تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره کار در میدان فاطمی + شکایت از کارفرما در میدان فاطمی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اداره کار در میدان فاطمی + شکایت از کارفرما در میدان فاطمی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل اداره کار در میدان فاطمی + شکایت از کارفرما در میدان فاطمیوکیل اداره کار در میدان فاطمی + شکایت از کارفرما در میدان فاطمی

در حال حاضر با توجه به ماده یک قانون کار مقرر می‌شود؛ کلیه کارفرمایان کارگران کارگاه‌ها و موسسه‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی مکلف به تبعیت از قانون می‌باشند. تمام مقررات قانون کار به نحوه یکسان و در مورد کلیه کارگران اجرا می‌شود. اما در خصوص نحوه تنظیم ساعت کار در فعالیت کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون کار کارفرما می‌تواند با توافق کارگران نماینده یا نمایندگان قانونی آنها ساعت کار در شبانه روز را با توجه به نوع کار عرف و فصل مختلف سال تنظیم شود.

اولین و البته مهمترین چیزی که سبب اثبات رابطه کارگر و کارفرما می‌شود؛ قرارداد کار بین کارگر و کارفرما می‌باشد.

 قرارداد کار

اگر کسی باشد و شرایط کار و حقوق کارگر در آن قید شده باشد؛ امکان انکار کارفرما تا حد بالا کاهش می‌یابد.

مدارک مورد نیاز جهت شکایت از کارفرما در میدان فاطمی

اگر کارگر قصد شکایت از کارفرما دارد؛ لازم است اسناد و مدارک لازم جهت اقامه دعوا را داشته باشد. چرا که در غیر این صورت حتی در صورت طرح شکایت در مراجع صالح دادخواست او رد می‌شود. به همین دلیل دارا بودن اسناد و مدارک مناسب در درجه اول اهمیت در شکایت از کارفرما قرار دارد. اولین و مهمترین موردی که باید اثبات شود؛ این است که بین کارگر و کارفرما رابطه کارگری و کارفرمایی اثبات شود. چرا که در این صورت کار می‌تواند از کارفرما تحت عنوان مطالبات کارگری درخواست کند. اگر رابطه کارگر و کارفرما وجود نداشته باشد، امکان رسیدگی به این امر در مراجع صالح اداره کار وجود ندارد و لازم است به سایر مراجع صالح رسیدگی کنند.

گاهی کارفرما ادعای جعل نسبت به قرارداد کار ارائه شده توسط کارگر می‌نماید که البته رسیدگی به این ادعای جعل کارفرما در مراجع اداره کار رسیدگی نمی‌شود و به چنین ادعایی در اداره کار ترتیب اثر نمی‌دهند. اگر ادامه رسیدگی به سند مزبور وابسته باشد تا زمان رسیدگی به ادعای مزبور رسیدگی در مراجع اداری کار متوقف می‌شود. از جمله مدارکی که کارگران معمولاً جهت اثبات رابطه کارگر و کارفرما به آن استناد می‌کنند، فیش‌های واریزی از حساب کارفرما به حساب کارگر می‌باشد که بسته به اینکه این پرداخت‌ها به چه صورت باشد؛ ساز و کار متفاوت می‌باشد. لیست پرداخت حق ‌بیمه نیز از مستندات می‌باشد که نشان می‌دهد؛ کارگر مزبور در کارگاه یا شرکت و در کل در مجموعه مورد شکایت به کار اشتغال دارد؛ مدارک و مستنداتی که باید به مرجع صالح ارائه شود؛ باید رابطه کارگر و کارفرما را محرز کند که البته این اسناد و مدارک بستگی به شرایط و عمل مورد اشتغال متقاضی می‌باشد.

گاهی کارگر به دلیل اینکه سند و مدرکی ندارد، از شکایت صرف نظر می‌کند. در حالی که راه متفاوتی جهت اثبات رابطه کارگر و کارفرما و مطالبات کارگران وجود دارد که گاهی کارگران از آن بی اطلاع هستند و مشاوره با وکیل اداره کار متخصص در فاطمی می‌تواند کمک شایانی به کارگران بکند.

قانون کار به صورت اختصاصی بین روابط کارگر و کارفرما می‌باشد و وظایف قانونی هر یک در قبال یک دیگر تصریح شده است. رابطه کارگر و کارفرما جزء مسائل مهم حقوق کار محسوب می‌شود و از این جهت مورد توجه خاص قانونگذار است. اختلاف در این زمینه روابط همواره وجود دارد که ممکن است ناشی از کوتاهی کارفرما یا کارگر در انجام وظایفش باشد.

کارگر یا کارفرما در محیطی کار می‌کنند که ممکن است در آن محل به دلایل مختلف با هم دچار اختلاف شوند که به طور معمول به صورت مسالمت‌آمیز حل می‌شود. در واقع قانونگذار برای دعاوی کار ابتدا روش صلح و سازش را در پیش گرفته و اگر این روش موثر نباشد؛ طرفین باید موضوع مربوطه را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری کنند.

وکیل اداره کار در میدان فاطمیوکیل اداره کار در میدان فاطمی

مرجع شکایت از کارفرما به مراجع صالح رسیدگی کننده به دعاوی کارگر و کارفرما در اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی می‌باشد. مراجع اداره کار مخصوصاً در شهرهای بزرگ در مناطق مختلف وجود دارد که با توجه به اینکه محل کار متقاضی شکایت در کدام منطقه باشد؛ نزدیکترین اداره کار منطقه صالح به رسیدگی آنجا می‌باشد.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کار می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

دلیل نیاز به وکیل کارفرما برای شکایت کردن در طرح شکایت از کارفرما دو مرحله است. اول، اثبات رابطه کارگر و کارفرما مهم می‌باشد و سبب ایجاد اسناد و مدارک کافی جهت اثبات حقوق و مزایای مطالبه شده می‌شود و لازم است که کارگر بداند که چه حقوقی دارد که می‌تواند مطالبه کند. چرا که به کرات دیده می‌شود که بعضی از کارگران از بدیهی‌ترین حقوق قانونی خود که قانون کار به آنها اعطا شده بی‌خبر هستند.

به همین دلیل گاهی سبب ضایع شدن حقوق آنان می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که کارگران پیش از هر اقدامی با حقوق خویش آشنا شوند تا بدانند که چه حقوقی به آنها تعلق می‌گیرد و چه حقوقی را می‌توانند مطالبه کنند.

گاهی کارگران با تصورات بی دلیل و بدون هیچ سند و مدرک طرح شکایت می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که در باب محکوم با شکست مواجه شود که بسیار مشاهده می‌شود که کارگران اسناد و مدارک کافی دارند؛ اما به دلیل اینکه نمی‌دانند از اسناد و مدارک مزبور در چه جایگاهی استفاده کنند؛ حق قانونی آنها غیر قابل مطالبه می‌شود.

 شکایت از کارفرما در میدان فاطمی شکایت از کارفرما در میدان فاطمی

پس بهتر است با مشاوره حقوقی کارفرما در میدان فاطمی مشورت و همفکری لازم انجام شود تا در جلسه رسیدگی مانعی سبب ضایع شدن حق کارگر نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید از وکلای اداره کار در فاطمی کمک بگیرید. وکلای اداره کار در میدان فاطمی با بهترین پشتیبانی آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی هستند. هدف وکلای این مجموعه جلب رضایت و اعتماد شما عزیزان است، پس با خیال آسوده، پرونده‌های خود را به این وکلا بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *