تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره کار در خیابان ایران + شکایت از کارفرما در خیابان ایران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 در این مطلب به موضوع وکیل اداره کار در خیابان ایران + شکایت از کارفرما در خیابان ایران اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل اداره کار در خیابان ایران + شکایت از کارفرما در خیابان ایرانوکیل اداره کار در خیابان ایران + شکایت از کارفرما در خیابان ایران

در این مقاله ابتدا به بررسی رابطه‌ی کاری مابین کارگر و کارفرما مطابق قانون کار پرداخته و در ادامه چگونگی روند شکایت از کارفرما را شرح خواهیم داد. برای آگاهی از حقوق خود مطابق قانون کار و نحوه‌ی ثبت شکایت از کارفرما با وکلای مجرب در خیابان ایران از طریق سایت تهران وکیل و شماره های درج شده با ما در ارتباط باشید.

در این مقاله ابتدا توضیحاتی در خصوص وکیل در امور مربوط به روابط کارگر وکارفرما خواهیم داد و ویژگی‌های یک وکیل کارآمد در این زمینه را بررسی میکنیم.

در پایان نیز به شرح برخی مواد قانون‌کار مرتبط با اختلافات کارگر وکارفرما خواهیم پرداخت.

برای ارتباط با وکیل اداره کار در خیابان ایران از طریق سایت تهران وکیل و شماره های درج شده با ما در ارتباط باشید.

وکیل اداره کار چه کسی است؟

به موجب ماده‌ی ۶۵6 قانون مدنی ایران، وکیل شخصی است که از طرف دیگری نایب در انجام امری می‌گردد.

به عبارت دیگر وکالت عقدی است که به موجب آن شخصی، دیگری را برای انجام امور مشخصی، نماینده و وکیل خود قرار میدهد.

وکیل اداره کار نیز، نماینده‌ی کارگر یا کارفرما در انجام برخی امور است. 

به عبارت دیگر وکیل اداره کار می‌بایست از حقوق کارگر در مقابل کارفرما مطابق قانون‌کار دفاع کرده و یا برعکس درجایی که کارگر حق کارفرما را پایمال میکند، ازحقوق کارفرما دفاع کرده و کارگر را ملزم به جبران خسارت نماید.

بهترین وکیل اداره کار کیست؟

لازم به ذکر است که کلیه افرادی که دارای پروانه‌ی وکالت دادگستری هستند، می‌توانند به عنوان وکیل اداره کار توسط کارگر و کارفرما انتخاب شوند.

البته هریک از وکلای دادگستری که دارای پروانه ی وکالت هستند معمولا در یک یا چند زمینه‌ی مشخص تجربه و مهارت دارند. برخی از وکلا در زمینه های جزایی، برخی در زمینه های خانواده و برخی نیز در زمینه ی قانون‌کار و روابط کارگر و کارفرما تجربه دارند.

وکیلی که وکالت پرونده های مربوط به روابط کار را به عهده داشته قطعا آشنایی بیشتری با قانون‌کار و مراجع صالح برای طرح شکایت از کارگر یا کارفرما دارد.

پس برای انتخاب بهترین وکیل اداره کارحتما باید تجربه‌ی وکیل را در این پرونده ها برای رسیدن به بهترین نتیجه در طرح دعوی مدنظر قرار داد. علاوه بر تجربه، معتمد بودن وکیل نیز بسیار قابل اهمیت است.

برای رزرو وقت مشاوره با وکیل اداره کار در خیابان ایران از طریق سایت تهران وکیل و شماره‌های درج شده با ما در ارتباط باشید.

قرارداد کار چیست؟

در مطالب بالا ذکر شد که وکیل اداره کار، وکیلی است که وکالت کارگر یا کارفرما را در رابطه کاری بین آنها برعهده دارد پس ذکر این نکته ضروری است که کارگر و کارفرما مطابق قانون چه کسانی هستند.

طبق قانون کار،کارگر و کارفرما اشخاصی هستند که رابطه‌ی کاری بر اساس یک توافق کتبی یا شفاهی بین آنها برقرار است. طبق این رابطه، کارگر در ازای دریافت مبلغی ملزم به انجام عملی برای کارفرماست. هرگاه این رابطه مطابق ماده۲ قانون‌کار شکل بگیرد مشمول مقررات این قانون که قانونی امری است شده و توافق برخلاف آن ممکن نیست.

به عنوان مثال هرگاه کارفرما برخی از حقوق کارگر که مطابق قانون‌کار به او تعلق میگیرد را پایمال کند کارکر حتی در صورت رضایت اولیه در زمان تنظیم قرارداد به این ناعدالتی بعدها میتواند به کمک وکیلی با تجربه به تمامی حقوق خود از جمله اضافه کاری، سنوات و …. دست پیدا کند.

درست است که قانون کار در قدم اول به حمایت از کارگر میپردازد اما هرگاه کارگر با بی مسئولیتی و تقصیر موجب ایجاد ضرر به کارفرما شود نیز این قانون از کارفرما متضرر حمایت میکند. پس به عنوان کارگر و کارفرما در صورت بروز اختلاف کاری با وکلای باتجربه ی ما در زمینه حقوق کار در خیابان ایران از طریق سایت تهران وکیل و شماره های درج شده در ارتباط باشید.

وکیل اداره کار در خیابان ایران وکیل اداره کار در خیابان ایران

تعریف کارگر طبق قانون کار

کارگر شخص حقیقی است. طبق قانون کار، کارگر هرگز نمی‌تواند  شخص حقوقی باشد. یعنی هرگاه شخص حقوقی مثل یک شرکت ساختمان سازی در مقابل دریافت مزد برای دیگری، واحد آپارتمانی بسازد مشمول مقررات قانون کار نمی‌شود.

پس رابطه‌ی کارگری زمانی به وجود می آید و مشمول مقررات قانون‌کار می‌شود که کارفرما با شخص حقیقی یعنی یک انسان، قرارداد کاری به طور کتبی یا شفاهی منعقد کند.

اگر قرارداد و توافق کارگر و کارفرما به صورت شفاهی باشد گاها اثبات این رابطه دشوار می‌شود و در این شرایط وجود یک وکیل برای اثبات این رابطه می‌تواند بسیاری از حقوق تضییع شده کارگر را به او بازگرداند.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کار می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

تعریف کارفرما مطابق قانون کار

مطابق ماده‌ی ۳ قانون کار، کارفرما شخصی است که با پرداخت حق‌السعی، انجام کار و عملی را به کارگر محول می‌کند. برخلاف کارگر، کارفرما می تواند شخص حقیقی یعنی یک انسان یا شخص حقوقی مثل یک شرکت باشد در نتیجه هرگاه شخصی اعم از حقیقی و حقوقی کارگری را به انجام کاری بگمارد می‌بایست حقوق او را مطابق قانون کار تامین کرده و حتی صرف نظر کردن کارگر در زمان انعقاد قرارداد از حقوق خود رافع مسئولیت کارفرما نخواهد بود.

در ادامه با توضیح نحوه‌ی ثبت شکایت از کارفرما با ما همراه باشید و برای رزو وقت مشاوره با وکلای مجرب در زمینه ی شکایت از کارفرما در خیابان ایران از طریق سایت تهران وکیل و شماره های درج شده با ما درارتباط باشید.

مراحل ثبت شکایت از کارفرما از طریق سامانه جامعه اداره کار 

در گذشته ثبت شکایت از کارفرما به صورت سنتی از طریق نوشتن درخواست به صورت دستی انجام میگرفت اما در سال‌های اخیر بعد از الکترونیکی شدن ثبت شکایات مختلف، شکایت از کارفرما نیز از طریق سامانه‌ی اداره کار به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

 شکایت از کارفرما در خیابان ایران شکایت از کارفرما در خیابان ایران

برای ثبت شکایت از کارفرما در سامانه جامع اداره کار در ابتدا می باست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر پیشخوان مراجعه کرد و نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنید. مدارک مورد نیاز کارگران برای ثبت نام در این سامانه، کارت ملی و کارت پایان خدمت و برای اتباع بیگانه کد فراگیر اتباع است.

پس از ثبت نام در سامانه جامع اداره کار با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور و کلیک بر روی دکمه‌ی ورود، گزینه‌ی “پنجره‌ی واحد خدمات” را انتخاب کرده و سپس گزینه‌ی ثبت دادخواست بدوی را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب ثبت دادخواست بدوی باید شرحی از مستندات و توضیحات شکایت خود را در دادخواست ذکر کنید. در این مرحله است که وجود یک وکیل برای تنظیم دادخواست شکایت از کارفرما ضروری است تا از طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت و صرف هزینه های اضافی برای ثبت دادخواست های پی در پی جلوگیری شود.

برای رزو وقت مشاوره با وکلای مجبرب در زمینه‌ی شکایت از کارفرما درخیابان ایران از طریق سایت تهران وکیل با ما درارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *