تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در فیروزکوه

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در فیروزکوه + بهترین وکیل طلاق فیروزکوه

توضیحاتی درباره طلاق توافقی در فیروزکوه

دلایل و عوامل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند زوجین تصمیم بگیرند که از یکدیگر جدا شوند. عدم سازش، عدم تفاهم، مشکلات اقتصادی و… برخی از دلایل اصلی طلاق در چندین دهه اخیر است.

متأسفانه باید گفت که امروزه آمار طلاق به شدت بالا رفته است و بسیاری از زوجین پس از گذشت چندین سال زندگی مشترک تصمیم می‌گیرند که از هم جدا شوند.

دادخواست طلاق می‌تواند از طرف زن یا مرد تنظیم شود. برای اینکه دو طرف بتوانند از یکدیگر جدا شوند باید مراحل بسیار زیادی را پشت‌سر بگذارند.

شرکت در جلسات حضوری در دادگاه و سعی در برطرف‌کردن مشکلات و اختلافات می‌تواند برای بسیاری از زوجین خسته‌کننده باشد چراکه زوجین باید برروی برخی از موارد به توافق برسند تا بتوانند از یکدیگر جدا شوند.

به همین علت امروزه تعداد بسیار زیادی از زوجینی که قصد جدایی از هم را دارند قبل از حضور در دادگاه و تنظیم دادخواست طلاق، برروی بسیاری از موارد و مسائل به توافق دو طرفه می‌رسند.

برای مثال زوجین برروی برخی از موارد ازجمله پرداخت نفقه فرزند، مهریه، حق دیدن فرزندان، و… به توافق می‌رسند با این کار مراحل طلاق بسیار زودتر به اتمام می‌رسد و دیگر لازم نیست ساعت‌ها و روزهای طولانی در انتظار حکم نهایی قاضی باشید.

در این مقاله سعی داریم درباره طلاق توافقی در فیروزکوه و مراحل طلاق توافقی توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کنیم پس با ما همراه باشید.

طلاق توافقی در فیروزکوه

مراحل طلاق توافقی در فیروزکوه

در این بخش از مقاله می‌خواهیم درباره مراحل طلاق توافقی در فیروزکوه صحبت کنیم.

باید اشاره کرد که بدون حضور دادگاه و بدون گرفتن اجازه و حکم قاضی نمی‌توانید از همسر خود جدا شوید پس زوجینی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند باید ابتدا به نزد قاضی بروند و حکم طلاق را دریافت نمایند. مراحل طلاق توافقی عبارتند از:

_امروزه سامانه‌ای به نام سامانه تصمیم راه‌اندازی شده ‌است که زوجین باید در این سامانه درخواست طلاق را ثبت نمایند. برای اینکار باید وارد سایت شده و مشخصات شخصی خود را وارد نمایید سپس علت و دلایل خود را برای گرفتن تصمیم طلاق ذکر نمایید و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

درخواست شما به یکی از شعبات دادگاه خانواده شهر شما ارسال خواهد شد و شما باید در زمان مقرر شده به این شعبه مراجعه نمایید. هنگامی که به شعبه دادگاه خانواده می‌روید برای شما جلسات مشاوره حضوری گذاشته می‌شود شرکت در این جلسات برای گرفتن طلاق اجباری می‌باشد.

هدف از برگزاری این جلسات حل کردن اختلافات و مشکلات بین زوجین بوده و مشاور سعی دارد راه‌حل‌ها و راهکارهای مناسبی را پیش‌روی زوجین قرار دهد در صورتیکه مشاور بتواند مشکلات بین زوجین را رفع کند، زوجین می‌توانند بدون حضور در دادگاه به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

اما اگر حضور در این جلسات که معمولا بین 1 تا 5 جلسه می‌باشد، هیچ مشکلی را حل نکرد، گواهی عدم سازش و عدم انصراف از طلاق برای زوجین صادر می‌شود و زوجین باید به نزد قاضی بروند. زن و مرد در حضور قاضی باید تمامی مشکلات و مسائل را بیان کنند و همچنین تمامی مواردی را که برروی آن به توافق رسیده بودند را به صورت مکتوب به قاضی تحویل دهند.

قاضی نیز به تمامی اظهارات زوجین گوش خواهد داد و باتوجه به توافقات آنها حکم طلاق را صادر خواهد کرد. پس از صدور حکم طلاق، زوجین سه ماه فرصت دارند که به یکی از دفاتر رسمی ثبت ازدواج مراجعه نمایند تا صیغه طلاق جاری شود.

در اینجا باید به نکته بسیار مهمی توجه کرد، هیچ سردفتری حق خواندن و ثبت صیغه طلاق را بدون حکم طلاق صادرشده از طرف قاضی را ندارد در صورتیکه مسؤل دفترخانه بدون حکم طلاق، صیغه طلاق را جاری کند، گواهی و حکم فعالیت او باطل خواهد شد.

بنابراین گرفتن حکم طلاق برای جداشدن از همسر بسیار مهم و ضروری است. در برخی از موارد مشاهده شده‌است که زوجین پس از صدور حکم طلاق، از تصمیم خود منصرف می‌شوند در این صورت زوجین می‌توانند بدون حضور در دفترخانه، به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است که با تمام شدن مهلت سه ماهه، زوجین نمی‌توانند از یکدیگر جدا شوند و باید بار دیگر به نزد قاضی بروند و حکم طلاق را دریافت نمایند.

 

بهترین وکیل طلاق فیروزکوه

برخی از زوجین برای اینکه بتوانند حق و حقوق خود را در هنگام طلاق از همسر خود دریافت کنند از وکیل کمک می‌گیرند. شما می‌توانید به سایت‌های معتبر و آنلاین مراجعه کنید تا در انجام نام و نشانی بهترین وکیل طلاق فیروزکوه را پیدا کنید.

این سایت‌ها اعتبار بالایی دارند و بسیاری از مردم با مراجعه به آنها می‌توانند روزمه کاری وکلا را مشاهده کنند. شما می‌توانید باتوجه به مشکل خود، یکی از این وکلا را انتخاب نمایید و در جلسات مشاوره شرکت کنید. لازم به ذکر است که برای حضور و شرکت در این جلسات، باید هزینه‌ای پرداخت نمایید. حق‌الوکاله وکلا با یکدیگر متفاوت می‌باشد و نمیتوان هزینه کلی و ثابتی برای آنها اعلام کرد.

حق‌الوکاله وکیل شما به تعداد جلسات مشاوره و همچنین پیچیدگی پرونده‌ و مشکلات شما بستگی دارد واضح است که هرچقدر مشکلات و دعاوی پرونده شما بیشتر باشد باید هزینه بیشتری نیز برای جلسات مشاوره و همراهی وکیل پرداخت نمایید.

در برخی از موارد ممکن است که زوجین به علت نداشتن توان مالی بالا، از حضور و شرکت در جلسات مشاوره و کمک گرفتن از وکیل دوری می‌کنند، باید گفت که شما می‌توانید از جلسات و مشاوره‌های تلفنی با وکلا بهره‌مند شوید هزینه این مشاوره‌ها بسیار کمتر و مناسب‌تر از جلسات مشاوره حضوری می‌باشد البته کیفیت مشاوره‌های تلفنی با جلسات حضوری کاملا برابر بوده و شما می‌توانید تمامی مشکلات را با وکیل در میان بگذارید.

برای اینکه بتوانید مدارک و اسناد را به وکیل نشان دهید می‌توانید عکس این مدارک را از طریق برنامه‌های مجازی مانند واتساپ برای وکیل بفرستید تا او بتواند تمامی آنها را بادقت و تمرکز بالا مطالعه کند و در نهایت راه‌حل و راهکار مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

لازم به ذکر است افرادی که از وکیل طلاق برای به اتمام رساندن پرونده و مراحل طلاق کمک می‌گیرند بسیار سریعتر به نتیجه می‌رسند. مراحل طلاق با کمک وکیل کمتر از یک ماه طول می‌کشد این درحالیست که بدون کمک وکیل این مراحل حدود سه ماه طول خواهد کشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد درباره طلاق توافقی در فیروزکوه توضیحات مفید و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که طلاق توافقی به کسانی که می‌خواهند مراحل طلاق را بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن به اتمام برسانند، پیشنهاد بسیار عالی است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *