تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مدارک لازم جهت طلاق توافقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مدارک لازم جهت طلاق توافقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید .

 

مدارک لازم جهت طلاق توافقیمدارک لازم جهت طلاق توافقی

ممکن است برای شما سوال شود که برای طلاق توافقی چه مدارکی لازم است؟ به طور کلی از آن جا که روند رسیدگی به هر پرونده طلاق توافقی شرایط خاص خود را دارد شاید به طور کلی نتوان در این خصوص اظهار نظر کرد و قطعا مشورت با یک وکیل خانواده مجرب می تواند راهنمای شما در این زمینه باشد.

به طور کلی در طلاق توافقی مدارکی چون عقدنامه نکاح یا رونوشت آن، شناسنامه و کارت ملی زوجین و صورتجلسه توافق زوجین لازم است. در صورت عدم دسترسی به عقدنامه نکاح می توانید به دفترخانه ای که ازدواج شما در آن محل ثبت شده است مراجعه کنید و رونوشت تهیه نمایید.

یکی دیگر از مدارک لازم برای طلاق توافقی اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق پس از مشاوره خانواده و غربالگری بهزیستی است البته تحت شرایطی با تقدیم دادخواست طلاق از طرف یکی از زوجین طلاق تبدیل به طلاق توافقی شود و در این حالت نیازی به مشاوره در تهران نیست. بدین منظور لازم است مشاوره قبل از طلاق تحت نظارت سازمان بهزیستی و با ثبت نام در سامانه تصمیم انجام شود.

مدارک لازم جهت طلاق توافقیمدارک لازم جهت طلاق توافقی

در مواردی که زوجه یائسه یا باکره نباشد ارائه آزمایشات عدم بارداری زوجه لازم است البته در این خصوص رویه ی دوگانه ای وجود دارد گاهی دادرس دادگاه خانواده ارائه ی آزمایش عدم بارداری را در زمان رسیدگی به پرونده لازم می داند و گاهی ارائه آزمایش عدم بارداری به زمان بعد از صدور رای و هنگام مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق موکول می شود. همچنین در صورتی ادعای دوشیزگی از جانب زوجه لازم است گواهی بکارت با تایید پزشکی قانونی نزد دادگاه ارائه شود.

پس از ارائه مدارک لازم دادگاه اقدام به صدور رای می کند و گواهی به نام گواهی عدم امکان سازش صادر می شود و لازم است در یکی از دفاتر ثبت طلاق ثبت شود وگرنه بعد از گذشت موعد قانونی آن از درجه اعتبار ساقط می شود.

مدارک لازم جهت طلاق توافقیمدارک لازم جهت طلاق توافقی

از آن جا که روند رسیدگی به پرونده ی طلاق توافقی پیچیدگی های خاص خود را دارد لذا برای آگاهی از نحوه تقدیم دادخواست طلاق توافقی و آشنایی با مدارک لازم در طلاق توافقی توصیه می شود حتما با یک وکیل متخصص در امور خانواده مشورت کنید.

وکیل متخصص در امور خانواده به دلیل احاطه و اشراف کامل به رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی شما را در خصوص این مسئله که برای طلاق توافقی چه مدارکی لازم است یاری می کند و ضمنا زوجین با سپردن طلاق توافقی به وکیل مجرب لازم نیست در مراحل دادرسی حضور پیدا کنند.

برای ثبت دادخواست طلاق توافقی باید مدارک زیر در دست باشد :

1- اصل یا کپی برابر اصل شده ی شناسنامه زوجین

2- اصل یا کپی برابر اصل شده ی کارت ملی زوجین

3- اصل یا کپی برابر اصل شده ی عقدنامه زوجین

4-در صورتی که مدارک خود را به هر دلیلی از دست داده اید می توانید المثنی را ارائه نمایید و در مورد عقدنامه نیز با مراجعه به دفترخانه ای که در آن عقد نکاح جاری گشته است درخواست المثنی تأیید شده را نمایید.

5- نامه ی مرکز غربالگری در خصوص گواهی عدم انصراف طلاق و معرفی آنها به مراجع قضایی

6-در صورت همراه داشتن وکیل پایه یک دادگستری وکالتنامه وکیل و در صورت داشتن وکالت در طلاق زوجه باید وکالتنامه طلاق نیز ضمیمه گردد.

7-توافقات طرفین در خصوص تمام حقوق مالی زوجه و مسائل مربوط به فرزند در دادخواست باید مشخصاُ قید گردد.

مدارک لازم جهت طلاق توافقیمدارک لازم جهت طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی، برای انجام و ثبت آن در دفاتر رسمی طلاق و صدورطلاقنامه باید ابتدا از طریق دادگاه نسبت به دریافت گواهی عدم امکان سازش در دادگاه اقدام کرد. پس از آنکه زوجین  بر روی اصل طلاق ، مهریه ، نفقه ، اجرت المثل  و در صورت داشتن فرزند ، نسبت به حضانت فرزند توافق کردند، در خواست صدور گواهی عدم سازش را می دهند.

مدارکی که باید به پیوست دادخواست طلاق توافقی ، توسط خود فرد یا وکیل وی ارائه شود .

1-اصل سند ازدواج ( در صورت فقدان اصل عقدنامه ، رونوشت آن از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح )

2-اصل شناسنامه ی زوجین و کپی کارت ملی زن و مرد .

3- صورتجلسه ی توافق مبنی بر نحوه ی پرداخت یا بذل مهریه ، نفقه و تعیین تکلیف حضانت فرزند مشترک .

4- نظر واحد مشاوره خانواده در دادگاه

5- امضای وکالت نامه ی محضری طلاق توسط زوجین ( در صورت اعطای وکالت در طلاق )

6- گواهی عدم بارداری زوجه

مدارک لازم جهت طلاق توافقیمدارک لازم جهت طلاق توافقی

در صورتی که کار طلاق توافقی خود را به وکیل های گروه وکلای تهران بسپارید، می توانید در سریع ترین زمان ( دو الی سه  روز کاری ) و بدون حضور زوجین این کار را انجام دهید.

انجام کلیه تشریفات و پروسه طلاق توافقی تا صدورحکم دادگاه فقط در دو الی سه روز کاری . بهترین کیفیت و گارانتی انجام کار توسط وکلای حرفه ای و متخصص طلاق توافقی را از ما بخواهید .

همچنین می توانید بدون پرداختن هزینه، سوالات حقوقی خود را راجب مدارک لازم برای طلاق توافقی مطرح کنید و با ما در ارتباط باشید و پاسخ مورد نظر خود را بصورت سریع و کوتاه دریافت کنید .

  • سند ازدواج
  • شناسنامه یا کارت ملی
  • توافق مبنی بر نحوه پرداخت یا بذل مهریه، نفقه، تعیین تکلیف حضانت فرزند مشترک.
  • نظر واحد مشاوره خانواده در دادگاه
  • گواهی عدم بارداری زوجه ( ازمایش باید در مراکز معتبر و یا پزشکی قانونی باشد )
  • در صورت ادعای دوشیزگی زوجه، گواهی بکارت
  • در صورت وکالت داشتن زوجه از زوج، اصل وکالتنامه
  • وکالت نامه محضری طلاق ( تنها در صورتی که وکیل گرفته باشید)

توجه : اگر عقدنامه در دسترس نیست یکی از طرفین میتواند با در دست داشتن شناسنامه به دفترخانه ای که در ان ازدواج کرده اند مراجعه نموده و تقاضای رونوشت کند.

طلاق توافقی همان طور که از اسمش پیداست طلاقیست که زوجین برسر همه چیز توافق دارند به عنوان مثال بر سر مهریه ، حضانت فرزند، نفقه و … که این توافقات را به دادگاه اعلام میدارند. اگر طرفین بر سر موضوعی به توافق نرسند دادگاه درباره ان اظهار نظر خواهد کرد.

دقت داشته باشید که یک وکیل نمی تواند از طرف هردو وکالت داشته باشد. اگر زوجه از زوج وکالت در طلاق داشته باشد وکیل دادگستری، در واقع وکیل با واسطه ی زوج خواهد بود. بنابراین حضور همسر در دادگاه و امضای دادخواست و سایر مدارک از سوی او الزامیست مگر اینکه زوج و زوجه هر کدام به دو وکیل وکالت بدهند که در این صورت نیاز به حضور هیچ یک از زوجین در دادگاه نیست و کلیه اقدامات حتی ثبت و انجام تشریفات طلاق بدون حضور آنها انجام می شود. به شما توصیه میکنیم حتما از وکیل استفاده کنید تا هم از حق خود به خوبی برخوردار شوید و هم با توجه به اگاهی وکیل نسبت به قانون، وکیل می تواند شرایطی را فراهم اورد تا مشکلات احتمالی به وجود نیاید.

مدارک لازم جهت طلاق توافقیمدارک لازم جهت طلاق توافقی

موسسه حقوقی تهران وکیل با سابقه ی بسیار و با دارا بودن وکلایی با تجربه و خبره میتواند با کمترین هزینه، موفقیت در پرونده های شما را تضمین میکند و حتی در صورت نیاز به مشاوره این امکان برای شما فراهم امده تا از مشاوره تلفنی رایگان استفاده کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *