تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اظهار نامه خیانت در امانت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اظهار نامه خیانت در امانت، در ماده 673 قانون مجازات اسلامی تصریح گردیده است که هرکس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده است یا به هر طریق به دست آورده استفاده نماید به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد . همچنین در ماده 674 همان قانون آمده است که هرگاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آنبه عنوان اجاره یا امانت یا رهن و یا برای وکالت یا هرکار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آن ها را به ضرر مالکین یا متصرفین آن ها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد . در هر دو ماده عنصر سپردن مشهود است .

 

بنابراین از این مواد این گونه استنباط می گردد که در تحقق عنوان مجرمانه خیانت در امانت در مرحله اول باید سپردن و امانی بودن را به اثبات برسانیم و در مرحله دوم خیانت در آن را چنان چه خیانت صورت گرفته باشد اما وصف امانی نیست به موضوع قابل اثبات نباشد ، جرم خیانت در امانت محقق نگردیده است .

اظهار نامه خیانت در امانت

در رابطه با اظهار نامه خیانت در امانت باید عرض کنیم که قبل از شکایت و ثبت شکواییه در مراجع ذی صلاح می توان اظهار نامه ای تنظیم و به آدرس متهم ارسال کرد و به او اعلام داشت که در رابطه با مساله فی ما بین وصف امانی موجود بوده و هر گونه اقدام و سوء استفاده نسبت به آن مشمول عنوان مجرمانه خیانت در امانت می گردد . البته از دیگر موارد استفاده اظهار در موضوع خیانت در امانت این است که در جایی که شخص مدرکی و یا ادله ای از طرف مقابل مبنی بر امانی بودن نداشته باشد با ارسال اظهارنامه ، این موضوع و وصف امانی بودن را به شخص اعلام می داریم و در صورت عدم پاسخ به اظهارنامه و رد وصف امانی بودن ، در مراحل بعدی می توان از این عدم پاسخگویی برداشت پذیرش امانی بودن را داشت و در صورت هرگونه سوء استفاده از آن به عنوان دلیل استفاده نمود .

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *