تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در زاهدان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در زاهدان + بهترین وکیل طلاق زاهدان

امورزه دادگاهها پر از پرونده های طلاقی می باشد که سالها ادامه دارد و هنوز به دلیل لجاجت های طرفین به نتیجه ای نرسیده است. پرونده هایی که علی رغم همه دردسرهای و حالات روانی بعد از زندگی مشترک  هنوز رسیدگی به انها ادامه داشته و زوجین  سعی در آزار و اذیت بیشتر هم دارند .

گاها در این دعاوی نیز خانواده ها نیز وارد شده و انها نیز به دلیل مشکلاتی که برای فرزندانشان  پیش امده است علیه طرفین طرح دعاوی متعدد می نمایند .

در این نوشتار به بررسی یک راه حل آسان و کوتاه برای این موضوع می نماییم که امید است تا انتهای با ما همراه باشید.

برای حل موضوع فوق اخیرا مطابق قانون زوج و زوجه می توانند دعوی طلاق خود را به صورت توافقی مطرح نمایند که هم  مشکل پیش امده زوتر خاتمه پیدا نماید و هم زوجین با هزینه و وقت کمتری به نتیجه مورد نظر خود برسند.

در خصوص طلاق توافقی  همان قانون مربوط به سال 1397 هم اکنون در جریان بوده و  از ان زمان قانون جدید یتصویب نشده و یا قانون فوق تغییری ننموده است.

براساس این قانون  زوج و زوجه می توانند در صورتی از زندگی مشترک ناامید شده و دیگر قادر به حل اختلافات فی مابین نباشند به صورت مشترک دادخواست طلاق توافقی خود را به دادگاه ارائه دهند.

vokalaye talagh

زوجین می توانند قبل از ارائه طلاق توافقی با یک دیگر بر سر تمامی حق و حقوقات قانونی خود به تفاهم رسیده و یا با استفاده از وکلای مجرب دادگستری در این خصوص به تفاهم برسند.

این حقوق می تواند جزء حقوق مادی شخص باشند مانند مهریه که زوجه می تواند در خصوص دریافت کردن و یا نکردن آن تصمیم بگیرد.

در خصوص مهریه ذهنیت جامعه بدین صورت شکل گرفته است که در طلاق توافقی  زن کلا حق دریافت مهریه را ندارد ولی این موضوع وجه قانونی نداشته و زوجه می تواند در این خصوص حتی بعد از طلاق دادخواست  الزام زوج به پرداخت مهریه را مطرح نماید.

در خصوص حضانت فرزندان مشترک نیز در صورتی که هر کدام از زوجین حضانت فرزندنا مشترک را به عهده بگیرد. طرف دیگر نیز می تواند از دادگاه تقاضای تعیین وقت برای ملاقات با فرزند خود را داشته باشد.

اما برای طرح دادخواست طلاق طرفین باید چه مدارکی را به دادگاه ارائه نمایند ؟

بلرای طرح دادخواست طلاق توافقی زوجین باید 1- کپی و اصل سند ازدواج ، 2- کپی مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی 3- در صورتی که قبلا به نزد مشاور رفته باشند .

بعد از ارائه دادخواست طلاق توافقی هر کدام از زوجین در صورتی که حاضر به سازش و ادامه زندگی مشترک باشد حتی در صورتی که جلسات مشاوره به تمام رسیده باشد می تواند از عمل خود پشیمان شده و  تقاضای کنسل کردن موضوع را بکند.

اما در صورتی که تمامی موارد به اتمام رسیده باشد و یکی از طرفین حاضر به حضور در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق نباشد  بسته به اینکه کدام یک از طرفین حاضر به حضور در دفتر ثبت ازدواج و طلاق نباشد موضوع متفاوت خواهد بود .

اگر زوجه حاضر به  رفتن به دفتر ثبت ازدواج و طلاق نباشد زوج  چون قانونا حق طلاق با می وی باشد می تواند به تنهایی به دفترخانه رفته و طلاق را ثبت نماید .

اما اگر زوج حاضر به حضور در دفتر خانه نباشد زوجه نمی تواند به تنهایی طلاق بگیرد و تنها در صورتی می تواند  که قبلا وکالت در طلاق را گرفته باشد و در صورتی که زوجه به هیچ وجه حاضر به این امر نباشد می تواند به دلیل عدم انجام تعهدات علیه زوج طرح دعوی دریافت حقوق  قانونی خود را بنماید و وی را به این امر مجبور نماید.

در تمامی موارد فوق هر کدام از زوجین برای اینکه بخواهند به صورت مطمئن تری پرونده خود را به جلو ببرند و تا در انتهای صدور حکم به مشکل بر نخورند می توانند  از وکلای خانواده در زمینه سازش و انجام تعهدات و حتی حضور در دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق استفاده نمایند .

در صورتی که طرفین برای موضوع خود دارای وکیل باشند در این صورت تنها ملزم به چند جلسه حضور در دفترخانه بوده و غیر از این  هیچ گونه کار دیگری لازم نیست در این مورد انجام دهند و وکیل محترم دادگستری خود قفانون حق انجام کلیه امور را دارا می باشد .

البته برای ثبت طلاق طرفین باید بدون هیچ اکراه و اجباری در دفترخانه حضور یافته و امور خود را انجام بدهند.

زوجه نیز در صورتی وکالت در طلاق را قبلا دریافت نموده باشد می تواند به تنهایی به دفتر خانه رفته و خود را مطلقه نماید.

در این نوشتار به صورت مختصر و کلی به بحث طلاق توافقی و مدارک مورد نیاز و نحوه انجام و مراحل ان پرداخته شده و در انتها مراتب مربوط به حضور در دفترخانه و همچنین اجرای صیغه طلاق مورد بحث قرار گرفت.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *