تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق توافقی در کیلان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق توافقی در کیلان+بهترین وکیل طلاق توافقی در کیلان

طلاق و انواع آن چیست؟ در واقع آنچه که مشخص است این می باشد که منظور از طلاق، جدایی دو نفر از همدیگر و پایان دادن به زندگی مشترک می باشد. معمولا طلاق بر سه نوع است که آن را بر اساس نوع در خواست کننده طلاق  به چند دسته تقسیم می کنند.

در رابطه با طلاق، تفسره های بسیاری وجود دارد. یکی از انواع طلاق می توان به طلاق توافقی اشاره کرد که روش جدیدی برای جدایی محسوب می شود به همین دلیل در قانون حمایت از خانواده در رابطه با آن بسیار گفته شده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

البته امروزه خیلی از زوجینی که قصد جدایی دارند طلاق توافقی را انتخاب می کنند، چون سریع ترین و بدون دردسرترین نوع طلاق محسوب می شود و البته سریع تر از بقیه دعاوی حکم صادر می شود. به طور کلی با این حال که اصلا به زوجین توصیه نمی شود، اما برای افرادی که قصد جدی دارند و به این نتیجه رسیدند که نمی توانند در کنار هم به زندگی ادامه دهند، طلاق توافقی بهتر است. زیرا بدون دعوا و نزاع می توانند با توافق از یکدیگر جدا شوند.

در طلاق توافقی در کیلان زوج و زوجه با یکدیگر توافق می کنند تا جدا شوند.

معرفی طلاق توافقی

به طور کلی واژه ی طلاق توافقی به معنا جدا شدن به صورت توافقی یا به بیان دیگر بدون نزاع می باشد. عده ای از مردم بر این باور هستند که طلاق توافقی به هیچ مرحله ی دادگاهی نیاز ندارد و تنها کافی است که توافق نامه را به دادگاه ارائه داد، در حالی که بر خلاف تصور عموم مردم طلاق توافقی در کیلان در واقع از قوانین طلاق پیروی می کند، اما خود نیز دارای قوانین منحصر به فردی است. در وقع هر مدارکی که برای طلاق لازم است برای طلاق توافقی هم نیاز دارید. به قدری وجود مدارک نیاز است که نبود آن ها منجر به اتلاف وقت و عدم ثبت درخواست می شود.

گاها پیش می آید که زوجین از سر اشتباه، توافقات خود را بر روی کاغذ نمی نویسند و آن را به دادگاه یا دفاتر قضایی ارائه نمی دهند، در حالی که باید توافق نامه هم بر روی کاغذ نوشته شود و هم دو طرف آن را امضا کنند و سپس به عنوان سند رسمی آن را ارئه دهند تا دادگاه آن توافقات را محترم بشمارد و در صدور حکم تاثیر دهد.

به بیان دیگر در طلاق توافقی سازش و توافقی که بین دو طرف صورت گرفته است در دادگاه به عنوان یک سند رسمی محسوب می شود و در هنگام صدور حکم قید می شود.

vokalaye talagh

نحوه درخواست طلاق توافقی در کیلان

پیش از این هم ذکر کردیم که طلاق توافقی و طلاق از یک قوانین مشترکی پیروی می کنند، مثلا نحوه در خواست طلاق توافقی تقریبا همانند در خواست برای انواع دیگر طلاق است. به بیان دیگر برای دادخواست طلاق توافقی، همچون سایر طلاق ها نیاز به ثبت دادخواست طلاق از طریق دفاتر قضایی و پرداخت هزینه دادرسی می باشد‌. البته تمام مراحل آن ها مثل هم نیستند و تفاوت هایی در نحوه درخواست نیز وجود دارد.

مثلا یکی از انواع این تفاوت ها این است که تا زمانی که زوجین، گواهی عدم انصراف از طلاق را از مشاور بهزیستی دریافت نکنند نمی توانند از طریق آن دادخواست طلاق خود را ثبت کنند. وجود این گواهی یکی از الزامات طلاق است و در صورتی که آن را دریافت نکنند، دادخواست آن ها ثبت نمی شود و یا به دادگاه ارجاع نمی گردد.

یکی دیگر از تفاوت های نحوه درخواست طلاق توافقی در کیلان این است که در طلاق توافقی باید هر دو نفر یا وکیل های آنان در دفاتر قضایی حضور پیدا کنند و سپس آن دادخواست  طلاق را امضا کنند. این در صورتی است که در طلاق یک طرفه یعنی یا از طرف زن یا از طرف مرد، صرفا وجود فرد درخواست کننده در دفاتر قضایی و امضای او کافی است.

برای طلاق توافقی در کیلان وجود چه مدارکی الزامی است؟

روند بررسی دعاوی در دادگاه به این صورت است که با بررسی مدارک و اسناد موجود در پرونده، حکم دادگاه را صادر می کنند. پس وجود مدارک بسیار ضروری و مهم است، اما چه نوع مدارکی باید حتما در پرونده باشند.

لازم به ذکر است که عدم وجود  مدارکی همچون شناسنامه (کپی و اصل آن)، سند ازدواج ( کپی و اصل آن)، کارت ملی (کپی و اصل آن) و همچنین ارائه ی گواهی عدم بارداری یا سلامت از طرف زوجه در ثبت درخواست، مانع از ثبت دادخواست طلاق و ارجاع  آن به دادگاه می شود.

بعد از دریافت حکم دادگاه برای طلاق توافقی در کیلان و اجرای صیغه نامه چه باید کرد؟

بعد از دریافت حکم دادگاه، مرحله نهایی حضور در دفترخانه طلاق و اجرای صیغه نامه است، اما توجه داشته باشید که گواهی عدم سازش دارای اعتباری است. یعنی بنا بر ماده ی ۳۴ قانون حمایت از خانواده، مدت اعتبار گواهی عدم سازش برای دفترخانه ها سه ماه بعد از تاریخ صدور حکم است . در صورتی که این گواهی ظرف سه ماه به دفتر خانه های رسمی طلاق برده نشود یا فردی که آن را به دفترخانه رسمی طلاق برده است ظرف سه ماه حاضر نشود این گواهی صادر شده، منقضی می شود. بنابراین فرصت نهایی زوج و زوجه حدود سه ماه است و پس از آن حکم از اعتبار ساقط می شود. بنابراین از زمان ابلاغ حکم سه ماه بیشتر فرصت ندارید.

سخن پایانی

طلاق توافقی در کیلان امروزه به یکی از رایج ترین نوع طلاق تبدیل شده است که زمان کمتری را از دو طرف می گیرد و آن ها را سریع تر به اهداف شان می رسانند. در رابطه با طلاق توافقی جالب است بدانید که تقریبا همانند سایر انواع طلاق است ولی خود نیز دارای قوانین خاصی است.

افرادی که طلاق توافقی را انتخاب می کنند دیگر مرحله ای به نام داوری ندارند و به حدی آن مشاوره خانواده به مراحل طلاق توافقی اضافه می شود. طلاق توافقی همانند سایر طلاق ها با وجود عوارض مخربی که برای زوج و زوجه و هم کودکان آن ها دارد ولی نسبت به روش های دیگر بهتر است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *