تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در کیش

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در کیش + بهترین وکیل طلاق توافقی در کیش

طلاق توافقی همانطور که از اسمش مشخص است، به طلاقی گفته می‌شود که زوجین میل دارند با تفاهم یکدیگر از هم جدا شوند و باهم درباره‌ی مسائل مرتبط با مهریه، نفقه، حضانت و … توافق می‌کنند و آن را به دادگاه اعلام می‌کنند.

به هرحال در زمانی که یک زوج تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند، با مشکلات و چالش‌های فراوانی رو به رو می‌شوند و اگر بخواهیم به صورت منطقی به این موقعیت نگاه کنیم، بهتر است زوجین تصمیم به توافق بگیرند تا هم روند حقوقی سریع‌تری را پیش رو داشته باشند و هم از نظر روانی آسیب کمتری ببینند.

در طلاق توافقی در کیش  زن و مرد در ابتدای مسیر باهم تصمیم می‌گیرند که درباره‌ی تمامی حقوق و تکالیفشان و تمام مسائل مالی و غیرمالی توافق کنند و به اشتراک نظر برسند.

در این نوع طلاق دادگاه توافقات بین زن و مرد را محترم می‌دارد و هر توافقی که خلاف مقررات آمره کشور نباشد، از نظر دادگاه مورد قبول است و دادگاه رأی به طلاق توافقی صادر می‌کند، به این رأی گواهی عدم امکان سازش می‌گویند.

در حال حاضر با بالا رفتن سطح آگاهی زوجین، طلاق توافقی در کیش طرفداران بسیاری پیدا کرده است و زوج‌های بسیاری ترجیح می‌دهند که وقتی قرار به جدایی و طلاق است، این نوع طلاق را انتخاب کنند.

در طلاق توافقی زوجین چگونه درباره مهریه توافق می‌کنند؟

زوجین ممکن است باهم توافق کنند که زوجه بخشی یا کل مهریه اش را ببخشد و برای پرداخت مابقی آن به مرد فرصت بدهد. گاهی نیز ممکن است زن در مقابل بخشش تمام یا بخشی از مهریه اش از مرد امتیازاتی بخواهد. در تمام این موارد در طلاق توافقی در کیش، باید زن و مرد درباره‌ی تمام مراحل و چگونگی آن باهم توافق کنند.

vakil

طلاق توافقی در کیش چه مراحلی دارد؟

امروزه دو راه برای اقدام در مرحله‌ی اول طلاق توافقی وجود دارد و هر زوجی می‌تواند متناسب با شرایطی که دارد از یکی از آن‌ها استفاده کند.
راه اول این است که زوجین در سایت تصمیم ثبت نام می‌کنند و چندین جلسه‌ی مشاوره را طی مدت چهل‌و پنج روز می‌گذرانند و اگر همچنان نظرشان بر طلاق باشد، از سوی مرکز مشاوره یک گواهی عدم انصراف از طلاق می‌گیرند و سپس دادخواست خود را در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می‌کنند.

لازم است بدانید اگر از این طریق برای طلاق توافقی اقدام می‌کنید، باید در جلسات مشاوره حضور پیدا کنید.

راه دیگر این است که دادخواست طلاق از طرف یکی از زوجین ثبت می‌شود و دیگر لازم نیست زوجین به مشاوره بروند. وکیل طلاق توافق‌های زوجین را صورت جلسه می‌کند و از زوجین امضاهای مورد نیاز را می‌گیرد. پس از ارائه‌ی دادخواست یک طرفه طلاق، وکلای زوجین به دادگاه اعلام توافق می‌کنند. زمان اخذ رأی در این شرایط بین ده تا بیست روز کاری خواهد بود. البته توجه داشته باشید که زوجین باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند تا از طریق این سامانه بتوانند پرونده‌ی خود را دنبال کنند و از آخرین اطلاعات آن آگاه شوند.

برای اطلاعات بیشتر از چگونگی روند طلاق توافقی و گرفتن یک وکیل طلاق در کیش می توانید با گروه وکلای پایتخت در ارتباط باشید یا با شماره‌ی 09129353470 تماس بگیرید.

هزینه حق الوکاله وکیل طلاق توافقی در کیش چقدر است؟
با توجه به اینکه وکلا نرخ های گوناگونی برای پرونده‌های مختلف دارند، نرخ مشخصی برای آن وجود ندارد. در اکثر مواقع پنج میلیون تومان و بیشتر نرخ حق الوکاله‌ی وکیل طلاق توافقی است که نصف آن در زمان نوشتن قرارداد و مابقی آن بعد از صدور رأی دادگاه پرداخت می‌شود.

آیا برای طلاق توافقی، مدرک احراز بارداری یا عدم آن لازم است؟
بله. برای طلاق توافقی هم نیاز به احراز بارداری زوجه یا عدم بارداری وی است که به دو طریق انجام می‌شود:
یک) اقرار زوجه به عدم بارداری که موجب صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه می‌شود ولی در نظر داشته باشید که در این صورت نیز برای خواندن صیغه طلاق نیاز به این است که زوجه گواهی عدم بارداری از آزمایشگاه داشته باشد.
دو)مراجعه‌ی زوجه به آزمایشگاه و دریافت گواهی عدم بارداری و تحویل آن به دادگاه و گرفتن گواهی عدم امکان سازش از دادگاه و مراجعه به دفاتر طلاق برای خواندن صیغه طلاق.

اگر زوجه باکره باشد، آیا نیازی به گواهی عدم بارداری است؟

اگر زوجه باکره باشد دیگر نیازی به اقرار وی به عدم بارداری و داشتن گواهی بارداری نیست. در این شرایط برای انجام طلاق توافقی در کیش لازم است زوجه با داشتن معرفی‌نامه از دادگاه، به پزشکی قانونی مراجعه کرده و گواهی سلامت بکارت اخذ کند.

برای انجام طلاق توافقی در صورتی که زوجه یائسه باشد، نیازی به گواهی عدم بارداری است؟
برای خواندن صیغه طلاق اگر زوجه یائسه باشد، گواهی عدم بارداری لازم نیست.

توافق درباره‌‌ی جهیزیه در طلاق توافقی به چه شکل است؟

در طلاق توافقی در کیش، جهیزیه ای که زوجه با خود به خانه‌ی مشترک می‌آورد، در هر صورت برای خود او است و صاحب همه‌ی وسایلی که زوجه آورده است، خود زوجه می‌باشد. البته نیاز است که زوجه ثابت کند که وسایل را خودش آورده است. در غیر اینصورت در طلاق توافقی در کیش زوجین می‌توانند درباره‌ی مسئله‌ی جهیزیه توافق کنند.

نکاتی درباره‌ی طلاق توافقی:

یک) در طلاق توافقی نیازی نیست که زوجه مهریه خود را ببخشد بلکه می‌تواند هر توافقی مابین زوجین صورت بگیرد.

دو)در طلاق توافقی شرط ارجاع به ‌داوری وجود ندارد و باید زوجین به جای این شرط، به جلسات مشاوره بروند و گواهی عدم انصراف از طلاق دریافت کنند.

سه)توافق در طلاق توافقی در کیش، به معنای توافق در تمام مسائل مالی و غیر مالی و حقوق و تکالیف زوجین است.

چهار)در طلاق توافقی نیاز است که زوجین یا وکلای هر دو طرف، دادخواست طلاق را امضا کنند اما در طلاق‌هایی که توافقی نیستند، فقط طرفی که درخواست طلاق داده است باید دادخواست را امضا کند.

پنج)مدارک مورد نیاز برای انجام مراحل قانونی طلاق توافقی در کیش عبارتند از : اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی عقدنامه یا سند ازدواج.

شش)اگر زوجه در طلاق توافقی باکره باشد، طلاق از نوع بائن است و چنانچه باکره نباشد طلاق رجعی است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *