تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در پیشوا

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در پیشوا

طلاق توافقی به طلاق هایی گفته می شود که زوجین به خاطر تفاهم نداشتن از هم و یا هر دلیل دیگری دوست دارند بدون هیچ دردسری به صورت توافقی از هم جدا شوند. هم چنین توافق آنها در خصوص مهریه، جهیزیه، نفقه، حضانت و سرپرستی بچه به عهده ی کدام یک از آنها باشد. بعد از آن معلوم شدن تکلیف بچه که پیش پدر باشد یا مادر، ملاقات بچه به چه صورت باشد. این توافق ها برای دادگاه خانواده محترم است و آنها را قبول می کند. به عنوان مثال اگر زوجین با هم توافق کنند که زوجه مهریه را در مقابل طلاق می بخشد یا کل مهریه را قبل از طلاق می خواهد بگیرد. در ادامه تمامی مراحل طلاق توافقی در پیشوا را برای شما بیان می کنیم.

قانون کلی طلاق توافقی در کشور به چه صورت است؟

مدتی است که قانون و شرایط طلاق توافقی در پیشوا(به انگلیسی:consensual divorce in Pishva) تغییر کرده است و زوج هایی که قصد طلاق توافقی دارند باید در مرحله اول به سامانه نوبت دهی طلاق مراجعه کنند و اطلاعات خود را در آن ثبت کنند و از مرکزهای غربالگری نوبت بگیرند و در نوبت گرفته شده به مراکز غربالگری مراجعه کنند و مراحل اداری در رابطه با طلاق توافقی را طی کنند. بعد از انجام مراحل گفته شده و موقعی ای که مشاوره های لازم را به آنها دادند، باید گواهی عدم انصراف از طلاق را از مراکز غربالگری را بگیرند.

بعد گواهی را موقع ثبت طلاق توافقی به دفترهای خدمات الکترونیک تحویل دهند، و این دفاتر دادخواست شما را ثبت می کنند و بعد از آن دفاتر خدمات الکترونیک دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده ارجاع می دهند. به این نکته توجه داشته باشید که این قوانین مربوط به طلاق های توافقی است و قوانین مربوط به طلاق یک طرفه طبق روال گذشته است.

اگر زوجین دوست دارند که طلاق توافقی آنها به صورت غیر حضوری باشد و میلی به شرکت در جلسه های مشاوره و وقت های داده شده برای حضور دادگاه را نداشته باشند. این امکان برای آنها ایجاد شده است که از بهترین کارشناسان و وکلای پیشوا که دارای تجربه ها و مهارت های خیلی زیادی دارند، کارهای مربوط به طلاق توافقی آنها را در کمترین زمان انجام دهند.

هزینه های طلاق توافقی

هزینه های طلاق توافقی در پیشوا معمولا شامل مواردی مانند هزینه مشاوره خانواده که در دادگاه است، هزینه آزمایش بارداری، هزینه برای ثبت دادخواست طلاق، هزینه طلاق که باید به محضر دار پرداخت شود، هزینه ی حق الوکاله وکیل در صورتی که وکیل برای طلاق توافقی گرفته باشند. هم چنین اگر طلاق زوجین به صورت توافقی باشد و دادخواست طلاق توافقی از طرف دو نفرشان باشد هزینه ها بین آنها تقسیم می شود.

مزیت های طلاق توافقی در پیشوا

• دیگر نیازی به تشکیل دادن پرونده های متعدد در دادگستری نیست.

• از حضور پیدا کردن پشت سر هم زوجین در دادگستری جلوگیری می کنند.

• اظهار نظر دادن زوجین در طلاق و صادر کردن گواهی عدم سازش

• کاهش یافتن زمان صدور گواهی که مربوط به  جواز برای اجرای طلاق است.

• درگیری های احتمالی در دادگاه های خانواده کمتر می شود و باعث کاهش یافتن تنش ها بین خانواده های زوجین می شود.

vakil talagh

نفقه طلاق توافقی

نفقه یکی از مواردی است که مربوط به حقوق زن در زندگی مشترک زناشویی است که مرد باید آن را پرداخت کند و بعد از انعقاد شدن عقد ازدواج، مرد وظیفه دارد که نفقه را به زن پرداخت کند.پرداختن نفقه به زن تا موقعی است که عدم تمکین او از زوج باشد. پرداخت نفقه توسط مرد تا قبل از طلاق است و بعد از طلاق مرد دیگر نفقه را پرداخت نمی کند و فرقی نمی کند که طلاق توافقی یا یک طرفه باشد.

هم چنین تنها نفقه ای که مرد باید بعد از طلاق بدهد  در صورتی امکان دارد که او بچه داشته باشد، در این صورت باید نفقه بچه را پرداخت کند. مبلغ نفقه  فرزند و نحوه ی پرداخت نفقه را دادگاه با همکاری کارشناس های نفقه تعیین می کند.

حضانت فرزندان در طلاق های توافقی به چه صورت است؟

براساس ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی، حضانت بچه های کوچک تا سن هفت سالگی وظیفه مادر است و بعد از هفت سالگی حضانت به پدر بچه ها داده می شود. هم چنین بعد از هفت سالگی زوجین برای نگه داری از بچه ها با اختلاف داشته باشند، دادگاه با رعایت مصلحت خود حضانت بچه ها را به یکی از آنها می دهد. اگر بچه زوجین دختر باشد و سن او بیشتر از نه سال باشد و هم چنین اگر بچه پسر باشد و سن او هم بالای پانزده باشد، خودشان باید تصمیم بگیرند که پیش کدام یک از زوج ها باشند.

مهریه در طلاق توافقی

طلاق توافقی موقعی انجام می شود، که زوجین موضوع مهریه را بین خودشان حل کرده باشند و دادگاه گواهی عدم سازش را برای آنها صادر کرده باشد. زن در خصوص مهریه می تواند کل یا قسمتی از مهریه را ببخشد و برای پرداخت مابقی مهریه می تواند به مرد فرصت دهد یا می تواند در مقابل بعضی از امتیازات کل مهریه یا بخشی از آن را ببخشد.

بهترین وکیل طلاق توافقی

تا چند سال پیش زوج هایی که قصد طلاق توافقی داشتند به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کردند و درخواست طلاق توافقی را می دادند و بعد از آن صیغه طلاق بین آنها جاری می شد و در شناسنامه آنها مهر طلاق زده می شد. ولی هم اکنون قوانین طلاق توافقی عوض شده است و زوجین باید در جلسه های مشاوره و جلسه های دادگاه مراجعه کنند. همچنین در صورت مشاوره گرفتن از یه وکیل، او در مدت زمان کمتری دادنامه طلاق آنها را از دادگاه می گیرند.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر دز این زمینه با گروه تخصصی وکلای طلاق همراه باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *