تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

هزینه طلاق توافقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مقاله میخواهیم درباره هزینه طلاق توافقی و چگونگی انجام طلاق توافقی به شما عزیزان توضیح دهیم.شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

هزینه طلاق توافقیهزینه طلاق توافقی

طلاق توافقی بنا به توافق صورت گرفته فی مابین زوجین صورت می گیرد و پس از امضای این توافق نامه از طریق دادگاه نسبت به طلاق اقدام می نمایند. زوجین می توانند هر یک به تنهایی و یا هردو به دفاتر وکالت مراجعه نموده و این امر را به وکلای دادگستری ارجاع دهند.

شاید بخواهید بدانید هزینه طلاق توافقی چقدر است و برای طی چه مراحلی باید اقدام به پرداخت هزینه بنمایید تا بتوانید موفق به گرفتن طلاق به صورت توافقی شوید. برای همین در ادامه اشاره ای به هزینه های مورد نیاز برای گرفتن طلاق به صورت توافقی می شود.

این هزینه ها عبارت هستند از:

  • هزینه مورد نیاز برای شرکت در جلسات مشاوره
  • هزینه مورد نیاز برای ثبت دادخواست و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی
  • هزینه مورد نیاز برای انجام آزمایش های لازم (مانند آزمایش احراز بارداری و یا آزمایش بکارت)
  • هزینه مورد نیاز برای گرفتن یک وکیل برای تسریع در فرایند طلاق توافقی
  • هزینه مورد نیاز برای ثبت طلاق
  • سایر هزینه ها
  • هزینه طلاق توافقیهزینه طلاق توافقی

در ادامه شما را با  مراحل و هزینه طلاق توافقی بیشتر آشنا خواهیم نمود:

هزینه مورد نیاز برای شرکت در جلسات مشاوره

در زمانی که دو طرف به این نتیجه می رسند که ادامه مشترک زندگی برای آن ها امکان پذیر نیست، می توانند ضمن توافق اولیه با شرکت در جلسات مشاوره اجباری اولین مرحله را برای طلاق پشت سر بگذارند (این جلسات همراه با هزینه خواهند بود که بخشی از کل هزینه طلاق توافقی را به خود اختصاص خواهد داد).

هزینه مورد نیاز برای ثبت دادخواست و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی

برای ثبت دادخواست طلاق و مراجعه به دادگاه نیز باید هزینه هایی پرداخت شود که از جمله آن ها هزینه های قابل پرداخت در دفاتر خدمات الکترونیکی می باشد.

هزینه طلاق توافقیهزینه طلاق توافقی

هزینه مورد نیاز برای انجام آزمایش های لازم

در بسیاری از موارد زوجین لازم دارند تا از عدم بارداری و یا باردار بودن زوجه مطمئن شوند، یا این که حتی در صورت عدم شروع به زندگی مشترک نیاز به آزمایش بکارت باشد، در این حالت هزینه های آزمایش آزمایش احراز بارداری و یا آزمایش بکارت همسر را در کل هزینه طلاق توافقی باید لحاظ کرد.

هزینه مورد نیاز برای گرفتن یک وکیل و تسریع در فرایند طلاق

بسیاری از زوجین تمایل دارند که در کوتاه ترین زمان موفق به گرفتن طلاق شوند و یا این که بنا به دلایل دیگر ترجیح می دهند یک وکیل به جای آن ها پیگیر طی مراحل طلاق باشد. در این حالت هزینه گرفتن وکیل (حق الوکاله) را باید به هزینه طلاق توافقی اضافه کنید.

هزینه مورد نیاز برای ثبت طلاق

در نهایت برای ثبت رسمی طلاق زوجین نیاز به پرداخت هزینه است که این مورد نیز بخشی از هزینه طلاق توافقی را به خود اختصاص خواهد داد.

هزینه طلاق توافقیهزینه طلاق توافقی

تبعا این امر مستلزم پرداخت هزینه هایی از سوی آن ها می باشد . این هزینه ها دو بخش می باشد :

1- هزینه حق الوکاله

2- هزینه های دادرسی

هزینه طلاق توافقی ارزان :

که هر دو بر عهده موکل و یا همان زوجین می باشد . امروزه در سایت ها مختلف تبلیغاتی را تحت عنوان طلاق توافقی از آن می بینم که از این طریق سعی در جذب پرونده های طلاق توافقی می نماید . اما باید بدانیم که هزینه طلاق توافقی ارزان شعاری بیش نیست  و متاسفانه بعد از جذب و قبول پرونده نسبت به مطالبه وجوهی دیگر تحت عنوان هزینه های دادرسی و ثبت دادخواست و آزمایش می نمایند که این فرد منجر به افزایش هرینه های طرفین می گردد.

قبلا باید یاد آور شوم که هزینه های دادرسی به عهده خود موکل می باشد اما این موضوع نباید وسیله ای جهت  ترغیب موکل به انعقاد قرارداد گردد . گروه وکلای مهرآیین این افتخار را دارد که هزینه طلاق توافقی در تهران را ارزان نه اما معقول و منطقی و علی الخصوص واقعی در ظرف مدت 3 روز انجام می دهد .

هزینه طلاق توافقیهزینه طلاق توافقی

قیمت طلاق توافقی :

قیمت طلاق توافقی در تهران در تمامی دفتر حقوقی متفاوت لست ولی اکثراٌ با توجه به تعرفه انجام می دهند؛ یا بعضی دیگر با قیمت های نجومی و خلاف واقع، برای گرفتن نتیجه در کمترین هزینه مالی پیشنهاد می شود به دفاتر و وکلای مراجعه کرد که دارای سابقه کاری در این زمینه بود، و پرونده های موفق داشته اند و یا وکلای ما به شکل تخصصی انجام فعالیت می کند یا مشاوره های ارائه می کند.

منظور از تخصصی بودن این ست که وکلا یا وکیل های آن دفاتر به شکل متخصص کار را اجام می دهند به این شکل که وکیلی که برای طلاق مشخص می کند، دیگر کارهای حقوقی و کیفری را انجام نمی دهد و فقط زمینه کاری او طلاق و طلاق توافقی هست، با این حال می تواند به موسسه حقوقی تهران وکیل اشاره کرد که زمینه ی کاری آن ها به شکل تخصصی است.

دارای سابقه خوب و رویه ی قضایی عالی در این زمینه هستند با قیمت مناسب انجام کار می دهند که در موسسه حقوقی تهران وکیل هم مشاورهای طلاق توافقی می پردازد. موسسه حقوقی تهران وکیل در شرق تهران واقع شده و با داشتن کادر حقوقی خوب و سی خط و نیز مشاوره حقوقی رایگان آماده ارائه خدمات حقوقی در این زمینه می باشد.

در صورت داشتن سوال در مورد هزینه طلاق توافقی توسط وکیل می توانید با موسسه تماس گرفته یا از بخش نظرات سوالات خود را بپرسید تا دپارتمان بخش طلاق پاسخگو شما عزیزان باشند.

هزینه طلاق توافقیهزینه طلاق توافقی

اگر تمامی سوالات شما پاسخگو نبود، جهت مشاوره تلفنی رایگان با شماره های موجود در این صفحه تماس بگیرید تا موکلای خانواده ما شما را یاری کنند. همچنین در مورد پرسیدن قانون جدید طلاق توافقی و دیگر قوانین از موکلای ما سوال خود را پبرسید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

قیمت و هزینه طلاق توافقی + طبق قوانین سال 1401

ممکن است زوج و زوجه برای جدایی از هم در زندگی مشترک ، طلاق توافقی را انتخاب کنند. انتخاب مذکور می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد، صرفه جویی در وقت و هزینه یکی از دلایلی است که زوج و زوجه را ترغیب به انتخاب طلاق توافقی می نماید.

به دلیل توافقی بودن کلیه امورات مربوط به اجرای طلاق توافقی، برخی از هزینه ها در این نوع طلاق کمتر از اقسام دیگر طلاق می باشد.

طلاق توافقی محل توافق زوجین برای تعیین تکلیف حقوق خود که شامل حقوق مالی و غیر مالی است می شود. اجرای مراحل قضایی و اداری مورد نیاز برای طلاق توافقی، از سهولت بیشتری نسبت به سایر اقسام طلاق برخوردار است. از این رو زوجین تمایل به انتخاب طلاق توافقی برای جدایی دارند. هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 کمتر از اقسام دیگر طلاق است.

در تمامی دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده و … برای ثبت دادخواست و یا شکوائیه هزینه هایی قابل پرداخت است که جنبه قانونی دارد، علاوه بر هزینه های مذکور برای رسیدگی به موضوعات مطرح شده در دادگاه ها، نیز هزینه ای با عنوان هزینه دادرسی اخذ می گردد. تخصیص هزینه های مربوط به دعاوی مختلف بستگی به مالی یا غیر مالی بودن موضوع دعوا دارد، هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401مانند اقسام دیگر طلاق از این قاعده مستثنی نیست.

برای طلاق توافقی از دادگاه زوج و زوجه می باید دادخواست تقاضای طلاق توافقی را تهیه و ارائه دهند. ارائه دادخواست با رعایت شرایط و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد ممکن می گردد، قبل از تقدیم دادخواست زوجین باید از طریق سامانه تصمیم برای حضور در جلسات مشاوره خانواده ثبت نام نمایند. ثبت نام و اخذ نوبت مشاوره خانواده که توسط سازمان بهزیستی برگزار می شود، مستلزم پرداخت هزینه هایی برای ثبت نام و … خواهد بود که جزء هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 محسوب می شود.

vokalaye talagh

قانونگذار از برگزاری جلسات مشاوره برای زوج و زوجه که متقاضی طلاق توافقی هستند، به دنبال این موضوع است که با ارائه مشاوره های خانواده موقعیتی را فراهم نماید، تا بلکه زوجین از تصمیم خود مبنی بر متارکه و طلاق منصرف شوند. در صورتی که زوج و زوجه با دریافت مشاوره های مذکور با زهم بر تصمیم خود اصرار داشته باشند، از طرف سازمان بهزیستی برای آنان گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود.

برای ثبت دادخواست طلاق توافقی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی ابتدا باید گواهی عدم انصراف از طلاق ارائه شود. ثبت دادخواست طلاق توافقی به همراه مدارک مورد نیاز از جمله گواهی عدم انصراف از طلاق، از طریق دفاتر خدمات قضایی انجام می گیرد. هزینه مربوط به ثبت دادخواست و مدارک و مستندات مورد نیاز برای ارائه به دادگاه خانواده، مستلزم پرداخت هزینه هایی است که به عنوان هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 درنظرگرفته می شود.

به منظور اطلاع از نحوه رسیدگی در دادگاه های خانواده به پرونده های طلاق توافقی، همچنین اطلاع از زمان حضور در جلسات و اعلام نظر دادگاه از طریق سامانه ثنا انجام می گیرد. زوج و زوجه به منظور دسترسی به این امکانات الکترونیکی باید در سامانه خدمات قضایی ثبت نام نمایند، ثبت ثنا برای زوجین دارای هزینه خواهد بود. هزینه ثبت ثنا هم جز هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 می باشد.

دادگاه خانواده به منظور اجرای طلاق توافقی مورد تقاضای زوجین، وجود توافق نامه ای که مشخص کننده حق و حقوق زوج و زوجه باشد و توسط آنها تنظیم شده باشد را ضروری می داند. ملاک برای رسیدگی در دادگاه خانواده به تقاضای طلاق توافقی، توافق زوج و زوجه است که تکلیف حقوق خود را به هر شکل و با رضایت مشخص کرده اند، رای و اعلام نظر دادگاه بر مبنای توافق حاصل شده بین زوجین خواهد بود. ارائه توافق نامه به دادگاه از طریق سامانه خدمات قضایی مستلزم پرداخت هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 است.

در صورتی که کلیه مراحل اداری و قضایی مورد نیاز برای طلاق توافقی انجام شود، دادگاه خانواده ضمن رسیدگی در صورت پذیرش تقاضای طلاق توافقی زوج و زوجه، اقدام به صدور گواهی عدم سازش می نماید. ارائه گواهی عدم سازش به دفاتر ثبت طلاق برای اجرای طلاق توافقی ضروری می باشد، مهلت ارائه گواهی مذکور سه ماه از تاریخ صدور آن است. اجرای طلاق توافقی در دفاتر ثبت طلاق نیازمند پرداخت هزینه طلاق است، پرداخت هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 توسط دفاتر ثبت طلاق اخذ می شود.

وکیل مجرب و توانمند در خصوص طلاق، ضمن شناخت و آگاهی کامل از مراحل و مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی، همچنین اطلاع از هزینه های مخصوص به انجام مراحل اداری و قضایی از جمله: هزینه ثبت نام ثنا، ثبت دادخواست، هزینه دادرسی و … با انجام اقدامات قانونی و موثر زمینه اجرای طلاق توافقی را طبق قوانین سال 1401 فراهم می نماید.

به طور خلاصه اگر بخواهیم هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 را در نظر بگیریم، این هزینه ها شامل هزینه حضور در جلسات مشاوره سازمان بهزیستی است که در 5 نوبت انجام می گیرد، زوج و زوجه باید برای حضور در این جلسات حدودا”  پنج میلیون ریال ( پانصد هزار تومان) هزینه نمایند. برای ثبت دادخواست طلاق توافقی در سامانه خدمات قضایی که توسط دفاتر خدمات قضایی انجام می گیرد، مبلغ حدودا” دو میلیون ریال ( دویست هزار تومان) باید پرداخت شود. هزینه دادرسی که مختص به رسیدگی در دادگاه خانواده است، طبق تعرفه قوه قضائیه می باشد که هرساله با توجه به تورم این میزان تغییر می کند.

علاوه بر هزینه هایی که ذکر گردید برای اجرای  طلاق توافقی در دفاتر ثبت طلاق، مبلغ حدودا”  پنج میلیون ریال ( پانصد هزار تومان ) می بایست هزینه شود. پرداخت مبلغ مذکور بنا به محل دفترخانه متغییر خواهد بود. هزینه هایی که برای ثبت نام شخصی زوجین ( ثبت ثنا ) پرداخت می شود، به جمع هزینه طلاق توافقی طبق قوانین سال 1401 اضافه می گردد.

گروه تخصصی وکلای طلاق با استفاده از خدمات وکلای مجرب و توانا در حوزه اجرای امورات مربوط به طلاق توافقی، این امکان را برای موکل خود فراهم می نماید که از اجرای طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان ممکن برخوردار شود.

اقدامات قانونی وکلای طلاق در انجام امورات طلاق توافقی باعث صرفه جویی در هزینه و وقت برای شما خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *