تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در فشم

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در فشم + بهترین وکیل طلاق فشم

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی+ شرایط طلاق توافقی در فشم

گاهی پیش می آید که افراد بعد از ازدواج متوجه می شوند که نمی توانند با یکدیگر به زندگی مشترک شان ادامه دهند یا هیچ تفاهمی با هم ندارند، بنابراین تصمیم می گیرند که به زندگی مشترک شان پایان دهند.

البته همیشه این طور نیست که دو طرف قصد ادامه زندگی را نداشته باشند، بلکه  ممکن است که یا زن و یا مرد، یعنی یکی از طرفین به این نتیجه برسد که نمی تواند، در کنار شریک خود به زندگی ادامه دهد و در این صورت خواست طلاق می دهد، بنابراین در خواست طلاق یا از طرف مرد یا از طرف زن است که می تواند با توافق آن ها نیز صورت بگیرد.

پس به طور کلی طلاق بر اساس نوع در خواست دهنده مختلف است. جالب است بدانید که این نوع طلاق با توجه به اینکه نوع خاصی از طلاق است در آن هزینه ها و نوع صدور حکم و حتی مراحل طلاق هم منحصر به فرد است.

معرفی طلاق توافقی در فشم

طلاق توافقی به نوع خاصی از طلاق گفته می شود که دارای قواعد خاص و منحصر به فردی است و فقط از قوانین طلاق تبعیت می کند و خود دارای قوانین خاصی است.

در واقع این نوع طلاق با این حال که مزایای زیادی دارد اما از معایبی نیز برخوردار است. به بیان دیگر یکی از انواع طلاق ها طلاق توافقی در فشم بوده است که در آن زوجین خیلی مسالمت آمیز از هم جدا می شوند و بر سر مسائل مهم و مشترک بین هم توافق می کنند.

جالب است بدانید که همانطور که برای ازدواج قوانینی وضع می کنند، طلاق را هم به عنوان کلید و راه حل مشکلات حساب می کنند. در واقع علی رغم اینکه طلاق عملی مذموم است، اما گاها تنها راه حل مشکلات در مواردی که طرفین هیچ سازشی با هم ندارند و با هم بودن شان تنها باعث آزار یکدیگر می شود، است که در این صورت چاره ای جزء جدایی نیست.

به همین امر در قانون راه ها و روش هایی زیادی برای جدایی وجود دارد که بر این اساس می توان آن را به طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن، طلاق توافقی در فشم  تقسیم بندی کرد.

طلاق توافقی به گونه ای است که در آن زن و مرد در مورد سرنوشت، حقوق و تکالیف مالی و غیر مالی با یکدیگر توافق می کنند و بعد اقدام به دادخواست طلاق و مراجعه به دادگاه می کنند. آنچه که در رابطه با طلاق توافقی لازم به ذکر می باشد این است که معمولا رسیدگی به این نوع از طلاق در دادگاه متفاوت از سایر انواع طلاق است.

طلاق توافقی در فشم

شرایط طلاق توافقی در فشم

  • شرایط عمومی طلاق توافقی

توجه داشته باشید که همچون سایر انواع طلاق در طلاق توافقی هم باید دادخواست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال شوند و سپس پرداخت هزینه دادرسی صورت بگیرد.

در واقع آنچه که باعث متمایز شدن طلاق توافقی با سایر طلاق ها می باشد، این است که در طلاق توافقی در فشم اجبار است که هر دو نفر در دفاتر خدمات حضور پیدا کنند و اقدام به تقدیم و امضا دادخواست طلاق کنند.

این در حالتی است که در سایر طلاق ها یعنی درخواست طلاق از طرف مرد یا زن حضور فرد درخواست کننده برای دادخواست طلاق کافی است.

همچنین لازم است که تمامی حق و حقوق زوجه به طور تمام و کمال پرداخت شود و یا اینکه زوجه آن را ببخشد. و در نهایت صادر کردن حکم طلاق توافقی نیاز به ارائه گواهی عدم بارداری از طرف زوجه و رعایت عده طلاق را هم دارد.

  • شرایط اختصاصی طلاق توافقی در فشم

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم بر خلاف سایر طلاق ها در طلاق توافقی شرط ارجاع به داوری وجود ندارد و به جای آن دو نفر برای دریافت رای طلاق توافقی باید قبل از ارائه دادخواست برای دریافت گواهی عدم سازش یا همان انصراف از  درخواست به مراکز مشاوره خانواده بهزیستی مراجعه کنند.

همچنین برای ارائه حکم طلاق توافقی در فشم هم نیاز است که توافق در تمام حقوق و تکالیف مالی و غیر مالی انجام بشود.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی

قطعا مانند همه دعاوی، ارائه دادخواست طلاق نیازمند ارائه مدارک قانونی است، در واقع وجود این مدارک به قدری مهم است که در صورت نبود آن امکان ارجاع دادخواست از دفاتر قضایی به دادگاه ممکن نیست و حتی اگر این اتفاق رخ دهد نیز آن دادخواست به دفاتر خدمات برگردانده می شود.

اما این مدارک برای ارائه دادخواست طلاق توافقی در فشم شامل چیست؟ در واقع شامل اصل و کپی شناسنامه به همراه اصل و کپی کارت ملی و نسخه ی کپی و اصل عقد نامه یا همان سند ازدواج است‌.

به جزء ابن موارد نیاز است که زوجه در صورت باردار نبودن آن گواهی را به دادگاه ارائه دهد، البته حتما باید در کنار آن گواهی عدم سازش یا همان عدم انصراف از طلاق توافقی را به دفاتر قضایی برای ثبت در خواست ارائه کند.

برای طلاق توافقی به چه وکیلی نیازمند هستیم؟

در واقع شما برای طلاق توافقی، قطعا نیازمند بهترین وکیل طلاق توافقی در فشم هستید. در واقع داشتن یک وکیل خوب و یک مشاور حقوقی با تجربه می تواند برای جریان طلاق به شما کمک بزرگی بکند.

اما توجه داشته باشید که داشتن یک وکیل با تجربه کافی نیست و حتما باید فردی را انتخاب کنید که تخصص آن در دعاوی خانواده باشد و اینکه از رساندن ضرر و اثرات سوء جلوگیری خواهد کرد.

آنچه که در هنگام انتخاب وکیل باید دقت کنید قدرت دفاع از حق شما، مهارت بالا و نحوه برخورد ان است و صرفا به این توجه نکنید که فرد تجربه بالایی دارد، با این حال که داشتن تجربه بالا مهم است اما ملاک اصلی نیست.

سخن پایانی

امروزه طلاق توافقی تبدیل به یکی از رایج ترین نوع طلاق شده است و به راحتی زوجین را به اهداف شان می رسانند. در این نوع طلاق شما نیازمند مدارک مهمی، همچون شناسنامه، سند ازدواج و گواهی عدم سازش و بارداری هستید که برای ثبت دادخواست طلاق در دفاتر به کار می آید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *