تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

حکم اجرائیه مهریه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

پس از صدور رای و ابلاغ آن و گذشت مدت اعتراض یا واخواهی و قطعیت یافتن حکم اگر زوج جهت اجرای حکم اقدام ننماید ، زوجه می تواند طی لایحه ای صدور اجرائیه را از شعبه صادر کننده درخواست نماید در این صورت مطابق ماده 6 اجرائیه صادر و به زوج ابلاغ می شود تا ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ نسبت به اجرای مفاد حکم اقدام نماید در صورت عدم مراجعه زوج برای اجرای حکم در این مدت ، زوجه کتبا تشکیل پرونده اجرایی را درخواست می کند و اموال وی را معادل مهریه برای توقیف معرفی می نماید .

در این برگ حکم اجرائیه مهریه بررسی شده است اگر به وکیل خانواده مورد اعتماد در این باب نیاز دارید با شماره های مدرج در سایت تهران وکیل تماس بگیرید

 

پرونده اجرایی توسط دادورز یا مدیر اجرایی با کلاسه اجرایی تشکیل می شود و ابلاغیه مجدد برای زوج صادر می شود و به زوجه داده می شود تا به کلانتری مربوطه تحویل دهد و ابلاغ صورت گیرد . زوجه باید گزارش کلانتری مبنی بر ابلاغ یا عدم امکان ابلاغ را به دادورز تحویل دهد .

در صورتی که زوج همچنان مراجعه نکرده و اقدام به اجرای حکم نکند به درخواست زوجه اموال وی توقیف شده یا برگه جلب صادر می شود در صورتی که مالی از وی توقیف  شده باشدد به مزایده گذاشتن آن به زوج ابلاغ می شود در این صورت اگر زوج اعتراض نکند طبق قانوون آگخهی مزایده انجام می شود و از مبلغ فروش به میزان مهریه به زوجه پزداخت می شود .

اگر مردی مهریه زن را پرداخت نکند زن به دادگاه دادخواست مهریه را می دهد . دادگاه وارد رسیدگی می شود و حکم صادر می کند . پس از صدور حکم اگر مرد مهریه  را پرداخت نکند  بنا به درخواست زن به دادگاه ماده 2 نحوه محکومیت های مالی را اعمال می کند و زوج را راهی زندان می کند و تا زمانی که به دادخواست اعسار زوج در زندان رسیدگی نشود در زندان باقی می ماند . رسیدگی به دادخواست اعسار مطابق قانون خارج از نوبت و به صورت فوق العاده است

حکم اجرائیه مهریه

مدارک مورد نیاز برای اثبات اعسار شامل :

1 -برگه قضایی دادخواست

2- استشهادیه محلی

3- مدارک اثبات کننده  وضعیت مالی معسر همچون فیش حقوقی یا هر چیز دیگر . کپی دادنامه صادره در خصوص مهریه .

در فرم دادخواست باید مشخصات زوج و زوجه نوشته شود و شماره پرونده و شماره دادنامه ذکر شود بعد از تنظیم دادخواست باید استشهادیه تهیه شود و امضاء همه افراد شاهد در آن باشد در نظر داشته باشید که به هیچ وجه افراد امضا کننده نباید از فامیل و اقوام  نزدیک معسر باشند .

پس از تکمیل فرم قضایی و استشهادیه مذکور مراتب به امضای می رسد و ضمیمه کردن باقی مدارک برای باطل کردن تمبر به واحد الصاق تمبر مجتمع قضایی صادر کننده حکم مهریه ارجاع می شود .

پس از این ، وقت رسیدگی تعیین می شود و سپس احضار خواهان و خوانده و شهود مطرح می شود البته معسر می تواند حضور داشته یا لایحه تقدیم دادگاه کند و یا وکیل خود را به عنوان نماینده بفرستد و عدم حضور وی مشکلی پیش نمی آورد اما عدم حضور خواهان یا عدم تقدیم لایحه از طرف وی ، دادخواست خواهان رو خواهد شد پس از صدور حکم و مشخص شدن اقساط ماهیانه یا حتی اثبات اعسار کامل و قطعی شدن حکم دیگر بازداشت فرد معسر امکان پدیر نیست ، اما اگر مبلغ اقساط ماهیانه پرداخت نشود مورد پیگرد اجرای احکام قرار گرفته و ممکن است بازداشت شود .

نکته : بنابر ماده 20 قانون اعسار : مرجع رسیدگی به دعوای اعسار در مورد محکوم به محکمه صادر کننده رای است که در ابتدا به دعوای اصلی رسیدگی کرده است و دعوای اعسار در دادگاه محل اقامت مدعی اعسار اقامه خواهد شد .

معسر کسی است که به دلیل نداشتن دارایی کافی یا دسترسی نداشتن به اموال و دارایی ها قادر به پرداخت بدهی اش نیست

حکم اجرائیه مهریه

اعسار دونوع است :

1-اعسار از پرداخت هزینه دادرسی

2- اعسار از پرداخت محکوم به

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *