تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت + شکایت از کارفرما در شهرک بعثت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت + شکایت از کارفرما در شهرک بعثت اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت + شکایت از کارفرما در شهرک بعثتوکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت + شکایت از کارفرما در شهرک بعثت

وکیل ‌اداره‌ی کار فردی است که به جای موکل، اقداماتی که خود موکل توانایی انجام آن را دارد، برعهده می‌گیرد.  در حقیقت وظیفه‌ی اصلی وکیل اداره‌ی‌کار، فقط دفاع از حقوق قانونی موکل نیست؛ بلکه باید از تمامی مراحل و  فرایند های شکایت علیه کارگر و کارفرما مطلع باشد.

 در حال حاضر بسیاری از اختلافات پیش‌آمده بین کارگر و کارفرما،به علت بی‌توجهی به مسائل حقوقی در تنظیم قرارداد کار است و از این جهت بهتر است ، تنظیم قرارداد کار را به وکلای مجرب و متخصص در دعاوی کار مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل  در شهرک بعثت سپرد.

از مهم‌ترین وظایف وکیل اداره‌ کار

1- تنظیم قرارداد کار

دریک قرارداد اگر از وکیل تنظیم قرارداد استفاده شود، می توان اطمینان داشت تمام انتظارات شما در قرارداد و یا توافق گنجانده شده و تمامی جوانب آن هم پیش‌بینی شده است .

در واقع وکیل تنظیم قرارداد کار با دانش خود اختلافات را پیش بینی نموده و به دنبال آن راه حل مناسبی را نیز ارائه می‌دهد. تنظیم قرارداد کار بسیار حائز اهمیت است ،به گونه‌ای که کوچک‌ترین نقصی در آن باعث بروز مشکلات فراوان بین کارگر و کارفرما می‌شود.

2- پیگیری حقوقی قانونی موکل:

 یکی از حقوق قانونی کارگر دریافت حق بیمه است. به موجب قانون کار کلیه کارفرمایان موظفند تا اقدام به بیمه کردن کارگران خود نمایند. در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر، وکیل کارگر باید به شعبه بیمه تامین اجتماعی مراجعه کند و موضوع را با مسئولان آن شعبه ، در میان بگذارد. اینجاست که شعبه کارفرما را ملزم به پرداخت حق بیمه ‌ی کارگر می‌کند.

3- انجام مراحل قانونی طرح شکایت در اداره‌ی کار:

 وکیل اداره‌ی‌کار تمام مراحل مربوطه را شخصاً انجام داده و موکل در آن هیچ نقشی ندارد. اصلی ترین مرحله‌ی اقامه‌ی دعوا ارائه‌ی دادخواست مرتبط با موضوع دعوا به مراجع ذی‌صلاح است و وکیل اداره‌ی کار باید تمام اصول و قواعد دادخواست نویسی را رعایت کند چرا که در صورت عدم رعایت اصول و قواعد دادخواست نویسی ،دادخواست مورد رسیدگی مرجع مربوطه قرار نخواهدگرفت.

دادخواست پس از تسلیم به دبیرخانه واحد کار و امور اجتماعی باید با قید تاریخ و روز و ماه و سال به ثبت رسیده و وقت رسیدگی تعیین گردد. با تعیین وقت رسیدگی ،حضور وکیل در شعبه‌ی مورد نظر اداره‌ی‌کار الزامی است.

بعد از شرکت در جلسات دادرسی ،رأی مقتضی صادر می شود. در صورت نیاز به اعتراض وکیل اداره‌ی کار باید اقدامات لازم جهت اعتراض به حکم را  انجام دهد. مهلت قانونی  پانزده روز برای اعتراض به آراء صادر شده از اداره‌ی کار وجود دارد، که در صورت عدم اعتراض در مهلت مقرر قطعی و لازم الاجرا است . هنگام اعتراض کارگر و کارفرما باید تمام مراحل قانونی را مجدداً انجام دهند.  احراز رابطه کاری بین کارگر و کارفرما بسیار حائز اهمیت است.

 ادله اثبات دعوا بین کارگر و کارفرما

1- اقرار

 2- اسناد و مدارک (مثل:فیش واریزی حقوقی)

3- شهادت شهود

 دعاوی بین کارگر و کارفرما در مرحله‌ی‌اول به صورت صلح و سازش حل می‌شود؛ در صورتی که با صلح و سازش حل نشد،هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف صالح به رسیدگی هستند.  به طور کلی رسیدگی به دعاوی کار در صلاحیت اداره کار است.  رسیدگی به شکایت دعاوی کار ابتدا در مرحله‌ی‌ بدوی یا همان هیأت تشخیص انجام می شود. هیأت تشخیص بعد از بررسی رأیرا صادر می‌کند. در صورت اعتراض ،طرفین پانزده روز از تاریخ صدورحکم  فرصت اعتراض دارند .رأی صادره از هیأت حل اختلاف اداره‌ی کار قطعی و لازم الاجرا است.

وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت

شکایت از کارفرما در شهرک بعثت به چه صورت می باشد؟

زمانی که کارگر از کارفرما قصد شکایت دارد، باید به اداره‌ی کار مراجعه کند و مراحل لازم را به صورت کامل طی کند. در صورتی که کارگر وکیل داشته باشد؛ انجام مراحل قانونی و طرح شکایت در اداره‌ی‌کار بر عهده‌ی وکیل اداره‌ی‌کار‌کارگر است.  اصلی‌ترین مرحله اقامه‌ی دعاوی کار ارائه‌ی‌دادخواست مرتبط با موضوع دعوا به مراجع ذی‌صلاح است. وکیل  اداره‌ی کار باید دادخواست مطابق با موضوع دعوا تنظیم نموده و در اسرع وقت به اداره کار تحویل دهد.  وکیل می‌تواند به جای کارگر در جلسات رسیدگی حاضر شده و مدارک و اسناد کافی را در اختیار مرجع  ذی‌صلاح قراردهد و پس از طی مراحل قانونی و جلسات دادرسی رأی صادر می‌شود در صورت نیاز به اعتراض ، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

دعاوی بین کارگر و کارفرما به چه صورت است؟

دعاوی بین کارگر و کارفرما در مرحله‌ی اول به صورت صلح و سازش حل‌می‌شود، در صورتی که اختلاف بین آن‌ها از این طریق حل نشد؛ هیأت‌های‌تشخیص و حل اختلاف صالح به رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما در صلاحیت هستند. هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف در اداره‌یکار مستقر هستند که به صورت تخصصی به  شکایت کارگران و کارفرمایان رسیدگی‌کنند.

رسیدگی به شکایات و دعاوی کار ابتدا در مرحله‌ی بدوی یا همان هیأت تشخیص انجام می‌شود. هیأت تشخیص بعد از بررسی‌های لازم رأی راصادر می‌کند. در صورتی‌که کارگر و کارفرما نسبت به رأی اعتراض داشتند می‌ توانند در هیأت حل اختلاف آن را مطرح‌کنند. طرفین از تاریخ صدورحکم به مدت پانزده روز فرصت اعتراض دارند و رأی‌هیأت حل اختلاف اداره‌ی کار قطعی و لازم الاجرا است.

 شکایت از کارفرما در شهرک بعثت شکایت از کارفرما در شهرک بعثت

جلسه‌ی هیأت تشخیص با حضور3نفر از اعضا تشکیل‌خواهدشد. ریاست جلسات با نماینده‌ی واحدکار و  تصمیمات هیأت به اتفاق یا اکثریت آراءگرفته ‌خواهد ‌شد.

در صورتی‌که در جلسه‌ی‌اول هیأت تشخیص، همه‌ی‌اعضا حاضر نباشند، جلسه بعدی با حضور دو نفراز اعضا که  یکی از آن‌ها نماینده‌ی واحد کاراست؛رسمیت می‌یابد.

 این جلسه درحکم جلسه‌ی‌اول خواهدبو.د دعوت از طرفین برای حضور در جلسه‌ی رسیدگی برای 1نوبت الزامی  است.عدم حضور خواهان و خوانده یا نمایندگان آنان در هر یک از جلسات مانع رسیدگی و صدور رای نیست. هیأت تشخیص باید اظهارات کارگر و کارفرما و نمایندگان آنان را در صورت جلسه هیأت و آن را به امضا آنان برساند.کلیه‌ی مدارک و مستندات دعوا باید قبلاً در دفتر واحد کاردرپرونده ثبت‌گردد. در صورتی که مدارک به  جلسات رسیدگی درغیرساعت اداری تشکیل شده؛ ارائه شود و امکان ثبت آن نباشد، باید مراتب پذیرش مدرک در صورت‌ جلسه قیدشود. ارائه‌ی دلایل و مدارکی که رابطه‌ی طرفین قرارداد کار و میزان مزد و مزایای بالاتر از حداقل قانونی و میزان سابقه‌ی‌کار در محل کار به عهده کارگراست.کارگرمی‌بایست ادله‌ای به هیأت تشخیص  ارائه‌دهد که ثابت‌کننده‌ی‌ عدم پرداخت دستمزد یا پرداخت حقوق پایین تر از میزان حداقل قانونی از سوی کارفرما باشد.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

در صورتی‌که پرونده بنابه تشخیص مرجع‌رسیدگی برای صدوررأی آماده نباشد و یا نیازمند تحقیق باشد؛ پرونده  برای تجدید وقت انجام تحقیق و در صورت ضرورت دعوت از طرفین به دفتر واحد کار ارجاع می‌شود. هیأت  تشخیص بعد از انجام مراحل ذکر شده ختم رسیدگی را اعلام و در نهایت رأی را صادر می‌کند.

امکان اعتراض به‌رأی کارگروجوددار.د اعتراض به رأی هیأت تشخیص در مرحله‌ی تجدیدنظر یا هیأت ‌حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. مقررات مربوط به طرح دادخواست، تشکیل جلسه تنظیم صورت‌ جلسه، ابلاغ، ارجاع به تحقیق و کارشناسی و صدوررأی‌همان‌مقررات مربوط به هیأت تشخیص است .

جلسه‌ی هیأت حل اختلاف با حضور حداقل هفت‌نفر از اعضا رسمیت پیدا می کند و آراءآن به اتفاق اکثریت داده‌خواهدشد. هیأت‌حل‌اختلاف در هنگام رسیدگی به اعتراض نسبت به رأی هیأت تشخیص تنها در چارچوب اعتراضات ایرادشده اتخاذ تصمیم می‌کند. مگرآن‌که تخلفات بارزی نسبت به مقررات قانونی دررأی‌مشهودباشد.

بهترین وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت و شکایت از کارفرما در شهرک بعثتبهترین وکیل ‌اداره‌ کار در شهرک بعثت و شکایت از کارفرما در شهرک بعثت

 اعتراض به رأی هیات تشخیص باید در مهلت زمان قانونی انجام‌شود؛ در غیر این صورت ترتیب اثر داده نخواهد شد. طرفین دعوا از تاریخ صدور رأی به مدت پانزده روز حق اعتراض دارند.

در این مسیر، داشتن یک وکیل برای طرح شکایت کارگر کمک زیادی به وی می‌کند. وکیل متخصص در این زمینه به خوبی می‌تواند پرنده را حل و فصل‌کند؛ که مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل در شهرک ‌بعثت دارای مجرب‌ترین و حرفه ‌ای ‌ترین ها در این زمینه می‌باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *