردار نیز حاکم است بنابراین زن باردار در زمان بارداری می تواند از زوج طلاق بگیرد اما توجه داشته باشید که از حیث قوانین و مقررات مربوطه تفاوت های ظریفی در طلاق توافقی زن باردار وجود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیردآیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد

طلاق توافقی زن باردار

به طور کلی در مقام پاسخ به این سوال که آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد؟ باید بگوییم که احکام طلاق توافقی در مواردی که زوجه باردار نیست با حالت بارداری او یکسان است بنابراین امکان طلاق توافقی در دوران بارداری وجود دارد و همانند طلاق توافقی در زمانی که زوجه باردار نیست دادگاه خانواده به رسیدگی می پردازد و در نهایت گواهی عدم امکان سازش صادر می نماید.

در طلاق زوجه باردار تنها از حیث آثار خاص حقوقی مانند زمان عده و حضانت ممکن است قواعد خاصی حاکم باشد. مطابق با قانون و برگرفته از فقه اسلامی، زوجه پس از طلاق لازم است زمانی را تحت عنوان عده سپری نماید و در این مدت همسر دیگری اختیار نکند.

بنابراین یکی از تفاوت های مهم در خصوص طلاق توافقی زوجه باردار تفاوت در زمان عده است بدین صورت که زوجه باردار لازم است تا زمان به دنیا آمدن طفل، عده نگه دارد.

یکی دیگر از تفاوت های مهم که به عنوان اثر حقوقی بر طلاق توافقی بار می شود بحث نفقه زوجه است. مطابق با قانون نفقه تمام نیاز های لازم برای زندگی زن از جمله خوراک و پوشاک و مسکن و… است که زوج موظف به تامین آن می باشد. در صورتی که زوجه باردار نباشد پس از طلاق توافقی میان زوجین دیگر زوج موظف به پرداخت نفقه نمی باشد. در حالی که در خصوص زوجه باردار پس از طلاق توافقی، نفقه زن باردار تا زمان وضع حمل بر عهده ی زوج باقی می ماند.

مشاوره حقوقی طلاق زن باردار

آشنایی با مراحل و تشریفات رسیدگی در دادگاه خانواده در خصوص دعوای طلاق توافقی نیازمند مراجعه به وکیل خانواده مجرب و متخصص و بهره گیری از مشاوره حقوقی طلاق می باشد.طبیعتا وکیل متخصص خانواده در خصوص این پرسش که آیا زن باردار می تواند طلاق توافقی بگیرد؟ با بررسی اوضاع و احوال هر پرونده پاسخگوی شما خواهد بود.  توجه داشته باشید که دعوای طلاق توافقی دارای توابع مالی مانند نفقه و مهریه و اجرت المثل ایام زوجیت و… است که تعیین تکلیف هر یک از این موارد امری تخصصی است و حضور وکیل خانواده مجرب می تواند در احقاق حقوق موکل نقش موثری داشته باشد.  

طبیعتا وکیل متخصص در امور خانواده با تجربه طولانی در حوزه پیگیری دعوای طلاق توافقی زن باردار می تواند بهترین تصمیم ممکن را پیش روی موکل خویش قرار دهد.در این راستا موسسه حقوقی تهران وکیل با برخورداری از دپارتمان تخصصی حقوق خانواده  و ارائه انواع مشاوره حقوقی خانواده آنلاین، تلفنی و حضوری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهد بود.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *