تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از کارفرما وکیلای زرگنده

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از کارفرما وکیلای زرگنده اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 شکایت از کارفرما وکیلای زرگندهشکایت از کارفرما وکیلای زرگنده

در این مقاله قصد داریم مطالبی در خصوص شکایت از کارفرما بیان کنیم. ابتدا به بررسی و تعریف دو مفهوم کارگر و کارفرما و سپس مراحل ثبت شکایت و مواردی که کارگر میتواند در خصوص آنها از کارفرمای خود شکایت کند می‌پردازیم. برای آگاهی از حقوق خود به عنوان یک کارگر و آشنایی با قانون کار با وکلای منطقه ی زرگنده از طریق سایت تهران وکیل در ارتباط باشید.

طبق قانون کار٬ کارگر تعریف خاص و دقیقی دارد و در صورتی مورد حمایت قانون کار است که شرایط او با تعریف قانون هماهنگ باشد.

طبق ماده ی ۲ قانون کار، کارگر شخصی است که در مقابل دریافت حق‌السعی به درخواست و دستور کارفرما انجام کاری را به عهده میگیرد‌.

توجه داشته باشید که عنوان کارگر را فقط شخص حقیقی میگیرد و اشخاص حقوقی مشمول قانون کار به عنوان کارگر نمیشوند.

همچنین قانون گذار در ماده ی ۳ قانون کار، به تعریف کارفرما پرداخته است.

مطابق این ماده کارفرما شخصی است اعم از شخص حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست او با پرداخت حق السعی ،کاری را انجام میدهد.

موارد شکایت از کارفرما

اولین موردی که درخصوص آن میتوانید از کارفرما شکایت کنید، شکایت بابت حقوق است. توجه به این نکته ضروری است قانون کار، قانونی امری است یعنی اگر برخلاف آن توافقی صورت بگیرد مثلا دستمزدی کمتر از حداقل مشخص شده در قانون کار برای کارگر حتی با رضایت او درنظر گرفته شود، قانون، کارگر را برای دریافت حداقل مقرر در قانون حمایت میکند.

شکایت از کارفرما وکیلای زرگندهشکایت از کارفرما وکیلای زرگنده

مورد دوم، شکایت از کارفرما در مواقعی است که برخلاف الزام قانون کا، کارگر خود را بیمه نمی‌کند. در این خصوص نیز کارگر میتواند به مرجع صالح رجوع کرده و درخواست خود را برای الزام کارفرما انجام بیمه را از آن مرجع درخواست کند. در این صورت مرجع صالح علاوه بر الزام کارفرما به بیمه کردن کارگر خود، اقدام به جریمه ی کارفرما میکند.

مورد سوم شکایت از کارفرما بابت سنوات است.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مطابق قانون کار موارد دیگری نیز برای شکایت از کارفرما بیان شده است .

برای اطلاع بیشتر از موارد قابل شکایت از کارفرما با وکلای مجرب ما در منطقه ی زرگنده از طریق سایت تهران وکیل درارتباط باشید.

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

شکایت از کارفرما وکیلای زرگندهشکایت از کارفرما وکیلای زرگنده

چگونگی ثبت شکایت از کارفرما

در گذشته ثبت شکایت از کارفرما به صورت سنتی و بدون نیاز به ثبت از طریق سامانه روابط کار بود. امروزه با توجه به الکترونیکی شدن ثبت شکایات و ابلاغیه ها، در خصوص ثبت شکایت از کارفرما لازم است پس از ثبت نام در سامانه ی جامع روابط کار با مراجعه به دفاتر پیشخوان در قسمت خدمات نسبت به ثبت دادخواست شکایت خود از کارفرما اقدام کنید.

در صورتی که به عنوان یک کارگر از ابتدای روند شکایت خود از کارفرما از حقوق خود مطابق قانون کار آگاهی نداشته باشید علاوه بر پیچیده شدن روند پرونده و افرایش هزینه های دادرسی، ممکن است در انتها رسیدگی و صدور حکم به حقوق خود نرسیده و مزایایی که مطابق قانون کار به شما تعلق میگرفته پایمال شود. پس برای آگاهی از جزئیات شکایت از کارفرمای متخلف با وکلای مجرب ما در زمینه قانون کار و شکایت از کارفرما در منطقه ی زرگنده از طریق سایت تهران وکیل درارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *