تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مقاله میخواهیم راجب شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر توضیح بدهیم و نحوه گرفتن مهریه همراه با قانون های موجود را برای شما توضیح میدهیم. اگر می خواهید با بهترین وکیل مهریه مشورت کنید، می توانید با شماره های مذکور تماس حاصل فرمایید.

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر
شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر

ماده 1089 قانون مدنی بیان می دارد:” ممکن است اختیار تعیین مهریه به شوهر یا شخص ثالثی داده شود در این صورت شوهر، یا شخص ثللث می تواند مهر را به هر تعداد که بخواهد معین کند.  باید به این نکته توجه داشت که مطابق قانون پرداخت مهریه تعهدی است که در زمان انعقاد عقد نکاح بر ذمه ی مرد مستقر می شود.

 

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر
شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر

مطابق ماده ی 239 قانون مدنی که اصل نسبی بودن قراردادها را بیان می دارد؛ اعلام میکند:” معاملات و عقود فقط در مورد طرفین متعاملین و قائم مقام قانونی آنها موثر است مگر در مورد ماده 194 در باب اثر عقود نسبت به اشخاص ثالث این تصور می گردد که اثر نکاح به اشخاص غیر از زن و شوهر مثل پدر شوهر یا سایر قائم مقام های انان هم بار می شود  و لذا این اشخاص هم مسئول پرداخت مهریه بوده و در صورتی که شوهر اموالی برای وصول مهریه از محل ان نداشته باشد اما پدرشوهر تمکن داشته باشد از محل اموال وی می توان مهریه را وصول نمود اما باید توجه داشت که قائم مقام قانونی که خود بر دو نوع خاص و عام می شود و قائم مقام عام شامل ورثه ی طرفین می شود که اثرات این ماده نسبت به ورثه به زمان فوت شخص بر می گردد و مهریه در زمان فوت شوهر در صورت وجود ترکه از محل ترکه به طرفیت ورثه مطالبه می شود اما برای زمان حیات شوهر تنها خود او در برابر زن مسئول پرداخت مهریه است و هیچ شخص دیگری قانونا مکلف به پرداخت آن نمی باشد حتی اگر معسر بوده و توان مالی پرداخت آن را نداشته باشد مگر در 2 حالت زیر:

1- پدر شوهر  و به طریق اولی هر شخص دیگری را از قبیل مادر شوهر، خواهرشوهر، یا هر فرد غریبه ای مطابق ماده 1089 قانون مدنی ضمن عقد نکاح در سند نکاح در قسمت تعیین مهریه یا ضمن قرارداد کتبی و رسمی پرداخت مهریه را به عهده گرفته باشد.

2- پدر شوهر یا هر شخص ثالث دیگری پرداخت مهریه توسط زوج را ضمانت کرده باشد.

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر
شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر

توجه داشته باشید، برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی نیازی به مراجعه حضوری نیست، شما می توانید به صورت 24 ساعته با وکیل آنلاین شبانه روزی صحبت کنید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *