تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از کارفرما بدون قرارداد + وکیل+ مشاوره

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از کارفرما بدون قرارداد+ وکیل+ مشاوره حقوقی اشاره شده است. در صورت مشاوره حقوقی آنلاین با ما تماس بگیرید.

 

 

شکایت از کارفرما بدون قرارداد + وکیل+ مشاورهشکایت از کارفرما بدون قرارداد + وکیل+ مشاوره

گاهی اوقات ممکن است شما به کاری بپردازید که در آن با کارفرمای خود به عقد قرارداد کاری توجه نداشته باشید اما به طور لفظی ذکر کنید که در قبال دریافت حقوق، کاری را برای کارفرما به انجام برسانید.

بعضی وقت‌ها دیده می‌شود که کارفرما حق کارگر خود را ضایع می‌کند و حقوق متعلق به او را پایمال می‌‌سازد. در چنین شرایطی ممکن است کارفرما تصور کند چون هیچ قراردادی با کارگر ندارد، پس کارگر نمی‌تواند اقدامی کند و از حقوق خود دفاع کند اما باید بدانید که اگر هیچ قراردادی نیز بین کارفرما و کارگر وجود نداشته باشد، باز هم کارگر می‌تواند در مراجع قانونی از کارفرمای خود شکایت کند.

در ادامه به صورت کامل‌تر با مراحل و مراتب شکایت از کارفرما بدون قرارداد آشنا می‌شوید.

قرارداد کار چیست؟

اگر شما نیز زیر نظر یک کارفرما فعالیت می‌کنید، باید بدانید که قرارداد کار چیست.

قرارداد کاری به قراردادی گفته می‌شود که در آن کارگر متعهد می‌شود که کاری را برای کارفرما انجام بدهد و دستمزدی را دریافت کند. کارفرما نیز متعهد می‌شود که در قبال دریافت خدمات از کارگر، پولی را به عنوان دستمزد به او بپردازد.

اکثر اوقات برای این که کارگر و کارفرما به تعهد خود عمل کنند،  قرارداد کاری به صورت کتبی ثبت می‌شود.

گاهی اوقات نیز کارفرما و کارگر نمیخواهند که قرارداد کاری داشته باشند. به همین منظور بدون تنظیم قرارداد به فعالیت می‌پردازند. در چنین شرایطی اگر کارفرما و کارگر به مشکل بر بخورند، ممکن است شکایاتی با عنوان شکایت از کارفرما بدون حقوق ثبت شود.

در ادامه با مراحل این شکایت آشنا خواهید شد.

مراحل شکایت از کارفرما بدون قرارداد

شکایت از کارفرما در صورت عدم قراداد نیز مانند سایر شکایات حقوقی، مراحل مختلفی دارد که فرد شاکی باید آن را طی کند.

  • در ابتدا فرد باید به مراکز قانونی مراجعه نماید و شکایت خود را اعلام دارد.
  • پس از طرح‌ریزی شکایت از کارفرما، باید مدارکی را دال بر تخلف کارفرما به دادگاه و مراجع قانونی ارائه کنید. این مدارک می‌تواند تمامی مدارک ثبتی و مشهود را در بر بگیرد.
  • پس از ارائه‌ی مدارک به دادگاه، درخواست شما و مدارک مبنی بر این درخواست توسط کارشناسان دادگاه بررسی می‌شود و در صورت ثبت شکایت، ثبت شدن شکایت به حضور شما اعلام می‌گردد.
  • در مرحله‌ی آخر نیز پس از این که شکایت شنا ثبت شد، نامه‌ای مبنی بر این که از کارفرما شکایت شده‌است، به کارفرما ارسال می‌گردد.
  • وکیل شکایت از کارفرما بدون قرارداد وکیل شکایت از کارفرما بدون قرارداد

انتخاب بهترین وکیل برای شکایت از کارفرما بدون قرارداد

برای این که بتوانید از کارفرمای خود در صورت عدم وجود قرارداد شکایت کنید، لازم است که وکیلی را انتخاب نمایید. ما به شما مؤسسه‌ی تهران وکیل را پیشنهاد می‌کنیم که با کمک وکیلان زبده‌ی آن می‌توانید شکایتتان را به سود خود به پایان برسانید.

وکیلان این مؤسسه برترین امتیاز را دارند و با تجربه‌ و علم خود، شما را به گونه‌ای راهنمایی می‌کنند که بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. علاوه بر این، قیمت مشاوره دادن توسط این وکیلان نسبت به سایر مؤسسات مشابه، بسیار مناسب و به صرفه است.

در صورتی که به عنوان یک کارگر بدون هیچ گونه قراردادی به همکاری با کارفرما پرداخته اید و بنا به هر دلیلی به مشکل برخورده اید، با نحوه شکایت از کارفرما بدون قرارداد آشنا هستید؟ شکایت از کارفرما توسط کارگر می تواند با توجه به قوانین اداره کار صورت پذیرد و در صورتی که شما با توجه به ضوابط اداره کار با کسی به همکاری پرداخته اید باید به یک وکیل متخصص اداره کار مشورت کنید

کارگران جزو قشر زحمتکش جامعه هستند که علی رغم خدمت بسیار زیادی که به جامعه می کنند، در بسیاری از موارد ممکن است که دسترنج زحمات خود را آن گونه که باید دریافت نکنند و حتی دیده می شود که گاهی بدون هیچ گونه قرارداد و یا برخورداری از مزایایی مانند بیمه از سوی کارفرمایان به کار گرفته می شوند.

در این موارد در صورتی که بین کارفرما و کارگر مشکلی پیش آید ممکن است که نیاز به شکایت از کارفرما بدون قرارداد وجود داشته باشد و این امر مستلزم در نظر گرفتن مباحث قانونی در ارتباط با زمانی است که کارفرما طبق قرارداد اداره کار عمل نکرده است.

بهترین وکیل شکایت از کارفرما بدون قراردادبهترین وکیل شکایت از کارفرما بدون قرارداد

موسسات مختلفی هستند که ممکن است در تهران و شهرستان ها امکان مشاوره حقوقی به کارگران زحمتکش در ارتباط با نحوه شکایت از کارفرما بدون قرارداد را داشته باشند. یکی از این موسسات شناخته شده در تهران که از بهترین وکلای اداره کار برای مشاوره حقوقی به کارگران زحمتکش بهره می برد موسسه حقوقی تهران وکیل می باشد.

شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در ارتباط با حقوق و مطالبات کارگران و حمایت هایی که قانون از آن ها به عمل می آورد با ما در موسسه تماس بگیرید تا اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار دهیم.

مشاوره حقوقی شکایت از کارفرما بدون قرارداد

علی رغم این که کارگران از جمله مهم ترین اقاشر در جامعه هستند که نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آمدن چرخ های اقتصادی کشور را فراهم می کنند، گاهی مورد بی مهری قرار می گیرند و به حقوق خود از سوی کارفرما دست پیدا نمی کنند.

بسیاری از کارگران نمی دانند که چگونه امکان مطالبه حقوق آن ها وجود دارد و برای مثال چگونه می توانند موفق به شکایت از کارفرما بدون قرارداد شوند.

برای این دسته از کارگران آشنایی با مباحث قانونی بسیار سودمند خواهد بود و باید به این نکته توجه داشته باشند که مشاوره حقوقی می تواند به آن ها کمک قابل ملاحظه ای در دست یافتن به اهداف خود در هنگام تاخیر در پرداخت حقوق و یا هر زمان دیگری شوند.

مشاوره حقوقی می تواند به یک کارگر بگوید که چگونه امکان شکایت از کارفرما بدون قرارداد وجود دارد و قانون در این گونه موارد چه پیش بینی هایی را برای دفاع از حقوق کارگران نموده است.

مشاوره شکایت از کارفرما در موسسه تهران وکیل

در صورتی که بنا به هر دلیلی شکایتی از کارفرمای خود داشته باشید می توانید با ما در موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید تا مشاوره حقوقی مورد نیاز شما را با توجه به قوانین اداره کار در اختیارتان قرار دهیم.

برای مثال شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در ارتباط با شکایت از کارفرما بدون قرارداد با کارشناسان موسسه تماس بگیرید تا ضمن بررسی مشکلات شما، امکان مشاوره با وکیل متخصص اداره کار به منظور آشنایی با نحوه پیگیری شکایت در ارتباط با این موضوعات را فراهم کنند.

در این مقاله میخواهیم راجب شکایت از کارفرما بدون قرارداد صحبت کنیم که توسط وکیل کارگر و کارفرما تنظیم و منتشر شده است.

مشاوره حقوقی شکایت از کارفرما بدون قراردادمشاوره حقوقی شکایت از کارفرما بدون قرارداد

مطابق با قانون کار قرارداد مابین کارگر و کارفرما میتواند، شفاهی یا کتبی باشد بنا براین در صورتی که کارفرما اقدام به هیچ انعقاد قرارداد کتبی با شخص کارگر نکرده باشد یا قرارداد کتبی را منعقد کرده ولی به کارگر نسخهایی نداده باشد.

در  واقع یکی از موارد فوق موجب نخواهد شد، که شخص کارگر از حقوقی که قانون کار برایش در نظر گرفته بهره مند نشود، آنچه اهمیت دارد این است که شخص کارگر بتواند رابطه کارگر کارفرما ای مابین خود و کارفرما را احراز کند، وجود قرار داد یکی از موارد اثبات و احراز رابطه کارگر و کارفرما است.

اما اگر قرارداد ما بین طرفین منعقد نشده باشد و دستور شخص کارفرما مبنی بر کار کردن به صورت شفاهی به کارگر ابلاغ شده باشد در این صورت کارگر باید به وسیله سایر ادله رابطه لیست یا کارگر کارفرما ای مابین خود و طرف مقابل را اثبات نماید. این عدل میتوانند فیش واریز پرینت بانکی یا مرخصی بیمه باشد در صورت وجود هر یک از این موارد رابطه کارگری و کارفرمایی اثبات و شخص کارگر مستحق دریافت حقوق و مزایا منطبق با قانون کار خواهد بود در واقع نقش قرارداد مابین طرفین در احراز یا عدم احراز رابطه کارگری کارفرمایی و نسبت به حداقل دستمزدها موثر است به عنوان مثال کارگری به دفتر وکالت مراجعه می نماید و مدعی میشود قراردادی ما با شخص کارفرما دارد و این نسخه را به وکیل ارائه میدهد.

در این صورت قرارداد موجب میشود که رابطه کارگر کارفرمای مابین طرفین اثبات و احراز گردد همچنین در قرارداد از عناصر قرارداد کار که عبارت است از تعیین حداقل دستمزد و حقوق و مزایا، بنابراین در صورتی که حداقل دستمزد و حقوق و مزایا در قرارداد مندرج شده باشد در اداره کار نیز همان مزایا و حقوق برای شخص کارگر در نظر گرفته می شود حالت دیگر به این صورت خواهد بود که شخص کارگر به دفتر و مراجعه می نماید و مدعی میشود قراردادی ما بین ایشان و کارفرما منعقد شده ولی کارفرما نسخهای از این قرارداد را به شخص کارگر نداده در این صورت باید رابطه کارگر کارفرما ی مابین طرفین به وسیله سایر ادله از جمله پرینت بانکی فیش واریز فیش حقوقی برگه مرخصی یا لیست بیمه احراز گردد.

 حال در صورتی که شخص وکیل بتواند حداقل دستمزد فیش یا فراتر از آنچه که در قرارداد کاری که به دست کارگر داده نشده احراز کند و احراز را از طریق فیش های بانکی که حقوقی احراز کند میتواند پایه حقوقی را برای شخص کارگر در نظر بگیرد اصولاً وکلا در جلسات اداره کار که شر میکنند پایه حقوق فراتر از آنچه که در قرارداد یا بر اساس پرینت بانکی وجود دارد را بیان می کنند تا کار حداقل دستمزد را رای بگیرد بنابراین متوجه شدیم که عدم وجود قرارداد کار ما بین کارگر و کارفرما باعث نخواهد شد که کارگر از حقوق اداره کار میبره بماند.

بلکه اثبات رابطه کارگری کارفرمایی به هر نفر صورت پذیرد موجب خواهد شد تا شخص کارگر حقوق را دریافت نمایند در مورد پایه حقوق نیز باید توجه کرد که اصولا پایه حقوق مندرج در قرارداد کار مدنظر قرار هیئت گرفته می شود مگر اینکه کارگر یا وکیلش بتوانند پایه حقوقی بالاتر از آنچه که در قرارداد کار درج شده را برای داشتن احراز نمایند و برای احراز این مورد حتما نیازمند فیش حقوقی یا پرینت بانکی منظم می باشند.

شکایت از کارفرما بدون قرارداد + وکیل+ مشاورهشکایت از کارفرما بدون قرارداد + وکیل+ مشاوره

موسسه حقوقی تهران وکیل با داشتن بهترین وکیل تهران در امر اداره کار کارگر و کارفرما را در رسیدن به حق و حقوقشان یاری می نماید این گروه با سابقه طولانی در زمینه اداره کار و داشتن وکلای متخصص و متبحر و مجرب در این زمینه شما را در راه رسیدن به حقوق یاری میکند در صورتی که در مورد اداره کار سوالی داشتید می توانید با شماره های مندرج در این صفحه تماس بگیرید.

و در زمینه شکایت از کارفرما بدون قرارداد مشورت بگیرید و شک نداشته باشید بیش از هزاران نفر به کمک وکلای موسسه توانسته اند بدون قرارداد از کارفرمای خود شکایت کنند

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *