تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از کارفرما بابت بیمه+ وکیل+ مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از کارفرما بابت بیمه+ وکیل+ مشاوره حقوقی اشاره شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید با ما تماس بگیرید.

 

شکایت از کارفرما بابت بیمه+ وکیل+ مشاوره حقوقیشکایت از کارفرما بابت بیمه+ وکیل+ مشاوره حقوقی

شما عزیزان اگر در محیط کاری خود، با کارفرما مشکل دارید و می‌خواهید که حقوق مربوط به بیمه‌ی خود را از کارفرما بگیرید، بهتر است که با مشاورین سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی‌های آنان استفاده کنید.

ما در ادامه شرایط و مدارک مورد نیاز برای شکایت از کارفرما بابت بیمه را خدمت شما عزیزان تشریح می‌کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل حقوق بیمه‌ی خود را از کارفرما بگیرید

شرایط شکایت کارگر از کافرما بابت بیمه

برای این که یک کارگر بتواند به راحتی از کارفرمای خود بابت بیمه شکایت کند، لازم است که شرایطی را داشته باشد.

یکی از این شرایط این است که فرد باید مدارک هویتی خود و مدارک مربوط به بیمه‌ی کاری خود را کپی کند و به همراه داشته باشد.

یکی از شروطی که برخی از مراجعه کنندگان را از طرح شکایت از کارفرما بابت بیمه منع می‌کند این است که کارگران باید بتوانند ادعای خود را به اثبات برسانند. آن هم نه با لفظ بلکه با استفاده از مدارک و شواهد معتبر.

در این صورت است که فرد می‌تواند از کارفرمای خود شکایت کند و آن را از طریق دستگاه‌های قانونی پیگیری نماید.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در حیطه‌ی کاری خود با این مشکل( ضایع شدن حقوق بیمه توسط کارفرما) مواجه شده‌اید، بهتر است که با مشاورین مؤیسه‌ی حقوقی ما یعنی مؤسسه‌ی تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

مراحل شکایت کارگر از کارفرما بابت بیمه

شکایت از کارفرما بابت بیمه مراحل گوناگونی دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

  • اولین کاری که برای شکایت از کارفرما بابت بیمه باید انجام دهید این است که مدارک و شواهد دال بر ادعای خود را به طور کامل جمع‌آوری نمایید.
  • در مرحله‌ی بعد، باید به اداره‌ی بیمه‌ی کشوری مراجعه کنید و مدارک را به مسئولان آن ارائه دهید. پس از ارائه‌ی مدارک و بررسی آن‌ها توسط کارشناسان اداره‌ی بیمه، باید برگه‌ای را با عنوان شکایت از کارفرما پر کنید و از این طریق شکایت خود را اعلام دارید.
  • در مرحله‌ی بعد شما باید یک سری شاهد داشته باشید تا اثبات کند که کارفرمای شما حقوق بیمه را به شما نمی‌دهد. این شاهدان می‌توانند کارکنان و همکاران دیگر سازمان باشند که با کار و کارفرمای شما آشنایی دارند.
  • در مرحله‌ی آخر نیز پس از این که شاهدان شواهد خود را ارائه دادند ومدارک مورد نیاز از سوی شاکی به اداره‌ی بیمه ارسال گردید، این اداره یک شکایت‌نامه‌ی حقوقی را مبنی بر این که شما از کارفرما بابت بیمه شکایت دارید،تنظیم می‌کند و به دادگاه ارسال می‌نماید. پس از آن دادگاه به پرونده رسیدگی می‌کند و می‌تولند حق شنا را از کارفرما بستاند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم مراحل و اقدامات لازم برای شکایت از کارفرما بابت بیمه را خدمت شما عزیزان تشریح نماییم. علاوه بر این، در این مقاله از اهمیت وجود بیمه صحبت کردیم تا شما را کمی با  مزایای آن آشنا نماییم.

حال اگر شما نیز با توجه به مطالب فوق احساس می‌کنید که در زمینه‌ی گرفتن حقوق بیمه از کارفرمای خود شکایتی دارید، بهتر است با مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید.

یکی از مهم ترین وظایف هر کارفرما در برابر کارگران، بیمه کردن آن هاست. بر اساس ماده الف بند چهار قانون تأمین اجتماعی، کارفرما باید کلیه کارگران و کارکنان خود، یا به عبارتی تمامی افرادی که بنا به تعریف قانون کار و در ازای دستمزد نزد او مشغول به کار میباشند را تحت پوشش بیمه درآورد.

در واقع مبلغی که بابت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میشود شامل 30 درصد حقوق و مزایای کارگر یا کارمند است. توجه داشته باشید که میزان دریافتی کارگر که مبنای محاسبه حق بیمه قرار میگیرد، نباید از حداقل حقوق تعیین شده توسط شورای عالی کار کمتر و یا از سقف آن بیشتر باشد. در این بین 23 درصد حق بیمه ذکر شده سهم کارفرماست که 3 درصد آن شامل بیمه بیکاری میباشد و 7 درصد باقیمانده نیز سهم کارگر است و از حقوق و مزایای او کسر میگردد.

حقوق و مزایایی که مبنای حق بیمه در نظر گرفته میشوند عبارت اند از:

  • حقوق و دستمزد
  • مزد اضافه کاری
  • حق الزحمه
  • مزد روزهای تعطیل
  • پاداش مستمر
  • کمک هزینه خانه
  • مزد کارآموزان
  • کارمزد
  • نسبت کاری
  • حق حضور در جلسه
  • نوبت کاری
  • مزیت های مستمر
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • مبلغ فوق العاده مشاغل سخت و زیان آور

به علاوه در خصوص افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند، کارفرما موظف است مبلغی شامل 4 درصد مستمری مشاغل مذکور را اضافه بر حق بیمه پرداخت نماید.

وکیل شکایت از کارفرما بابت بیمهوکیل شکایت از کارفرما بابت بیمه

مراحل شکایت از کارفرما بابت بیمه

محاسبه و پرداخت حق بیمه کارگر توسط کارفرما امری اجباری است و کارفرما حتی در صورت رضایت کارگر نیز موظف به انجام آن است. افرادی که از بیمه نمودن کارکنان خویش خودداری نموده و یا در عوض مبلغ حق بیمه را مستقیما در اختیار شخص کارگر قرار دهند، بر اساس قانون مجرم شناخته شده و جریمه خواهند شد. در این شرایط کارفرما موظف است سهم خود از حق بیمه کارگر را به او پرداخت نموده و علاوه بر آن، جریمه نقدی تعیین شده_که اغلب مبلغی بین دو تا ده برابر حق بیمه است_ را نیز به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد.

با توجه به توضیحات فوق، کارگر حتی در صورت دریافت مستقیم مبلغ حق بیمه، همچنان میتواند بابت کوتاهی کارفرما در بیمه کردن خود، علیه او اقامه دعوا نماید. به علاوه، دعوای مذکور مشمول مرور زمان نمیشود و کارگر هر موقع قصد داشته باشد میتواند به این منظور از کارفرمای خود شکایت کند. همچنین در صورت فوت کارگر نیز وراث او میتوانند شکایت فوق را مورد پیگیری قرار دهند.

توجه داشته باشید که شکایت از کارفرما در درجه اول نیازمند اثبات رابطه کاری میان او و کارگر است. در صورت اثبات این امر، کارفرما موظف است کلیه حقوق قانونی وی اعم از دستمزد، عیدی، حق بیمه و… را بپردازد.

متاسفانه بسیاری از کارکنان به علت شرایط دشوار اقتصادی و یا عدم آگاهی از حقوق قانونی خود، از مطالبه حق بیمه اجتناب میکنند و یا به علت نداشتن اطلاعات کافی درمورد فرایند طرح شکایت علیه کارفرما، از حق بیمه شدن توسط کارفرما میگذرند.

مشاوره حقوقی شکایت از کارفرما بابت بیمهمشاوره حقوقی شکایت از کارفرما بابت بیمه

اگر قصد دارید بابت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما شکایتی علیه او طرح نمایید، بهتر است ابتدا با مشاورین حقوقی مشورت نموده و در صورت نیاز از یک وکیل مجرب یاری بگیرید. در این خصوص موسسه حقوقی تهران وکیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

آیا می دانید که در صورتی که کارفرما برای کارگر خود بیمه رد نکند چه مشکلاتی برای کارگر در آینده به وجود خواهد آمد و با نحوه شکایت از کارفرما بابت بیمه آشنا هستید؟

به طور حتم خدمات بیمه ای برای هر یک از شهروندان مهم هستند و باعث می شوند که به در صورت بروز هر گونه حادثه ناخواسته و یا به مرور زمان بتوان از مزایای آن ها بهره مند شد و برای مثال در صورت از کارافتادگی و یا بازنشستگی بتوان از مستمری هایی که توسط بیمه در اختیار بیمه گذار و یا ذی نفعان بیمه قرار می گیرد بهره مند شد.

برای همین است که برای یک کارگر و خانواده او شکایت از کارفرما بابت بیمه بسیار مهم است و در صورتی که کارفرمای شما بیمه برای شما رد نمی کند باید به طور حتم پیگیر آن باشید تا بتوانید در آینده از مزایای بیمه بهره مند شوید.

در صورتی که با نحوه شکایت از کارفرما بابت بیمه آشنایی ندارید می توانید با مشاوره حقوقی در مورد نحوه پیگیری قانونی شکایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. لازم به ذکر است که موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از موسسات معتبر در شهر تهران است که امکان ارائه مشاوره حقوقی در ارتباط با شکایت از کارفرما بابت بیمه را به کارگران زحمتکش خواهد داشت و در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما در موسسه تماس بگیرید تا در اسرع وقت امکان مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص اداره کار را برای شما فراهم کنند.

بهترین وکیل شکایت از کارفرما بابت بیمهبهترین وکیل شکایت از کارفرما بابت بیمه

اهمیت بیمه چیست؟

خدمات بیمه جزو مهم ترین خدماتی هستند که باید توسط شرکت های بیمه در اختیار مردم جامعه قرار بگیرند و حتی در مواردی اجباری هستند. برای مثال می توان به بیمه شخص ثالث خودرو اشاره کرد که به پوشش خسارت های وارد شده به افراد و اموال آن ها در سوانح رانندگی می پردازد.

اما یکی دیگر از بیمه هایی که بسیار مهم است بیمه ای است که برای کارمندان و یا کارگران رد می شود تا این قشر زحمتکش به مرور زمان بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند و یا این که در صورت بروز هر گونه حادثه ناخواسته امکان برخورداری از پوشش های بیمه خود را داشته باشند.

به همین دلیل است که کارفرما باید برای کارگران خود حق بیمه لازم را پرداخت کند و در صورتی که می بینید که کارفرما بر خلاف قانون اداره کار از پرداخت حق بیمه کارگران امتناع می کند، می توانید در این مورد برای پیشگیری از مشکلات آتی با شکایت از کارفرما بابت بیمه پیگیر حقوق خود باشید. باید بدانید که اهمیت بیمه شاید حتی بسیار بیشتر از دستمزد و یا حقوقی باشد که از کارفرمای خود دریافت می کنید.

مشاوره حقوقی بابت بیمه

در صورتی که برای شکایت از کارفرما بابت بیمه نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید می توانید از یک وکیل اداره کار مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را در مورد الزام حق بیمه کارگران اختیار شما قرار دهد.

شما هم چنین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی تهران وکیل از طریق تماس با شماره تلفن های موسسه و یا چت آنلاین تماس برقرار کنید تا امکان مشاوره حقوقی در ارتباط با نحوه شکایت از کارفرما بابت بیمه را برای شما فراهم کنند و بهترین وکلای اداره کار در تهران را برای دریافت این مشاوره ها به منظور پیگیری مطالبات شما معرفی کنند.

شکایت از کارفرما بابت بیمهشکایت از کارفرما بابت بیمه

لازم به ذکر است که خدمات موسسه در ارتباط با سایر مباحث مرتبط با قوانین اداره کار نیز می باشد و شما امکان بهره مندی از مشاوره وکیل در ارتباط با مطالبه حقوق و مزایای کاری را نیز خواهید داشت.

یکی از بزرگترین حقوق کارگر بیمه تامین اجتماعی است. درواقع مهمترین حق کارگر در حال حاضر بیمه است.

اگر شخص کارگر بتواند رابطه کارگر کارفرما ایی را مابین خود و کارفرما احراز کند به مدت زمانی که کار کرده است مستحق دریافت حق بیمه میباشد کارفرما موظف است کارگر را بیمه نماید.

باید توجه داشت که حتی اگر کارگر می‌گوید حق بیمه را به من نده و یا اینکه بگویند حق بیمه را به من بده و من را بیمه نکن یا اینکه بگوید.

من اصلاً بیمه نمی‌خواهم هیچ یک از موارد فوق مسقط وظیفه کارفرما نسبت به بیمه کردن کارگران نیست در واقع باید توجه داشت که وظیفه کارفرما نسبت به بیمه کردن کارگر امری است و جمعیت توافق نخواهد داشت میزان حق بیمه شخص کارفرما باید برای کارگر در نظر گیرد.

نحوه شکایت از کارفرما در بیمه :

با توجه به پایه حقوق شخص کارگر می باشد و دارای حداقل و حداکثر است بنابراین پایه حقوق کارگر کاملا تاثیر گذار است بر روی سهمی که کارفرما باید پرداخت نماید بنابراین اگر کارگری تمامی حقوق خود را دریافت کرده باشد ولی کارفرما بیمه نکرده باشد بابت سهم بیمه خود حتماً می تواند در مراجع تخصصی اداره کار شکایت خود را مطرح نماید مرجع ابتدا بررسی می‌کند که شخص کارگر چه مدت کار کرده است.

سپس بررسی می کند که آیا در زمان ما کارکرد با چه پایه حقوق کارکرده و تمامی این موارد بر تصمیم مرجع رسیدگی کننده تاثیر خواهد گذاشت در این موارد کارفرما باید اثبات کند که یا شخص مدعی کارگر نیست یا اگر هم هست مدت زمانی که کار کرده کوتاه تر از آن چیزی است که شخص کارگر ادعا می نماید همچنین در محاسبه میزان بیمه که باید پرداخت نماید.

این نکته بسیار حائز اهمیت است یا کارگر تمام وقت بوده یا پاره وقت اگر کارگر تمام وقت باشد سهم بیمه جداگانه برای آن در نظر گرفته می شود و در صورتی که پاره وقت بودن احراز شود کارفرما باید نصف حق بیمه را پرداخت نماید سهم کارفرما از پرداخت حق بیمه ۲۳ درصد و ۷ درصد مابقی را شخص کارگر باید پرداخت نماید. درصورت داشتن سوال با شماره های مندرج درصفحه تماس گرفته و با وکلای متخصص مجموعه صحبت نمایید.

شکایت از کارفرما بابت بیمه+ وکیل+ مشاوره حقوقیشکایت از کارفرما بابت بیمه+ وکیل+ مشاوره حقوقی

وکیل شکایت از کارفرما بابت بیمه

در صورت داشتن سوال در مورد کار می توانید از مشاوره حقوقی رایگان با استفاده کنید و با وکلای مجرب و حرفه ای ما در زمینه وکیل اداره کار صبحت کنید و مشکلات خود را با ما در میان بزارید. جهت مشاوره با شماوره 77221941 تماس بگیرید تا پاسخگو شما عزیزان باشیم.

موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از 60 وکیل متخصص اداره کار جهت شکایت از کارفرما این نوید را بشما میدهد درتمامی مراحل همراه موکل بوده و با تخصص خود در راستای احقاق حق به موکل کمک کند

Facebook
Twitter
LinkedIn

17 دیدگاه

  • با سلام
    از سال 66 تا 80 حق سنواتم را ندادن .آیا قانون این حق را برای بنده قایل می باشد که از حقوق از دست رفته خودم دفاع کنم یا خیر

    • دردو بله قانون گذار برای شما این حق رو قائل شده که با مراجعه به اداره کار محل فعالیت کارگاه بتونید سنواتی که پرداخت نشده رو مطالبه کنید لطفا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا هنکارانم راهنماییتون کنند.

  • با سلام
    از سال 66 تا 80 حق سنواتم را ندادن .آیا قانون این حق را برای بنده قایل می باشد که از حقوق از دست رفته خودم دفاع کنم یا خیر

  • سلام من دو سالو نیم یه کارگاه کار کردم بیمم نکرده میتونم کاری کنم؟

  • سلام من دو سالو نیم یه کارگاه کار کردم بیمم نکرده میتونم کاری کنم؟

    • سلام اوقات شریف بخیر بله شما از طریق اداره کار محل فعالیت کارگاه میتونید اقدام نمایید.

  • [quote name=”مهدی”]سلام من دو سالو نیم یه کارگاه کار کردم بیمم نکرده میتونم کاری کنم؟[/quote]

    سلام بله حتما
    اگه ر ابطه کارگر کارفرمایی را بتوانید احراز کنید کارفرما ملزم به بیمه کردن میشود

  • [quote name=”فرشته احمدی”]با سلام
    از سال 66 تا 80 حق سنواتم را ندادن .آیا قانون این حق را برای بنده قایل می باشد که از حقوق از دست رفته خودم دفاع کنم یا خیر[/quote]

    سلام قطعا بله

  • با سلام من با برادرم شرکت تاسیس کردیم و ایشون مدیر شرکت بوده و قرار بوده بیمه من رو واریز کنه ولی نکرده میتونم شکایت کنم و بیمه اون سال ها رو بگیرم؟

  • سلام به مدت 6ماه حق بیمه من درسال 82 پرداخت نشده ولی برگه قردادم درسال 82 دارم ولی شرکت الان تعطیل شده. میتوانم شکایت کنم وکجا باید برم؟

  • [quote name=”حامد مهربخش”]سلام به مدت 6ماه حق بیمه من درسال 82 پرداخت نشده ولی برگه قردادم درسال 82 دارم ولی شرکت الان تعطیل شده. میتوانم شکایت کنم وکجا باید برم؟[/quote]

    سلام ، بله باید موضوع را در قالب دادخواست مطالبه حق و حقوق و حق بیمه دوران همکاری از طریق اداره کار پیگیری کنید
    در صورت تمایل جهت هماهنگی برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر ، با شماره های دفتر مرکزی تماس بگیرید.
    ۰۲۱۷۷۲۲۱۹۴۱
    ۰۹۱۰۰۱۱۱۷۹

  • سلام من حدودا ۴ سال در یک درمانگاه که متعلق به ارگان های نظامی بود کار کردم که هیچ حق بیمه ای برایم رد نکردن در قراردادهم قید نمیشد، قرار دادها یکساله بود، آیا امکانه شکایت هست و نتیجه ای هم دارد؟

  • [quote name=”زهره”]سلام من حدودا ۴ سال در یک درمانگاه که متعلق به ارگان های نظامی بود کار کردم که هیچ حق بیمه ای برایم رد نکردن در قراردادهم قید نمیشد، قرار دادها یکساله بود، آیا امکانه شکایت هست و نتیجه ای هم دارد؟[/quote]
    سلام ، برای بیمه بله
    در صورت تمایل جهت هماهنگی برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر ، با شماره های دفتر مرکزی تماس بگیرید.
    ۰۲۱۷۷۲۲۱۹۴۱
    ۰۹۱۰۰۱۱۱۷۹

  • [quote name=”فرهاداحمدنژاد”]با سلام من با برادرم شرکت تاسیس کردیم و ایشون مدیر شرکت بوده و قرار بوده بیمه من رو واریز کنه ولی نکرده میتونم شکایت کنم و بیمه اون سال ها رو بگیرم؟[/quote]

    سلام بله ولی اگر خودتون هم از سهامداران باشید به نسبت سهمتان در مقابل بیمه مسئول هستید
    در صورت تمایل جهت هماهنگی برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر ، با شماره های دفتر مرکزی تماس بگیرید.
    ۰۲۱۷۷۲۲۱۹۴۱
    ۰۹۱۰۰۱۱۱۷۹

  • باسلام وعرض ادب.بنده درسال ۹۸چهارماه وسال ۹۹پنج ماه درکارگاهی کارمیکردم وحقوقم فقط ۱۵۰۰پرداخت میشدوبیمه هم فقط سه ماه ازسال۹۹پرداخت شدند.این مدت بجای ۴۴ساعتی که اداره کارمشخص کرده واسه کارمفیدهفتگی ،هفته ای ۵۴ ساعت کارمیکردیم به اجباروبدون اضافه کاری حالا من شکایت کارفرماراکردم اونم افتاده التماس واسه رضایت .بااین چیزهایی که خدمتتون عرض کردم خواستم ببینم حق وحقوق قانونی این چندماه چقدرمیشه که بگیرم وبهش رضایت بدم..ممنون میشم کمکم کنید….باتشکر

    • سلام وقتتون بخیر موضوع پرونده شما قابل طرح در اداره کار شهری که کارگاه فعالیت داشته میتونید اقدام نمایید و حقوق معوقه تون رد دریافت نمایید.

  • باسلام وعرض ادب.بنده درسال ۹۸چهارماه وسال ۹۹پنج ماه درکارگاهی کارمیکردم وحقوقم فقط ۱۵۰۰پرداخت میشدوبیمه هم فقط سه ماه ازسال۹۹پرداخت شدند.این مدت بجای ۴۴ساعتی که اداره کارمشخص کرده واسه کارمفیدهفتگی ،هفته ای ۵۴ ساعت کارمیکردیم به اجباروبدون اضافه کاری حالا من شکایت کارفرماراکردم اونم افتاده التماس واسه رضایت .بااین چیزهایی که خدمتتون عرض کردم خواستم ببینم حق وحقوق قانونی این چندماه چقدرمیشه که بگیرم وبهش رضایت بدم..ممنون میشم کمکم کنید….باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *