تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در البرز

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در البرز

یکی از مرسوم ترین راه های طلاق و جدایی، طلاق توافقی است که با رضایت و خواست زوجین طلاق صورت می گیرد. در اصل می توان گفت که توافقی بودن همه ی موارد در این نوع طلاق ها باعث می شود که طلاق در زمان کوتاه تری اتفاق بیفتد. ولی به هیچ عنوان نگران نباشید این آخر راه شما نیست. یعنی اگر شما بعد از طلاق از بخشیدن حق و حقوق خودتان پشیمان شده اید، این امکان برای شما در مراکز حقوقی طلاق توافقی در البرز (به انگلیسی: consensual divorce in Alborz) وجود دارد که هر آنچه را بخشیده اید دوباره بازپس بگیرید.

مرحله های طلاق توافقی در البرز

  • زوجین باید با هم به تفاهم برسند که به صورت توافقی از هم جدا شوند در این غیر این صورت طلاق توافقی برای آنها امکان ندارد.
  • بعد از به تفاهم رسیدن زوجین برای طلاق توافقی باید مدارک خود را در صورت گرفتن وکیل طلاق توافقی به وکیل تحویل دهند و اگر قصد گرفتن وکیل ندارند باید مدارک را به دادگاه خانواده تحویل دهند.
  • بعد از گرفتن وقت از وکیل باید نزد وکیل مسائلی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و دیگر موارد به صورت کتبی در تنظیم دادخواست درج شود. اگر قصد گرفتن وکیل را برای طلاق توافقی ندارند باید این تفاهم ها را در دادخواستی که تنظیم کرده اند به دادگاه تحویل دهند. بعد از آن دادگاه یک معرفی نامه برای شرکت در جلسات مشاوره به زوجین می دهد.
  • زوجین بعد از شرکت کردن در جلسات مشاوره گواهی عدم امکان سازش را می گیرند و به دادگاه تحویل می دهند. به این نکته توجه داشته باشید که چه وکیل داشته باشید یا نداشته باشید حضور در جلسه های مشاوره الزامی است تا زوجین بعد از پایان جلسه های مشاوره در صورت به تفاهم نرسیدن آنها برای زندگی مجدد گواهی عدم امکان سازش به آنها داده می شود.
  • زوجه باید گواهی عدم بارداری از آزمایشگاه را بگیرد و به دادگاه یا وکیل طلاق توافقی ارائه دهد.
  • در مرحله ی آخر با حضور داشتن در دفتر خانه صیغه ی طلاق بین آنها جاری می شود و طلاق آنها در شناسنامه ثبت می شود و بعد سند طلاق به آنها داده می شود.

مدارک تهیه شده برای طلاق توافقی در البرز

• موجود بودن اصل سند ازدواج و در صورت نبودن سند ازدواج می توانند کپی آن را در دفترخانه ای که عقد آنها ثبت شده است را بگیرند.

•  به همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زوجین

مهریه در طلاق توافقی در البرز به صورت است؟

مهریه یعنی مالی است که مرد در هنگام عقد نکاح باید به زوجه بپردازد یا مکلف به پرداخت آن به زوجه است. می توان گفت که مهریه یک پشتوانه اجتماعی برای زن به حساب می آید. چون در صورت که جدایی بین زوجین اتفاق بیافتد به زن خسارت های بیشتری وارد می شود. ولی مرد به خاطر اینکه از استعداد خاص بدنی بهره مند است و معمولا در جامعه از نفوذ و تسلط بیشتری برخوردار است و برای ازدواج دوم امکانات بیشتری دارد.

ولی برای زن مطلقه این امکان زیاد وجود ندارد. زیرا به خاطر از دست دادن سرمایه جوانی و زیبایی های او شانس او برای ازدواج دوم کم است. به همین خاطر مهریه برای زن ها به عنوان پشتوانه ی مالی محسوب می شود. پس زوجین در طلاق توافقی در البرز بخشش کل مهریه یا نیمی از مهریه و یا قسط بندی کردن مهریه را لحاظ می کنند. اما مرد در صورت دارا بودن مال و اموال زیاد موظف است کل مهریه را بدهد.

تکلیف فرزندان در طلاق توافقی

برای نگهداری یا به حضانت گرفتن فرزندان در طلاق های توافقی طبق قانون مدنی ماده ۱۱۶۹ حضانت و نگهداری از فرزندان تا سن هفت سالگی با مادر است و بعد از آن به عهده ی پدر است. در صورت توافق، حضانت و نگهداری فرزندان می تواند بر عهده یکی از آنها باشد. اگر حضانت فرزند بر عهده مادر باشد، مرد باید نفقه آنها را ماهیانه بدهد و هم چنین ملاقات فرزندان هم به صورت توافقی بین زوجین حل شود.

vakil talagh

هزینه طلاق توافقی در البرز

به احتمال خیلی زیاد شما از آن دسته زوج هایی هستید که از هزینه های طلاق توافقی اطلاع ندارید. پس با همراه شوید تا در مورد هزینه های طلاق توافقی آگاه شوید. هزینه طلاق توافقی نسبت به طلاق های یک طرفه خیلی کمتر است. زیرا راضی نبودن یکی از زوجین در طلاق یک طرفه موجب می شود تا شخص مورد نظر طلاقش در مدت زمان بیشتری و هزینه های بیشتری به او وارد شود.

توافق زوجین در طلاق توافقی برای طلاق و جدایی و حق و حقوق های زوجین که در زندگی مشترک داشته اند باعث شده است تا جدایی آنها در بازه ی زمانی کوتاه تر اتفاق بیفتد. به دلیل آسان بودن مرحله های طلاق توافقی بیشتر زوجین فکر می کنند که بدون وکیل طلاق توافقی خودشان به تنهایی می توانند این مراحل را طی کنند ولی این باور کاملا اشتباه است. زیرا کمک گرفتن از بهترین وکیل طلاق توافقی یا مشاور حقوقی خانواده در البرز باعث می شود که هیچ گونه حق و حقوق مشترکی که زوجین با هم در زندگی مشترک داشتند، ضایع نشود.

بهترین وکیل طلاق توافقی در البرز

کمک گرفتن از بهترین وکیل طلاق توافقی در البرز باعث کوتاه تر شدن مسیر طلاق و هم چنین کوتاه شدن پروسه طلاق می شود. هم چنین دیگر لازم نیست که زوجین در مراحل طلاق توافقی حضور داشته باشند تا از اختلافات و تنش های احتمالی که امکان دارد در ملاقات زوجین با هم در جلسه های دادگاه پیش آید جلوگیری می شود.

همان طور که می دانید وجود داشتن وکیل طلاق توافقی مستلزم هزینه حق الوکاله است ولی با اقدامات درست وکیل طلاق توافقی در البرز از هزینه های بیخود و بی جهت جلوگیری می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با گروه حقوقی وکلای طلاق در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *