تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره کار در میدان هفت تیر + شکایت از کارفرما در میدان هفت تیر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اداره کار در میدان هفت تیر + شکایت از کارفرما در میدان هفت تیر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل اداره کار در میدان هفت تیر + شکایت از کارفرما در میدان هفت تیروکیل اداره کار در میدان هفت تیر + شکایت از کارفرما در میدان هفت تیر

وکیل اداره کار در هفت تیر با تکیه بر دانش حقوقی خود کارگر و کارفرما را از حمایت قانونی مطلع می کند و چون ریشه اختلاف کارگر و کارفرما بی اطلاعی از قوانین و مقررات است.

شکایت از کارفرما در میدان هفت تیر

با توجه به وضعیت بسیار بد اقتصادی کشور در سال های اخیر، کارگران با اصرار کارفرمایان و بدون قرارداد کتبی، مشغول به کار در این کارگاه شدند و بسیاری از آنها معتقدند به دلیل نداشتن قرارداد ممکن است دیگر نتوانند  شاغلین از متخلفان شکایت می کنند و معمولاً به دلیل بی اطلاعی از قانون از حقوق کامل خود در حین فعالیت کاری محروم می شوند.

  در حین کار باز هم به اشتباه معتقدند که اگر کارفرما تخلف کرد چون قرارداد کتبی ندارند پس به دلیل نداشتن قرارداد کاری توانایی شکایت از کارفرما را ندارند!

  طبق نظر کلیه وکلای ذیصلاح در روابط کار، کارگر حتی در صورت عدم تنظیم یا تنظیم قرارداد کتبی همچنان قادر به شکایت از کارفرما و دریافت حقوق قانونی خود با مراجعه به سایت تهران وکیل مراجع کار می باشد.

  نیاز به مشاوره با وکیل اداره کار در میدان هفت تیر چیست؟

  بررسی مسائل مربوط به نیروی کار و کارگر و ارتباط بین کارگر و کارفرما یکی از موضوعات مهم و پرکاربرد امروزه است.  این نیاز امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

دلیل این امر افزایش حجم کار تولیدی و همچنین افزایش جمعیت و نیروی کار است.  بدیهی است که با افزایش این تعاملات، درگیری ها و اختلافات در محیط کار به وجود می آید.

در مورد قراردادهای کار، ماده 10 قانون کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید موارد زیر را درج کند:

ماده 10 قانون کار به چه مواردی اشاره شده است؟

  الف) نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن بپردازد.

  ب) حقوق یا پایه حقوق و استحقاق آن.

  ج) ساعات کار و تعطیلات.

  د) محل کار

  ه) تاریخ انعقاد قرارداد.

  و) مدت قرارداد در صورتی که کاربر مدت معینی داشته باشد.

  ز) سایر مواردی که عرف و عادت شغل یا محل ایجاب می کند.

  در ابتدای مقاله وکیل اداره کار در میدان هفت تیر از سایت تهران وکیل مشخصات دقیق طرفین ذکر شده است زیرا باید مشخص شود که قرارداد بین کدام شخص یا اشخاص منعقد می شود و آیا افراد مذکور توانایی انعقاد قرارداد را دارند یا خیر.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

وکیل اداره کار در میدان هفت تیر وکیل اداره کار در میدان هفت تیر

طبق قانون مدنی، هر قراردادی که منعقد می‌شود باید دارای شرایطی باشد که در همه قراردادها لحاظ شود.  البته قرارداد کار نیز از این قاعده مستثنی نیست، از جمله:

  1- قصد و رضایت طرفین

  2- صلاحیت طرفین

  3- موضوع معین معامله

  4- مشروعیت معامله.

  البته علاوه بر شرایط فوق شرط دیگری نیز در قرارداد کار وجود دارد و آن این است که طرفین منع قانونی برای تصرف در اموال یا انجام کار مورد نظر نداشته باشند.

با تمامی شرایط فوق قرارداد کار منعقد و در 4 نسخه تنظیم می گردد.  یک نسخه از این قرارداد به اداره کار، یک نسخه به کارگر و یک نسخه به کارفرما و نسخه دیگر به شورای اسلامی کار در صورتی که چنین شورایی در کارگاه نباشد، داده می شود. 

نماینده کارگر منصوب می شود.  در صورت نقض هر یک از مفاد قرارداد، کارگر یا کارفرما می توانند بر اساس مفاد قرارداد از طرف مقابل شکایت کنند.

  قانونگذار چه کسی را کارگر یا کارفرما می شناسد؟

  قانونگذار کارگر را در ماده 2 قانون کار تعریف کرده است.  در این ماده کارگر به شخصی گفته می شود که در ازای دریافت مزد اعم از مزد، سهام یا به درخواست کارفرما کار می کند.

تعریف کارفرما بر اساس ماده 3 قانون کار:

  «کارفرما شخص حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و از طرف او در قبال دریافت حق کار کار می کند. مدیران و مسئولان و عموماً کلیه متولیان کارگاه نماینده کارفرما هستند.  کارفرما خارج از اختیارات خود تعهد می‌کند و کارفرما را قبول نمی‌کند، از کارفرما شکایت می‌شود.»

  در ماده فوق کارفرما به اشخاص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که کارگر برای آنها کار مورد نظر را انجام می دهد.  او موظف است زحمات کارگر را بپردازد

از طرفی کارفرما می تواند برای اداره برخی از امور کارگاه های خود از افراد دیگر کمک بگیرد و این افراد به دستور و تحت نظارت کارفرما مسئولیت و مدیریت برخی از کارگاه ها را بر عهده دارند که در این صورت آنها  عنوان نماینده کارفرما را بگیرید.

  این افراد مسئول خسارت هستند.  کارفرما مسئول است  نکته مهم دیگر این است که در این مقاله وکیل اداره کار در هفت تیر از سایت تهران وکیل علاوه بر کارفرما به موسسات نیز اشاره شده است.

شکایت از کارفرما در میدان هفت تیرشکایت از کارفرما در میدان هفت تیر

سخن نهایی

 وکیل اداره کار در میدان هفت تیر در نتیجه قانون کار حمایت هایی را از کارگر، کارفرما و حتی کارگاه در نظر گرفته است.  اگرچه اکثر اوقات ترازو را به سمت کارگر برده و از او حمایت بیشتری کرده است، اما این بدان معنا نیست که او حمایت خود را از کارفرما و کارگاه دریغ کرده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *