تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در چهاردانگه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در چهاردانگه

یکی از انواع روش های طلاق، طلاق توافقی است که در قانون هیچ تعریفی برای آن گفته نشده است. طلاق توافقی در چهار دانگه روشی است که در آن زن و مرد توافق می کنند که از یکدیگر به طور توافقی و یا اصطلاحا دوستانه جدا شوند و این توافق نامه را به دادگاه های قضایی ارائه می دهند.

در واقع با توجه به اسم این روش طلاق می توان متوجه ماهیت آن شد و اینکه در واقع به روشی که طی آن زن و مرد برای جدا شدن از هم یکسری توافقات در رابطه با موضوعاتی که مربوط به رابطه و زندگی مشترک شان است، انجام می دهند و آن را به دادگاه ارائه می دهند که دادگاه بنابر آن حکم صادر می کند، طلاق توافقی می گویند.

تمامی توافقات بین دو طرف باید روی کاغذ هم آورده شود تا دادگاه آن را بپذیرد. در واقع در دادگاه هرگونه توافقی که بین دو طرف صورت بگیرد را در ارائه حکم تاثیر می دهد و آن را در گواهی عدم سازش ذکر می کند. جالب است بدانید که مهم ترین حکم ها در طلاق توافقی همان حکم عدم سازش است.

طلاق توافقی در چهاردانگه (به انگلیسی:consensual divorce in chahar dangeh) یک سری مزایا هم برای زوجین و هم برای دادگاه دارد، زیرا هم زن و مرد سریع تر به خواسته شان می رسند و هم اینکه دادگاه حکم را سریع تر صادر می کند. البته لازم است بدانید که در این بین وجود بهترین وکیل توافقی چهاردانگه هم بی تاثیر نیست که در ادامه مزایا حضور وکیل خوب را ذکر می کنیم.

مزایا بهترین وکیل طلاق توافقی در چهاردانگه

  • بدون حضور موکل هم مراحل طلاق انجام می شود و هیچ دردسری برای موکل نخواهد داشت.
  • داشتن یک وکیل با تجربه و آشنا به روند طلاق باعث می شود که تمامی مراحل طلاق توافقی در چهاردانگه در کمترین زمان ممکن انجام شود.
  • نیاز به حضور هیچ کدام از زوجین نیست و آن ها می توانند با دادن یک حق وکالت به وکیل خود تمامی کار ها را به او بسپارند.
  • تنظیم دادخواست طلاق توافقی در صورتی که ناقص تنظیم شوند باعث می شود که زمان رسیدگی و دادرسی آن طولانی تر شود و یا حتی اگر اشتباه تنظیم شود تاثیر زیادی بر روی آثار حقوقی خواهد گذاشت و اگر به آن رسیدگی نشود مشکلات بزرگ تری را به وجود می آورد. پس برای طلاق توافقی در چهاردانگه وجود بهترین وکیل توافقی در چهاردانگه از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • از آن جایی که با وجود وکیل نیاز به حضور موکل نیست، پس در نهایت هیچ تنش و اختلافاتی بین دو طرف به وجود نخواهد آمد.
  • وجود یک وکیل کار بلد مانع از طولانی شدن روند طلاق می شود.
  • با این حال که قطعا وجود وکیل هزینه هایی دارد اما از هزینه های بی جهت هم جلوگیری می کند.

vakil talagh

هزینه طلاق توافقی در چهاردانگه

هزینه هایی که طلاق توافقی دارد به طور کلی شامل موارد زیر است؛

  • هزینه آزمایش بارداری، زیرا در صورت باردار بودن مشکلاتی در روند طلاق ایجاد می شود و فرقی در نوع طلاق ندارد.
  • هزینه طلاق در محضر
  • هزینه حق الوکاله طلاق برای بهترین وکیل طلاق توافقی چهاردانگه

البته توجه داشته باشید این هزینه ها برای روش های گوناگون طلاق، مختلف است و در صورتی که طلاق از نوع توافقی باشد و در خواست از طرف دو نفر یعنی زن و مرد ارائه شود این هزینه ها بین آن ها تقسیم می شود. هزینه دیگری هم وجود دارد که بعد از ثبت دادخواست طلاق و تعیین شعبه دادگاه تعیین می شود و با توجه به این موضوع که در طلاق توافقی داوری حذف می شود و به جای آن مشاوره خانوادگی وجود دارد هم  واحد مشاوره دادگاه هزینه ای را برای زوج و زوجه در نظر می گیرد. این هزینه در همه جا یکسان نیست.

مدت زمان طلاق توافقی در چهاردانگه

بیشترین زمان برای طلاق توافقی حدود یک ماه است که در طی این یک ماه  در تمامی شعبه های چهار دانگه روند طی کردن مراحل شامل ثبت دادخواست در دفتر خدمات قضایی، تعیین شعبه دادگاه، مراجعه به شعبه و در نهایت صدور گواهی عدم سازش است. البته در نظر داشته باشید که این زمان با وجود بهترین وکیل طلاق توافقی در چهاردانگه حتی به کمتر از یک ماه نیز می رسد. اما اگر بدون وکیل صورت بگیرد بین ۳ الی ۴ ماه طول می کشد. ولی این تایم برای همه شهر های یکسان نیست و می تواند متفاوت باشد.

اسامی بهترین وکیل طلاق توافقی در چهاردانگه

  1. زینب شاه مرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با شماره پروانه ۱۷۵۴۲ می باشد. به افرادی که قصد اعطای وکالت به وکلاء پایه یک دادگستری را دارند بسیار توصیه می کنیم.
  2. عظیم رضائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با شماره پرونده ۲۳۴۹۰ می باشد که یکی از بهتربن وکیل های پایه یک دادگستری است.
  3. سمیرا دادورشرق وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با شماره پرونده ۱۷۵۴۶ است که در حوزه شکایت های کیفری و خانوادگی فعالیت می کند.
  4. 4.       فرزاد محبوبی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با شماره پروانه ۲۳۶۱۷ است که یکی از با تجربه های شکایت های خانوادگی است.

 سخن پایانی

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زن و مرد بنا به دلایل مختلفی تصمیم می گیرند که به زندگی مشترک خود پایان دهند و از هم جدا شوند. در واقع زمانی به این نتیجه می رسند که متوجه می شوند زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و تصمیم به جدایی و شروع مرحله طلاق می کنند. جهت دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه با گروه حقوقی وکلای طلاق در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *