تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در آبعلی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

خیلی کم پیش می آید که مردم با مفهوم طلاق توافقی آشنا نباشند، چون با توجه به اسم این نوع طلاق می توان ماهیت آن را متوجه شد. اما ما در ادامه تمامی مواردی که مربوط به طلاق توافقی در آبعلی (به انگلیسی:consensual divorce in abali)است را برای شما بازگو می کنیم. طلاق توافقی جزو روش های جدید برای طلاق است که در قانون حمایت از خانواده به طور کامل طلاق توافقی را توضیح داده اند‌. تقریبا وارد هر سایتی که شوید در رابطه با طلاق توافقی گفته می شود که بسیار راحت و آسان است و نسبت به دیگر طلاق ها مزایای زیادی دارد، البته باید گفت که این گفته ها کاملا درست است، اما در کنار این موارد باید توجه داشته باشید که علاوه بر مزایایی که دارد دارای معایبی نیز است.

لازمه هر دعاوی یک وکیل خوب است که شما برای طلاق توافقی، نیاز به بهترین وکیل توافقی در آبعلی دارید. با این حال که طلاق توافقی خیلی کار را هم برای وکیل و هم دادگاه و هم خود طرفین راحت می کند، اما وجود وکیل، روند طلاق را حداقل چند ماه جلوتر می اندازد‌.

معرفی طلاق توافقی در آبعلی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم در قانون حمایت از خانواده در رابطه با طلاق توافقی در آبعلی مواد زیادی وجود دارد، مثلا بر اساس ماده ی ۲۵ حمایت خانواده در صورتی که زوجین خواهان طلاق توافقی باشند، دادگاه باید موضوع را ابتدا به مراکز مشاوره خانواده انتقال دهند. سپس طرفین می توانند  تقاضای طلاق توافقی رد در مراکز قضایی ارائه کنند. و در صورت عدم انصراف باید گواهی عدم انصراف را به دادگاه ارائه دهند.

در طلاق توافقی زوج و زوجه در رابطه با تمام موضوعاتی که مربوط به زندگی مشترک است با یکدیگر توافق می کنند، به عبارتی در رابطه با تمامی موضوعات، مثل نفقه، حضانت کودکان، جهیزیه، مهریه و مسائلی از این قبیل با یکدیگر به توافق می رسند. در واقع این طلاق به گونه ای است که در رابطه با تمامی موضوعات توافق می کنند، مثلا زوجه نمی تواند اعلام   کند که زوج چه مدت به او نفقه نداده است، بلکه توافق می کنند که مثلا نفقه برای دو ماه آخر زندگی باشد.

مدت زمان طلاق توافقی در آبعلی

توجه داشته باشید این که طلاق توافقی چقدر طول می کشد، بستگی به چندین مورد دارد. برای مثال بد نیست بدانید که معمولا بین روز های ۲۵ هر ماه تا اول ماه بعد در خواست طلاق ثبت می شود و به دلیل آماری که هر شعبه باید ارائه دهد، پرونده ارجاع نمی شود. پس مدت زمان طلاق توافقی اگر در پنج روز آخر ماه ثبت گردد مراحل طولانی تر می شود. پس اولین عامل در روند طلاق توافقی، زمان ثبت درخواست است. در رابطه با طلاق توافقی اغلب برخی از شعبه ها حساسیت بیشتری نشان می دهند. در خیلی از شعبه های خانواده تهران رایج است، از دفتر خانه هایی که وکالت اخذ  طلاق دارند در رابطه با صحت و مدت اعتبار استعلام شود.

مدت زمان طلاق توافقی در آبعلی بستگی به روند طلاق دارد، به عبارت دیگر نحوه طلاق و اینکه مراحل طلاق را با چه سرعتی انجام می دهند، در مدت زمان طلاق توافقی بستگی دارد. همچنین وجود بهترین وکیل طلاق توافقی در آبعلی در مدت زمان طلاق توافقی تاثیر گذار است و زمانی که وکیل باشد، طلاق توافقی حداکثر یک ماه طول می کشد اما اگر نباشد حداکثر سه الی چهار ماه طول می کشد.

vakil talagh

معایب و مزایا طلاق توافقی در آبعلی

در واقع دارای مزایای زیر است، مثل؛

  • سریع انجام می شود
  • هر دو طرف راضی هستند
  • تکلیف تمامی مسائل زندگی مشترک مشخص می شود.
  • هزینه هایی کمتری را دارد
  • امکان رجوع ندارد
  • تضمینی است
  • نیاز به حضور زوجین نیست
  • پرونده های متعدد در دادگاه تشکیل نخواهد شد
  • هزینه های اضافی ندارد
  • زوجین رفت و آمد زیادی ندارند در دادگاه
  • خطرات منفی برای زوجین و فرزندان

آنچه که در رابطه با این نوع طلاق جالب و لازم به ذکر می باشد این است که خیلی از مزایای طلاق توافق در آبعلی جزو معایب آن هم به شمار می رود. مثلا

  • سریع و آسان بودن آن هم مزایا و هم معایب این طلاق به شمار می رود. ولی شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا جزو معایب آن محسوب می شود، چون سرعت بالای آن مورد بحث جامعه شناسان و روانشناسان بالینی قرار می گیرد.
  • چون روند طلاق توافقی در آبعلی خیلی سریع است، فرصت تفکر و صحبت را از افراد می گیرد و امکان دارد که در برخی موارد افراد پشیمان شوند.
  • یکی از معایب دیگر طلاق توافقی عدم آمادگی زوجین برای جدایی و پایان دادن به زندگی متاهلی است.

انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی در آبعلی

برای طلاق توافقی به یک وکیل عالی نیاز دارید که در وهله اول وکیل باید تخصص دعاوی خانواده را داشته باشد، البته پیش از این هم گفتیم که وجود یک وکیل حرفه ای در جریان طلاق و مدت زمان آن تاثیر می گذارد. آنچه که در رابطه با وکیل طلاق توافقی باید بدانید این است که وکیل باید علاوه بر وجدان کاری و مهارت، تجربه و تخصص بالا داشته باشد.

سخن پایانی

طلاق توافقی در آبعلی به طلاقی که زوج و زوجه برای جدا شدن توافق می کنند که در آن دو طرف موافق هستند و توافقات خود را به دادگاه ارائه می دهند، البته یا به دادگاه یا به دفاتر مشاوره خانواده ارائه می دهند، گفته می شود. جالب است بدانید که این نوع طلاق روش جدیدی  است که به همین دلیل برای آن در قانون حمایت از خانواده مواد بسیاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با  حقوقی وکلای طلاق همراه باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *