تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه 25

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

یک سرپرست خوب نقش موثر و کار آمدی در حفظ بهره‌وری و روحیه‌ی کارکنان و مسولان دارند. افرادی که در این جایگاه و موقعیت شغلی موفق و نمونه می­باشند، معمولاً ترکیبی از مهارت­های بین فردی و مدیریتی دارا می­باشند. البته آن‌ها از شخصیتی قابل‌قبول موثر در جامعه و با اعتماد به‌ نفس و حمایت‌کننده برخوردار هستند.

یک سرپرست عالی و بد مهارت در محیط کار تلاش و کوشش می‌کند تا به طور همیشگی و البته تخصصی آموزش ببیند تا به این وسیله نقاط قوت خود را تقویت کند و مهارت­های خود را افزایش دهد و نقاط ضعفی را در که  خود شناسایی کند و سبب از بین بردن نقاط ضعف و افزایش کارکرد این نقاط در تمامی زمینه­ها باشد. دادسرا ناحیه شماره ۲۵ صلاحیت و قابلیت رسیدگی به جرائم مربوط به سرپرستی را داراست و می­تواند بهترین عملکرد را در زمینه مسائل داسته باشد.

یک سرپرست خوب باید بتواند عملکرد تیم خود را در سطوح عالی در نظر داشته باشد. توانایی محول  کردن و تقسیم وظایفی میان هر یک از کارمندان به طور مساوی و یکسان کارآمد می­باشد و سبب بهبود امر سرپرستی می­شود؛یکی از مهارت‌های عالی مدیریت است که برای تبدیل شدن به یک سرپرست عالی به آن نیازمند می­باشیم.

یک سرپرست خوب باید نقاط قوت و ضعف هر کدام از کارمندان را شناسایی کند و مطمئن باشد که از نقاط قوت آن‌ها در محیط کار به‌ خوبی استفاده می­کند. در این صورت باید توانایی هر کدام از  کارمندان ‌و کارگران را در حوزه‌­های مشخص شده بشناسند و در جریان باشد که هر فرد در چه زمینه‌ای می‌تواند کارش را به بهترین نحو ممکن انجام دهد؛ در نتیجه به جای مدیریت دقیق  کارکنان، برای انجام فعالیت موردنظر به آنان اعتماد داشته باشد.

شما باید در جایگاه و در نقش سرپرست تیم باید به کارمندان و استعدادهای آن‌ها اعتماد کنید و به آن‌ها فضای کافی و لازم بدهید تا جهت حل مشکلات پیش رو را به‌ تنهایی کنند و فقط در صورت  ضرورت برای راهنمایی آنان وارد عمل شوید. اگر کاهش مسئولیت‌های شغلی را در اولویت قرار باشید، می‌توانید زمان بیش‌تر و گسترده­تری را برای انجام کارهای نظارت بر امور و مدیریت تیم و یا رسانه­ها یا به صورت کلی پروژه آزاد داشته باشید. تفویض اختیار به شیوه‌ و روش درستی سبب  افزایش و ارتقا کارایی تیم و سرپرست­ ما می‌شود، برای اطمینان از تکمیل به ‌موقع پروژه‌ها کمک‌کننده و مثمر ثمر می باشد و باعث افزایش درآمدزایی می‌شود.

هیچ‌ کدام از مجموعه ‌مهارت‌های سرپرستی خوب و کار آمد، بدون آن توانایی تفکر و عکس‌العمل سریع را ذکر کنند، شاید لازم باشد به جای تلاش برای پیروی از پروتکل‌های سفت‌وسخت، توانایی تنظیم استراتژی‌های خود را داشته باشند و بر اساس شرایط فردی تصمیم گیری کنند. همچنین، سرپرست خوب باید بتواند عملکرد تیم خود را در سطوح بالا نگاه دارد و بهره‌وری آنان را حفظ کند. توانایی محول کردن وظایفی مناسب به هر‌یک کارمندان، به طور کارآمد، یکی از مهارت‌های عالی مدیریت است که برای تبدیل شدن به یک سرپرست خوب به آن نیاز دارید.

سرپرستان خوب باید نقاط قوت و ضعف هریک از کارمندان را بشناسند و مطمئن شوند که از نقاط قوت آن‌ها در محیط کار به‌خوبی استفاده کنند؛ در این راستا، باید توانایی هریک از کارمندان را در حوزه‌ای مشخص بشناسند و بدانند که هر فرد در چه زمینه‌ای می‌تواند کارش را به بهترین وجه انجام دهد؛ سپس به جای مدیریت ذره‌بینی کارکنان، برای انجام کار موردنظر به آنان اعتماد کنند.

اگر تفویض مسئولیت‌های شغلی را در اولویت قرار دهید، می‌توانید زمان بیش‌تری را برای انجام کارهای نظارتی و مدیریت تیم یا به طور کلی پروژه آزاد کنید. تفویض اختیار به شیوه‌ای درست موجب افزایش کارایی تیم می‌شود، برای اطمینان از تکمیل به‌موقع پروژه‌ها کمک‌کننده است و به افزایش درآمدزایی منجر می‌شود.

چگونه یک رهبر یا مدیر خوب استخدام کنیم؟

تطبیق‌پذیری یکی از مهارت‌هایی است که یه سرپرست خوب دارد. هیچ‌ یک از مجموعه ‌مهارت‌های سرپرست خوب، بدون ذکر توانایی تفکر و عکس‌العمل سریع و کارآمد، کامل نیست؛ به‌عبارتی، شاید لازم باشد به جای تلاش برای پیروی از پروتکل‌های سفت‌وسخت، توانایی تنظیم استراتژی‌های خود را داشته ‌باشید و بر اساس شرایط فردی تصمیم گیری کنید.

در حل مسئله، انعطاف‌پذیری و خلاقیت داشته باشید و از اجرای ایده‌های جدید نترسید. در واقع، انجام این کار می‌تواند اعتماد به ‌نفس بیش‌تری به تیمتان بدهد و به این ترتیب آن‌ها به توانایی‌های رهبری شما بیش‌تر اعتماد می‌کنند.

انعطاف ‌پذیری شناختی چیست؟

رفتار و حرکات سرپرست در محیط کار به دیگران نیز سرایت می‌کند و می‌تواند فضای شرکت را به‌ شدت تحت‌تأثیر قرار دهد؛ به همین دلیل، بهتر است سعی کنید در طول روز و در برخورد با موقعیت‌های مختلف، مثبت‌اندیش و خوش‌بین باشید و روی بالا بردن اعتماد به ‌نفس خود و همچنین تیمتان تمرکز کنید. تا جایی که ممکن است علاقه و اشتیاق خود را به کار در شرکت و تحقق اهداف کسب‌وکار نشان دهید و به اعضای تیم خود نیز القا کنید که می‌توانند در چنین حسی در سازمان سهیم باشند. در واقع، سرپرست خوب به همان اندازه که با دستور دادن می‌تواند تیم را رهبری کند،‌ در عمل نیز می‌تواند الگوی خوبی برای هدایت اعضای تیم باشد؛ بنابراین، اگر بتوانید اشتیاق و انگیزه‌  واقعی خود را در محیط کار نشان دهید، نگرشتان به اعضای تیم نیز منتقل می‌شود.

بر این اساس، باید لذت بردن کارکنان­تان را از آمدن به محیط در اولویت قرار دهید. این امر می‌تواند برای پرورش نیروی کاری با بهره‌وری بالا کمک‌کننده باشد. ارائه‌ی بازخوردهای مثبت به اعضای تیم برای کارهای مثبتی که انجام می‌دهند و قدردانی از آنان به مناسبت تحقق اهداف و نقاط عطف موردنظر می‌تواند به حفظ روحیه‌ی تیم و در نتیجه افزایش بهره‌وری آن‌ها کمک کند.

شفافیت

سرپرست در سازمان موظف است که ضمن حفظ محرمانه‌ی مواردی مانند اطلاعات حساس کارمندان یا اسرار تجاری شرکت،‌ تا حد امکان شفاف عمل کنند؛ به عبارت بهتر، سرپرست عالی بودن به معنای تعاملی صادقانه و صریح با کارمندان است. بر این اساس، در جایگاه سرپرست تیم باید تلاش کنید که هرگونه موفقیت، شکست، فرصت یا تهدیدی را در ارتباط با بخشی از سازمان یا کل شرکت، به روشی که مناسب می‌دانید، با کارمندان خود در میان بگذارید.

در فرصت مناسب بازخوردهای سازنده‌ای را ارائه دهید و آنان را به برقراری تعاملی آزاد تشویق کنید؛ همچنین، تواضع و فروتنی داشته‌باشید و مسئولیت هرگونه شکست پروژه یا انتخاب نادرست را بپذیرید. این نوع شفافیت و صداقت می‌تواند احترام تیم را نسبت به شما، به عنوان یک رهبر، افزایش دهد.

کار تیمی

به‌عنوان یک سرپرست به جای این‌که کارمندان را زیردست خود بدانید، با آن‌ها مانند اعضای تیمی هم‌سطح خودتان رفتار کنید؛ به جای این‌که به طور مداوم دستور دهید و به آن‌ها گوش‌زد کنید که کارشان را انجام دهند و انتظار داشته‌باشید که بدون حرف وظایفشان را انجام دهند؛ سعی کنید آن‌ها را در تصمیم گیری کنند و  تنظیم استراتژی‌های مختلف دخالت کنند و در حل مسئله، انعطاف‌پذیری و خلاقیت و نوآوری داشته باشید. برای اجرا کردن ایده­ها از چیزی هراس نداشته باشید و به صورت واقع گرایانه، انجام این کار به  اعتماد به ‌نفس بیش‌تری به تیمتان کمک می­کند و به این سبب آن‌ها به توانایی‌های رهبری شما بیش‌تر اعتماد می‌کنند.

داشتن اعتمادبه‌نفس و مثبت‌‌ اندیشی در حرکات روزانه و فعالیت های دسته جمعی و رفتار و حرکات سرپرست در محیط کار به دیگران نیز انتقال پیدا می‌کند و می‌تواند فضای شرکت را به‌ میزان زیادی  تحت‌تأثیر قرار دهد. به همین سبب، بهتر می­باشد که  سعی کنید در طول روز و در ارتباط با دیگران و افراد دیگر موقعیت‌های مختلف، مثبت‌ نگر و خوش‌بین و خوش برخورد باشید و کاری انجام دهید که باعث افزایش عملکرد تیم باشد.

تا آن جایی که ممکن است علاقه و اشتیاق خود را به کار در شرکت و تحقق اهداف کسب‌ و کار نمایان کنید و به اعضای تیم خود نیز وانمود کنید که می‌توانند در ایجاد  چنین حسی در سازمان شریک باشند. یک سرپرست خوب به همان اندازه که با دستور دادن می‌تواند تیم را رهبری و هدایت  کند،‌ در عمل  کردن هم می‌تواند الگوی خوبی برای هدایت و سازماندهی اعضای تیم باشد؛ بنابراین، اگر بتوانید اشتیاق و انگیزه‌ و توانایی واقعی خود را در محیط واقعی پیرامون کار نشان دهید، نگرش و نوع فکرتان به اعضای تیم نیز منتقل و متکثر می‌شود.

باید لذت بردن کارکنان و کارگران از آمدن به محیط و کارکردن و لذت بردن در اولویت قرار می‌باشد. این کار می‌تواند برای پرورش و یادگیری نیروی کاری با بهره‌وری بالا و توانایی بالا  کمک‌کننده باشد. ارائه‌ی بازخوردهای و واکنش مثبت به اعضای تیم برای کارهای مثبتی که انجام می‌دهند و قدردانی از آنان به مناسبت تحقق اهداف و نقاط عطف موردنظر می‌تواند به حفظ روحیه‌ی و افزایش امید و خود باوری آنان تیم و در نتیجه افزایش بهره‌وری آن‌ها کمک کننده باشد.

شفاف سازی در امور سرپرستی

سرپرست در سازمان موظف می­باشد که ضمن حفظ محرمانه‌ و اسرار شرکت یا در مواردی مانند اطلاعات حساس کارمندان یا اسرار و رازهای تجاری شرکت،‌ تا میزانی کا ممکن است شفاف سازی   کنند، سرپرست عالی و بهترین بودن به معنای تعاملی عمل کردن یا صادقانه و صریح با کارمندان بودن است.

بر همین اساس، در جایگاهی که سرپرست تیم باید تلاش کند که هرگونه موفقیت، شکست، فرصت  ثروت یا تهدیدی و فشار حداکثری و حداقلی را در ارتباط با بخشی از سازمان یا کل شرکت، به روشی که مناسب می‌دانید، با کارمندان خود مطرح کند.

در فرصت و زمان مناسب بازخوردهای سازنده‌ای و کارآمد و درست و کاربردی را ارائه کند و آنان را به برقراری تعاملی آزاد تشویق کند. همچنین، تواضع و فروتنی داشته‌باشید و مسئولیت هرگونه شکست پروژه یا انتخاب نادرست را قبول کند که  این نوع شفافیت و صداقت می‌تواند احترام تیم را نسبت به شما و سایر افراد تیم  به عنوان یک رهبر، افزایش دهد.

کار تیمی

به‌ عنوان یک سرپرست به جای این‌که کارمندان را زیر دست و کارگر خود بدانید، با آن‌ها مانند اعضای تیمی هم ‌سطح خودش رفتار کند؛ به جای آن که به صورت مداوم و همیشگی دستور دهد و به آن‌ها گوش‌زد کند که کارشان را به چه صورت انجام دهند و انتظار و امید داشته باشند که بدون حرف و درخواست وظایف­شان را پاسخ گو باشند؛ سعی کنند آن‌ها را در تصمیم گیری و تنظیم استراتژی‌های و راهبردهای مختلف دخالت کند و سازمان دهی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *