تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

حضانت فرزند پسر بعد از طلاق

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع حضانت فرزند پسر بعد از طلاق اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید .

 

حضانت فرزند پسر بعد از طلاقحضانت فرزند پسر بعد از طلاق

یکی از نگرانی­های مهمی که بعد از طلاق برای والدین به وجود می­آید، مسئله حضانت فرزندان می­باشد. البته ما در این مطلب فقط به بررسی حضانت فرزند پسر می­پردازیم. زمانی که والدین تصمیم به طلاق می­گیرند، معمولا با سوال­های زیر مواجه می­شوند:

حضانت فرزند پسر تا چه سنی با مادر است؟

آیا خود فرزند حق انتخاب یکی از والدین را دارد؟

مخارج زندگی فرزند بعد از طلاق به عهده چه کسی خواهد بود؟

آیا ازدواج تاثیری در حضانت فرزندان دارد؟

در چه شرایطی حضانت فرزندان از والدین سلب می­شود؟

حضانت فرزند پسر بعد از طلاقحضانت فرزند پسر بعد از طلاق

بدیهی است که هر کدام از والدین تمایل دارند فرزندان را نزد خودشان نگه داشته و حضانت آنها را به عهده بگیرند، اما قانون به تنها چیزی که اهمیت می­دهد خیر و صلاح فرزندان است. به همین دلیل قوانین خاصی برای حضانت فرزندان وضع شده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت؛ همراه ما باشید.

حضانت فرزند پسر تا 7 سالگی

تمام کودکان از بدو تولد تا 7 سالگی به مهر و محبت مادر نیاز دارند. از طرفی دیگر، این دوره از زندگی فرزندان مهم­ترین دوره در شکل گیری شخصیت آنها بوده و تاثیر زیادی روی تربیت و سلامت روانی آنها در آینده خواهد داشت. به همین دلیل حضانت فرزندان (چه دختر و چه پسر) تا سن 7 سالگی با مادرشان خواهد بود.

حضانت فرزند پسر بعد از طلاقحضانت فرزند پسر بعد از طلاق

در گذشته افراد عقیده داشتند که نیازی نیست حضانت فرزند پسر تا 7 سالگی با مادرش باشد و فقط فرزند دختر را تا این سن به مادر می­سپاردند. اما امروزه نیاز جسمی و روحی کودکان از بدو تولد تا 7 سالگی به مادرشان غیرقابل انکار است و قانون حضانت آنها را در این سنین به مادر می­سپارد.

حضانت فرزند پسر از 7 تا 15 سالگی

حضانت فرزند پسر بعد از 7 سالگی تا 15 سالگی از مادر گرفته شده و به پدر داده خواهد شد. البته درصورتی که پدر موافقت کند، فرزند می­تواند تا 15 سالگی هم نزد مادرش بماند. البته بعد از انتقال حضانت به پدر هم مادر همچنان حق ملاقات فرزندش را خواهد داشت.

باید توجه داشته باشید که در هر صورت، حتی اگر حضانت فرزندان با مادر باشد هم نفقه آنها به عهده پدرشان خواهد بود.

حضانت فرزند پسر بعد از طلاقحضانت فرزند پسر بعد از طلاق

حضانت فرزند پسر بعد از 15 سالگی

زمانی که پسر به سن 15 سالگی که همان سن بلوغ می­باشد برسد، اصطلاحا از سن حضانت خارج شده و می­تواند با میل و اختیار خود نزد هرکدام از والدین زندگی کند. درواقع بعد از سن 15 سالگی، حضانت فرزند پسر به اقدامات قانونی ندارد و خود او باید تصمیم گیری کند که نزد کدامیک از والدین بماند.

نکته: از سن 15 سالگی که پسر از سن حضانت خارج میشود،­ تا سن 18 سالگی نفقه پسر همچنان با پدرش خواهد بود.

حضانت فرزند پسر بعد از طلاقحضانت فرزند پسر بعد از طلاق

شرایط سلب حضانت فرزند پسر از والدین

همانطور که گفتیم، حضانت فرزند پسر تا سن 7 سالگی با مادر خواهد بود. اما اگر مادر در زمانی که حضانت فرزندش را به عهده دارد تصمیم به ازدواج بگیرد، حضانت از او سلب شده و به پدر داده می­شود.

همچنین اگر هرکدام از والدین در مدت زمانی که حضانت فرزند را به عهده دارند رفتارهای ناشایستی مثل اعتیاد به مواد مخدر از خود نشان دهند و به سلامت جسم و روان فرزند آسیب وارد کنند، دادگاه حضانت را از آنان سلب کرده و به طرف مقابل می­دهد.

لزوم مراجعه به وکیل برای دادخواست حضانت فرزند

موضوع حضانت فرزندان یکی از موضوعات پیچیده و چالش برانگیز است. به همین دلیل بهتر است برای حفظ سلامت روانی خود و فرزندتان و همچنین جلوگیری از تنش و استرس رفت و آمد در دادگاه، تمام کارهای مربوط به طلاق توافقی و حضانت را به یک وکیل حرفه ای بسپارید.

حضانت فرزند پسر بعد از طلاقحضانت فرزند پسر بعد از طلاق

وکلای خانواده ما در موسسه حقوقی تهران وکیل از تخصص و تجربه فراوانی در این زمینه برخوردار می­باشند و آماده­ اند که به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *