تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در آرژانتین

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در آرژانتین

طلاق توافقی، طلاقی است که در آن زن و مرد به جدایی از یکدیگر توافق می کنند و این توافق در حکم دادگاه ثبت می شود و اجرای قانونی آن تضمین می شود. در ادامه به بررسی بیشتر طلاق توافقی در آرژانتین(به انگلیسی: consensual divorce in argentina) می پردازیم.

مزایای داشتن بهترین وکیل طلاق آرژانتین

  1. تنظیم دادخواست طلاق توافقی که مبنای مراحل و مراحل دادگاه باشد در صورت ناقص بودن رسیدگی باعث طولانی شدن دادرسی می شود و اگر به اشتباه حل و فصل شود و در قراردادهایی که بعداً آثار حقوقی مهمی خواهد داشت. بی توجهی به قانون قطعا مشکلات و مسائلی را به وجود می Hورد. برای پیشگیری از این قبیل مشکلات حضور یک وکیل طلاق توافقی واجب است.
  2. دیگر نیازی به حضور زوجین نیست و از تنش و اختلاف احتمالی زوجین در جلساتشان جلوگیری می شود.
  3. حضوv بهترین وکیل طلاق آرژانتین مانع از طولانی شدن رسیدگی می شود.
  4. اگر چه حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله است، اما از هزینه های غیر ضروری خودداری می شود.

در طلاق توافقی آرژانتین به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق مراجعه کنید

ماده 34 قانون حمایت خانواده 91: «مدت سه ماه فرصت ارائه گواهی عدم امکان سازش برای دفترخانه پس از صدور رای فرصت است. گواهی طلاق ارائه شده در صورتی که ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفترخانه حاضر نشود یا مدارک لازم را ارائه ننماید، فاقد اعتبار است.

تبصره: هر گاه گواهی عدم امکان سازش صادره به موجب توافق زوجین به موجب قانون باطل شود، کلیه قراردادهایی که بر اساس آن گواهی صادر شده است باطل می شود.

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

حداکثر زمان مشاوره 45 روز از تاریخ تقاضای طلاق (دادخواست) می باشد. پس از وصول نظر کارشناسی مرکز مشاوره خانواده به دادگاه در صورت عدم نیاز به پزشک قانونی یا آزمایشگاه بارداری، دادگاه رسیدگی می کند. سپس دادگاه ظرف یک هفته گواهی عدم سازش را برای زوجین صادر می کند.

کدام دادگاه صلاحیت رسیدگی به طلاق را دارد؟

به ترتیب دادگاه خانواده، محل اقامت، محل اقامت موقت، محل وقوع مال غیر منقول، هر یک از زوجین.

مراکز خانواده تا چه زمانی درباره دعاوی طلاق توافقی مشورت و تصمیم گیری می کنند؟

حداکثر ظرف 45 روز باید تصمیم بگیرند که با توافق زوجین تا 3 ماه دیگر قابل تمدید است. بنابراین دوره مشاوره و تصمیم گیری مراکز مشاوره می تواند کمتر از 45 روز باشد. اما نباید بیش از 45 روز و 5 جلسه طول بکشد. مگر اینکه زوجین بخواهند تمدید شود.

در صورت عدم حضور زوجین در مهلت مقرر 3 ماهه در طلاق توافقی، تکلیف چیست؟

گواهی عدم امکان سازش باطل است. در صورتی که زوجین همچنان تقاضای طلاق داشته باشند باید مجدداً اقامه دعوی نمایند (ماده 34 قانون حمایت از خانواده).

اگر در طلاق توافقی آرژانتین مرد در دفتر خانه حضور داشته باشد ولی زن حضور نداشته باشد تکلیف چیست؟

در صورتی که مرد گواهی را به دفترخانه برساند و زن ظرف یک هفته در دفترخانه حاضر نشود، سردفتر طلاق را صادر نمی‌کند. به عبارت دیگر هیچ مرجعی نمی‌تواند زوجه را مجبور به صدور حکم طلاق در حضور خود کند.

در صورت عدم حضور مرد در دفترخانه و حضور زن در طلاق توافقی تکلیف چیست؟

عدم حضور مرد در دفترخانه مانع اجرای حکم طلاق می شود. مگر اینکه زن به حکم دادگاه صادر کننده وکالت در طلاق داشته باشد یا به موجب سند رسمی وکالت نامه عدم حضورمرد مانع طلاق می شود و ثبت آن نمی شود (ماده 36 قانون حمایت از خانواده).

مدارک طلاق توافقی در آرژانتین

زوجین باید مدارک زیر را برای ثبت درخواست طلاق توافقی در آرژانتین تهیه و درخواست طلاق توافقی خود را توسط خود فرد یا وکیل خود به دادگاه تقدیم کنند:

اصل قرارداد یا کپی آن

اصل شناسنامه زوج (مرد)

اصل شناسنامه زوجه (زن)

کپی کارت ملی زوجین

وکالت محضری برای طلاق (در صورتی که زن حق طلاق داشته باشد)

توافق زوجین در مورد مهریه، حضانت و…

گواهی عدم بارداری زوجه (این گواهی باید از پزشکی قانونی و مراکز پزشکی مجاز اخذ شود)

گواهی سلامت بکارت از اداره پزشکی قانونی (برای طلاق توافقی در زمان عقد و قبل از عروسی)

نظر واحد مشاوره در دادگاه خانواده

اگر به هر دلیلی اصل سند ازدواج در دسترس نباشد راه حل درخواست طلاق توافقی در آرژانتین چیست؟

آنها باید یک نسخه از آن را از دفتر محل ازدواج دریافت کنند.

اگر در هنگام انعقاد قرارداد زوجین بر سر موضوعی به توافق نرسیدند تکلیف چیست، مثلاً در مورد حضانت فرزند توافقی وجود نداشته باشد، تکلیف چیست؟

در این صورت دادگاه به تقاضای طرفین در موردی که مورد توافق قرار نگرفته است با رعایت ضوابط و مقررات عمومی در قانون تعیین تکلیف می کند.

حضانت فرزند در طلاق توافقی در آرژانتین

در طلاق توافقی در آرژانتین در صورت توافق بین زوجین در مورد حضانت و حضانت فرزندان، دادگاه بر اساس توافق فی مابین رأی می دهد و در صورت عدم توافق طبق قانون خواهد بود.

مطابق ماده 1168 قانون مدنی: حضانت طفل اعم از حق و تکلیف پدر و مادر است. همچنین طبق ماده 1169 قانون مدنی برای حضانت و حضانت طفلی که پدر و مادر جدا از هم زندگی می کنند، مادر در اولویت است تا هفت سالگی طبق تبصره همین ماده، پس از هفت سالگی، اگر در مورد حضانت طفل اختلافی پیش آید، به تشخیص دادگاه و مصلحت طفل است.

ماده ۱۱۷۲ قانون مدنی: هیچ یک از والدین حق ندارند در مدتی که حضانت طفل را بر عهده دارند از حضانت خودداری کنند. هر یک از پدر و مادری را که حضانت برعهده دارد مکلف کند و در صورت عدم امکان یا مؤثر نبودن حضانت به هزینه پدر و در صورتی که پدر فوت کرده باشد به هزینه مادر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق توافقی و مشکلات حقوقی خود با موسسه حقوقی وکلای طلاق در تماس باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *