تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تقسیم بندی دعاوی ملکی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع تقسیم بندی دعاوی ملکی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

تقسیم بندی دعاوی ملکیتقسیم بندی دعاوی ملکی

تقسیم بندی دعاوی ملکی به چه صورت می باشد؟

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی یکی از بیشترین حجم پرونده‌های دعاوی ملکی را دعاوی ملکی حقوقی تشکیل می‌دهد. در این دعوا پرونده را با دقت بررسی می‌کنند و به تجزیه و تحلیل آن می پردازند. مهم‌ترین موارد دعاوی ملکی شامل: یک، دعوای مربوط به انتقال منافع از فردی به فرد دیگر. دو، تخلیه اماکن تجاری که شامل مواد قانونی تخصصی به خود می‌باشد. سه، دعاوی در خصوص مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب. چهار، افزایش یا کاهش میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه. پنج، فصل قراردادهایی که از نظر قانونی دچار نقص می باشد. شش، ابطال قرارداد برای مواردی که اشکالاتی در مفاد قرارداد انعقاد یافته است. دعاوی مربوط به ملزم ساختن برای دریافت پایان کار برای ساختمان‌هایی که اقدامات مربوط به ساخت و ساز برایش به پایان رسیده و کارشناسان را تایید کرده است. هفت، الزام به تنظیم سند رسمی برای املاک. هشت، در خصوص الزام به فک رهن و اسناد ضمانتی. نه، دعاوی مربوط به الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی برای ساختمان هایی که دارای واحدی چندگانه و یا مستقل می‌باشند.

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی کیفری مربوط به جرم توسط اشخاص می‌باشد. همچنین موضوعاتی مانند سهل انگاری و اشتباهات سهوی را در بر می‌گیرد و کلیه دعاوی کیفری ملکی درباره سودجویی و کلاهبرداری افراد می‌باشد. از مهم‌ترین موارد دعاوی کیفری ملکی: یک، تغییر کاربری زمین کشاورزی بدون گرفتن مجوز. دو، معامله معارض. سه، فروش غیرقانونی اموال و املاک افراد به شخصی دیگر پیگرد قانونی دارد. چهار، ارتکاب جرم سودجویی و کلاهبرداری در حیطه خرید و فروش و معاملات املاک. پنج، خیانت در امانت. شش، جعل اسناد ملکی به جهت فریب و سود جویی از دیگران.

دعاوی ملکی ثبتی

ماهیت این گونه دعوا مربوط به فعالیت حوزه ثبت اسناد و املاک می‌باشد. از جمله پرونده‌هایی که در خصوص دعاوی ثبتی و ملکی در محاکم قضایی بررسی می‌شود، به شرح زیر می‌باشد: یک، توقیف عملیات اجرایی در محل کار در ابطال نظریه ای که هیات حل اختلاف اداره ثبت و اسناد ارائه دهند. دو، افراز املاک. سه، اجرای ثبت. چهار، ابطال ساز و کار همچنین مراحل ثبتی کمیسیون‌های گوناگون ثبتی. پنج، ابطال اجراییه ثبتی برای املاک مربوطه. شش، ابطال سند مالکیت معارض. هفت، ابطال سند رسمی به دلایل مختلف.

دعاوی که به تحویل ملک ملزم می‌کند؛ در بعضی موارد زمان مشخصی برای تحویل ملک به خریدار تعیین می‌کند که حتماً باید در همان زمان معین به خریدار تحویل داده شود. گاهی پیش می‌آید که در این زمان یا فاصله معامله و تنظیم سند رسمی ارزش ملک بالا می رود؛ فروشنده به همین بهانه قصد تعلل در فروش ملک را دارد و این کار را انجام می‌دهد. در این زمان خریدار می‌تواند، دعوا برای الزام تحویل ملک از مالک یا فروشنده تنظیم و مطرح کند.

تقسیم بندی دعاوی ملکیتقسیم بندی دعاوی ملکی

خلع ید در برخی موارد دیده شده ملکی را که سند رسمی به نام شخصی دارد را شخصی دیگر تصرف می‌کند. در این زمان مالک اصلی می‌تواند برای تخلیه این موضوع در دادگاه خلع ید طرح کند.

نکته قابل توجه این است که دعوای خلع ید زمانی ممکن است که مالک اصلی دارای سند رسمی مالکیت باشد و در صورتی که ملک ثبت نشده باشد؛ مالک باید آن را ثبت کند. دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق در صورتی که شخصی بدون آنکه ملک شخص مالک را تصرف کند، مانع ورود شخص مالک به آن ملک می‌شود. در این صورت شخص مالک می‌تواند دعوای رفع مزاحمت همت و ممانعت از حق را در دادگاه مطرح کند.

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

الزام به تنظیم سند رسمی

هرکس که سند رسمی از ملکی به نام خود داشته باشد، مالک آن ملک حساب می‌شود. در صورتی که انتقال ملک یعنی اگر ملکی از شخصی به شخص دیگر منتقل شود، باید سند رسمی نیز برای آن تنظیم شود تا مالکیت ملک از آن شخص به شخص خواهان داده شود. در صورتی که شخص واگذار‌کننده ملک و یا همان شخص انتقال‌دهنده سندرسمی را تنظیم نکند، شخص خواهان ملک می‌تواند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی را در دادگاه مطرح کند.

دعوای تصرف عدوانی

در تصرف عدوانی شخص باید سابقه تصرف خود را از طریق ارائه یک قرارداد ثابت کنند و یا با ارائه قرارداد یا سند رسمی اعلام کند که بدون رضایت او از تصرف وی خارج شده است. دعوای تصرف عدوانی و خلع ید با هم متفاوت است. زیرا در تصرف عدوانی لزومی به اثبات مالکیت خواهان نیز و فقط مسئله اثبات سابقه تصرف مهم می‌باشد. اما در دعوای خلع ید خواهان باید ملکیت خود را ثابت کند.

تقسیم بندی دعاوی ملکیتقسیم بندی دعاوی ملکی

ضرورت به فک رهن همان انحلال عقد رهن می‌باشد. به عنوان مثال شخصی ملکی را در امانت رهن ‌بانک می‌گذارد و سپس بعد از اینکه دین خود را ادا کرد، شخصی که مال او در گرو بوده و یا نزد او بر هم گذاشته شده؛ باید اقدام به فک رهن کند. اگر این کار را انجام ندهد، راه نباید علیه او نامیده ‌شود، اقامه دعوای الزام به فک رهن کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه تقسیم بندی دعاوی ملکی می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی هر گونه خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. هدف وکلای این مجموعه جلب رضایت شماست، پس با خیال راحت، پرونده‌های خود را به وکلای این مجموعه بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *