تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در آبسرد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بهترین راه برای پیدا کردن بهترین وکیل طلاق توافقی در آبسرد چیست؟

طلاق بر اساس نوع درخواست به سه دسته تقسیم می شوند، در خواست طلاق از طرف مرد، در خواست طلاق از طرف زن و در نهایت طلاق توافقی که رایج ترین نوع طلاق همان طلاق توافقی است. در نهاد های حقوقی در رابطه با طلاق توافقی در آبسرد(به انگلیسی:consensual divorce in absard) گفته می شود که زوجین برای انحلال عقد و نکاح و اتمام تمامی وابستگی های مالی و… به دادگاه مراجعه می کنند که حکم طلاق بعد از یک ماه صادر می شود.

به همان قدر که طلاق توافقی دارای مزایا است از معایبی نیز برخوردار می باشد. در واقع طی چند سال اخیر سریع ترین و آسان ترین نوع طلاق، طلاق توافقی محسوب می شود. به همین دلیل زوج هایی که قصد جدا شدن دارند به راحتی و با خیال آسوده به این طلاق تن می دهند و به خواسته شان می رسند. به عبارت دیگر زوجین این روش طلاق را به عنوان بهترین راه حل در نظر می گیرند که در عین راحتی می تواند به عنوان یکی از معایب طلاق توافقی محسوب شود. البته معایب طلاق را می توان از جنبه های مختلفی بررسی کرد.

معرفی طلاق توافقی در آبسرد

همانطور که از اسمش مشخص است به طلاقی که با توافق طرفین صورت بگیرد و هر دو در این طلاق موافق جدا شدن باشند، طلاق توافقی گفته می شود. طلاق با توجه به ماهیت درخواست کننده بر سه دسته تقسیم می شوند که یکی از آن ها طلاق توافقی است. آنچه که باعث رایج شدن این طلاق شده است این می باشد که گاها زنان و یا حتی مردان مجبور اند که از حق و حقوق خود در رابطه با مسائل مالی و یا حضانت کودکان چشم پوشی کنند.

اما در این نوع طلاق دیگر نیازی به گذشت از حق خود نیست و می توان با گفت و گوی مسالمت آمیز تمامی مسائل مشترک از قبیل وابستگی های مالی و حضانت کودکان و… را در بین خود حل کرد . ولی در مورد طلاق توافقی بررسی های بسیاری صورت گرفته اما همچنان از شرع و فقه اقتباس نشده است و در بین مردم در حال افزایش تدریجی است.

بهترین راه برای پیدا کردن بهترین وکیل طلاق توافقی در آبسرد چیست؟

و اما به سراغ پیدا کردن بهترین وکیل طلاق می رویم، در واقع هر چقدر که این طلاق آسان و بدون دردسر باشد باز هم نیاز به یک وکیل خبره است، اما سوال مهم در این میان این است که چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم؟ در واقع برای انتخاب یک وکیل خوب چند نکته را باید بدانید که با استفاده از آن ها می توانید برای طلاق توافقی در آبسرد، بهترین وکیل طلاق توافقی در آبسرد را انتخاب کنید.

  • قطعا در ابتدا باید وکیلی را انتخاب کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید، یعنی شما به همان اندازه که برای انتخاب یک مهد کودک برای فرزند تان یا پزشک حرفه ای برای خانواده تان اهمیت می دهید در انتخاب یک وکیل هم باید نهایت دقت را داشته باشید. قطعا شما به دنبال هر وکیلی نیستید و می خواهید یکی از بهترین وکیل طلاق توافقی در آبسرد را داشته باشید.
  • قطعا وکیل باید حرفه ای باشد، چون بحث طلاق یکی از مهم ترین تصمیمات است، پس باید وکیلی را انتخاب کنید که سلامت روان و معیشت شما برایش مهم باشد، یا به عبارتی وجدان کاری داشته باشد.
  • شما برای طلاق توافقی در آبسرد نیاز به وکیلی دارید که تخصص آن طلاق و دعاوی خانواده باشد. زیرا شما از یک بدهکار یا مجرم شکایت نکرده اید که از شما دفاع کند، به همین منظور به فردی نیاز دارید که با تمام پیچ و خم های این کار آشنا باشد.
  • بهتر است ابتدا با چند وکیل دعاوی خانواده صحبت کنید، زیرا ممکن است فردی با این حال که تجربه و مهارت عالی دارد، اما رفتار او با شما خوب نباشد یا از رفتار او خوشتان نیاید.
  • میزان سرمایه یا حق وکاله خود را مشخص کنید تا بعد ها دچار مشکل نشوید.

vakil talagh

معایب توافق طلاقی در آبسرد

  • اولین ضرر آن برای زوجین است، زیرا زوجین همیشه از کرده و تصمیم خود راضی نیستند و گاهی پیش می آید که از تصمیم خود پشیمان شوند، زیرا روند طلاق توافقی سریع است و فرصت تفکر بیشتر را از افراد می گیرد.
  •  اما گاهی پیش می آید که دقیقا عکس این مسئله به وجود آید و افراد از کرده خود پشیمان نشوند و آن را به زوج هایی که با هم مشکل دارند پیشنهاد کنند و باعث افزایش طلاق توافقی شوند.

مزایای طلاق توافقی در آبسرد

  • روند طلاق توافقی نسبت به بقیه روش های طلاق سریع تر است.
  • دو طرف راضی هستند.
  • تکلیف تمامی مسائل مشترک بین زن و مرد مشخص می شود.
  • هزینه های طلاق توافقی کمتر است و نیاز به پرداخت حق وکاله بالا نیست.
  • معمولا دعاوی که در دادگاه مطرح هستند هیچ تضمینی ندارند، ولی طلاق توافقی در آبسرد تضمینی است.
  • امکان برگشت وجود ندارد.
  • نیاز به حضور هیچ یک از طرفین در دادگاه نیست.

سخن پایانی

یکی از رایج ترین روش های جدا شدن زوجین از هم طلاق توافقی می باشد که با وجود مزایای بسیار، همچون عدم حضور زوجین، زمان کم و انجام سریع، هزینه کمتر و… که دارد اما دارای معایبی، مثل کوتاه بودن زمان طلاق و امکان پشیمانی و عدم رجوع زوجین اشاره کرد.

در طلاق توافقی در آبسرد هزینه هایی کمتری را باید پرداخت کرد، زیرا هزینه ها بین طرفین تقسیم می شود و همچنین حق وکاله هم مبلغ کمتری است‌. در رابطه با بهترین وکیل طلاق توافقی در آبسرد هم توجه داشته باشید که فردی را انتخاب کنید که تخصص این کار را داشته باشد‌. به همین منظور می توانید با گروه تخصصی وکلای طلاق در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *