تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۳۲ + جرایم اقتصادی + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

جرایم رانندگی انواع مختلفی دارد. اولین دسته از جرایم رانندگی، جرایم دو برگی می‌باشد. جرایم دو برگی چگونه هستند و چه ویژگی‌ها و شرایطی را دارد؟

در صورتی که راننده از قوانین راهنمایی و رانندگی سرپیچی کرده و تخلفی انجام دهد، پلیس به او دستور ایست و توقف می‌دهد و وسیله نقلیه را نگه می‌دارد. در صورتی که راننده از روی قصد و یا بدون قصد و اراده بدون آنکه توقف نکند و از دست پلیس فرار کند؛ مامور پلیس برای جریمه او از دو برگ استفاده می‌کند. در این شرایط راننده موظف می‌باشد که هزینه جریمه و تخلفی را که انجام داده، پرداخت کند. این جریمه و تخلف در سوابق راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود و به عنوان امتیاز منفی برای گواهینامه او ترتیب اثر داده می‌شود.

جرایمی که در آن راننده بدون توجه به دستور توقف پلیس به حرکت خود ادامه دهد و پلیس این حق را دارد که مبلغ ۴۰۰,۰۰۰ریال یا ۴۰ هزار تومان آن را جریمه کند. این مبلغ جدایی از هزینه تخلف عمومی می‌باشد.

دومین دسته از جرایم رانندگی، جرایم تسلیمی می‌باشد. در جرایم تسلیمی، جریمه بعد از تخلف راننده و بعد از آن که پلیس به او دستور ایست و توقف داده و راننده در مقابل پلیس می‌ایستد و به دستور او اطاعت می‌کند.

پلیس مدارک لازم را جهت اخطار از راننده دریافت می‌کند و بعد از آن که جریمه تسلیمی را به او تحویل داد؛ راننده اجازه حرکت دارد. مشخصات راننده، مشخصات گواهینامه با کد ملی، شماره گواهینامه، مشخصات وسیله نقلیه، کارت معاینه فنی، مشخصات افسر جریمه کننده، نوع تخلف، محل تخلف، زمان، تاریخ، ساعت تخلف، مواردی می‌باشد که در قبض‌های اخطاریه و جریمه تسلیمی قید می‌شود که باید در زمان تحویل جریمه همه را پر کند. در صورتی که جریمه تسلیمی در مهلت ۶۰ روز پرداخت نشود، این میزان دو برابر می‌شود.

سومین جریمه از جرایم رانندگی جرایم الصاقی می‌باشد. جرایم الصاقی زمانی اتفاق می‌افتد که شما بدون نگرانی به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه می‌کنید و زمانی که از وضعیت خلافی خودروی خود اطلاع پیدا می‌کنید؛ بعد از دریافت خلافی از پلیس +10 به عنوان لیستی از جرایمی که در راهنمایی رانندگی انجام داده‌اید؛ جریمه‌هایی را که به دلیل عدم پرداختن به موقع دو برابر شده، حسابی شما را غافلگیر می‌کند.

جریمه کردن برای وسیله نقلیه و متوقف کردن آن بدون آن‌که راننده حضور داشته باشد را به آن جریمه الصاقی گفته می‌شود. اغلب رانندگان تا قبل از آنکه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کند، بدون اطلاع هستند و اطلاعی از جرایمی که در حین رانندگی انجام داده‌اند، آگاه نیستند. مواقعی هست که بدون آنکه متوجه شود، از چراغ راهنمایی رانندگی عبور می‌کنند.

دوربین‌هایی که در سر چهار راه‌ها می‌باشد، پلاک راهنمایی رانندگی ماشین آن‌ها را به عنوان جریمه ثبت می‌کند و زمانی که به پلیس +10 مراجعه کردند، متوجه تخلف خود می‌شوند. این نوع جریمه‌ها که مشخصات وسیله نقلیه که شامل زمان تخلف، ساعت تخلف، پلاک، رنگ، شکل و حتی راننده آن را به وسیله دوربین‌ها ثبت شده است. از نوع جریمه‌های الصاقی می‌باشد، در صورتی که جریمه الصاقی را در زمان مشخص پرداخت نشود، جریمه دو برابر می‌شود.

سومین دسته از جرایم راهنمایی رانندگی، جرایم ثبت تخلف با استفاده از دوربین‌هایی که در جاده و خیابان‌ها ثبت شده است. این نوع از تخلف، تخلف راننده با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف، ثبت می‌شود و در نتیجه در مرکز ثبت تخلفات راهنمایی رانندگی ثبت می‌شود و بعد از ثبت نهایی تخلف جریمه موردنظر لحاظ می‌شود. رانندگانی که تخلف کرده‌اند و توسط راهنمایی رانندگی و اداره راهور جریمه شده باشد؛ جهت جلوگیری از دو برابر شدن جرایم رانندگی حداقل تا ۶۰ روز بعد از تاریخ جریمه مهلت پرداخت کند و بعد از آن جریمه صادر شده، دوبرابر می‌شود.

برخی موارد پیش می‌آید که در هنگام صادر کردن برگه جریمه، اشتباهی رخ می‌دهد. مثلاً ماشین سرقتی بوده و بعد از جریمه کردن، متوجه سرقتی بودن ماشین می‌شود. به همین سبب جهت رسیدگی به چنین جرایمی که در اداره راهنمایی رانندگی و راهور اتفاق می‌افتد، نیازمند به یک دادسرای ویژه برای رسیدگی به جرایم راهنمایی رانندگی می‌باشید که دادسرای شماره ۳۲ در واقع در منطقه ۳۲ تهران قابلیت و صلاحیت رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی را دارد.

شما می‌توانید جهت رسیدگی به پرونده‌های راهنمایی رانندگی از یک وکیل با تجربه استفاده کنید. پیشنهاد ما وکلای با تجربه‌ی سایت حقوقی ما می‌باشد. شما می‌توانید جهت اخذ اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرج یا راه‌های ارتباطی دیگر با ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *